تاریخ : پنج شنبه, ۱ آذر , ۱۴۰۳ Thursday, 21 November , 2024

آخرین اخبار

ساخت همزمان ۴ خط مترو در شیراز 🎥: پیشرفت ۸۵ درصدی زیرگذر گویم گلسنگ و حفاری کوه رحمت برای تخت جمشید خطرناک تر است یا کنسرت؟ 🎥: آخرین روند ساخت زیرگذر گویم 🎥: ساخت بزرگترین پارک آبی کشور در شیراز 🎥: ساخت بزرگترین آکواریوم کشور در شیراز کمبود زمین مسکن ملی در صدرا ساخت ۶ شهرک جدید مسکونی در فارس 🎥: آخرین وضعیت احداث دوربرگردان اردی‌بهشت شیراز – تیر ۱۴۰۳ ثبت ملی ۹ درخت کهنسال در فارس حافظیه همچنان در صدر پربازدیدترین جاذبه تاریخی کشور در نوروز پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز

33

علت تفاوت واگن‌های رام اول و دوم مترو شیراز

  • کد خبر : 10187
  • 16 خرداد 1393 - 20:36

ناتوانی شرکت سازنده در تحویل به‌موقع واگن‌ها،علت تفاوت رام اول و دوم قطار شهری شیراز است.

به گزارش شیراز ۱۴۰۰،از مدتی پیش که بحث راه‌اندازی مترو سه کلان‌شهر ایران مطرح شد،مسؤولین این شهرها با عقد قراردادی مشترک با شرکت چینی،در جهت تأمین واگن‌های موردنیاز اقدام نمودند.(واگن‌های سری دوم همان واگن‌های قرارداد مشترک است.)

واگن‌های سری دوم

واگن‌های سری دوم

واگن‌های سری دوم

واگن‌های سری دوم

واگن‌های سری دوم

واگن‌های سری دوم

واگن‌های سری دوم

واگن‌های سری دوم

اما بعد از مدتی شرکت سازنده به مسؤولین سه شهر اعلام کرد که نمی‌تواند در زمان مقرر واگن‌ها را آماده و تحویل دهد.

بنابراین آقای حاج زمانی،مدیر عامل سازمان قطار شهری شیراز با شرکت چینی دیگری وارد مذاکره شده و قرارداد جدیدی را منعقد کردند.(واگن‌های سری اول)

واگن‌های سری اول

واگن‌های سری اول

واگن‌های سری اول

واگن‌های سری اول

واگن‌های سری اول

واگن‌های سری اول

لازم به ذکر است که دو رام باقیمانده در گمرک بندرعباس همانند واگن‌های سری اول می‌باشد که برای ترخیص آن‌ها حدود ۱۰ میلیون یورو ارز لازم است.

همچنین در مورد باقیمانده واگن‌های قرارداد مشترک،شرکت چینی زمان مشخصی را برای تحویل آن‌ها تعیین نکرده است.

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=10187

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 22در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲۲
  1. واقعا باید به مسؤولین تبریک گفت!!!

  2. در شهر هایی مانند تهران و برخی شهرهای اروپایی، واگن های آنها هم شبیه هم نیست ومهم دادن سرویس و خدمات به مردم هست.

  3. قابل توجه مسولین همیشه در صحنه استان فارس :http://www.jonoubnews.ir/showpage.aspx?id=134615

    • بابا اخه اونجا دست پنهان نیست تا سریع بریزن بیرون و شعار مرگ بر سرمایه دار بدن شیراز و فارس گرفتار متحجرین هست

    • دوست عزیز گرچه به احتمال ضعیف ممکنه این خبر صحت داشته باشد، اما این گونه خبر ها تکراری بوده و چند روزی در دهان ها و سایت ها خواهد چرخید و بعد از یاد خواهد رفت. سرمایه گذاران زیادی از جمله از اروپا و چین و ژاپن و امارات به فارس وشیراز آمدند، اما امروزه خبری از آنها نیست.

