تاریخ : پنج شنبه, ۱ آذر , ۱۴۰۳ Thursday, 21 November , 2024

آخرین اخبار

ساخت همزمان ۴ خط مترو در شیراز 🎥: پیشرفت ۸۵ درصدی زیرگذر گویم گلسنگ و حفاری کوه رحمت برای تخت جمشید خطرناک تر است یا کنسرت؟ 🎥: آخرین روند ساخت زیرگذر گویم 🎥: ساخت بزرگترین پارک آبی کشور در شیراز 🎥: ساخت بزرگترین آکواریوم کشور در شیراز کمبود زمین مسکن ملی در صدرا ساخت ۶ شهرک جدید مسکونی در فارس 🎥: آخرین وضعیت احداث دوربرگردان اردی‌بهشت شیراز – تیر ۱۴۰۳ ثبت ملی ۹ درخت کهنسال در فارس حافظیه همچنان در صدر پربازدیدترین جاذبه تاریخی کشور در نوروز پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز

9

ترمینال پروازهای داخلی فرودگاه شیراز طی دو ماه آینده به بهره برداری می‌رسد

  • کد خبر : 12718
  • 07 شهریور 1393 - 20:19

سرویس وعده‌ها: مدیرکل فرودگاه‌های فارس از بهره برداری ترمینال پروازهای داخلی فرودگاه دستغیب شیراز به مساحت ۱۶ هزار متر مربع طی دو ماه آینده خبر داد.15_8509290375_L600

به گزارش شیراز۱۴۰۰ و به نقل از تین نیوز، حمیدرضا سیدی بیان کرد: حدود پنج هزار متر مربع از طرح توسعه ترمینال پروازهای داخلی فرودگاه بهره برداری شده، چهار هزار متر مربع نیز آماده بهره برداری است و مابقی نیز تا دو ماه آینده تکمیل و همه یکجا افتتاح رسمی خواهد شد.

وی با عنوان اینکه مساحت کل ترمینال پروازهای داخلی از هفت هزار متر مربع به ۱۶ هزار متر مربع خواهد رسید، گفت: با این توسعه ظرفیت پذیرش مسافر از دو میلیون مسافر در سال به بیش از چهار میلیون مسافر در سال می‌رسد.مدیرکل فرودگاه‌های فارس ابراز داشت: هزینه توسعه ترمینال پروازهای داخلی حدود ۱۵ میلیارد تومان بوده است.

سیدی گفت: در طراحی ترمینال پروازهای داخلی فضاهای رفاهی مسافران مانند مجموعه رستوران، فضاهای سبز، مجموعه کافی شاپ، لانچ، فروشگاه‌های صنایع دستی و فروشگاه‌های متنوع دیگر و مبلمان‌هایی برای راحتی مسافران پروازهای خروجی پیش بینی شده که ترمینال پروازهای داخلی فرودگاه دستغیب شیراز را به یکی از زیبا‌ترین ترمینال فرودگاه‌های کشور تبدیل خواهد کرد.وی ادامه داد: ترمینال پروازهای داخلی فرودگاه شیراز طی چند ماه آینده یکی از بهترین ترمینال فرودگاه‌های کشور خواهد شد.

حدود ۲۰ پروژه در فرودگاه دستغیب در حال اجراست

مدیرکل فرودگاه‌های فارس اظهار کرد: توسعه کل مجموعه فرودگاه را بر اساس طرح جامع تهیه شده برای فرودگاه دستغیب شیراز در بخشهای مختلف اعم از توسعه ترمینال‌ها، توسعه پارکینگ هواپیما‌ها و ساخت ساختمانهای جنبی مانند ساختمان پلیس فرودگاه، ایمنی و آتشنشانی فرودگاه، آشیانه هواپیما، ساختمان تاسیسات و نیروگاه برق اضطراری و سایر زیرساختهای ارتباطی و شبکه‌های فیبر نوری و سایر تجهیزات رفاهی مسافرین را در دستور کار داریم.

