شهردار شیراز : پایان شهریور، بازگشایی درهای مترو به روی مردم

شهردار شیراز گفت: امیدداریم ظرف دو ماه آینده رام‌های باقیمانده در گمرک بندرعباس وارد کلانشهر شیراز شود تا بتوانیم وارد مرحله تست سرد و گرم شده و تا پایان شهریور درهای مترو را به روی مردم باز کنیم. به گزارش شیراز1400، مهندس علیرضا پاک‌فطرت بعد از ظهر امروز در بازدید از ایستگاه‌های قطار شهری شیراز، بیان کرد: آموزش‌های لازم برای نیروهای شرکت بهره‌برداری انجام شده و آمادگی کامل از این نظر وجود دارد.
وی افزود: تست گرم به همراه بار را در این هفته انجام می‌دهیم و به جای مسافر، کیسه شنی در واگن‌ها چیده می‌شود و قطار با سرعت مدنظر سنجیده خواهد شد. او ادامه داد: منتظر هستیم دو رام دیگر قطار از بندرعباس برسد تا تست سرد و گرم انجام شود و بتوانیم شهریورماه مسافران را جابجا کنیم.
شهردار شیراز خاطرنشان کرد: در بخش خصوصی ما اگر 10 نفر کارگر کار می‌کند، 10 کارفرما نیز بالای سر آنان است که این موضوع هزینه تولید را به شدت افزایش می‌دهد. وی ابراز داشت: در بخش دولتی ما وضع از این نیز بدتر است؛ چنانکه گاه دو نفر کار می‌کنند و پنج تا 10 نفر ناظر و کارفرما و مهندس بالای سر آن دو نفر، نظارت می‌کنند.
علیرضا پاک فطرت تصریح کرد: کشور چین می‌تواند از این نظر برای ما الگو باشد که گاه یک مجموعه عظیم تولیدی، با نیروی ستادی کمتر از انگشتان دست اداره می‌شود و تنها تیم کاری آن گسترده است.
ساخت مجموعه‌های تفریحی و ورزشی روی ایستگاه‌های مترو
شهردار شیراز گفت: برای تأمین هزینه خط دو مترو، احداث مجموعه‌های تفریحی و ورزشی بر روی ایستگاه‌ها در دستور کار قرار دارد. مهندس علیرضا پاک‌فطرت اظهار داشت: خط دو قطار شهری را اینگونه تعریف کردیم که ایستگاه‌ها از منظر اقتصادی نگریسته شوند.
وی افزود: روی برخی ایستگاه‌ها، مجتمع‌های تفریحی، تجاری و ورزشی تعریف شد که برای مسافر و نیز سرمایه گذار جذابیت به وجود بیاورد. شهردار شیراز اضافه کرد: هزینه ساخت هر ایستگاه به طور تقریبی 10 تا 20 میلیارد تومان محاسبه شده که با قیمت‌های امروز، بسیار افزایش یافته است.
علیرضا پاک‌فطرت تصریح کرد: سیستم قطار شهری با تکنولوژی خوبی ساخته شده و تکنسین‌های ما در ابعاد مختلف به خودکفایی رسیده و می‌توانند خطوط را طراحی و اجرا کنند. وی ابراز داشت: در بحث تأمین واگن هنوز وابستگی‌هایی داریم که امیدواریم در آینده بتوانیم آن را رفع کرده و واگن را نیز خود بسازیم.
شهردار شیراز ابراز کرد: سیستم حمل و نقل ریلی، یک سیستم پاک و بدون آلودگی محسوب می‌شود که از سرعت بسیار بالایی نسبت به تاکسی و اتوبوس برخوردار است. علیرضا پاک‌فطرت ادامه داد: شش خط قطار شهری شیراز یک‌هزار واگن نیاز دارد که اگر تکنولوژی ساخت این واگن‌ها بومی شود بهتر می‌توانیم شش خط قطار شهری شیراز را به بهره برداری برسانیم.

“نظرات، فقط به‌صورت نوشتار پارسی و مرتبط با موضوع منتشر می‌شوند”

“با مراجعه به این لینک، وارد قسمت بحث آزاد شوید”

>

نظرات حاوی توهین، افترا، غیرمرتبط با عنوان مطلب و نگاشته شده به صورت انگلیسی تایید نخواهند شد. در صورت نیاز به "بحث آزاد" از منوی بالای سایت مراجعه کنید.

telegram

مطالب مرتبط

13 نظر

  1. سعید

    سلام. یک قسمت از شرکت پگاه تو فلکه نمازی رو دارن زمین میزنن. اون هم به مترو مربوطه؟ شاید قراره مجتمع تفریحی ایستگاه نمازی بشه یا یه ورودی برای ایستگاه هست. شاید هم همون پارکینگیه که قرار بود بسازن.

