تاریخ : پنج شنبه, ۱ آذر , ۱۴۰۳ Thursday, 21 November , 2024

آخرین اخبار

ساخت همزمان ۴ خط مترو در شیراز 🎥: پیشرفت ۸۵ درصدی زیرگذر گویم گلسنگ و حفاری کوه رحمت برای تخت جمشید خطرناک تر است یا کنسرت؟ 🎥: آخرین روند ساخت زیرگذر گویم 🎥: ساخت بزرگترین پارک آبی کشور در شیراز 🎥: ساخت بزرگترین آکواریوم کشور در شیراز کمبود زمین مسکن ملی در صدرا ساخت ۶ شهرک جدید مسکونی در فارس 🎥: آخرین وضعیت احداث دوربرگردان اردی‌بهشت شیراز – تیر ۱۴۰۳ ثبت ملی ۹ درخت کهنسال در فارس حافظیه همچنان در صدر پربازدیدترین جاذبه تاریخی کشور در نوروز پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز

13

برق فاز یک مترو تامین شده است

  • کد خبر : 9908
  • 31 اردیبهشت 1393 - 15:01

مهندس جلیل درودچی معاون ناوگان و تجهیزات سازمان قطار شهری شیراز گفت: با خاتمه مراحل تست سرد وگرم شبکه برق بالاسری، آمادگی بهرهIMG_0969 [800x600] برداری کامل از این پروژه در حد فاصل ایستگاه احسان تا ایستگاه نمازی وجود دارد.

به گزارش شیراز ۱۴۰۰ و به نقل از سازمان قطار شهری شیراز، وی افزود: برق مورد نیاز به منظور حرکت واگن‌های فاز یک متروی شیراز، بصورت تضمینی تامین وبا توجه به اتصال سه منبع تقویتی امکان قطعی در آن وجود ندارد که این خود تضمینی برای خدمت رسانی بی‌وقفه مترو به مردم می‌باشد. مهندس درودچی خاطر نشان کرد: برق مورد نیاز این خط با ولتاژ۲۰ کیلو ولت از سه منبع پست برق معالی آباد، پست «جی. آی. اس» میدان نمازی و پست توربین تامین می‌گردد. مهندس درودچی با اشاره به این مطلب که با اتصال برق ۲۳۰ کیلو ولت شبکه سراسری امکان قطع برق در خطوط خدمات رسانی مترو وجود ندارد گفت: تنها حادثه ایی پیش بینی نشده وغیر مترقبه در شبکه سراسری کشورقادراست ارتباط برق رسانی به خطوط متروی شیراز را قطع نماید. وی افزود: در حالت عادی و تغذیه از شبکه ۲۳۰ کیلو ولت وتبدیل آن به برق ۲۰ کیلو ولت، همواره از یک شبکه پایدار برای سیستم مترو شیراز برخوردار هستیم. این مسوول خاطر نشان کرد: مسیر تامین برق در کل خطوط مترو دو مسیر ۲۰ کیلو ولت و بصورت مستقل است. یک مسیر تبدیل برق ۲۰ کیلو ولت به ۱۵۰۰ولت «دی. سی» برای حرکت قطار وتامین نیروی کششی آن ومسیر دوم تبدیل ولتاژ ۲۰ کیلو ولت به ۴۰۰ ولت برای مصارف عمومی شامل آسانسور‌ها وپله‌های برقی، روشنایی وتهویه قرار گرفته است. وی گفت: ولتاژ مورد نیاز برای حرکت واگن‌ها معمولا از طریق ریل سوم و یا شبکه بالا سری وارد خطوط ریلی می‌شود و مورد استفاده قرار می‌گیرد. بطور مثال در متروی شیراز از برق بالاسری و در متروی تهران از ریل سوم برای حرکت واگن‌ها استفاده شده است. شبکه برق بالا سری برای ۱۰.۵ کیلومتر فاز یک، از ایستگاه احسان تا ایستگاه نمازی تجهیز، تکمیل و قابل بهره برداری گردیده است.

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=9908

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵
  1. بوآ درودچی کارت درسته.

  2. خبر خوش دیروز تو خیابان همت شمالی جلو ماشینها را گرفتند تا یک محموله ترافیکی را عبور دهند . اون محموله چیزی نبود جز سه تا واگن قطار شهری. و قتی با چشمهای خودم دیدم خیلی خوشحال شدم . البته منو بابت خوشحال شدن از دیدن این صحنه ها تو سال ۲۰۱۴ ببخشید.

  3. اطلاع دارید که ایستگاههای زرگری، عفیف اباد و نمازی در چه مرحله ای هستند؟

  4. فکر کنم سوال مهدی خیلی‌ مهمه چون تا این ایستگاهها تکمیل نشان احتمالا فاز ۱ به بهره برداری نمی‌رسه.درسته؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.