تاریخ : جمعه, ۲ آذر , ۱۴۰۳ Friday, 22 November , 2024

آخرین اخبار

ساخت همزمان ۴ خط مترو در شیراز 🎥: پیشرفت ۸۵ درصدی زیرگذر گویم گلسنگ و حفاری کوه رحمت برای تخت جمشید خطرناک تر است یا کنسرت؟ 🎥: آخرین روند ساخت زیرگذر گویم 🎥: ساخت بزرگترین پارک آبی کشور در شیراز 🎥: ساخت بزرگترین آکواریوم کشور در شیراز کمبود زمین مسکن ملی در صدرا ساخت ۶ شهرک جدید مسکونی در فارس 🎥: آخرین وضعیت احداث دوربرگردان اردی‌بهشت شیراز – تیر ۱۴۰۳ ثبت ملی ۹ درخت کهنسال در فارس حافظیه همچنان در صدر پربازدیدترین جاذبه تاریخی کشور در نوروز پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز

17

احداث آزادراه شیراز – بوشهر نیازمند سرمایه‌گذار

  • کد خبر : 9636
  • 17 اردیبهشت 1393 - 20:16

نمایندهٔ مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: برای آغاز احداث آزادراه «شیراز- بوشهر» و «شیراز- عسلویه»، سه سرمایه‌گذار مشخص شده و 635027731756972411 [800x600]تنها نیازمند یک سرمایه‌گذار با سهم ۱۲.۵درصدی است.

به گزارش شیراز ۱۴۰۰ و به نقل از تین نیوز، «جعفر قادری» اظهار کرد: هم‌اینک دولت ۵۰ درصد، قرارگاه خاتم‌الاوصیا ۲۵ درصد و بانک سپه نیز ۱۲.۵ درصد از سرمایه‌گذاری کل پروژه را پذیرفته و تنها یک سهم ۱۲.۵ درصدی باقی‌مانده است.

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه با توجه به اجرای پروژهٔ آزادراه «شیراز- اصفهان»، مسیر تهران تا بوشهر را به میزان زیادی کاهش می‌دهد، گفت: اجرای این پروژه رونق و شکوفایی مطلوبی را در ابعاد مختلف برای استان فارس و بوشهر و دیگر استان‌های هم‌جوار به‌دنبال دارد.

قادری هم‌چنین با اشاره به بازدید از پروژهٔ آزادراه «شیراز- اصفهان»، گفت: ارزش این پروژه با قیمت امروز ۱۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد که دولت با انتشار اوراق مشارکت تا بحال ۱۷۰ میلیارد تومان در طول سال به پروژه اختصاص داده است.

وی افزود: این مبلغ از سهم ۵۰ درصدی دولت بوده و معادل همین مبلغ را هم سرمایه‌گذار باید اختصاص دهد که با این حال می‌توان مطمئن بود که تا پایان امسال بالغ بر ۳۴۰ میلیارد تومان در این پروژه هزینه می‌شود.

قادری خاطرنشان کرد: این پروژه طی دو قرارداد به خاتم‌الاوصیا و موسسهٔ مالی اعتباری مولی‌الموحدین واگذار شده و نیمی از آن در سال ۹۱ و نیمی دیگر نیز در سال ۹۲ آغاز شده که اکنون در قطعه در حال ساخت است و تا به‌حال هم ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نمایندهٔ مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار داریم امسال دولت برای این پروژه اوراق مشارکت منتشر کند تا بخشی از عقب‌ماندگی‌ها جبران شود، خوشبختانه هم‌اینک همهٔ قطعات این پروژه فعال است و در مجموع بیش از ۱۰۰۰ نفر در کارگاه‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

قادری با بیان اینکه اجرای این آزاد‌راه مسیر «شیراز – اصفهان» را بالغ بر ۱۳۵ کیلومتر کاهش می‌دهد، گفت: این به‌معنای ۲۵۰ میلیون لیتر صرفه‌جویی سوخت در سال و کاهش زمان سفر و کاهش دیگر هزینه‌هاست.

این نمایندهٔ مجلس خاطرنشان کرد: مقرر است اصفهانی‌ها کنارگذر شرقی را دنبال و اجرا کنند که با اجرای آن ۵۰ کیلومتر دیگر از مسافت «شیراز – تهران» کاسته می‌شود.

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=9636

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. نماینده شیراز بهتره بقیه را راضی کنه شروع کنن تا اون ۱۲ درصد
    فردا باز دلار گران میشه و پروژه تعطیل

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.