شیراز۱۴۰۰: با گسترش روزافزون شهرنشینی و کمبود رینگهای شهری در سطح شیراز که بخشهای مختلف این کلانشهر را به هم مربوط سازد، از سال ۸۹ اجرای پروژههای مختلف ساخت بزرگراه، تونل، پل و زیرگذر در شیراز آغاز شد. این طرحها که با نگاهی جدید و متفاوت با گذشته شروع به ساخت شدند، هریک به یک نماد و المان شهری بدل گردیدند که در ادامه به برخی از پلهای خاص و تقاطعهای طبقاتی و سه سطحی افتتاح شده، درحال ساخت و یا آماده ساخت اشاره میکنیم:
*** تقاطع سه سطحی رحمت – باهنر ( افتتاح شده ) :
*** پل طبقاتی معالی آباد ( افتتاح شده ) :
*** تقاطع سه سطحی ستارخان ( افتتاح شده ) :
*** تقاطع سه سطحی دلگشا ( درحال ساخت ) :
فاز اول این پروژه شامل زیرگذر آن، چندی پیش افتتاح شد و فاز دوم آن که شامل چپگرد است بزودی زیر بار ترافیک خواهد رفت.
*** تقاطع سه سطحی تخت جمشید ( افتتاح شده ) :
این طرح بزرگ چندی پیش افتتاح شد و با اجرای طرح پل عابرپیاده مدور برروی پروژه، نخستین تقاطع ۴ سطحی شیراز در این قسمت شکل گرفت.
[blog style=”def” display=”specific” specific=”32813″ posts_per_page=”0″ offset=”0″ nexcerpt=”0″ pagination=”no”]
*** پل طبقاتی معلم ( در آستانه افتتاح ) :
این طرح در مسیر پروژه بزرگراه طبقاتی همت قرار داشته و به صورت دو پل طبقاتی درحال ساخت است که پل سطح اول به بزرگراه همت متصل شده و پل سطح دوم بلوارهای پاسداران و فرهنگشهر را به یکدیگر متصل می کند. این پروژه در مرداد سال ۹۵ افتتاح می شود.
[blog style=”def” display=”specific” specific=”33191″ posts_per_page=”0″ offset=”0″ nexcerpt=”0″ pagination=”no”]
پل طبقاتی گلشن ( در حال ساخت ) :
مجموعه پل های طبقاتی گلشن در محل تقاطع بلوار مطهری و امیرکبیر در درست ساخت است که طول پلهای درحال اجرای این طرح در مجموع به حدود ۴۵۰۰ متر می رسد که حدود ۶ برابر پل معالی آباد است. این طرح در بهمن سال ۹۶ افتتاح خواهد شد.
*** مجموعه پل های رودکی : یکی از مهمترین گره های ترافیکی کمربندی شیراز، میدان رودکی محسوب می شود که محل تقاطع بلوار همت جنوبی، بزرگراه مهدیه و کمربندی است که همه روزه ترافیک سنگین در این محدوده موجب اتلاف وقت شهروندان می شود. این طرح شامل ۵ پل مختلف است که اتصال بین مسیرهای مختلف را تعریف کرده و مسیر کمربندی به شکل هم سطح تعریف شده است.
هزینه اجرای طرح ۳۰ میلیارد تومان در ۳۶ ماه است که پیش بینی شده است برابر با هزینه اجرا، صرف هزینه تملک پروژه شود. با اجرای این طرح، آخرین حلقه از رینگ ترافیک ایمان از میدان قصردشت به کمربندی تکمیل شده و موجب اتصال مستقیم بزرگراه کوهسار به بزرگراه مهدیه و طرح توسعه جنوب می شود.
*** تقاطع سه سطحی و زیرگذر گلستان : عملیات تعریض زیرگذر گلستان از سال گذشته شروع شده است. این زیرگذر در ورودی شمالغرب شیراز قرار دارد که به دلیل حجم بالای خودروهای ورودی، عملیات تعریض و افزایش طول آن به بیش از ۲ کیلومتر درحال انجام می باشد.
[blog style=”def” display=”specific” specific=”32707″ posts_per_page=”0″ offset=”0″ nexcerpt=”0″ pagination=”no”]در این طرح ابتدا طول این زیرگذر به ۲۱۰۰ متر ( از ورودی شهرک گلستان و شهر صدرا تا بعد از پلیسراه ) افزایش خواهد یافت و تعداد باندهای تندروی آن به ۶ عدد می رسد. ضمن اینکه ۴ باند کندرو نیز در این طرح پیش بینی شده تا درنهایت این زیرگذر به شکل بزرگراهی زیرمینی، به انتقال ترافیک بپردازد.
در فاز دوم ( چپگرد صدرا ) طرح نیز، سطح سوم شامل یک پل روگذر از خروجی بزرگراه صدرا به شیراز به سمت مسیر غرب به شرق بزرگراه دکتر حسابی ساخته می شود.
*** بزرگراه مولوی : این بزرگراه نقشی مشابه با بزرگراه حسینی الهاشمی را اما در شرق شیراز ایفا خواهد کرد و میدان نصر را به بلوار خلیج فارس در ورودی شرقی شیراز متصل خواهد کرد. در این بزرگراه، ۶ پل در نقاط مختلف از جمله میدان نصر، رودخانه، بلوار ولایت و بلوار خلیج فارس در نظر گرفته شده است.
*** پل شبدری جوادیه : این پل بزرگراه های آرین، کوهسار و کمربندی را به یکدیگر متصل کرده و در تابستان سال ۹۵ افتتاح خواهد شد.
*** تقاطع طبقاتی رحمت – احمدبن موسی ( آماده اجرا ) :
*** تقاطع سه سطحی قصردشت ( در حال اجرا) :
فاز اول این تقاطع شامل زیرگذر آن در حال ساخت می باشد.
*** تقاطع سه سطحی مطهری – قدوسی ( آماده اجرا ) :
*** پل کابلی ولیعصر ( افتتاح شده ) :
ساخت پل کابلی ولیعصر به عنوان بزرگترین پل کابلی کشور چندی پیش به پایان رسید و مورد بهره برداری قرار گرفت.
