معاون ناوگان و تجهیزات سازمان قطار شهری شیراز گفت : امکان استفاده از خدمات تلفن همراه در تونلهای متروی شیراز در دست اقدام میباشد.
به گزارش شیراز ۱۴۰۰ و به نقل از روابط عمومی سازمان قطار شهری شیراز ، مهندس جلیل درودچی افزود: همزمان با بهرهبرداری از فاز یک متروی شیراز امکان استفاده از خدمات تلفن همراه با مشارکت سه شرکت ایرانسل ، همراه اول و رایتل در مسیر ایستگاه احسان تا ایستگاه نمازی فراهم خواهد شد. همچنین با نصب کابل مخصوص در سقف تونلها امکان تماس بین اپراتور قطار و ایستگاه و مرکز کنترل از طریق بیسیم فراهم گردیده است.
این مقام مسوول با مهم توصیف نمودن عملیات تأمین و نصب تجهیزات مترو در شیراز با توجه به ورود اولین سری قطارها متذکر شد: تجهیزات مترو شامل آسانسور ، پلههای برقی ، سیستم تهویه ، سیستم سیگنالینگ ، سیستم برق بالاسری، سیستم مخابراتی ، سیستم رادیویی ، سیستم جمعآوری بلیط ، اعلام و اطفای حریق ، پستهای ” ال . پی . اس ” و پستهای کشش، نصب و در حال تست و راهاندازی میباشد.
وی افزود: سیستم سیگنالینگ نقش مهمی در کنترل و حرکت قطار دارد. هماکنون با بهرهگیری از این سیستم در اتاق کنترل مرکزی فاز یک متروی شیراز،امکان دنبال نمودن مسیر قطار بر روی مانیتورها بهصورت ۲۴ ساعته وجود دارد .
مهندس درودچی در ادامه بابیان این مطلب که سیستمهای مخابراتی عامل حیاتی و تاثیر گذاری در امور مترو به شمار میآید گفت: سیستمهای مخابراتی مانند زیرساخت شبکه، تلفن اضطراری ، ساعت مرکزی ، دوربینهای مداربسته ، سیستم صوتی ، سیستمهای نمایشگر تا ۹۰درصد در فاز یک تامین، نصب و راهاندازی شده است .
معاون ناوگان و تجهیزات سازمان قطار شهری شیراز اذعان داشت: در تهران و مشهد یکسوم هزینههای بهرهبرداری و تعمیر و نگهداری از طریق اعتبارات دولتی ، یکسوم از طریق اعتبارات شهرداری و یکسوم از طریق فروش بلیط تامین میگردد که بهمنظور پائین نگهداشتن قیمت بلیط و ایجاد انگیزه برای مردم جهت استفاده از مترو که به دنبال آن عدم آلودگی هوا، صرفهجوئی در مصرف سوختهای فسیلی و مهمتر از همه کاهش ترافیک، این روش دنبال میگردد.
وی در خاتمه گفت : با توجه به انجام مراحل مقدماتی تست سرد و گرم رام اول قطارهای متروی شیراز ، این زمان برای تست رام دوم و سوم قطارهای خریداریشده کاهش خواهد یافت. گفتنی است هر رام قطار شامل پنج واگن ۲۰ متری است.
اقدام بسیار خوب و موثری است.
در ضمن برخی از دوستان نگران این بودند که توسط عده ای بی فرهنگ واگن های مترو آسیب ببینند و … . خاطر جمع باشید که در تمامی ایستگاه ها و قسمت های مربوطه، مامورین و مراقبانی حضور دارند. همچنین در انتهای برخی از ایستگاه های مهم در خط ۱ مانند احسان و گل سرخ، دپو های مخصوص شستوی واگن ها و تعمیرات و …. نیز اجرا و دیده شده است که چندی پیش از آنها بازدیدی انجام دادم. در ضمن اکثر ایستگاه های فاز۱ نیز تکمیل گردیده اند.
سلام حامد جان مرسی از اطلاع رسانیت.