    • همه مشکلات که مال مسولین نیست خیلی هاش هم مردم همیشه بی گناه به وجودش اوردن. خود شیرین

  4. به نظر من باید واگن های مترو و هر چی که مربوط به وسایط نقلیه عمومی هست از گمرک معاف باشن.فقط نمیشه که شعار داد و گفت مردم باید از خودرو شخصی استفاده نکنن.باید بستر رو فراهم کنن و وسایط عمومی رو زیاد کنن تا مردم خودشون به سمتش برن . مجلس باید همچین قانونی رو تصویب کنه و دولت هم به جای شعار اونو رعایت کنه.چرا باید بابت واگن مترویی که ایران توان و کارخانه ی سازندشو نداره از جیب مردم به جیب گمرک یا بهتره بگم دولت بره؟؟؟؟؟تو همه جای دنیا که مالیات میگیرن بجاش خدمات میدن نه اینطوری که هم مالیات بگیرن و هم عوارض و هم گمرک و هم پول بلیت و هم سرمایه گذار خارجی و … اگر جای دیگه بود با این همه پول که از ملت بدبخت گرفته میشه الان هزارتا خط مترو ساخته بودن.

  5. دلیل اینکه اینقدر مسولین چسبیدن به شرکتهای چینی چیه؟؟؟؟؟؟؟یعنی بهتر از شرکتهای چینی وجود نداره؟
    ۱۰ میلیون یورو رو باید به کی بدن تا واگنها ترخیص بشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  6. خب ایران تحت تحریم های سخت جهانی قرار گرفته مطمئن باشید هیچ کدام از کشورهای اروپایی به ایران واگن مترو نمیدادن. شرکت مادر تخصصی قرارداد ۳۱۵ واگن مترو با شرکت پوژن چین بسته برای تبریز اصفهان و شیراز. ایران به چین نفت فروخته و پول ها اونجا بلوکه هستن قرار شده به ازاش این واگن ها رو بدن که بازم زدن زیرش و تقاضای پول نقد کردن !! شرکت پوژن پول رو گرفته حالا هم داره توش راه میره دیرتر واگن ها رو میده. اتفاقا آقای حاج زمانی اقدام خوبی کردن به محض اینکه پارسال اعلام کردن به موقع نمی تونن واگن رو تحویل بدن سریعا با شرکت پلور سبز قرارداد منعقد میکنن و شرکت پلور برای ابتدای کار ۳ رام قطار از دالیان لوکوموتیو برای شیراز تامین میکنه. اینو بدونید اصفهانی ها بعد از دیدن این کار ما شیرازی ها قرارداد ۱۵۰ واگن یا ۳۰ رام با شرکت پلور سبز بستن. پس اقدام مسئولین قطارشهری شیراز رو زیر سوال نبرید. حتی اگر شرکت چینی نتونه واگن ها رو وارد ایران کنه به هر طریقی که شده قطعات رو وارد شیراز میکنن و واگن ها در شیراز مونتاژ میشن. به خاطر همین ماه قبل مسئولین قطارشهری شیراز به چین رفتن و درمورد ساختن کارخانه مونتاژ دالیان در شیراز مذاکره کردن. در کشور ما توانایی ساخت واگن مترو هنوز نیست یعنی واگنش رو هم بسازن، کشنده رو نمی تونن بسازن. تکنولوژی رو نداریم جهان سومیم

