شهردار منطقه شش خبر داد: تازمانیکه ضوابط راه بر کمربندی شیراز حاکم باشد شهرداری نمیتواند نظراتی بر آن داشته باشد.
به گزارش شیراز۱۴۰۰، اداره راه برای اطراف کمربندی ۳۰ متر حریم در نظر گرفته و تعداد زیادی از املاک مردم که دراین حریم است بلاتکلیف میباشد. شهردار منطقه شش در جمع خبرنگاران فارس ضمن بیان مطلب فوق در پاسخ به این سؤال که آیا بحث عدم رسیدگی به مشکلات اطراف کمربندی به شهرداری مربوط میشود گفت: اگر چه کمربندی شیراز در محدوده شهر قراردارد، اما ضوابط راههای بین شهری بر آن حاکم است و تا زمانیکه این ضوابط بر آن حاکم باشد نظارت بر آن از سوی ما امکان پذیر نیست. به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه شش صالحی درخصوص مشکلات اطراف تقاطع غیر همسطح وحدت بویژه موضوع روشنایی آن اظهار داشت: طی ۶ و ۷ سال گذشته قرار بود سه تقاطع در کمربندی شیراز توسط راه شهرسازی احداث شود که یکی از این موارد تقاطع حسینی الهاشمی معروف به تقاطع وحدت است. وی تصریح کرد: این تقاطع به صورت نیمه کاره به شهرداری تحویل داده شد و شهرداری نیز برای تکمیل آن نیاز به بیش از سه میلیادر تومان هزینه دارد. چراکه این پروژه یک پروژه برون شهری میباشد و برای بهسازی و زیباسازی آن به صورت فضای شهری اعتبارات زیادی احتیاج است.
«نظرات، فقط به صورت نوشتار پارسی و مرتبط با موضوع منتشر میشوند»
«با ورود به این لینک، وارد قسمت بحث آزاد شوید»
خوب این همه مالیات کجا میره پس ؟ این همه تراکمی که میفروشید کجا میره پولش ؟
آقای شهردار این مسیر خیلی خطرناکه اصلا نور نداره لطفا هزینه اش را تامین کنید و هرچه زودتر تموم کنید این تقاطع رو
علیرضا جان مالیات به دولت داده میشه!!!! اونی که شهرداری میگیره عوارض هست!!!
ولی کلا باهات موافقم!!!!!
یکی نیست به این دوست عزیز بگه که بودجه راه و شهرسازی فارس امسال زیر ۲۰۰ میلیارد بوده!!!!اونم برا ۲۹ شهرستان فارس و نه فقط شیراز!!!! اونوقت شهرداری شیراز با ۲۲۰۰ میلیارد بودجه امسالش( که میشه برابر بودجه ۱۱ سال راه و شهرسازی ) گیر ۳ میلیارد هست؟؟؟
بله منظورم همون عوارض بود
از تذکرت ممنون
……چراکه این پروژه یک پروژه برون شهری میباشد و برای بهسازی و زیباسازی آن به صورت فضای شهری اعتبارات زیادی احتیاج است.
چطوربرای گرفتن عوارض و مالیات منازل این منطقه / این ناحیه درون شهری به حساب میاد ولی برای عمران و بهسازی تقاطعش یک پروژه برون شهری بحساب میاد؟؟؟؟!!!! اگه از سمت حسین اباد به طرف این تقاطع بیاییم سمت راست تابلوی شهرداری منطقه ۱۰ نصب شده و سمت چپ هم که ساختمان منطقه ۶ است .این وسط فقط خود بلوار می مونه که معلوم نیست مال شهرداری منطقه ۶ هست و یا ۱۰ به همین خاطر این مسیر و باالطبع تقاطع این مسیر ( تقاطع وحدت) سرش بی کلاه می مونه و تعلق می گیره به اداره راه و پروژه این تقاطع هم برون شهری محسوب میشه.خیلی جالبه
همین دیروز در مسیر شرق به غرب کمربندی ۶ تا ماشین به پشت به پشت بهم خورده بودن.من هر شب از ساعت ۱۰ از محل کارم از مسیر اکبراباد تا میدان رودکی که میام از اسفالت بد و تاریکی و عرض کمش با سلام و صلوات میام.البته ۵-۶ روزی هست که دارن رو تقاطع وحدت کارهایی می کنن و عرض کمربندی را هم دارن زیاد می کنن و ظهرها که از این مسیر رد میشم می بینم که داره کارهای خوبی با سرعت پیشرفت خوب داره روش انجام میشه.به امید اینکه متوقف نشه
وضعیت کمربندی واقعا بی ریخته! تمام کلانشهر ها کمربندی هاشونو به بزرگراه تبدیل کردین ولی متاسفنه در شیراز هیچ شبهتی به بزرگراه نداره فقط مسیر جداست! حتی در قسمت دامنه دراک یک لاین شانه کنار جاده هم نداره! باید هرچه زودتر وضعیت مشخص بشه به نظر من با واگذاری به شهرداری این مشکل حل بشه کمربندی در منطقه دراک رو میشه خیلی زیبا با یک بزرگراه زیبا و کاربردی مثل بزرگراه وحدت ساخت تا بسیاری از مشکلات از جمله ترافیک رو حل کرد!
