پیشرفت طرح زیباسازی ورودی غربی / عکس :امین آل شمس
ساخت همزمان ۴ خط مترو در شیراز 🎥: پیشرفت ۸۵ درصدی زیرگذر گویم گلسنگ و حفاری کوه رحمت برای تخت جمشید خطرناک تر است یا کنسرت؟ 🎥: آخرین روند ساخت زیرگذر گویم 🎥: ساخت بزرگترین پارک آبی کشور در شیراز 🎥: ساخت بزرگترین آکواریوم کشور در شیراز کمبود زمین مسکن ملی در صدرا ساخت ۶ شهرک جدید مسکونی در فارس 🎥: آخرین وضعیت احداث دوربرگردان اردیبهشت شیراز – تیر ۱۴۰۳ ثبت ملی ۹ درخت کهنسال در فارس حافظیه همچنان در صدر پربازدیدترین جاذبه تاریخی کشور در نوروز پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز
این قراره کی راه بیوفته؟
و اون زمانی که بنظر شما واقعا راه میوفته کی هست؟
قرار بوده امسال… با این روند بها امسال نمیرسه!
من نمی دونم چیه توی این کامنت توجه دوستان راجلب کرده که اینهمه تیک موافقم و یا مخالفم خورده؟؟؟؟!!!!
هیچی نیست
اگه فهمیدین به منم بگین
این پروژه دقیقا قراره چقدر طول بکشه؟ فک کنم توی ۳ سال باشه الان
خدا میدونه… مثل تمامی پروژه های شهرداری روزشمار نداره…
اگه به جای این کارا یه پل سه سطح ساخته بودن کاراییش بیشتر بود
دوست عزیز همه چی به پل و بزرگراه نیست!!!! عیسی به دین خود و موسی هم به دین خود!!!!
زیباسازی سرجای خودش پل سازی هم سرجای خودش!!!! هرچند که این ورودی فقط زیباسازی نیست و با تکمیل آب بند و پارکش به یه منطقه تفریحی تبدیل خواهد شد!!!
و در آخر زیباسازی و کارهایی که در دروازه قرآن و کوهپایه و باباکوهی و چمران انجام شده میارزه به ۱۰۰ تا تقاطع ۳ سطحی!!!
اقای رضا پارسی محترم این طرح در مدخل ورودی شهر هست که از همه جنوب کشور از این مسیر عبور میکنند چه ماشین سبک و چه ماشینهای سنگین.کمی پایینتر از این طرح محل تعویض پلاک هست که اگر عنایت کنید برای ایستادن در صف تعویض پلاک صفی ایجاد میشه که تا زیر این طرح ادامه پیدا میکنه و یک لاین از جاده رو میگیره.در تمام شهرهایی که ما رفتیم یعنی شهرهایی که سرشون به تنشون میارزه اولویت ورودی های شهر انتقال ترافیک و روان شدن اونه مثلا در ورودی اصفهان از هر طرف که وارد میشی همچین چیزی نمیبینی اگه از سمت خمینی شهر وارد بشی به بزرگراه دو طبقه امام خمینی میخوری اگه از سمت تهران بیای به تقاطع های کاوه و ملک شهر واگه از سمت شیراز بری به تقاطع صفه. یا در مشهد و .. حالا طرحی که معلوم نیست کی شروع شده کی تموم میشه پارکینگ داره یا باید وسط اتوبان ماشینتو پارک کنی کی به قول شما اب بند و پارکش درست میشه که بری اب بازی.که اسمش زیبا سازی نیست
بله در مباحث شهری روز اولویت صرفاااااا با عابر پیاده است و طراحی ها باید بر محور عابر پیاده انجام بشه
و هرجا که پلی زده میشه، اصطلاحا عابر پیاده ای قرباتی عبور و مرور وسیله نقلیه میشه و اولویت به وسیله نقلیه داده میشه.وضعیتی که کنار تمام پلهای خودمان هم میتونید ببینید، عابران کنار پلهای شهری… پس بهتره اولویت به توسعه فضاهای شهری پیاده محور و تفریحگاههای انسانی باشه نه ماشینی، اگر نه، حداقل به توسعه پیاده هم اهمیت داده بشه…
تقاطع سه سحی وسط جاده چه لزومی داره ؟ اینجا آبشار ساخته میشه و کوه های اطرافش سرسبز میشه این پروژه هم یه چیزی تو مایه های پل طبیعت تهران هست که برای عبور مردم هست از این طرف که ابشار هست و کوه بدنه سازی و زیباسازی میشه به اون طرف جاده که پارک چنارراهدار ایجاد میشه. تازه در نزدیکی این پروژه هم تقاطع بزرگراه مهدیه با جاده بوشهر ساخته میشه. بعد از ورودی دروازه قرآن زیباترین ورودی شیراز خواهد شد. البته این پروژه خودش رو اواخر دهه ۹۰ نشون میده چون درخت هایی که میکارن چن سال دیگه بزرگ میشن و همون جور که دروازه قرآن الان زیباست به خاطر اینکه ۲۰ سال پیش زیباسازی هاش شروع شده. اینجا هم نیاز به گذر زمان داره
البته با پل طبیعت تهران فرسنگهاااا تفاوت داره.