[blog style=”def” display=”specific” specific=”33169″ posts_per_page=”0″ offset=”0″ nexcerpt=”0″ pagination=”no”]*** پل یک کیلومتری فضیلت – نصر – سرداران :
*** مجموعه پلهای تقاطع سه سطحی نواب صفوی : ساخت یکی دیگر از تقاطع های سه سطحی شیراز تا پایان امسال آغاز می شود. این طرح درمحل تقاطع کمربندی، بلوار نواب صفوی و بلوار احمدبن موسی اجرایی می شود.
*** پل شهرک فرهنگیان – کمربندی : ساخت این پل از سال گذشته آغاز شده است.
*** تقاطع سه سطحی جام جم : علی رغم کلنگ زنی این طرح، به دلیل عدم هماهنگی صدا و سیما تاکنون اجرای این طرح آنطور که باید و شاید آغاز نشده است.
شهرداری باید پروژه های توی یک مسیر رو همزمان اجرا کنه تا هر به قول شما رینگی ۱۰ سال طول نکشه تکمیلش
شهرداری اصلاً به این موضوع توجهی نمیکنه!
درست میگی. باید ده سال پیش اجرا میشد! الان انقد تملکها سنگین شده که شهرداری پولش هم داشته باشه مالکها راضی نمیشن، تا بیاد از طریق قانون پیش ببره کلی طول می کشه
مطلب بسیار جامع و کاملی بود و تشکر میکنم از مدیریت گرامی سایت.
پیشرفت پل و زیرگذر بزرگ تخت جمشید بسیار خوبه و بتازگی عرشه روگذر پروژه نصب شده. طرح پل عابر پیاده اون هم طرحی نوین و جذابیه و عملا میشه گفت اولین تقاطع چهارسطحی شهر است. البته این نوع پل های عابر پیاده که طراحی جدید و جذابی هم دارن میتونن در بقیه نقاط شلوغ و پر رفت و آمد شهر مورد استفاده قرار بگیرن و بجا هست که سازمان ترافیک این مهم رو در دستور کار قرار بده و سریعا اجرایی کنه.برای نقاط گردشگری جدید هم لازمه.
در بخش پروژه های در حال مطالعه، تقاطع قدوسی-همت( ایمان) هم موجود هست که با توجه به قطعی شدن اجرای بزرگراه طبقاتی ایمان( شهید همت) باید فکری هم به حال این تقاطع کرد. بلوار ایمان دارای منظر و نماهای زیبایی است. ممکن است با اجرای پل ۳.۵ کیلومتری اکثر این نماها از بین برود که در جلسات توضیح و تبیین چگونگی ساخت این پل، باید فکری هم بحال زیباسازی، نوع و شکل پایه ها و عرشه و مقدار عرض پل نیز بشود.
فاز های بعدی زیرگذر گلستان، مقرر شده است که تا گویم زیرگذر امتداد یابد.
بزرگراه کوهسار مهدی بیشتر از ده ساله شروع شده ، اما هنوز نتونستن هماهنگی صدا و سیما را برای اتصال به بلوار جام جم جلب کنن !! قدرت هر سازمانی اینجا خودنمایی میکنه، بیچاره مردم و اتلاف هزینه و وقتشون
یه سوال داشتم با توجه به اینکه اخیرا اقای پاک فطرت گفتند شهرداری توانایی کلنگ زدن سه پروژه بزرگ رو داره (زیرگذرگلستان .پل های کشن و ادامه بلوار احمدابن موسی ) کلنگ طرح هایی مثل پل طبقاتی جام جم ،قصردشت، مطهری قدوسی و طرح طبقاتی کردن همت برای سال بعد زده میشه ؟
مشخص نیست علی جان
درسته تاخیر و عقب ماندگی اصلا قابل توضیح نیست ولی بهتر از بی برنامگی هست.
در تیزر تبلیغاتی شهرداری شیراز که راجع به پروژه کوهسار و تقاطعات آن از جمله اتصال چمران به کمربندی از طریق تقاطع قصرذشت و معلم و رودکی پخش می شه اسمی از دو طبقه کردن ایمان شمالی برده نمی شه
تقاطع قصردشت بدون طبقاتی کردن ایمان شمالی واقعا بی معنی بود .واقعا نبود بزرگراه درون شهری شرق غرب – شمال جنوب. مانند سایر کلانشهرها در شیراز که باعث شکسته شدن ترافیک عصبی کننده شیرازه لازمه.تبدیل کشتارگاه کمربندی شیراز به یک بزرگراه ایمن و اتصال و تبدیل بسیاری از بلوارها مانند سرداران،رحمت،مدرس،مطهری،چمران، دکتر حسابی،ایمان شمالی و جنوبی (که قابلیت دارن بزرگراه تبدیل بشن) و به بزرگراه ایمن کمربندی وصل بشن شیرازدارای شبکه بزرگراهی بشه مثل دیگر کلانشهرها تو کاهش ترافیک خیلی تاثیر داره.
مطمینا تقاطع میانه همت شمالی باید بسته بشه مگر نه محاله پروژه معلم و قصرالدشت و دوطبفه کردن همت شمالی با هم ساخته شود.
بنظرم اگه اول قصرالدشت ساخته بشه بعد چراغ خطر وسط همت شمالی رو بردارن و ترافیک قدوسیو ببرن سمت محلاتی و در اخر میدان معلم , و دوطبقه کردن همت کلید بخوره مفیدتر خواهد بود.
از نظر من که دو طبقه شدن این خیابون کاملا بی معنیه !! این خیابون ترافیکی نداره چون ماشین توش پارک نمیشه و تنها نقطه ترافیک کانون زبان هست که با یک کنار گذر مخصوص حل میشه!
علت مخالفت من اینه که این خیابون دارای باغ ها هست و پیاده رو بسیار زیبایی داره که در صورت دو طبقه شدن بی قیافه و زشت میشه و به کل ظاهرشو از دست میده !
تقاطع قدوسی با یک پل و زیر گذر کوچیک کاملا بی نیاز به چراغ راهنمایی میشه و خوب امید وارم که تمامی جوانب در طراحی و اجرای این پروژه ها در تظر گرفته شه
داداش قراره این مسیر بشه مسیره اتصال جنوب به شمال شهر و در ادامه برسه به کمربندی جوادیه. الان نیاز نیس ولی وقتی بشه مسیر جنوب به شمال لازم میشه .
عکسا خوبه. ولی کاشکی به جوی تقاطع جند طبقه و زیر گذر و رو گذر و از ایجور چیزا دور شهر یک دیوار کت و کلفت میکشیدن که از اینی که هست دیگه بزرگتر نشه. هر چیزی یه حدی داره.
