تاریخ : پنج شنبه, ۱ آذر , ۱۴۰۳ Thursday, 21 November , 2024

آخرین اخبار

ساخت همزمان ۴ خط مترو در شیراز 🎥: پیشرفت ۸۵ درصدی زیرگذر گویم گلسنگ و حفاری کوه رحمت برای تخت جمشید خطرناک تر است یا کنسرت؟ 🎥: آخرین روند ساخت زیرگذر گویم 🎥: ساخت بزرگترین پارک آبی کشور در شیراز 🎥: ساخت بزرگترین آکواریوم کشور در شیراز کمبود زمین مسکن ملی در صدرا ساخت ۶ شهرک جدید مسکونی در فارس 🎥: آخرین وضعیت احداث دوربرگردان اردی‌بهشت شیراز – تیر ۱۴۰۳ ثبت ملی ۹ درخت کهنسال در فارس حافظیه همچنان در صدر پربازدیدترین جاذبه تاریخی کشور در نوروز پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز

12

دیدار نمایندگان شرکت واگن سازی پوژن چین با شهردار شیراز

  • کد خبر : 10617
  • 27 خرداد 1393 - 16:59

شهردار شیراز گفت: در توسعه آتی برای ۶خط نیازمند ۱۰۰۰ واگن برای کلان‌شهر شیراز هستیم.IMG_9942 [800x600] [800x600]

به گزارش شیراز ۱۴۰۰ و به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز، مهندس علیرضا پاک‌فطرت در دیدار نماینده ارشد شرکت سازنده واگن‌های قطار شهری شیراز، اظهار داشت: شرکت چینی پوژن باید آمادگی و برنامه‌ریزی ساخت ۱۰۰۰ واگن را در صورت همکاری‌های آتی با شیراز داشته باشد.

وی با اشاره به شرایط ویژه شهر شیراز درزمینهٔ صنعت توریسم، ابراز داشت: خطوط مترو باید هرچه سریع‌تر فعال و موضوع همکاری این شرکت با شیراز در هیئت‌مدیره این شرکت مطرح و امکانات و فضای همکاری باز شود.

شهردار شیراز ضمن اعلام آمادگی در خصوص خرید ۶۰ واگن دیگر برای توسعه خط یک در صورت همکاری با این شرکت از حضور هیات چینی در شیراز استقبال کرد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز نیز ضمن ارائه گزارش در خصوص شرکت مادر تخصصی و ۳۱۵ واگن که قرار بود توسط شرکت پوژن ساخته شود، گفت: با رفع مشکلات ارزی و اعتباری، ساخت و ارسال بقیه واگن‌ها در دستور کار قرارگرفته است.

نماینده مدیرعامل شرکت چینی، ضمن ابراز خورسندی از حضور در شیراز گفت: آمادگی شیراز در راه‌اندازی قطار شهری نسبت به دیگر کلان‌شهرها بیشتر است.

وی بر تداوم همکاری با سازمان قطار شهری شیراز تأکید کرد و افزود: زیرساخت‌های مترو شیراز بسیار مناسب صورت گرفته است که این موضوع الگویی مناسب برای سایر کلان‌شهرهای ایران است.

دیدار نمایندگان شرکت واگن سازی پوژن چین با شهردار شیراز

دیدار نمایندگان شرکت واگن سازی پوژن چین با شهردار شیراز

 

دیدار نمایندگان شرکت واگن سازی پوژن چین با شهردار شیراز

دیدار نمایندگان شرکت واگن سازی پوژن چین با شهردار شیراز

 

telegram

لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=10617

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵
  1. تبریک میگم به دوستان شیرازی مثل اینکه بالاخره مترو هم مسافر جا به جا کرد

