مدیر کل راه آهن استان فارس از آمادگی خطوط ریلی این استان برای جابه جایی بار خبر داد.
به گزارش شیراز ۱۴۰۰ و به نقل از تین نیوز، مهرداد انصاری در این رابطه گفت: خطوط ریلی این استان برای جابه جایی بار به نقاط مختلف کشور و آسیای میانه آمادگی کامل دارد.
وی افزود: در این راستا با کارخانه کاشی و سرامیک آباده قراردادهای منعقد شده و کاشی و سرامیک از فارس به دیگر نقاط جابه جا میشود.
مدیر کل راه آهن استان فارس با تاکید بر اینکه باید از این ظرفیت به نحو مطلوبی استفاده شود، بیان کرد: متاسفانه آنگونه که باید از این ظرفیت در استان فارس استفاده نمیشود در حالی که میتوان با قطار نسبت به جابه جایی بار استفاده کرد.
انصاری اظهار داشت: خطوط ریلی استان فارس این آمادگی را دارد که نسبت به جابه جایی بار به آسیای میانه، پاکستان، ترکیه و… نیز اقدام کند.
وی گفت: در این راستا به منطقه ویژه اقتصادی نیز اعلام شده که این استان برای جابه جایی همه نوع کالا آمادگی دارد و با توجه به عدم افزایش قیمت در سال جاری میتوان از این ظرفیت نهایت استفاده را برد.
دیروز توی روزنامه خبر نوشته بود قطار شیراز عقب عقب حرکت میکنه و این خبر هم از یک منبع تایید شده
اکثر خبر گزاریها سخنان نماینده مردم جهرم که عضو کمسیون عمران مجلس هست رو در مورد اینکه قطار شیراز اصفهان دنده عقب می رود اعلان کرده اند.باعث تاسفه.اونوقت تو این سایت بجای انتقاد کردن و بیان مشکلات ستان و شهرمون فقط به به و چه چه برای کارهای بسیار کوچکی که تنجام میشه راه می اندازیم و کامنتهای پوچ و سوال و جواب های ÷وچتر رو ذیل اون خبر می ذلرم.
کد خبر در
http://www.khabaronline.ir/detail/353821
باعث تاسفه
مهدی جان، مدیر اصلی سایت ، فعلا در مسافرت به سر میبره و خلا این گونه خبرها و جهتگیری ها به این دلیل است وگرنه جهت گیری شیراز۱۴۰۰ و دید اون به مسائل برای همگان مشخص هست و فعلا دوستان دارن زحمت اپدیت سایت رو می کشن
چقدر زشته که نماینده کمسیون تخصصی در این باره بی اطلاعه…
من همین امروز با این قطار به شیراز برگشتم. اصلا و ابدا اینطور نیست!!!
اولا طبق توضیح خودشون، تا حالا حتی قطار شیراز تهران رو از نزدیک هم ندیدند اونم به علت “سرعت کم” و “عدم امکانات” قطارها
ای کاش از نزدیک تشریف میبردن امکانات رو میدیدند و بعد حرف میزدن
“از نظر کیفیت و امکانات”، ایستگاه شیراز یکی از قشنگترین و بهترین ایستگاه های ایرانه واگن های قطار شرکت نورالرضا ۴ تخته هم که فقط در این مسیر و مسیر مشهد به تهران فعاله، لوکس ترین واگن قطار ایران و همچنین لوکس ترین وسیله حمل و نقل بین شهری از بین اتوبوس، هواپیما و قطار در “ایران” هست. اگر کسی قبول نداره، بره ببینه، بعد بیاد نظر بده. جالب اینه که بصورت اتفاقی، من دیروز از کوپه این قطار عکس گرفتم که در صورت تمایل، میتونم در اختیار قرار بدم…
“از نظر سرعت” هم سرعت مناسبی داره اما اما اما مشکل، تعداد بسسسسسیار زیاد ایستگاههای بین شهری شیراز تهران هست که بالای ۲۰ ایستگاه بین شهری است که تقریبا در تمامشان توقف داره و در هر کدام ۵ دقیقه هم توقف کنه، میشه ۲ ساعت. این قطار مسیر شیراز تهران رو ۱۲ ساعته میره اما به علت توقف در ایستگاههای بین راهی، زمان به ۱۵ ساعت تا ۱۶ ساعت میرسه.
اگه واقعا پی زمان طی مسیر کوتاهتر هستند، با جرعت تمام اعلام کنند که حاضرند خط قطاری اختصاص دهند که فقط در ایستگاه مرکز اصفهان توقف کند در این صورت همان ۱۲ ساعته به تهران میرسد( با ذکر این توضیح که از ۵۰۰ مسافر منتقل شونده روزانه با این قطار، بالای ۹۰ درصد از شیراز به تهران و بالعکس بلیط دارند و کمتر از ۱۰ درصد از شهرهای بین راهی سوار میشوند که وقت بیشتر از ۹۰ درصد مسافران را میگیرد) دلیل توقف های طولانی در این ایستگاه های با صرفه اقتصادی کم به علت کمی مسافر هم اصرار همین آقایون نمایندگان شهرهای کوچک در مسیر شیراز تهران هست
بدترین قسمت صحبت، همین اظهار غیر فنی و بچگانه حرکت دنده عقب است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
به جرئت میگم کذب محض است من همین امروز با این قطار رسیدم شیراز میگید نه، با بپرسید یا خودتان سوار شوید
مشکل، طراحی نادرست ساختمان ایستگاه قطار شیراز و اصفهان هست. در ایستگاه قطار تهران، ساختمان راه آهن در امتداد ریل قطار است مثل کوچه ای که تهش بازه و از تهش میشه ادامه مسیر داد. اما در ایستگاه شیراز و اصفهان، ساختمان قطار دقیقا روبروی ریل قطار است. مثل کوچه بن بست که باید در آن یا دنده عقب رفت یا سر و ته کرد.