امین جان ممنون از گزارش کاملت
یه سوالم داشتم در رابطه با طرح دو طبقه کردن حمت شمالی آیا از روی همون پل معلم و قصرالدشت مستقیم به طبقه بالایی متصل میشه یا هر کدوم از پل ها ابتدا به سطح صفر میان و دوباره به سمت طبقه اول بالا میرن؟
مستقیم وصل میشه بابک جان
ممنون امیدوارم هرچه زودتر ساختش شروع بشه
کاش حالا که دارن این همه هزینه می کنن یه فکری هم برا میدان امام حسین ستاد قبل رو منظورم هست یه فکری هم به حال اونجا بکنن حتی بعد از تمام شدن کار مترو اونجا بازم ترافیک بدی داره کاش می شد یه پل هم اونجا پیش بینی می کردن
پل در مرکز شهر!؟
آره …البته میدونم تو یکی از خبرا اومده بود که اجازه ساخت پل به هیچ عنوان داده نمیشه و باید حمل و نقل عمومی درست بشه ولی اگر خودشون به خودشون نگاه بکنن می بینن که تا بخوان حمل ونقل عمومی رو درست کنن مردم پشت این ترافیکا پیر میشن ….. به نظر من که این پل خیلی میتونه به روانسازی ترافیک زند و مشیر فاطمی کمک کنه
ممنون از عکاس محترم نماهای بسیار زیبایی بود.
ممنون از شما
با تشکر از امین عزیز.
امین جان آیا طرح جدید زیرگذر گلستان و یا پل های جام جم بدستتون رسیده؟
پل ولیعصر پیشرفت جدیدی داشته؟
ممنون.
هنوز نه حامدجان.
پل ولیعصرهم قطعا دارای پیشرفت هست و داره ساخته میشه
با درود خدمت دوستان عزیز.
در خصوص پل کابلی عظیم ولیعصر، در نظر داشته باشید که ، با توجه به حجم بالای پروژه و تلاش گسترده عوامل اجرایی و ساخت پروژه، خوشبختانه طی بازدیدی که بوسیله ی بنده حقیر انجام شد، با توضیحات کارفرمای محترم پروژه، بحمدلله قالب بندی و اجرای عرشه و ستون قسمت ریزش کرده به اتمام رسیده که انشالله پس از مساعد شدن آب و هوا عمل بتن ریزی بخش کوچکی از عرشه که قبلا ریزش پیدا کرده بود، انجام میشود. تمام ستون های تخریب شده در قسمت ریزش پیدا کرده، بازسازی شده است.
در خصوص پایلون و ستون اصلی ۶۷ متری هم، خوشبختانه پی و آرماتور بندی ستون اصلی با سرعت مناسبی در حال اجراست و طی روز های آتی ۳ متر از قسمت اصلی پایلون بتن ریزی میشود و قالب های اصلی از شرکت پریل آلمان وارد کشور و شیراز خواهد شد.
پایلون اصلی انشالله ظرف ۱۵ ماه آینده آماده خواهد بود و بخش اعظمی از عرشه اصلی هم تکمیل گردیده است.
همچنین عملیات اجرایی پروژه برج بزرگ باران هم در محل چهارراه زرگری نیز آغاز شده که کاربری آن پارکینگ و تجاری خواهد بود.
گویا کاربری آن تجاری+هتل+پارکینگ است
بسیار ممنونم.
به نظر بنده در میان پل های طبقاتی افتتاح شده، پل معالی آباد واقعا یک پروژه بارز و متمایز می باشد.
امیدوارم زیباسازی دیگر پل های در حال ساخت نیز همیگونه باشند.
باسلام
باتشکراز این گذارش کامل وعکسهای زیبا
دوستان به این موضوع توجه داشته باشن که کلانشهرهای دیگه معولا یگی از بهترین رینگهای شهریشون همون کمربندی شهرشون هست که با بودجه اداره راه به بهترین نحو ساخته شده متاسفانه این اداره در شیراز بسیار ضعیف عمل کرده ومیکنه وکمربندی شیراز که میتونست به یک رینگ کامل شهری تبدیل بشه مثل شهرهایی مانند مشهد واصفهان متاسفانه به این وضع ناگوار در اومده که ازش به عنوان گشتارگاه نام برده میشه کمربندی غربی اصفهان رو که یک رینگ کامل شهری هست رو با این کمربندی مقایسه کنید متاسفانه همه کارها رو در شیراز شهرداری باید انجام بده که اون هم از جیب مردم هست واز بودجهای دولتی خبری در شیراز نیست حتی اداره برق حاضر نیست همین کمربندی درب وداغون رو روشن کنه شب که داخلش رد میشی انگار داخل بیابونی واقعا جای سوال هست که چرا این ادارها اینقدر ضعیف در شیراز عمل میکنند
هاشم عزیز
با توجه به شناختی که بنده از شرکت توزیع برق شیراز دارم، برای تامین روشنایی خیابانها ردیف بودجه مشخصی وجود دارد. تامین روشنایی جاده که تحت نظر اداره راه و شهرسازی هست تامین روشنایی بر عهده آن اداره است. به همین دلیل پیشنهاد می کنم صرفا مجموعه فعالیتهای شرکتها و سازمانها را ندانسته زیر سوال نبریم.
طبق توافق صورت گرفته بین شهرداری شیراز، اداره راه و اداره برق بایستی ۵۰% روشنایی کمربندی را اداره برق انجام دهد که متاسفانه این امر هنوز صورت نگرفته است
سلام خسته نباشید
ماکت های پل ها کجا هستند قابل مشاهده واسه عموم هست؟
کلیه ماکت ها در راهرو ورودی معاونت فنی و عمرانی در خیابان رودکی قرار دارند و برای عموم قابل مشاهده هست.
به جز ماکت تقاطع سرداران-تخت جمشید توی ورودی شهرداری منطقه ۷ هست،ماکت تقاطع دلگشا هم ساخته نشده،تقاطع امیرکبیرم هنوز مشخص نیست
دست شهرداری درد نکنه ممنون از اقای پاک فطرت
اگر مسیر پل میدان قصردشت تا پل میدان معلم، یعنی طول بلوار ایمان، دو طبقه شود، ما شاهد اجرای پلی ۲/۵ کیلومتری خواهیم بود.