    پاسخ
    1. شیرازی اصیل

      خداکنه که به درمانگاه بدون پارکينگ تبديل نشه.مثل درمانگاه امام رضا که اصلا پارکينگ نداره .بهترين گزينه زدن يه پارکينگ طبقاتي مدرن هست چون پارکينگ طبقاتي مجتمع درماني نمازي و پارکنيگي که جديدا تو کوچه ي دادگستري تو ملاصدرا زدن و خودش باعث ترافيک تو کوچه شده اصلا جواب نميده .

      پاسخ
  2. شيراز زيبا

    چطور تا پايان شهريور ؟؟ الان داريم به ابتداي مرداد نزديك ميشيم. تازه من خبرها رو پيگيري كردم، يه رام واگن در حال ترخيص هست كه تا اواخر تير به شيراز ميرسه اما اين سوال باقي ميمونه كه رام آخر واگن ها كي ترخيص ميشه كه بعدش 2 ماه تست انجام بگيره تا مترو افتتاح بشه؟

    براي راه اندازي مترو در آخر شهريور بايستي 2 رام واگن باقي مونده با هم تا اول مرداد به شيراز برسن كه انگار باز هم يه رام داره ترخيص ميشه.

    پاسخ
  3. مهشید

    به امید خدا هر چه سریعتر دو رام باقی مانده هم با هم به شیراز بیاید و مردم شریف شیراز سوار مترو بشوند. انشا الله

    پاسخ
  4. حجت

    به نظر من تیتری که زدی یه خرده اشتباه هست
    شهردار گفته “امیدواریم” پایان شهریور درهای مترو به روی مردم باز شود . اون بنده خدا هم ابراز امیدواری کرده
    شیراز زیبا حرفش کاملا درسته . اگر تا پایان تیر دو رام دیگه برسه پایان شهریور مسافرگیری انجام میشه که این اتفاق نخواهد افتاد

    پاسخ
  5. man

    یکی نیست بگه ده سال و بلکه بیشتره فلکه ستاد رو بستید راههاش مسدوده حمل و نقل توش سخت شده چکار میکردید؟
    با کمال پررویی میگن دوسال میبندیمش به روی ماشین ها و فقط تاکسی و اتوبوس برن و بیان
    شهر بی صاحب همینه هر از راه رسیده ای میتونه توش تصمیم بگیره
    آدمای ناحسابی ستاد شاهراه اتصال شهره حالیتونه این چیزا اصلا؟
    میدونید بستنش و انتقال بارش به زند برای مسیر مشیر فاطمی تا ازادی و مشیر فاطمی به نمازی یعنی چی؟
    میفهمید ؟

    پاسخ
  6. من شیرازی

    ای باب چقدر ساده هستین دارن کشش میدن تا صدای اصفهانی ها و تبریزی ها در نیاد میخوان همزمان افتتاح بشه

    پاسخ
  7. حجت

    من موندم چرا به من این همه منفی میدین ؟
    من دقیقا عین حرفای شیراز زیبا رو زدم ولی اون یه دونه منفی هم نخورده ولی من کلا منفی خوردم
    نظر من و شیراز زیبا در مورد حرف شهردار رو بخونید مفهوم دوتاش یکی هست

    پاسخ
  8. سام

    من متوجه منظور ایشون از “ساخت مجموعه‌های تفریحی و ورزشی روی ایستگاه‌های مترو” نشدم، میشه لطفا توضیح بدید؟

    پاسخ
    1. شیراز۱۴۰۰

      در این طرح، زمینی که ایستگاه مترو درون قرار گرفته ( برای مثال ایستگاه میانرود یا باسکول نادر ) در اختیار بخش خصوصی قرار میگیره که ازش به عنوان ساخت طرح های تجاری، خدماتی و اداری استفاده بشه و ایستگاه هم در همین ساختمان تعبیه میشه که بخشی از هزینه ساخت خط 2 مترو از این راه قرار تامین بشه.

      پاسخ
  9. amir

    دوستان عزیزی که بسته شدن فلکه ستاد و یک بی برنامگی میدونید
    ایسنگاه میدان ستاد دو طبقه و محل تقاطع دو خط پرترد مترو خواهد شهد و قراره بالای این ایستگاه پاساژ ساخته شه راه کار بهتری دارید واسه این حجم کار؟

    پاسخ

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *