نمایندهٔ مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: برای آغاز احداث آزادراه «شیراز- بوشهر» و «شیراز- عسلویه»، سه سرمایهگذار مشخص شده و تنها نیازمند یک سرمایهگذار با سهم ۱۲.۵درصدی است.
به گزارش شیراز ۱۴۰۰ و به نقل از تین نیوز، «جعفر قادری» اظهار کرد: هماینک دولت ۵۰ درصد، قرارگاه خاتمالاوصیا ۲۵ درصد و بانک سپه نیز ۱۲.۵ درصد از سرمایهگذاری کل پروژه را پذیرفته و تنها یک سهم ۱۲.۵ درصدی باقیمانده است.
وی با بیان اینکه اجرای این پروژه با توجه به اجرای پروژهٔ آزادراه «شیراز- اصفهان»، مسیر تهران تا بوشهر را به میزان زیادی کاهش میدهد، گفت: اجرای این پروژه رونق و شکوفایی مطلوبی را در ابعاد مختلف برای استان فارس و بوشهر و دیگر استانهای همجوار بهدنبال دارد.
قادری همچنین با اشاره به بازدید از پروژهٔ آزادراه «شیراز- اصفهان»، گفت: ارزش این پروژه با قیمت امروز ۱۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد که دولت با انتشار اوراق مشارکت تا بحال ۱۷۰ میلیارد تومان در طول سال به پروژه اختصاص داده است.
وی افزود: این مبلغ از سهم ۵۰ درصدی دولت بوده و معادل همین مبلغ را هم سرمایهگذار باید اختصاص دهد که با این حال میتوان مطمئن بود که تا پایان امسال بالغ بر ۳۴۰ میلیارد تومان در این پروژه هزینه میشود.
قادری خاطرنشان کرد: این پروژه طی دو قرارداد به خاتمالاوصیا و موسسهٔ مالی اعتباری مولیالموحدین واگذار شده و نیمی از آن در سال ۹۱ و نیمی دیگر نیز در سال ۹۲ آغاز شده که اکنون در قطعه در حال ساخت است و تا بهحال هم ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
نمایندهٔ مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار داریم امسال دولت برای این پروژه اوراق مشارکت منتشر کند تا بخشی از عقبماندگیها جبران شود، خوشبختانه هماینک همهٔ قطعات این پروژه فعال است و در مجموع بیش از ۱۰۰۰ نفر در کارگاههای مختلف فعالیت میکنند.
قادری با بیان اینکه اجرای این آزادراه مسیر «شیراز – اصفهان» را بالغ بر ۱۳۵ کیلومتر کاهش میدهد، گفت: این بهمعنای ۲۵۰ میلیون لیتر صرفهجویی سوخت در سال و کاهش زمان سفر و کاهش دیگر هزینههاست.
این نمایندهٔ مجلس خاطرنشان کرد: مقرر است اصفهانیها کنارگذر شرقی را دنبال و اجرا کنند که با اجرای آن ۵۰ کیلومتر دیگر از مسافت «شیراز – تهران» کاسته میشود.
نماینده شیراز بهتره بقیه را راضی کنه شروع کنن تا اون ۱۲ درصد
فردا باز دلار گران میشه و پروژه تعطیل