امین جان، جسارتا آیا پل میدان ولیعصر هم چند سطحی خواهد شد؟
چون توی لیست پل های طبقاتی آمده.
نه حامدجان توتیتر دقت کنی پلهای بزرگ هم نوشته شده
با تشکر از امین عزیز بخاطر گزارش زیبا
موارد زیر نیز میتوانند بصورت گزارش ارائه شوند و دوستان متوجه شوند که در چند سال اینده در کجا قرار داریم .
۱ – پارکهای در حال ساخت عبارتند از : پارک ۵۰ هکتاری کوشک میدان – پارک ۷۰ هکتاری گلستان – پارک ۱۰۰۰ هکتاری حسینی الهاشمی که پیست اسکی روی چمن در ان تعبیه شده و اوایل سال اینده افتتاح میشود .و پارکهای دیگر ……..
۲ – مراکز فرهنگی در حال ساخت عبارتند از : باغ موزه مشاهیر ایران و جهان – طرح توسعه شاهچراغ – پروژه نیکان – پروژه تالار مهر شیراز که هفت درصد پیشرفت فیزیکی دارد . تعدادی فرهنگسرای بزرگ در مناطق مختلف شهر در حال ساخت میباشد .
۳ – مراکز تجاری در حال ساخت عبارتند از : پروژه مجتمع عظیم خلیج فارس -پروژه تجاری تفریحی دوستان – پروژه تجاری تفریحی نگین معالی اباد – پروژه تجاری تفریحی سعدی شیراز – پروژه تجاری تفریحی ثنا – پروژه تجاری تفریحی مشیر – پروژه مجتمع طلا و جواهرات انالی – مجتمع تجاری نیلوفر ابی – مجتمع تجاری نیلوفر سفید ودر اینده نزدیک برجهای دوقلوی پزشکی زند و ………….
۴ – سینماهای در حال ساخت شیراز عبارتند از : شش سینما واقع در مجتمع خلیج فارس که اوایل سال اینده افتتاح میشوند – سینمای مجتمع سعدی شیراز – سینمای جنب مجتمع افتاب .
۵ – پارکینگهای طبقاتی در حال ساخت عبارتند از : پارکینگ نشاط – پارکینگ فخر اباد – پارکینگ زند – پارکینگ مرصاد – پارکینگ انوری – پارکینگ خلدبرین – پارکینگ روبروی بیمارستان حافظ – پارکینگ مکتبی – پارکینگ حضرتی – پارکینگ هلال – پارکینگ فرودگاه شیراز و …..
۶ – هتلهای ۵ ستاره در حال ساخت عبارتند از : هتل زندیه – هتل خلیج فارس – هتل اسمان – هتل پایر – هتل شهرراز و در اینده نزدیک هتل پنج ستاره کوهستان واقع در پارک حسینی الهاشمی .
۷ – هتلهای ۴ ستاره در حال ساخت عبارتند از : هتل رویال – هتل گرینلند و ……
۸ – پروژه های گردشگری در حال ساخت عبارتند از : سد تنگ سرخ – بند چنارراهدار – تله کابین دروازه قران که شهرداری کار ساخت ان را بزودی شروع خواهد کرد – تفرجگاه اب رکنی
۹ – پارکهای ابی درحال ساخت عبارتند از : پارک ابی صدرا – پارک ابی باران – پارک ابی موجهای خروشان که ۲ مورد اخری درمرحله امضا قرارداد میباشند .
۱۰- مراکز پزشکی در حال ساخت عبارتند از : بیمارستان پیوند اعضا بزرگترین بیمارستان پیوند کبد در خاور میانه – بیمارستان سوانح سوختگی امیر المومنین که بزرگترین بیمارستان سوانح سوختگی کشور میباشد و قادر هست که پیوند پوست انجام دهد – بیمارستان اعصاب و روان – بیمارستان قلب صدرا – بیمارستان چشم دکتر خدادوست در صدرا – بیمارستان جدید مسلمین – بیمارستان جدید نمازی – بیمارستان تخصصی سرطان در صدرا – شهرک سلامت شیراز
و ……………..
مرسی امیرم جان از گزارشت.. والا چی بگم اگر تا ۵ سال دیگه نصف این پروژه ها هم افتتاح بشه ما راضی هستیم… اما همه اش برمیگرده به بودجه شهرداری و سرمایه گذار و مهم تر از همه مدیریت مناسب. نمی خوام حرف از سیاست بزنم اما به نظرم یه مورد دیگه هم تاثیر زیادی در عملی کردن این برنامه ها داره… فقط دعا کنید یه توافقی صورت بگیره…
امیرجان ممنونم از شما…
اگر ممکنه در مورد هتل گرینلند و هتل پایر اطلاعات بیشتری بدید. کجا هستند و در چه مرحله ای قرار دارند؟
لطفا زیباسازی این پلها رو هم بدید به این بنده خدائی که ماکتا رو درست کرده، مشخص که ایشون میدونِ خطکشی چیه، نظم چیه و یه پًل در انتها باید چی از آب در بیاد، شهرداری پًل میسازه ولی خط کشی روی پًل کٔج و موجِ ، ماکت پًل کجا و خود پًل کجا.
ممنونم علی جان
بیش از ۹۵ درصد پروژه هایی که ذکر کردم ساخته شده اند ویا در مرحله ساخت هستند . قطعا سال ۱۴۰۰ اوج شکوفایی شیراز پایتخت فرهنگ و تمدن ایران زمین خواهد بود . قطعا با بهره برداری ازاین پروژه ها جذب توریست فراوانی خواهیم داشت .
در ضمن پروژه های دیگری هم هستند که در اینده نزدیک اجرا خواهند شد : ۱- طرح شیراز قدیم ۲ – برج تاریخ ۳ – پارک مینیاتور
۴ – پارک تمدنها ۵ – دهکده توریستی ۲۰۰ هکتاری انجیره ۶ – پارک ورزشهای نوین ۷ – سه خط تله کابین غیر از دروازه قران ۸ – پارک بزرگ دریاچه مهارلو ۹ – برجهای دوقلو فدک با کاربری هتل و تفریحی و ……… علی جان قطعا این پروژه ها هم اجرا خواهند شد . و شیراز به جایگاه واقعی خودش خواهد رسید .