آره. پل طبیعت تهران خیلی فوق العاده هست. اما اینم بد نیست و کارایی این پل با پل طبیعت تهران فرقی نداره. اتوبان مدرس تهران از وسط دو تا کوه رد میشه که کوه ها رو مثل جنگل سبز کردن و پل طبیعت از روی اتوبان دو کوه رو به هم وصل کرده. این پروژه هم دو تا کوه رو از روی اتوبان شیراز بوشهر عبور میده و مطمئن باشید طبیعت و سرسبزی این کوه ها تا چن سال آینده خود نمایی میکنن. شیراز خاک حاصل خیز و آب و هوای معتدل داره و آب هم که از طریق بند چنار راهدار در اختیار این پروژه هست.
از قدیم میگن : گر صبر کنی ز قوره حلوا سازند. یکم ما شیرازی ها تحمل نداریم این کوه ها که همین الان سبز نمیشن باید درخت ها با گذر زمان رشد کنن. دروازه قرآن هم خاکی بوده ولی الان درختاش بزرگ و تنومند شدن و چشم نوازی میکنن
لطفا اگر میشه عکسی از نمای کلی طرحی که داره اجرا میشه بزارید
http://shiraz1400.ir/?attachment_id=5669
آقا امین میشه درباره این پروژه بیشتر توضیح بدین ، جریان این پل ها چیه ؟؟؟
ممنون از سایت به روز shiraz 1400
این پروژه کوه سمت مخالف رو به دریاچه و پارک چنارهدار که درحال ساخت متثل میکنه. این پلها هم مخصوص عابر پیاده هست که از بالای ابشار به این سمت دریاچه بیان. طراح این پروژه هم استاد ایرونیان هست
بهربرداری از این طرح کی هست؟
مشخص نیست…
اینم مثل بقیه طرحا ساختش با اونی که تو عکسا به عنوان طرح نهایی اعلام میشه فرق داره
نه شبیه هست!
به نظر طرح جالب ، زیبا و با جذابیت خاصی در بیاد . امیدوارم که همینظور باشه . اجرای طرح در خور تحسین هست با دیگر طرحهای زیباسازی متفاوته .
پروژه خوب و با هدف بهتری هست. فقط امیدوارم کارگرای عزیز این بست های زیرشو زود نکشن
اینکه از گزارش تصویری قبلیش پس رفته تر به نظر میاد.. خدایا….
دوستان کسی میدونه این طرح ایروانیان هست؟ بعد قرار اون پلا به عنوان پیاده راه باشه؟
بله پورباجان طرح ایروانیان هست و پل هم مخصوص عابرپیاده
بسیار عالی. تنها چیزی که هست می دونم اونجا منطقه ۹ شیراز هست اما ماکت اینو توی شهرداری منطقه ۴ دیدم, جریان چیه؟
پارک و دریاچه در منطقه ۹ هست خود طرح زیباسازی منطقه ۴
وضع اونور خیلی داغون بود
امیدوارم خوب در بیاد
طرح اولیه که زده بودن که جالب بود…اگه همونجوری بشه
یک سوال..
