تلاش همه مسئولان استان فارس و شهر شیراز به همراه نمایندگان مجلس، صرف تسریع در راهاندازی پروژه مترو این کلانشهر در فاز اول خط یک است.
به گزارش شیراز ۱۴۰۰، اسدالله حاجزمانی، مدیر عامل سازمان قطار شهری شیراز در گفتوگو با خبرنگار ایسنا گفت: تاکنون دو رام از چهار رام واگنهای قطار شهری شیراز به این شهر منتقل شده و کار تست سرد و گرم خط و واگن، در حال پیگیری است.
وی با تصریح اینکه هنوز ۱۰ واگن دیگر شامل دو رام، در گمرک بندرعباس است، گفت: شرکت فروشنده بهدنبال تامین ارز برای ترخیص واگنها است.
حاجزمانی گفت: بهازای هر رامقطار حدود چهار میلیون و ۸۰۰ هزار یورو ارز نیاز است که امیدواریم با تلاش شرکت فروشنده هرچه سریعتر تامین و واگنهای موجود در گمرک ترخیص و به شیراز منتقل شود.
مدیرعامل قطار شهری شیراز خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تستهای سرد و گرم خط انجام شده است، برای واگنهای جدید تنها نیازمند انجام تست سرد و گرم واگن هستیم.
حاجزمانی با اشاره به عملیاتی شدن قریبالوقوع کارگاه قطار شهری در میدان امامحسین (ع) شیراز، به لزوم اندیشیدن راهکارهای ترافیکی برای کاهش مشکلات ناشی از عملیاتی شدن این کارگاه، با توجه به موقعیت آنکه در مرکز شیراز قرار دارد، اشاره و اضافه کرد: بهزودی جلسهای را با پلیس محترم خواهیم داشت که براساس صلاحدیدهای موجود و نظرات کارشناسانه، اقدامات لازم را انجام دهیم.
مدیر عامل سازمان قطارشهری شیراز تاکید کرد: هرگونه تغییر یا محدودیت ترافیکی، قبلا از طریق رسانهها به نحو مناسب اطلاعرسانی خواهد شد.
ینی چی عملیاتی شدن کارگاه؟مگه تا الان نبود؟
این درسته باید همه مسولین هم دل و یک صدا بشن تا یک پروزه مهم مثل مترو به سرانجام برسه درسته بعد از سالیان دراز از ساخت مترو به این نتیجه رسیدن گر چه دیره اما این برای قدم اول اساسی مهمه امیدوارم در اجرای همه پروژها مثل ورزشگاه پارس هم قاطع باشن
فعلا که عجله ای برای استادیوم نیست، با حذف شدن همه تیمهای شیراز از لیگ برتر. بذار آروم و با دقت برای جام ملتهای آسیای ۲۰۱۹ قشنگ آماده اش کنن
درود.
البته لازم به ذکر میباشد که هم اکنون که فاز اول خط ۱ که با قوت و تلاش شبانه روزی در حال آماده شدن است، ایستگاه های پرتراکم و ایستگاه هایی که یقینا جمعیت زیادی به آن وارد خواهد شد، زودتر مورد افتتاح قرار خواهد گرفت.ایستگاه هایی مانند ایستگاه احسان- ایستگاه شریعتی- ایستگاه پل معالی آباد( میرزا شیرازی) و ایستگاه های قصردشت و نمازی از این دست ایستگاه ها هستند که با توجه به جمعیت بالایی که برای استفاده از مترو، به سمت این ایستگاه های مذکور روانه میشوند، زودتر و کامل تر گشایش میابند.همچنین کارهای ترخیص ۱۰ واگن باقی مانده در بندرعباس نیز در حال انجام است و خوشبختانه سازمان مترو، توانسته بودجه های مختلفی از منابع و کنسرسیوم های مختلفی بگیرد و در امر احداث مترو از سایر شهرها جلو بزند. در مورد تست های سرد و گرم نیز، که این روزها در اکثر مکان ها مورد بحث قرار گرفته و برخی شک و شبهه ها را در مورد زمان افتتاح مترو بوجود آورده، این است که تست های اصلی بر روی واگن های ورودی اسفند ماه در حال انجام است و باقی مانده واگن ها بصورت مختصر و برای اطمینان تست خواهد شد.
وضعیت مترو شیراز از سایر شهرهایی که مترو را ساخته اند و این روز ها در تکاپو بسر میبرند، کاملا فرق دارد. طول خطوط و کلا طول خط ۱ و حتی فاز ۱ مترو شیراز نیز از شهرهایی مانند اصفهان و تبریز بیشتر است. تعداد ایستگاه ها و تعداد ناوگان ها و فرصت هایی که بهره برداری میشوند، نیز بیشتر است.تمامی مسائل مربوط به سیستم برق رسانی و برق بالاسری در فاز ۱ اماده شده و در فاز دوم نیز در حال آماده شدن است. به نوعی کار سازمان مترو در فاز ۱ به انتهای خود میرسد و در فاز ۲ ما شاهد انجام کارهای گسترده تر و بیشتری به منظور افتتاح کامل ۲۵ کیلومتر خط ۱ خواهیم بود.
در مورد وضعیت خط ۲ نیز که شمال به جنوب شهر را به هم پیوند میدهد، کارهای ساخت آن در دست انجام است.کمااینکه هنوز هم اتصال میدان امام حسین به پارک آزادی و میدان اطلسی و میدان سعدی نیز در حال بررسی دقیق تر است اما اجرا میشود.
برخی ایستگاه های موجود در خط ۱ و ۲ بصورت زیرزمینی اجرا میشود. بالاخره برای اجرای تونل و ایستگاه های مترو، برخی قسمت های موجود در خط پروژه نیاز به مسدود سازی دارد. اما در خط ۲ و در ایستگاه چهارراه گمرک ایستگاه، بصورت زیرزمینی اجرا میشود.
خط ۳ نیز تا پایان امسال مطالعات و بررسی های آن به اتمام میرسد.خط ۳ یکی از خطوط بزرگ و مهم شهری شیراز است که کار اصلی آن، اتصال شهرک های اقماری به شیراز است.خط ۳ از معالی آباد شروع میشود و با گذر از پل میرزای شیراز و بلوار صنایع به ایستگاه راه آهن-شهرک گلستان و شهر جدید صدرا متصل میشود.اما نکته ی قابل توجه، این است که مطالعات اتصال و پیوند خط ۳ مترو به دوکوهک و صادقیه( گویم) نیز در دست بررسی است.ممکن است بخشی از خط ۳ بصورت هوایی اجرا شود. البته منظور منوریل نیست. بلکه همان مترو بجای اینکه در زیر زمین حرکت کند، ازروی پل عبور کند.
و همچنین بزودی مطالعات خطوط ۴ و ۵ و ۶ نیز شروع خواهد شد.
تصاویر رام دوم مترو
http://www.shirazmetro.ir/gallery/104/رام_دوم_قطار_های_متروشیراز_روی_ریل__۹۳_۰۳_۰۳/group/15
تصاویر رام اول
http://www.shirazmetro.ir/gallery/97/ورود_اولین_واگن_های_قطار_شهری_شیراز_۹۲_۱۲_۲۰/group/15
از تصاویر کاملا مشخص است که رام اول و دوم از دو شرکت جداگانه خریداری شده اند !!!!!!!!!
بیمارستان تخصصی سرطان در شیراز حلقه تکمیل کننده توانائی های پزشکی این شهر
http://news.farsp.ir/view.php?newsid=14201&title=بیمارستان-تخصصی-سرطان-حلقه-تکمیل-کننده-توانائی-های-پزشکی-شیراز-است
نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به این که طرح ساخت شهر سلامت مورد توجه جدی مدیریت ارشد استان قرار دارد، افزود: سرمایه گذاری های کلانی برای راه اندازی این طرح در حال انجام است که ظرفیت عظیمی را برای ارائه خدمات پزشکی در سطح بین المللی فراهم خواهد کرد.
بیمارستان آنکولوژی امیر هم هست که مخصوص سرطانی ها هست در ضمن تو نمازی هم بخش آنکولوژی وجود داره پس این حلقه خیلی وقت پیش تکمیل شده.جالبه بیشتر بیمارستان ها و مدارس در شیراز رو مردم ساختن و دولت تو این سال ها هیچ کاری نکرده.
یعنی چی یعنی فلکه ستاد ایستگاه ساخته نشده این ۱۲ سال پس چیکار میکردن ساعت گل جابه جا شد هنوز که هنوز چهره زشت فلکه ستاد پس چیییییییییییییییییییییییییکار میکردن
امروز مصاحبه ای از رئیس مترو شیراز خوندم و باید عرض کنم مثل اینکه انتقادها در این سایت بگوش ایشان رسیده و شروع به مصاحبه و بیان عملکرد و مشخصات مترو شیراز کردن.به هر حال باعث خوشحالی من شد که یک مسئول تلاش ها و کمبودها رو صادقانه اومده میگه و فقط در اتاقش نیست و به افکار عمومی هم توجه میکنه و در جهت پاسخ به افرادی درامده که شاید در شهرهای دیگه درمورد مترو شیراز قضاوت میکنن.
دوستان،
بنده در پست و کامنتی جداگانه، عرض کردم که، اینجانب اشتباه متوجه شدم و حق با برخی از دوستان بود که متذکر شدند و گفتند که رام دوم با رام اول فرق میکند. لذا بنده از همه ی دوستان عذر خواهی میکنم و پوزش میطلبم. بدلیل اینکه اطلاعات بنده در این زمینه کافی نبوده و شک و شبهه هایی را بوجود آوردم. رام دوم با رام اول فرق میکند و همانند واگن های مترو تبریز و اصفهان هست. اما خوشبختانه ما زودتر شاهد بهره برداری خواهیم بود.
ممنونم از شما.
گزارشی کامل از وضعیت مترو و سازمان قطار شهری شیراز:
http://www.tinn.ir/vdcc.0q4a2bq0pla82.html
این طور که من شنیدم رام دوم واگن ها از رام اول از نظر قیمتی و کیفیتی بهتره. اما چرا سازمان مترو شیراز همه واگن های مترو رو مثل رام دوم خریداری نکرده؟ این واگن هایی که جدیدا وارد شیراز شدن دقیقا مطابق واگن های مترو تهران هستن و بسیار خوبن اما متاسفانه رام اولی که وارد شد واگن هاش ارزون تر بودن. کاش با پو.لشون فقط از این واگن ها خریده بودن.
دلیلش رو نمی تونم درک کنم که چرا واگن فقط از پوژن نخریدن و بخشی از واگن ها رو از دالیان لوکومتیو خریدن
در تهران هم همه ی واگن ها از یه شرکت نیستند.
امیدوارم هر دو رام با کیفیت باشند.
دوستان تو سایت تبریز مدرن اومده ۱۷۵ واگن مال تبریزه ۸۵ واگن اصفهان و ۵۵ واگن برای شیراز از مجموع ۳۱۵ واگن سفارش داده شده به چینیهااول تبریز راه میافته بعد کارشناسان چینی میرن اصفهان بعدم شیراز طبق معمول
حسین جان
به حرف که نیست . شما یقین بدون که شیراز سومین شهری هست که مترو راه اندازی خواهد کرد .