سیدی عنوان کرد: جمع پروژه‌های فرودگاه دستغیب شیراز حدود ۲۰ پروژه کوچک و بزرگ است که از نظر ریالی ۸۸ میلیارد تومان می‌شود.وی افزود: بخشی از این پروژه‌ها با سرمایه گذاری بخش خصوصی و بخشی از پروژه‌ها را با اعتبارات شرکت فرودگاه‌های کشور انجام می‌دهیم.

مدیرکل فرودگاه‌های فارس گفت: ساختمانهای جنبی مانند ساختمان پلیس و ایمنی و آتشنشانی نیز با اعتبار بیش از سه میلیارد تومان تا پایان سال تکمیل خواهند شد.سیدی در ادامه افزود: سایر پروژه‌ها تا پایان سال و بخشی مانند توسعه پارکینگ هواپیما‌ها نیز تا اوایل سال آینده به بهره برداری می‌رسند.

وی بیان کرد: یکی از پروژه‌هایی که توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده پارکینگ طبقاتی خودروهاست که مساحت آن حدود ۲۹ هزار متر مربع و هزینه آن نیز حدود ۱۱ میلیارد تومان می‌شود.

رشد تعداد مسافران فرودگاه طی پنج ماه اخیر

مدیرکل فرودگاه‌های فارس همچنین از افزایش ۱۱ درصدی مسافران پروازهای داخلی طی پنج ماه اخیر نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته خبر داد و ابراز کرد: طی پنج ماه گذشته بیش از یک میلیون مسافر از فرودگاه شهید دستغیب شیراز تردد داشته‌اند.

سیدی افزود: باوجود افزایش قیمت بلیط‌های هواپیما تقاضا برای پرواز بسیار زیاد است به شکلی که تقاضا برای بلیط در وضعیت فعلی بیش از دو برابر ظرفیت است.

«نظرات، فقط به صورت نوشتار پارسی و مرتبط با موضوع منتشر می‌شوند»
«با ورود به این لینک، وارد قسمت 
بحث آزاد شوید»

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=12718

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 14در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۴
  1. بهتره یه نظارتی هم روی فروشگاه تو سالنها داشته باشن.بنده یه هایپ و یه کبک خریدم ۱۱ هزار تومن در صورتی که بیرون میشه ۵ تومن.جالب اینجاست که تو کشورای دیگه فروشگاه فرودگاه بدون مالیات هست و جنساشون از بیرون ارزونترم هس.

    • متاسفانه این موضوع در تمام فرودگاههای کشور صدق می کند. به عنوان مثال چند روز پیش من یک عدد رانی بطری که در مغازه های معمولی ۱۵۰۰ تا ۲۰۰ تومن است از سالن پروازهای داخلی فرودگاه مشهد به قیمت ۵۰۰۰ تومان خریداری کردم. به نظر می رسه این یک سیاست کلی شرکت فرودگاههای کشور است.

    • درود
      دوست عزیز ، مطلب شما در خصوص بدون مالیلت بودن تمام فرودگاه های دنیا صحیح نیست . به عنوان مثال فرودگاه اتاتورک استانبول قبل از گیت مسافرین (زیر سالن انتظار عمومی ) یک فروشگاه بدون مالیات داره . اما بعد از گیت یک فروشگاه بسیار بزرگ داره که تقریبا به دو برابر قیمت جنس هاش رو می فروشه .
      در واقع جمله صحیح اینطوریه که معمولا در فرودگاه های معتبر ، فروشگاه های بدون مالیات هم هست . اما فروشگاه های بعد از گیت ، معمولا با مالیات هستند .