با سپاس از امیر عزیز.
غیر از این پروژه هایی که امیر عزیز اشاره کردند، پروژه های دیگری هم پیش بینی شده که محتاج سرمایه گذار است و امیدواریم با حمایت مسئولین، شاهد احداث طرح ها باشیم.
۱_ پروژه مجموعه تفریحی و گردشگری و باغ شهر بام شیراز که در ارتفاعات شهر و در حوالی منصور آباد میباشد که مشرف به اتوبان کوهسار است. مساحت این پروژه نیز ۴۰۰ هکتار پیش بینی شده است.یکی از مزیت های این پروژه، مکان آن و دید آن به تمام شهر و باغهای پیرامون است که فرصت خوبی برای سرمایه گذاری است.
۲_ مجموعه تفریحی و گردشگری ۱۲۰ هکتاری روبروی مجتمع خلیج فارس. این مجموعه هم نیازمند سرمایه گذار است که با توجه به موقعیت خاص پروژه، که زمین های بایر روبروی مجتمع است، مکان خوبی برای اجرای مجموعه تفریحی و تفرجگاهی و گردشگری است.دسترسی به بزرگراه ورودی صدرا و بزرگراه دکتر حسابی و …از مزیت های طرح مذکور است.
۳_در ارتفاعات کوه دراک هم بسته سرمایه گذاری مخصوصی پیش بینی شده است. پروژه گردشگری دهکده سلامت که ۱۶۰۰ هکتار مساحت دارد که شامل بخش های اقامتی-گردشگری و تفریحی که دارای زیرپهنه های هتل ومهمانسراها ،هتل های ۵ ستاره رستوران، بیمارستان و … است.
با توجه به خروج پایانه های اتوبوسرانی بین شهری از شهر و منتقل شدن آنها به مبادی ورودی های شهر، و همچنین باتوجه به خروج پایانه مدرس در ماه های آتی، مجتمعی بسیار زیبا و بزرگ در زمین پایانه مذکور احداث میشود.مجتمع ایستگاهی کاوه، با معماری بسیار زیبایی اجرا خواهد شد.
و همچنین برج های بزرگ مجتمع های ایستگاهی که در میدان نمازی، پل معالی آباد و احسان در صورت ورود سرمایه گذار اجرا میشوند.
شهر پل و بلبل
فضای سبز هم که تو اکثر پروژه ها تعطیله…..فقط طرح ماکت فضای سبز داره
بلوار فضیلت هم می توونه بزرگراهی باشه. اگر از تونل سعدی به کمربندی شمال شرق وصل شه از سمت جنوب هم بلوار فضیلت رو ادامش بسازن تا کمربندی جنوب. تقریبا یه بزرگراه میشه به طول ۱۵ کیلومتر از کمربندی جنوب حوالی سلطان آباد و میانرود تا کمربندی شمال شرق بالادست دروازه قرآن.
این طرح خیلی می تونه ترافیک نادر رو کم کنه. یکی میخاد از جنوب شیراز بیاد دروازه قرآن از شهر خارج شه از این بزرگراه استفاده میکنه
این نظری که دادم روش زیاد فکر کردم. نیاز به تملک زیاد داره. اما اگر فضیلت به کمربندی جنوب وصل شه از اونجا می شه به بزرگراه طلاییه وصلش کرد که تا سلطان آباد ساخته میشه و طلاییه به بزرگراه مهدیه متصل میشه و مهدیه هم به همت جنوبی و بزرگراه دو طبقه همت شمالی در نهایت به بزرگراه کوهسار و باید تونل اکبرآباد ساخته بشه تا بزرگراه همت به کمربندی شمالغرب وصل شه. از اونجا هم میشه از کمربندی شمال غرب اومد زیباشهر وارد کمربندی شمال شرق شد و چن کیلومتر داخا کمربندی وارد شهرک سعدی، تونل سعدی و در انتها فضیلت.
این رینگ واقعا فوق العاده میشه از شرق شیراز جنوب غرب و شمال شیراز عبور میکنه و به نقشه اولش میرسه
اگر طی ۱۰ سال آینده اتصال بلوار فضیلت به کمربندی و بزرگراه طلاییه و همچنین ساخت تونل ۳ کیلومتری رو در طرح تفضیلی شهر قرار بدن خیلی خوبه. شاید الان امکان اجراش نباشه ولی شهرداری می تونه چن سال دیگه که کوهسار و آرین تموم شدن نیرو و بودجش رو برای این رینگ در نظر بگیره
تشکر از گزارشتون،
۲ سوال:
چرا عکسهایی از میدان معلم در حال ساخت نذاشتین؟
و چرا برای این مجموعه فقط یک لوپ تعریف شده؟ (اون لوپ از کجا به کجاست؟)
فرصت عکاسی پیدا نشد. درباره یک لوپ بودنش اطلاعی ندارم. لوپ هم از بالای پارک معلم رد میشه. یعنی فرهنگی شهر رو به ایمان شمالی وصل میکنه
امیر جان ممنون از اطلاعات خوبت . . . من موندم این همه اطلاعات پروژه ها رو از کجا میاری؟؟!!!
سلام و درود م خسته نباشید به امین عزیز
امین جان از طرح موزه هنر های معاصر شیراز خبر دارید شما ؟؟…قرار هست یه موزه مدرن با همکاری معماران فلا ند و شیراز ساخته بشه در مورد اون هم یک گزارش تهیه کنید ( فعلا در مرحله مطالعه هست )
بر گرفته از سایت فارس نیوز
(((در طرحی که برای موزه هنرهای معاصر شیراز پیشبینی شده یک بخش رسمی و یک بخش تفریحی وجود دارد که بخش رسمی شامل کاربری موزه اعم از سه موزه هنرهای معاصر، موزه ایران باستان و موزه هنرهای اسلامی و موزه صلح (دفاع مقدس) بوده که در کنار این موارد هتل، پارک آبی، پیست اتومبیلرانی، ورزشهای سالنی، رستوران و باغ ملل و… دیده شده است.)))
لطف داری علی جان
با تشکر فراوان از دوست خوبم حامد عزیز
هتل گرینلند در خود مجموعه گرینلند صدرا هست و در مرحله اسکلت هست . از مکان دقیق هتل پایر اطلاع دقیقی ندارم و احتمالا تا اخر امسال افتتاح میشه .
