رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز گفت: افزایش حریم سبز پروژه کوهسار مهدی برای ممانعت از دستاندازیها در دستور کار قرار دارد. به گزارش شیراز۱۴۰۰، رضا محمدیان در گفتوگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: پروژه کوهسار مهدی یکی از پروژههای مهم شریانی شهر شیراز خواهد شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز عنوان کرد: این پروژه از حدفاصل بلوار جام جم تا پل جهاد در شهرک آرین، اتصال شرق به غرب شیراز را انجام خواهد داد.محمدیان اضافه کرد: ضمن اینکه از محل تونل چمران و گذر از روی تقاطع غیر همسطح قصرالدشت، بعد معلم و در نهایت اتصال به کمربندی شیراز، اتصال رینگ شمالی و جنوبی شهر نیز در این طرح رقم میخورد.
وی اضافه کرد: این پروژه پیشرفت خوبی دارد اما برای آنکه از ظرفیتهای آن بهرهگیری بهتری شود و راه برخی فعالیتهای مخرب سودجویان که به دنبال اخذ سند اراضی و تصرف منابع طبیعی اطراف پروژه هستند بسته شود، پیشنهاد شد چند کار انجام شود.
این مسئول تصریح کرد: مقرر شد از حدفاصل کمربندی اکبر آباد (مقابل جوادیه) تا شهرک آرین حریم سبز پروژه از ۳۰ متر به ۶۰ متر افزایش یابد و با توجه به عرض خود پروژه که حدود ۶۰ متر است و احتساب دو ۶۰ متر حریم سبز در طرفین، عرض نهایی اجرایی پروژه ۱۸۰ متر بشود.
محمدیان بیان داشت: شورا همچنین موافقت کرد که با توجه به آنکه عرض اجرایی پروژه از پل جوادیه تا سه راه کوهسار در ضلع شمالی تونل چمران ۴۵ متر است، شهرداری با در نظر گرفتن مستحدثات فعلی مردم در دو طرف، حریم ۱۰۰ متری پروژه را با ایجاد فضای سبز و پارک حاشیهای افزایش دهد.
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: این کار باعث میشود که در آینده با ایجاد مجتمعهای خدماتی، تجاری و مسکونی معضلات ترافیکی ایجاد نشود.وی یادآور شد: برای گذر محلی مردم در قسمت جوادیه تا سه راه کوهسار نیز مقرر شد پلهای آبراهی به نحوی اجرا شود که عبور خودرو و عابران محلی از زیر گذر ۴۵ متری میسر باشد.
این مسئول متذکر شد: مقرر شد از حد فاصل ضلع شمالی تونل چمران تا پل جوادیه کمربندی اکبرآباد توقفگاههایی برای شهروندانی که بخواهند در مراسم مختلف یا روزهای تعطیل از مناظر طبیعی و پارک حاشیهای استفاده کنند، تعریف شود که به صورت پارکینگ روباز خواهد بود تا مردم مجبور به توقف در خود بزرگراه نباشند.
آیا امکانش هست که نحوه ی اتصال روگذر چمران با قصرالدشت طوری باشه که باعث تخریب درختان خانه هایی که در مسیر هستند نشه؟
اگر روگذر چمران رو ادامه بدن و با احداث پایه مسیر رو با میدون قصرالدشت برسونن و درختان خانه های در مسیر رو که تملک کردن نگه دارند فضای سبز خوبی زیر اون پل برای استفاده ی عموم بوجود می یاد و نیازی به تخریب درختان نیست. حتی شاید بهتر باشه با توجه به طرح تقاطع غیر هم سطح میدان قصرالدشت در حقیقت طوری روگذر چمران رو ادامه بدن و از روی میدون قصرادشت رد کنند و به همت شمالی متصل کنند.
نه احمدجان
اگه دقت کرده باشی انتهای سازه پل که ساخته شده به یک حالت تپه مانند میرسه و کوچه با عرشه پل همسطح هست.ضمن اینکه حیات خانه ها تخریب میشن و باغ زیادی در مسیرش نیست
امین جان از شروع ادامه زیرگذر گلستان اطلاعی ندارید؟ بعد در گزارش ۱۵ روزه پزوژه های هدف ۹۰ نوشته پل حجت اباد در مرحله تجهیز گارگاهه.پل حجت اباد کجا میشه؟
نه متاسفانه اطلاعی ندارم امین جان
پل حجت اباد میشه حدود کتس بس به سمت خاتونک و مهدی اباد کرونی
سلام بر همه.
اقدام بسیار خوب و موثری است. بحث اجرای فضای سبز گستره در پیرامون و حواشی اتوبان کوهسار، باید بیش از اینها، جدی گرفته شود و فضاهای سبز و جنگلی بیشتری در سراسر پروژه اجرا شود. همچنین میتوان با کاشت درختان صنوبر و … در دامنه کوه ها و بالای ورودی تونل ها، محیط های سبز و زیبایی همانند جاده های شمال را بوجود آورد.
به نظر من باز شهرداری باید بحث مهندسی ارزش را در بخش جنوبی پل ایمان لحاظ کند و پیشنهاد اتصال پل ایمان به میدان قصردشت و اتصال بلافصل آن با پل میدان قصردشت رو بررسی کند. اما خوب میشد طرح میدان قصردشت هم کمی تغییر میکرد.
اما عملیات اجرایی پل میدان قصردشت امسال شروع خواهد شد و عملیات اجرایی نصب ستون اصلی ۶۳ متری پل کابلی ولیعصر ظرف چند روز آینده آغاز خواهد شد.