  2. ساخت هتل و مرکز خرید گذاشتن نمادهای شیراز هم مناسب هستً اگه انجامً بشه

    • دقیقا ما باید خواستار این باشیم که نماد تخت جمشید بیشتر از این در این فرودگاه نمایان باشه نه با چندتا مجسمه کوچیک
      باید سردر قبل این فرودگه بزرگ تر و زیبا تر در کنار این نمای بی روح سالن فرودگاه ساخته بشه
      پارکینگ طبقاتی فرودگاه هم که ول شده

  3. فقط یه مقدار سالنش بزرگ تر شه و روش رو بخوان کامپوزیت کنن چه فایده
    فرودگاه هر شهری باید نمادهای اون شهر و استان را درونش داشته باشه تا هر مسافری که وارد شد بدونه کجا داره پا میزاره
    ستون های تخت جمشید ، سر ستون هاش ، اشعاری از حافظ و سعدی در وصف شیراز و…
    نه اینکه اینطوری بی روح باشه و فقط کامپوزیتش کنن

    ضمنا ضمنا این صندلی ها هم اصلا در شان مسافران نیست به نظر من

  4. تقریبا از ضاهر فعلیش میشه فهمید در پایان به چه صورت خواهد بود- به نظر من سر در های قدیمی که ترکیبی از درواره های وردوی تخت جمشید بود خیلی زیباتر و جالبتر از وضعیت الان هست! حتی محیط داخل ترمینال هم به نسبت ظاهر ساده الان داخل خیلی بهتر بود یه جورایی فقط فضا رو بزرگ کردن زیبایی ضعیف

  5. باید به داد سالن پروازهای خارجیش هم برسند اوضاعش واقعا تاسف باره

  6. فرودگاه شیراز به نسبت فرودگاه های کشور بد نیست ولی در کل… . ضمنا از ظرفیت هاش برا رونق اون منطقه از شیراز کم استفاده شده

  7. اکثر فرودگاه‌های دنیا به دو طبقه تقسیم میشوند، طبقه‌ی بالا برای پروازهای خروجی، و طبقه همکف برای پروازهای ورودی! یعنی استفاده بهینه از فضا! و همچنین در اکثر فرودگاه‌ها، حداقل یکی دو تا خرطومی جابجایی مسافران برای پهلو گرفتن هواپیماها در نظر گرفته میشود تا مثلا در وقت جابجایی بار و مسافر صرفه جویی شود. حال سوال اینجاست که چرا چنین آینده نگری‌هایی دیده نمیشود؟!‌ حتما قرار هست چند سال دیگر به بهانه توسعه، دوباره میلیاردها صرف شود تا جبران دور اندیشی مسئولین باشد ؟

    • معین جان من هم با نظر شما کاملا موافقم. متاسفانه این موضوع در طرح توسعه فرودگاه شیراز نادیده گرفته شده است. مثلا پروازهای داخلی فرودگاه مشهد از سه طبقه شامل زیرزمین (بخش اداری)، همکف ( شامل نزدیک به ۵۰ غرفه فروشگاهی، رستوران و کافی شاپ، ۱۵ عدد کانتر، سالن پروازهای ورودی و …) و طبقه سوم سالن ترانزیت که به نظر من یکی از زیباترین سالنهای ترانزیت ایران است تشکیل شده است. در ضمن ارتباط بین همکف و سالن ترانزیت توسط چند دستگاه پله برقی و آسانسور برقرار شده است. حتی موضوع مورد نظر شما در فرودگاههای بسیار کوچکتر مثل فرودگاه بندرعباس رعایت شده است.

      • فرهادجان در طرح ترمینال پروازهای خارجی این طرح دیده شده و البته ترمینالپروازهای داخلی هم در صورت جذب سرمایه گذار از نو ساخته میشه

    • از ساخت پارکینگ اصلی فرودگاه آینده نگری مسئولین رو میشه فهمید.آنها تا نوک دماغشون رو هم ندیدند.این پارکینگ در سال افتتاح جا کم داره.چه رسد به ۵ سال دیگر.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.