حامد جان از پروژه هایی که گفتی طرحی هم داری ؟
ممنون از امیر….
بنده فقط طرح مجتمع ایستگاهی کاوه در زمین ترمینال مدرس و برج میدان احسان را دیده ام و در مورد پروژه های چندصد هکتاری هنوز طرحی روئیت نشده و فقط مکان زمین و کاربری آن معلوم است. با عرض پوزش.
واقعا عالی و زیبا بودن
درمورد منو ریل یا پیست ماشین سواری فرمول ۲ و ابشار بزرگ دراک
کارخانه تراکتور سازی و پنل های خورشیدی همراه با کارخانه ماربورو چه خبر
علیرضا جان اطلاعی نداریم
چه عکسهایی…واقعا از اینکه این همه اطلاعات میدید ممنون.
وقتی دیدم روی عکسها اسم خیابانها هم نوشته شده واقعا لذت بردم.
خواهش می کنم
قسمت زیر گذر تقاطع مطهری قدوسی به یادگار امام متصل می شه؟
بله دوست عزیز
حامد جان
مجتمع ایستگاهی مدرس و برج میدان احسان کاربریشان چی هست ؟
امیر جان،
کاربری مجتمع کاوه که بجای ترمینال مدرس ساخته میشود، به احتمال زیاد پارکینگ و تجاری خواهد بود و برج احسان هم کاربری تجاری، تفریحی و فرهنگی خواهد داشت که در کناره پایانه مترو احسان احداث میشود که پروژه عظیمی است.همچنین پروژه برج باران هم عملیاتش آغاز شده.
ممنون حامد جان
با سلام و خسته نباشید.
تقاطع هایی که قبلا اجرا شده اند مثل پل غدیر و پل چهارراه زندان که قبلا به صورت ناقص اجرا شده ( به صورت دو رینگی اجرا شده به جای چهار رینگی) و مسلما تغییر مسیر از دو جهت از پل غیر ممکن و از قبل که به صورت ۴ راه بوده هم مشکلتر شده و ترافیک زا….
ایا شهرداری برای اصلاح اونا برنامه ای نداره
ممنون
قراره پل چهارراه زندان رو کامل کنن…. ولی قبلش نیاز به تملک داره
من دنبال یه مکانی هستم برای همفکری درباره مسایل ترافیک شهری و طرح و بررسی ایده های جدید با سرعت اجرای سریع و در خواست ازارگان های مسئول جهت همکاری جهت اجرا…..چون معتقدم همه ماها داریم از عدم رعایت قوانین رانندگی توسط اکثر شهروندان که شامل همه میشه حتی من وشما ، ضربه میخوریم (فکری . روانی .جسمی )….به نظر شما چرا تعداد زیادی از شهروندان با سطح فرهنگ بالا در زمینه زندگی شهری نمیتونن مانع از بی فرهنگیهای ترافیکی شامل همه نوع تخلفات رانندگی در سطح شهر باشن ؟ چون یکدست صدا نداره ..مطمئنم تا خودمون استین بالا نزنیم از دست مسئولین شهری کاری برنمیاد غیر از جریمه موردی .اونا فقط تا حدودی میتونن قانون رو اجرا کنن همین ..چرا باید مردم هر روز شاهد تصادفات شدید جانی در خیابان های شهر باشن که روحیه و روان اونارو داغون کنه که اثر بدش رو تو زندگی هممون ببینیم …ممنون میشم اگه نظریه های دارید کمک کنید به بنده
دوست عزیز برای رسیدن به چنین هدفی نیاز به ایجاد یک گروه مردمی یا NGO داریم که نیاز به پیگیری فراوان و عدم خستگی در میان راه و افرادی داره که بدون هیچ چشم داشت مالی و مادی تنها برای اهدافی که گفتین فعالیت کنن.اگر چنین افرادی تونستید دور هم جمع کنید شیراز ۱۴۰۰ با تمام قدرتش حمایت می کند.
البته دوستان علاقه مند میتونن برای شروع در جلسات دوست داران شیراز که قرار هست مجددا از این هفته در روزهای جمعه در مرکز شیراز شناسی ساعت ۱۰ برگزار بشه حضور پیدا کنن.
به احتمال زیاد یک تقاطع سه سطحی هم بر روی خیابان ۹ دی اجرا خواهد شد .
امیرجان،
اگر شما لینک و منبع خبری در این زمینه دارید لطفا بیان فرمائید.
تا آنجایی که طرح در حال بررسی است، دو پیشنهاد برای امتداد و فاز ۲ خیابان کنارگذر احمد بن موسی داده شده است،؛
۱_ادامه آن بصورت مستقیم و اتصال به محله اسکندری و دروازه کازرون
۲_ اتصال آن به خیابان قاآنی.
تقاطع غیر همسطحی هم بر روی چهارراه شاهزاده قاسم احداث میشود که البته فعلا در حال طراحی و مطالعات تکمیلی است.
حامد جان
طبق صحبتهای شهردار محترم همزمان با اجرای فاز دوم خیابان ۹ دی طرح تقاطع غیر همسطح در مسیر ورودی به حرم مطهر اجرا خواهد شد .
باسلام
اینجانب با بیش از ۲۰۰ مهندس و متخصص در شبکه اجتماعی تدبیرگران فارس بیش از ۲ سال به نقد و بررسی مشکلات و معضلات مدیریت شهری در زمینه ترافیک و طرح های عمرانی و … محیط زیست و توسعه پایدار با مدیران ارشد پرداخته و در حال تاسیس انجمن مهندسی هستیم.