میشه لطفا از بازدیدی که کردی اطلاعات بیشتری در اختیار ما بزاری با جزئیات بیشتر از میزان ساخت ایستگاه ها و درصد تکمیلی ایستگاه ها؟
درود بر مهدی عزیز؛
طبق بازدیدی که قبلا انجام دادم، بخش زیادی از تاسیسات و قسمت های مربوط به ایستگاه های مهمی مانند احسان- قصردشت و … نیز به اتمام رسیده بود و گیت ورودی مسافرین به مترو هم نصب شده. در اکثر ایستگاه ها تابلو های راهنمای مسافرین در خط و ایستگاه های مترو نیز نصب شده و همچنین افتتاح کتابفروشی در اکثر ایستگاه ها نیز اقدام میشود.ایستگاه احسان دپوی مخصوصی در انتهای خود دارد که کار مراقبت-پاکسازی-تعمیر- حراست و … از واگنها در آنها انجام میشود. میزان ساخت ایستگاه ها در فاز اول متغیر است. مثلا ایستگاه های احسان-قصردشت- شریعتی- پل معالی آباد- شاهد و نمازی بین ۸۰ تا ۹۵% تکمیل شده اند. ایستگاه نمازی در پایانه نمازی قرار دارد که ورودی آن نیز تکمیل شده و ایستگاه بزرگی خواهد بود.اما ایستگاه های عفیف آباد و مطهری به مرور وارد سیستم میشود.
همچنین جدیدا کار احداث ایستگاه میدان امام حسین نیز آغاز شده که ایستگاهی بزرگ و دوطبقه است. و خط دوم مترو از زیر خط ۱ عبور خواهد کرد.
سلام آقا صابر گل خسته نباشید.
اگر میشه لطفا یه گزارش از وضعیت زیبا سازی پل معالی آباد تو سایت قرار بدید. چون که هنوز قسمت هایی از پل به صورت خاک هستش و همچنین قسمت هایی از جدول های کنار پل شکسته شده. بعد از چند ماه هنوز فضای سبز کاری انجام نداده. من تقریبا هر روز از کنار پل رد میشم و امیدوارم که یه روز فضای سبزش کامل بشه. البته این یه روز کی میاد خدا میدونه؟!
ممنون. چشم. در اولین فرصت.
اتفاقا منم میخواستم از وضعیت مبهم پل معالی آباد سئوال کنم. با گذشت ماه ها از زمان گشایش،ولی زیباسازی این پل به صورت کامل انجام نشده و متاسفانه فضای سبز آن با طرح های سع بعدی پیش بینی شده تفاوت های زیادی داره.
سپاس
دوست عزیز،
طرح زیباسازی پل معالی آباد بطور کامل انجام شده. تنها اشکالی که دارد اینست که برخی مواقع قسمتی از بدنه پل بصورت خاموش باقی میماند که تاسیسات و زیباسازی شهرداری باید پاسخگو باشد. زیباسازی فعلی از طرح های اولیه قوی تر است. همچنین بجای فضای سبز از باغچه های جدید و بنوعی مصنوعی استفاده شده است.
درود بر شیراز …. درود بر پایتخت فرهنگی شیراز
از مدیر سایت تقاضا دارم در مورد ده قطار باقی مونده هم اطلاع رسانی کنید . چون شنیدم آقای مدیر عامل گفته بودن افتتاح بعداز رسیدن ده قطار باقی مونده هست
آره درسته.بعد از رسیدن دو رام دیگه افتتاح خواهد شد
آقا صابر عزیز منظور من این بود در مورد ترخیص دو رام باقی مونده اطلاع رسانی کنید
چشم
رام های باقی مانده بزودی به سمت شیراز بارگیری خواهد شد. خیالتان راحت. پیگیر هستن.
من فقط ایرانسل تو ایستگاه نمازی تست کردم اصلا قابل قبول نیست و بعضی جاها کلا تنتن نمیده
تجهیزات درحال نصب هستن امیدجان