در قطار، واگن اول کلا نیرو محرکه قطار یا همان لوکوموتیو است مثل موتور ماشین. چون ماشین کوچیکه، میشه باهاش سرو ته کرد یا دنده عقب رفت ولی در قطار در این شرایط مثل این اتفاق میوفته که موتور ماشین رو به سر دیگه بزنند. یعنی در ایستگاه اصفهان و شیراز، در صورت توقف هر قطار، باید لوکوموتیو را از اتصالات واگن های پشت سر جدا کرده و لوکوموتیو را به سر دیگر قطار منتقل کنند، اتصالات را ببندند تا قطار آماده حرکت برعکس شود. علت توقف ۱ ساعته قطار در ایستگاه اصفهان هم همین است در غیر این صورت باز ۱ ساعت مسیر شیراز تهران زودتر پیموده میشد.
اتفاق این است نه اینکه دنده عقب حرکت کند.
ضمن اینکه دستگاه و عملکردی که برای چرخاندن قطار اشاره کردند، در ایستگاه تهران به عنوان پایتخت ایران هم وجود نداره
تنها قسمت درست صحبتشان بازدهی کم و استقبال کم مردم از این نوع مسافرت با وجود سرمایه گذاری سنگین انجام شده است که قسمتی هم به همین اظهار نظرهای نسنجیده و بی میل کردن مردم به سفر با قطار است. جالبه که در تنها مسیر قطار ایران که همیشه بلیط گیر میاد، همین شیراز تهرانه با وجودی که لوکس ترین قطار ۴ تخته در این مسیر در حرکته
کاش تعداد قطارها در روز بیشتر بشه، در بعضی از قطارهای روزانه، توقف بین راه فقط ایستگاه اصفهان باشه یا همونم نباشه تا در وقت ۹۰ درصد مسافران صرفه جویی و سرعت و اعتبار خط افزوده بشه و همچنین استقبال از خط زیاد بشه که حقیقتا امکان فوق العاده ایست مخصوصا قطارهای ۴تخته شرکت نورالرضا
خود “شیراز۱۴۰۰ ” هم میتونه در این زمینه کاری بکنه
ضمن اینکه دلیل موثق دیگر در رد ادعای نماینده کمیسیون تخصصی (بخاطر اظهارنظر بدون اطلاعات کافی)، امکان بارگیری خودرو توسط قطار به مبلغ ۸۵۰۰۰ تومان هست که با وضع قیمت بنزین در حال حاضر و استهلاک ماشین و خستگی بین راه راننده، انتقال ماشین توسط قطار، با این قیمت، کاملا بصرفه است و به این دلیل این مسئله مهم است که با توجه به شرایط بارگیری خودرو در واگن مخصوص حمل خودرو در قطار، واگن حمل خودرو آخرین واگن اتصالی به قطار است و ۱ ساعت قبل از حرکت، خودروها بارگیری میشوند. این یعنی آخرین واگن در صورت بارگیری خودرو، الزاما واگن خودرو مسافران خواهد بود نه واگن لوکوموتیو که قطار بخواهد دنده عقب برود.
و دقیقا این تجربه را بنده در سفر چند روز قبل خود با قطار از شیراز به تهران با شرکت رجا داشتم که واگن آخر واگن حمل خودرو بود. در مسیر برگشت تهران شیراز دیروز هم با قطار ۴ تخته نورالرضا، سفر بی دغدغه ای تجربه کردم و واقعا حیف میبینم که این کیفیت قطار در این مسیر نوپا بخاطر حاشیه ها و مشکلات قبلی، اینگونه مورد هجوم قرارگیرد بدون اینکه حتی سری به آنجا زده شود و صحت آن بررسی شود.
تنها مشکل، همانطور که توضیح دادم، تعداد توقف بیشمار در ایستگاههای بین راهی است که باعث گلایه اکثر مسافرین بود و خواسته شان اختصاص قطار دومی بصورت روزانه در این مسیر بود که حداقل در آن قطار دوم روزانه، تعداد توقف قطار در ایستگاههای بین راهی کمتر باشد یا اصلا بین ایستگاه شیراز و تهران(بجز برای اقامه نماز) توقفی نباشد، تا قطار دوم در همان مدت زمان ۱۲ ساعت به راه آهن تهران برسد و همچنین حجم حمل مسافر و بار از این طریق که ایمن ترین راه هم هست، با توجه به سرمایه گذاری انجام شده بالاتر رود
خبر خوبیه
قطار شیراز – اصفهان دنده عقب می رود!
http://alef.ir/vdcgwn9xqak9x34.rpra.html?225631
سه تا استاندار جهرمی داشتیم یکیش فامیل همین نماینده فعلی جهرم چه گلی به سر استان زدن؟ بودجه های اضافه رو بر میگردوندن تهران که نماینده های مجلس بهشون میگفتن جان نثار.