سلام .در رابطه با پل در دست احداث چهار راه فضیلت که از بین مجتمع مسکونی زیادی رد میشه ایا حدااقل دیوار صوتی روی این پل کار میشه پس ساکنین اون منطقه با سرو صدا چه کار کنند ؟
پل چهار راه فضیلت دیوار صوتی هم دارد یا خیر
و لطفا بفرمایید این پل کی به بهره داری میرسه پل فضیلت ما الان برای سر و صدا واقعا در عذابیم
درود YG54خدمت همه دوستان ‘امیدوارم تو طراحی پل فلکه قصردشت جای خیابون و ایستگاه تاکسی وپارکینگ بصورت مشخص معلوم باشه نه مثل الان اونجایی که زدن ایستگاه تاکسی واتوبوس خیابونه یه جا پارکینگه که تاکسیا هستن جایی که ایستگاه تاکسیه همیشه خالیه اگه پارک کنی جریمه میشی’خیلی با حاله ”به این میگن هنر سلیقه
من هر روز از تقاطع در حال ساخت کشن رد میشم خدا را شکر ساخت پل سرعت بسیار خوبی داره و جا داره از معاونت عمران شهرداری تشکر کرد
پس اون پایه های که دور تا دور تقاطع تخت جمشید ساخته شده واسه ی اون پل عابر هست ؛ خیلی جالب میشه ، میدونستم قرار هست پل مدون بزنن ولی نمیدونستم چه جوری و کجا میخوان بزنن
من نمیدونم چرا شهرداری شیراز خیلی تاکید داره که پل ها و تقاطع ها را ناقص بسازه و عبور و مرور را به سمت بریدگی هدایت کنه که واقعا غیز استاندارد و فاجعه هست که خطرات زیادی را به دنبال داره و هیچ جای دنیا همچین چیزی نیست غیر از هند و افعانستان. یکی بیاد به ملت توضیح بده واقعا بیسوادی و کمبود دانش و مدیریت نالایق داره بیداد میکنه. کافیه یه سر بزنی به این کشورهای عربی تا معنی پل و تقاطع غیر همسطح را بفهمی.
نکته جالب تصاویر فوق مربوط به تقاطع مطهری امیر کبیر می باشد که در تصویر ماکت آن پروژه، سنگفروشی سر چهار راه نادیده نگرفته شده است!!!!!!
امین خان در مورد تقاطع نواب اطلاعی دارید؟ گویا پل بزرگی هست
هنوز اطلاعات کاملی از اون بدستمون نرسیده، طرحش رو در صورت تایید بزودی در سایت قرار خواهیم داد مهدی جان
موضوع جالب به نظر بنده اینه که وقتی دیدگاه های دوستان رو میبینم بالا، فکر میکنم ماله ۲ ماهه پیشه ولی ۲ سال پیش فرستاده شدن عمرمون داره میگذره، حالو ۲ سال دیگه میام یه نیگای میندازم سال۹۷ شده نه پل ایمانی هست نه پروژه کوهسار و ایچیا
سلام و خسته نباشید.
از سمت کمربندی اکبر اباد ک حرکت کنید به یه قسمت میرسید ک شهرداری کار میکنه و با نام ارتفعات شهرداری و بام شیراز(روی سنگی ک بعنوان نماد ورودیش هست نوشته) مشخص هست.که از ظریق یه جاده خاکی میره بین کوه ها .لطفا یه گزارشی تهیه کنید و بگید اینجا چه چیزی در حال ساخت هست.ممنون
پدرام جان این طرح مربوط به پروژه ۴۰۰ هکتاری بام شیراز هست که شهرداری درحال مسیرسازی و جنگل کاری هست و اعتبار خیلی خوبی هم برای اون در نظر گرفته شده که در این مطلب به اون شااره شده است :
http://shiraz1400.ir/?p=25094
سلام به همه دوستان گروه به نظر اینجانب رسالت شیراز ۱۴۰۰ با ساخت پل و بزرگره و پارک و بیمارستان خلاصه نمی شه اگر ما یک سایت خوب بخواهیم داشت باید فکر و هم فکری های بعد از این چندتا کار داشته باشیم بهداز تحریم و وصل شدن به دهکده جهانی این کارها وظیفه شهرداری و شورای شهر می باشد و دیگر مثل اوایل شور و شعف نخواهد داشت باههم فکری البته حضور وپیوند شهردار و روشنفکران بابد دست به کارهای بزرگ و منحصر به فردی جهت جذب توریست زد پل و سینما و بیمارستان ومترو نیاز اولیه هر شهر میباشد پسری در خانه یا زنی در حانه ازبابت ماشین و خانه از مرد خانه تشکر نمی کند ولی داشتن یک کارگاه و یک کارخانه پدر را متمایز می کند اگر اوودی یا پورشه یا بویینگ در شیراز سرمایه گذاری کنند یا زیمنس برگردد یا فورد ودیگر غول های بزرگ وارد شیراز با معیارهای هوای پاک شوند اون موقع باید تبریک گفت و خرسند شد این در دل یک همشهری می باشد توهین و زیاده خواهی به هیچ گروه و مسلکی نیست
علی عزیز یک دست صدا نداره، شیراز۱۴۰۰ توانش رو برای شیراز گذاشته و در ۶ و نیم سال گذشته پایبندی خودش به شیراز به دور از هر گونه سیاست زدگی رو نشون داده و اما توان و نیروی ما محدود هست و گاهی مشغله های شخصی اجازه نمیده اونطورکه باید سایت بروزرسانی بشه و البته وارد شدن به عرصه های دیگر خبررسانی بسیار خوبه و پرداختن به جنبه هایی که گفتین بسیار لازم هست، اما نیاز به نیرو و توان بیشتر داره.
رامین
با سلام
آیا طرحی جهت اتصال قدوسی شرقی به بلوار امیرکبیر و رحمت تحت مطالعه قرار دارد
و اگه طرح مورد مطالعه قرار گرفته مسیر آن به چه شکل است
ممنون از شما شیرازیهای با غیرت
با سلام وتشکر ارائه شده
آیا شهازمطالبرداری طرحی برای غیرهمسطح کردن تقاطع سفیر رحمت داره؟
بله و به نظر سال آینده اجرایی بشه این طرح.
با درود به همه دست اندرکاران سایت وزین شیراز ۱۴۰۰ و سپاس به خاطر اطلاع رسانی های دقیق و جامع.
بنده یک سوال مهم دارم.
چرا در شیراز هیچ مطالبه ای در خصوص ساخت پل های عابر پیاده با پله برقی نمیشه؟
مگه مردم شیراز با کلانشهرتهران چه تفاوتی دارن؟
برای ساخت پل های هوایی هزینه های گزافی میشه ولی به خاطر وجود پله های ساده هیچ علاقه ای برای استفاده همشهریان عزیز از ابن پل ها نیست.مخصوصن سالمندان و کسانی که بیماری های قلبی ،تنفسی ومفصلی دارن.
این مشکل به حدی است که اکثر همشهریان خطرجانی گذشتن غیر ایمن از بزرگراه ها،بلوارها و خیابان ها را به خودشون میدن ولی از پل های عابر پیاده استفاده نمی کن.