  2. سلام
    من قبلا یک سوال در مورد اینکه واگن های مترو شیراز آیا light هستند یا نه داشتم که البته کسی جواب دقیقی نداد و خودم پیگیر شدم و حالا جواب رو برا دوستانی که شاید بخاطر سوال قبلی من کنجکاو شده باشند میدم.
    مترو شهر مشهد از نوع lrt هست که lrt مخفف light rail transport هست یا همون قطارشهری سبک.این نوع از قطار شهری معمولا در کشورهای اروپایی به صورت سطحی استفاده میشه و نه زیر زمینی چرا که میتونه پیچ های ۲۵ متری رو بدون مشکل رد کنه.از طرفی هر قطار lrt تنها دارای سه واگن هست و نه ۵ واگن.پس ظرفیت به مراتب کمتری دارند .قیمت هر رام از این قطارها به طور متوسط دو برابر مترو هست و تفاوت دیگری که با مترو داره اینه که در lrt چرخ ها دیده نمیشه (چون lrt برای سطح ساخته شده نه زیر زمین پس زیبایی و دیده نشدن چرخ اهمیت پیدا میکنه ) گفته شده که مسئولین سابق قطارشهری مشهد دچار اشتباهی فاحش شدند و به جای سفارش واگن های متروی سنگین ، واگن های چینی lrt خریداری کرده اند که هم هزینه زیادی داره ، هم ظرفیت کم و عملا برای استفادده در زیر زمین مناسبتی نداره.

    نتیجه: به غیر از قطار شهری مشهد ، قطارشهری سایر شهرها از جمله تهران ، شیراز ، اصفهان و تبریز از نوع مترو HRT یا قطارشهری سنگین هستند که بر خلاف lrt حداقل ۵ واگن در هر رام قرار میگیره و دارای ظرفیت بیشتری نسبت به lrt هستند. بنابرین قطارشهری شیراز از نظر استانداردهای ریلی و قطارها با سیستم تهران تفاوتی ندارد.
    😉

    • یک چیز دیگه که یادم رفت بگم!
      مترو مشهد دارای پیچ های زائد هست و در آینده هم امکان اضافه کردن hrt یا واگن های سنگین در خط یک خود را ندارد چرا که hrt تنها پیچ های حداقل ۱۰۰ متری رو میتونه رد کنه.
      بنابرین اگر ۱۰ واگن باقی مانده شیراز ترخیص بشه و مشکلی به وجود نیاد شیراز دومین کلانشهر ایران خواهد بود که از سیستم متروی سنگین (hrt) بهره میگیره.

  3. دو جا نماینده مدیر عامل شرکت پوژن حرف هایی زده که کام بعضی ها رو تلخ میکنه

    آمادگی شیراز در راه‌اندازی قطار شهری نسبت به دیگر کلان‌شهرها بیشتر است

    زیرساخت‌های مترو شیراز بسیار مناسب صورت گرفته است که این موضوع الگویی مناسب برای سایر کلان‌شهرهای ایران است

    حرف دوم یعنی مترو تبریز و اصفهان خیلی از نظر رعایت استانداردها خوب نیستن و ایشون فقط شیراز رو خوب دیده. راستی مترو اصفهان رسما اعلام شده از طرف مسئولانشون که زودتر از آخر ۹۳ نمیشه افتتاح کرد. موضوع دیگه ریل گذاری های مترو شیراز هست. شیراز به مراتب از تبریز و اصفهان بهتر عمل کرده و این مشکلی هست که اونا دارن و ریل گذاری ایمن تر در مترو شیراز باعث شده مراحل تست گرم با سهولت بیشتری امکان پذیر بشه و ضریب امنیت مترو بعد از بهره برداری خیلی بیشتر میشه. شرکت پوژن هم به خاطر خیلی مسائل تصمیم داره به شیراز زودتر خدمات بده به خاطر فراهم شدن زیرساخت هامون. باور کنیدمترو شیراز از نظر حفاری، طراحی شیب مسیر، عمق ایستگاه ها. زاویه پیچ های مسیر و خیلی از پارامترهای دیگه خیلی بهتر از تبریز و مخصوصا اصفهانه. در اصفهان خط مترو از دروازه شیراز تا صفه شیب رعایت نشده و خط مترو دچار سربالایی غیراصولی شده. در حالی که باید ایستگاه مترو صفه بسیار عمیق و چیزی در حد ایستگاه قیطریه تهران در نظر گرفته میشد تا مسیر حرکت بدون زاویه و صاف باشه و سربالایی نداشته باشه که این کار رو نکردن. وقتی مترو بخاد از صفه به سمت مرکز شهر حرکت کنه در یه سرپایینی خیلی خطرناک قرار میگیره و امکان داره کنترلش از دست خارج بشه خیلی مشکل حادی هست

  4. خدا را شکر .
    با عرض تبریک ونابودی هرچه زودتر دشمنان و بدخواهان شیراز عزیز .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.