پارک جنگلی روبروش چند هکتاری هست؟ و امنیتش چطوری تامین میشه؟
چونکه الان پارک جنگلی پالایشگاه شیرازم مشکل تامین امنیت داره..باید تا قبل از اتمامش راهکارای تامین امنیتش کارشناسی بشن
پالایشگاه که داخل شهرنیست و البته وظیفه تامین امنیت بر عهده نیروی انتظامی هست…
اینارو میدونم امین جان
ولی این فقط مختص شیراز نیست
هر جا که پارک جنگلی هست مشکل تامین امنیت داره
منظور من اینه که تا قبل از اینکه افتتاح بشه نهادهای ذیربط شهرداری و استانداری و فرمانداری و فرمانده انتظامی بشینن راهکاری برای این قضیه ارایه بدن..
نه اینکه بیفکر برن جلو بعد که راه افتاد و دیدن امنیت یک مشکل اساسی هست و موارد جدی اتفاق افتاد تازه بخوان در موردش فکر کنن (چون که با شناختی که از مسولین شیراز دارم آینده نگری تو وجودشون نیست)
یا اینکه مجبور بشن با این همه خرج بخاطر اینکه نمیتونن امنیت رو تامین کنن تعطیلش کنن.
پالایشگاه که داخل شهرنیست ولی پارک کوهپا که داخل شهر هست..نیست؟
تازه اون بالا مقبره شهدای گمنام هم هست
میدونید تا حالا اون بالا به چند نفر تجاوز شده؟
آیا میدنستین که اون بالا شوهر رو بستن به درخت و جلوش به همسرش تجاوز کردن؟
امین جان تامین امنیت شهر و غیر شهر نمیشناسه..بی امنی اثرات مخربی تو جامعه داره هم از بعد فیزیکی هم از بعد روانی
سلام
آیا مشکل پل کابلی رفع و رجوع شد ؟
اطلاعی ندارم هادی جان
باید گفت پسرفت…چون پیشرفتی نداشته….زمان در گذر و پروژهها کند و لاکپشتی
جناب آقای مهندس amin2 یعنی حالا جنابعالی خیلی سرت به تنت می ارزه با این اظهار نظرهای مسخره ؟!!!
حیف شیراز که دوتا غربتی مثل تو بخوان با شهرهای دیگه مقایسش کنن.
اول برو اطلاعاتت رو زیاد کن بعد بیا نظر بده…
این عکس ها خیلی قدیمین
خیلی…
تصاویر مربوط به چهل روز پیش هستن.فکر نکنم زیاد فرقی کرده باشه
فرق کرده
مسیر ترافیک جابجا شده و در مسیر قبلی اسکافولد نصب شده
منم رد شدم پیشرفت داشت مسیر ترافیکی رو جابه جا کرده بودن
ما در شیراز هنوز نمیتونیم وضعیت رودخونه خشک رو حل کنیم سر ساختن یه ساختمون ۲۵ طبقه کار رو به تهرون میکشونیم اونوقت معاون اول رئیس جمهور میره اصفهان برای بررسی رفع موانع توسعه اصفهان! واقعا جای تاسف داره!
والا من که فکر نمی کنم تو اون مسیر رودخانه بشه طرح دلچسبی که چشمگیر باشه اجرا بشه.به نظر من فضای کافی براش وجود نداره.درضمن در مکلنی ÷ایین تر از سطح جاده هستش که مسلما برای عابرین و ماشین های عبوری دید و منظری ایجاد نمی کنه.امیدوارم هر چه زودتر این طرح به بهترین نحو ممکن به سرانجام برسه.
راستی اگه خود اقای شهردار هم می امدن و شبی یک ساعت را به پاسخ دادن به کامنت های بچه های مشتاق سایت اختصاص بدهند خیلی خوب می شد.فکر کنم این سایت ارزش اینه دارو که اقای شهردار و یا حداقل شهرداران مناطق گوناگون شهر بیان و در مورد طرح و سوالات بچه های سایت نظر و جوابیه بدهند.با این کار هم از نظرات متنوع و جالب شهروندان دلسوزی شیرازی اگاه میشن و نقاط قوت و ضعف پروژه ها را می فهمند و هم محبوبیتشون مسلما در بین شهروندان و اعضای سایت بسیار ارتقا پیدا می کنه.من فکر نمی کنم از کلاس شهرداران مناطق و یا خود جناب شهردار کم بشه اگه این کار رو کنن.این سایت در زمان انتخاب اقای مهندس پاک فطرت بسیار کوشا بود و مسلما در ابقای ایشون نقش بسزایی داشته.