وزارت راه قاتل جان مردم دراین کمربندی شده و برای اینکه این مسأله رو از سر خودش رفع کنه اونو تحویل شهرداری داده. آیا این جاده کمربندی که یک راه مواصلاتی بین شهری است. باید با بودجه مردم شیراز ساخته بشه؟ بس نماینده های ما در شورا و مجلس چیکار میکنن؟
دوست عزیز کمربندی هنوز دست اداره راه هست و نه شهرداری!!!! تعریضش هم الان داره توسط راه و شهرسازی فارس صورت میگیره!!!
از دلواپسان عزیز خواهشمندیم یکم واسه جاده مرگ دلواپسی کنن شاید فرجی بشه ، رفت و آمد مخصوصا تو شب یعنی به پیشواز مرگ رفتن !!!!
هزینه جمع آوری زباله، فضای سبز و روشنایی پارک ها و …، روزانه بیش از ۸۰۰ میلیون تومنه
پول کمربندی باید از بودجه ملی تأمین بشه یا با کاهش حریم به شهرداری واگذار بشه تا بتونه در اون پروژه های اقتصادی تعریف کنه.
کمربندی جدید باید در نقطه ای بسیار دورتر برای شیراز تعریف و عملیاتی بشه
کنارگذر شرق باید اولویت فارس باشه.
این بودجه راه فارس بیشتر برای نگهداریه نه توسعه.
کلا فارس قفله…۳ پل کمربندی، مصوب سفر مقام رهبری در سال ۸۷، هنوز تکمیل نشده
از وقتی وزارت راه و شهرسازی تلفیق شده کارها مشکل شده
(مدیران غیربومی آفت جان فارس و شیراز)
انتهای پاییز نیاز به پل عابر پیاده داره تا الان که من یادمه ۳نفر کشته شده دیه شان میشه ۶۰۰ میلیون.یک پل نهایتاً ۲۰۰ میلیون میشه.جان آدمها مهم نیست اینجا
متاسفانه این وسط فقط مردمن که دارن ضرر میدن از زمینداران اونجا که همه بلاتکیلف هستن و از تصادفات که جان و مال مردم رو به خطر انداخته و اینکه جناب شهردار نگفته پس تکلیف کمربندی چی میشه و چهراه ای زشت به اونجا داده خصوصا در شب و اینکه بالاخره کی میخوان مشکل اون قسمت رو حل کنن واسه اداره راه فک کنم خیلی بهتر باشه که کمربندی رو به شهرداری بده چون هم مسعولیت از دوش اداره راه برداشته میشه هم هزینه اون قسمت و اصلاح اون به شهرداری سپرده میشه ولی واقعا تا کی یه عده بلاتکلیف و یه عده هزینه جانی و مالی باید پردازند و اگر شهردار منطقه۶ و رییس اداره راه مسول نیستن پس کی مسعوله؟
نکته جالب این قضیه اینجاس که شهردار هم راست نمیگه چون زمینداران اون اطراف از طرف شهرداری اجازه هیچ کاری حتی دیوارکشی زمین خودشون رو ندارن و اگه کسی اینکاررو بکنه از طرف شهرداری ماشین الات اون شخص رو ظبط میکنن و خودش هم دادگاهی میشه ولی حالا که بحث مشکلات اونجاس شهردار میگه ما هیچ کاره ایم!!!!!
نظارت بر ساخت و سازهای محدوده و حریم شهر حتی تا کلستان(kelestan) – قلات – بیدزرد با شهرداری هست که کسی هر کاری میخواد نکنه…
این برخورد با زمین خواری هست و صحبت شما کاملا شخصی هست
سلام
بااین پیشرفت و پیشروی که شهر به سمت شمال غرب داره بزودی پل میرزای شیرازی مرکز شهر میشه و کمربندی شیراز از مرکز شهر رد میشه و کاربردشو از دست میده،
کاش یه تور اصفهان گردی برای مدیران شهری ما میزاشتن.
برای آدم کار نکن همیشه بهونه وجود داره
گاهی وقتا هم اتاق کجه!