بگذریم که اخیرن تعدادی از پل ها مجهز به رمپ شدن ولی جای پله های برقی کاملن در کلان شهر شیراز خالیست.
بنده اطمینان کامل دارم که اگر نسبت به نسب پله های برقی اقدام بشه،هم بازدهی پل های هوایی بیشتر خواهد شد وهم میزان تصادف های عابرین پیاد و خودرو ها در سطح شهر که موجب مرگ یا زخمی شدن عابر و بدبخت شدن راننده ها و داغ دیدن خانواده ها می گردد کاهش محسوسی خواهد داشت.
با سپاس از سایت وزین شیراز ۱۴۰۰
حمید شاه ولی
امین جان سرانجام دو طبقه شدن خیابان همت شمالی به کجا ختم شد؟
خوشبختانه کنسل شده به نظر میاد
“*** پل شبدری جوادیه : این پل بزرگراه های آرین، کوهسار و کمربندی را به یکدیگر متصل کرده و در تابستان سال ۹۵ افتتاح خواهد شد.”
سال ۹۵ !!!!!!!!!!!!!
پل شبدری جوادیه سال ۹۷ افتتاح خواهد شد . به زودی عملیات دوربرگردانهای غیر همسطح نعلی شکل بلوار چمران شروع خواهند شد .
امین جان در هفته نامه شهر راز شماره امروز ۲۱ تیر صفحه ۳ از قول شهردار شیراز نوشته که در هفته جاری کلنگ احداث دو دور برگردان غیر همسطح نعلی شکل در بلوار چمران زده خواهد شد آیا شما اطلاع بیشتری از این موضوع دارید؟
http://www.shiraz.ir/bundles/FileRepository/362/cat2270/5965b247b5ecf.pdf
https://t.me/shiraz1400/13965 در اینجا توضیح دادیم فرهاد جان
ممنون امین جان
سلام
طراحی پلهای چند سطحی رو چه کسانی انجام میدن که اینقدر ناقص هست؟
کجای دنیا دیدین یه تقاطع سه سطحی با اون همه هزینه مثل پل معالی آباد ساخته بشه بعد به خاطر اشتباه فاحش طراحی , زیر پل چراغ راهنمای سه زمانه بذارن که بازم جوابگو نیست و غالبا ترافیک اونجا سنگینه؟
یا مثلا در طرح انیمیشنی زیر گذر گلستان هرچی نگاه کردم خروجی از زیرگذر به سمت بالا برای دسترسی به راه آهن و یا دوربرگردانهای بعدی ندیدم, واین معنیش اینه که تمام ماشینهایی که مقصدشون مجتمع خلیج فارس و شهرک گلستان و راه آهن و قصر قمشه و برگشت به سمت شیراز هست همگی باید قبل از زیرگذر وارد کندرو بشن و فقط اونایی که مقصدشون دوکوهک به بعد هست از زیرگذر استفاده میکنن
آیا اینطور نیست؟
شما نظری به پروژه سه سطحی قصرالدشت انداختین؟شاید حدود ۹۰درصد ترافیک اونجا یا به سمت پل معالی آباد میرن یه به سمت راست و پل زرگری اما مهندسان شهرساز دانشمند این شهر(میتوان گفت کل کشور) در اقدامی حیرت انگیز قرار هست ترافیک رو از زیر پل رد کنن و مانند ۴راه به سرانجام برسونن!یه نگاه اجمالی به عکس پروژه خیلی قضایا رو روشن میکنه.به عبارتی زیر پل قرار هست مثل پل معالی آباد بشه و چراغ راهنمایی ۲الی ۳ زمانه بزارن!این یعنی ترافیک و اعصاب خوردی وحشتناک!وقتی تجربه ندارین چه اصراری هست که از مدیران وطنی استفاده کنین؟خب خارجی با سواد بیارین اگه بهش انگ غربی بودن نزنین.طرف توی آلمان که از مدعیان مدیریت و علوم است از مدیرای کشورای دیگه هم در شرکتهاش استفاده میکنه.واقعا شهرسازی شیراز و تفکرات پشت اون خجالت آوره.
شیراز داره میشه شهر آزادی عمل ماشینها
با سلام
ضمن تشکر از شهردار و پرسنل تلاشگر مجموعه شهرداری شیراز
به نظر بنده قبل از ساخت پلها بایستی به تمام جزییات قبل و بعد ان توجه وبازخورد پس از بهره برداری را رصد نمود.بعنوان مپال پل سه سطحی بصیرت(معالی آباد)چگونه است که ما پل سه سطحی ساخته ایم و زیر آن هم چراغ سه زمانه گذاشتیم و از طرفی مهمترین معبرو پرترددترین آن یعنی از چمران به سمت صنایع مسیری با عبور عرض فقط یک خودرو طراحی شده که شبها به شخصه درگیر آن شدم که ترافیک پشت ان تا حدفاصل ابتدای نیایش امتداد دارد پس چه بهتربود خرج یکی از پروژهای عمرانی را که از اولویت کمتری برخورداربود صرف تملک مغازه های این معبر میکردیم تا لااقل یک پروژه با نواقص حداقلی روبرو شود.
سلام
به نظر بنده شهرداری باید برای اجرای پروژه ها از کوچک و بزرگ یه اتاق فکر بذاره که از همه تخصصی حتی کارشناس فرهنگی یا روانشناس توی اون عضو باشه و پیرامون اجرای یک پروژه قبلش اونجا تصمیم گیری بشه ،این روزا که بحث مهندسی ارزش هم که به همه مباحث اجرای پروژه ها اضافه شده که حتما از تمام جهات بایستی به اون پرداخته بشه تا بیخودی پول صرف اجرای پروژه ها نکنن
یکی از این پروژه ها که به نظر من هیچ کاربردی نداره اعلام وضعیت ترافیکی کنارگذره چون کسی با دیدن چراغ قرمز تابلو مسیر ترجیحی دیگری نداره که بخواد بدون ترافیک و سریعتر به مقصدش برسه پس ترجیح میده همون مسیرکنار گذررو طی کنه چون میدونه ترافیکش مقطعی است .پس به نظر من برای اینکه اجرای پروژها از هر لحاظ رصد بشه ایجاد اتاق فکرگام مهمی در اجرای پروژها حتی خرد در سطح شهر میشه.