  7. قرارداد مترو شیراز با بلور سبز به صورت ckd هست یعنی واگن رو نتونن وارد کنن به صورت قطعه قطعه وارد میکنن و فرار مالیاتی انجام میدن و از دادن گمرک معاف میشن و در شیراز مونتاژ میشن. شرکت پوژن به هرکدوم از شهرها ۱ رام واگن داده و هیچ تعهدی نداده در مورد زمان تحویل واگن های بعدی مطمئن باشید تا بیاد رام بعدی به این شهرها برسه سال ۹۳ تموم شده. مترو شیراز نمی تونه بشینه دست رو دست بزاره تا هر موقع دولت واگن داد افتتاح کنن. ما باید مثل مشهد خودمون راه رو بریم از این دولت آبی گرم نمیشه. ۳۱۵ واگن قراردادش هست و سهم شیراز هم محفوظه اما تا بیاد همه این واگن ها به شیراز برسه علف زیر پا سبز میشه . فاز اول رو از شرش خلاص شیم میریم سراغ فاز دوم و باور کنید با این وضعیت کشور چاره ای جز این نداشتیم

  8. سری دوم زیبا تره البته قشنگی مهم نیست تفاوتشم فرقی نمیکنه خدمات رسانی مهمه تره
    یه وقت شبیه تبریز یا اصفهان نباشه بالا بکشن واگن ها رو

    • نه دوست عزیز قرارداد شیراز با دالیان که به صورزت جداگانه هست. اما قرارداد با پوژن هم اگه شهرداری شیراز پول بده می تونه واگن بیشتری بخره. تبریز ۱۷۵ واگن از این ۳۱۵ واگن رو پیش خرید کرده. اما مسئله اینجاست که پوژن بدقولی میکنه و از دو سال پیش تا حالا فقط ۵ واگن به تبریز داده. شیراز هم ۶۰ واگن از پوژن پیش خرید کرده اصفهان هم ۸۰ واگن. ۶۰ واگن رو میدن اما خدا داند کی بدن !!

  9. مهم خدمت دهی است. خدا کنه بلایی که یک سری آدم بی فرهنگ سر اتوبوس شهری آورده اند سر این متروها نیارند. فردا رو درو دیواراش یادگاری می نویسن و از این خرابکاری ها… باید فرهنگ سازی بشه

  10. سلام یه سوال داشتم. اون طور که از عکسا معلومه واگن های متروی شیراز نسبت به واگن های مترو تهران باریک تر هستند. کسی میدونه علت چیه؟؟ خطوط متروی شیراز باریک طراحی شده یا برا صرفه جویی در بودجه واگن های باریک تر خریداری شده؟؟

    • همه مترو های ایران light هستن به جز تهران. بعنی اینکه همشون به جز تهران باریک هستن.

    • فکر نمی کنم اینطور باشه علی جان، متروها و تمام خطوط از یک سری استاندارهای بین المللی تبعیت می کنند.

      • سلام سام .اون عکسی که از داخل مترو گرفته شده رو با عکس داخل متروی تهران توو گوگل مقایسه کن به وضوح مشخصه داخل واگن های تهران عریض تر هست.

        guest
        سلام مرسی فکر کنم حق با شماست و به غیر از تهران بقیه light هستن اما آیا این امکان هست که در آینده با افزایش جمعیت واگن های عریض و سنگین روی این ریلا قرار بگیره؟ ساده بگم خطوط هم light هستن یا فقط واگن ها؟

    • من بارها از متروی تهران استفاده کردم و به هیچ وجه تفاوتی در عرض داخل این متروها که میگین با مترو تهران نمیبینم.
      جدا از این، عکس ملاک نیست چون ممکنه یه عکسی ابعاد را عریض تر یا باریکتر نشون بدهند.

  11. با سلام واگنهای سری اول واگنهای قدیمی میباشد که در قطار شهری مشهد و تهران هم وجود داد ولی واگنهای سری دوم جدیده و شهر های اصفهان و تبریز هم همینجوریه

  12. فقط خدا میدونه که چه پول هایی توی این زد وبندها از جیب بیت المال به جیب اغایان میره!

  13. سری دومی خیلی زیباتره از سری اولی است …..خدا کنه هر چه زودتر بقیه رام ها هم بیاید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.