من فک میکنم پل روگذر قصرالدشت اگه به پل چمران متصل هم نشه اشکالی نداشته باشه. ولی زیرگذر قصرالدشت که در مسیر خود خیابون قصرالدشت هست خیلی کم عرض و غیراستاندارد هست. در تقاطع قصرالدشت باید زیرگذرش اصلاح بشه
اگر بلوار ایمان شمالی رو اتوبان دو طبقه بزنن مثل خیابون امام خمینی اصفهان این رینگ کامل تر میشه. با ایجاد پایه های پل در وسط بلوار می تونیم خود بلوار رو در زیر پل داشته باشیم و در طبقه بالایی اتوبان. بعد از تقاطع قصرالدشت دو طبقه بشه قبل از تقاطع میدون معلم و مثل بزرگراه صدر تهران که چپگردهای غیر هم سطح داره. در مسیر میدان قصرالدشت به میدان معلم در طبقه دوم چپگردی از ایمان شمالی به قدوسی غربی ساخته بشه که دسترسی به مناطق اطراف کامل بشه. یعنی اگر همچین کاری تو شیراز بشه ما هم اتوبانی با ویژگی های مشابه اتوبان صدر اما با ابعاد کوچکتر خواهیم داشت. البته اتوبان صدر از مناطق مسکونی عبور میکنه ولی بلوار ایمان شمالی به خاطر عبور از باغ ها نیاز به دیوار جاذب صوت هم نخواهد داشت
دوست عزیزم این فرمایشاتی که در مورد اتوبان دو طبقه در محور همت شمالی فرمودید در شیراز فکر کنم در حد انیمیشن و کارتون قابل اجرا باشه. توی این شهر ساخت یک زیر گذر ساده که بی خاصیت ترین نوع تقاطع غیر همسطح هست بعضا از ٢۴ ماه هم بیشتر طول میکشه چه برسه به این جور پروژه ها که توی شیراز فقط محاسبه اونا سالها طول میکشه.
نه اینطور نیست. اگر از نظر کیفیت طراحی و اجرا بخایم پروژه های جدید شیراز رو نگاه کنیم واقعا پل معالی آباد از اون نمونه های خوب هست. الان پل کابلی ۱ کیلومتر طولشه و بخشی از عرشه اون به صورت کابلی هست و هزینه سنگینی داره اجراش. پل دو طبقه همت شمالی اگه اجرا بشه تقریبا ۳ کیلومتر طولش خواهد بود. اما این ۳ کیلومتر همش جوریه که زیرش پایه های پل رو شمع کوبی میکنن و بتن ریزی میکنن بعدش عرشه پل رو از یه از دو سمت شروع میکنن روی پایه های میان جلو تا به هم برسن و عرشه تکمیل بشه. از پل کابلی که پیچیده تر نیست. یه پل روگذر هست مثل همه روگذرهای دیگه فقط طولش زیادتره. همت شمالی جزء شهرداری منطقه شش میشه ؟ شهرداری منطقه شش بهترین وضعیت بودجه ای رو داره در بین مناطق شیراز و اجرای چنین پروژه ای اگه بیشتر بودجش رو بهش اختصاص بدن سخت نخواهد بود. دو ساله می تونن بسازن.
شما نظر ندی بهتره دوست عزیز
اگر شیراز رو دوست نداری میتونی برگردی به شهر و روستای خودت
من در شهرم می مونم انگار شما هستین که از روستا اومدین شیراز.
پل سه سطحی معالی اباد که در مجموع بیش از ۲کیلومتر طول دارد رو در۲۱ماه ساختن این صحبت شما نشاندهندیه نارحتی شما از پیشرفت شیراز البته هرچقدر افرادی همانند شما بیشتر ناراحت باشن وناراحتیشونو ایجوری بیان کنن نشاندهندیه درستی کارهای درحال انجام
منظورم شما بود اقا مهدی
اگه همچین طرحی دارن باید از همین حالا درخت کاریهاش شروع بشه نه مثل پارک جبل الدارک فقط در حد حرف
دوست عزیز پارک ۵۸۰ هکتاری دراک در حد حرف نیست و عملیات اجراییش در حال انجامه.
واقعا شیراز فقط داره به سمت ساختمان سازی پیش میره کسی دغدغه نبود فضای سبز در اینده نه چندان دور رو نداره کاش این همه زمین بایر موجود در شهر رو شهرداری تملک میکرد و به فضای سبز اختصاص میداد تا همای تمیزتری داشته باشیم
سلام به دوستان و ادمین عزیز
یه سوال داشتم ، مگه قرار نبود یه تونل تو مسیر کوهسار وصل بشه مستقیم به کمربندی رکن آباد ؟
آیا با زدن مسیر کوهسار به آرین پرژه تونل کنسل شده یا نه ؟
و کسی عکسی که نشون بده رینک این مسیر به چه صورتی خواهد شد و از کجا به کجاها امتداد داره رو اگه بزارین ممنون میشم.
با تشکر
تونل ۳ کیلومتری همچنان پابرجاست و طرحش تصویب شده.
ضمنا مسیر تونل جدا از مسیر کوهسار به آرین هست و این تونل به تونل ایمان و روگذر چمران وصل میشه
در شیراز باغات در حال نابودی و ساختمان سازی هست باغات همت و زرگری قطعا شهرداری در این فجایع دست داره در حال از دادن فضاهای سبزمان هستیم بهتر سریع درختکاری کنن وضعیت زشت و بیابانی بزرگراه وحدت(الهاشمی) رو ببینید فضای سبز ایجاد نشده اصفهان و تهرانم برین ببینین چطور در اطراف بزرگراراه ها فضای سبز ایجاد میکنن
باسلام ورودی شهرشیراز به بزرگراه امام خمینی ازسمت مهدی اباد کتس بس بسیار زیباوجای تامل وپیشرفت جغرافیایی دارد
بله