مدیر عامل سازمان قطار شهری شیراز گفت: از ۱۵ واگن باقیمانده قطار شهری شیراز، پنج واگن دیگر نیز هفته آینده وارد شیراز خواهد شد.
به گزارش شیراز ۱۴۰۰ و به نقل از ایسنا، حاج زمانی گفت: برای راهاندازی فاز اول از خط یک به حداقل ۲۰ واگن قطار نیاز داریم که با ورود پنج واگن جدید، تعداد واگنهای موجود به ۱۰ دستگاه خواهد رسید.
حاجیزمانی تصریح کرد: ۱۰ واگن دیگر نیز هماینک در گمرک بندرعباس است که اقدامات لازم برای تامین ارز مابهالتفاوت قیمت واگنها، در حال انجام است و امیدواریم بهزودی این واگنها هم ترخیص و به شیراز حمل شوند.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز خاطرنشان کرد: پنج واگن موجود در حال انجام تستهای سرد و گرم است و بخشی از تستها را با موفقیت پشت سر گذاشته و بخش دیگری نیز طی روزهای آینده انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه واگنهای جدید، نیازی به انجام تست خط نخواهند داشت، گفت: بهدلیل انجام تست خط با استفاده از پنج واگن اول، نیاز به تست خط مرتفع شده و با حذف تست خط، سرعت انجام تستهای مورد نیاز بالاتر خواهد رفت و امیدواریم تا قبل از پایان شهریورماه امسال، بتوانیم بهرهبرداری آزمایشی را آغاز کنیم.
حاجزمانی همچنین گفت: فاصله هر دو قطار در یک مسیر در هر ایستگاه بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه پیشبینی شده است و با در هر ساعت امکان جابهجایی ۱۸ هزار مسافر را در هر مسیر رفت و برگشت، داریم.
وی اضافه کرد: برآوردهای انجام شده نشان میدهد که هر روز در مسیر فاز یک خط، بهطور میانگین امکان جابهجا کردن ۵۰ هزار نفر را داشته باشیم.
حاجیزمانی گفت: ما بهشدت نیازمند فرهنگسازی برای استفاده از قطار شهری هستیم و بخش اعظمی از این مهم نیز بر عهده رسانهها است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز گفت: بهزودی بازدیدی با حضور خبرنگاران برای انعکاس وضعیت فاز یک خط یک و همچنین وضعیت واگنهای خریداری شده، پیشبینی و انجام خواهد شد تا نمایندگان رسانهای مردم، بهعنوان چشمان جامعه بتوانند آنچه که واقعیت است را بهخوبی انعکاس دهند.
به گزارش ایسنا، مدیر عامل سازمان قطار شهری شیراز به همراه چهار معاون خود و مدیر روابط عمومی این سازمان، صبح روز پنجشنبه، ۱۱ اردیبهشت ماه با حضور در حوزهٔ ریاست جهاددانشگاهی استان فارس، ضمن بازدید از خبرگزاری دانشجویان ایران، در نشستی با رئیس و معاون پشتیبانی جهاددانشگاهی، در خصوص استفاده از توان تخصصی این نهاد دانشگاهی، در توسعهٔ کمی و کیفی قطار شهری شیراز، هماندیشی کردند.
من نمیدونم جریان چیه !!!!!!!!!!
اول واگنها رو سفارش میدن بعد دنبال جور کردن پولش میرن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من که فکر نکنم اون ۱۰ واگن دیگه به شیراز برسه ولی امیدوارم این اتفاق بیفته
کی افتتاح میشه؟ این مهمه…
شهریور؟!؟!؟مگه قرار نبود تا خرداد راه اندازی شه؟!؟!؟!البته….اگه یه کم به عقب بر گردیم می بینیم که قرار بود سال ۹۱ راه اندازی شه پس جای تعجب نداره….بیچاره ما شیرازیا …
در اوایل تابستان افتتاح خواهد شد.
حامد اطلاعاتت قویه . نکنه تو مترو کار میکنی
حجت جان، بنده در مترو کار نمیکنم.
سلام خدمت دوستان.
دو سال پیش گفتن اول مهر بعدش گفتن سه ماهه دیگه و همین جور تا حالا این سه ماه ها تمدید شده، البته قبلش رو هم در نظر بگیرید. خود من نظر دادم اینا همش وعده سر خرمن میدن و دوستان لطف کردند و بنده رو مورد لطف قرار دادند و گفتند چرا آیه یاس می خونی. به هر حال باید واقع بین بود اگر به جای ساخت مجتمع هایی تجاری آن چنانی با پولایی که معلوم نیست از کجا میاد و میره، بخش خصوصی توی مترو سرمایه گذاری کرده بود تا حالا خط اول و دوم که تموم شده بود هیچ، سرمایه گذاران داشتن از درآمدش استفاده میکردند. درسته کمی طول میکشه تا سرمایه با سودش برگرده ولی واسه آینده همون سرمایه گذارا هم خوب میشد.
موقعی میشه مترو سوار شد و ماشین رو تو خونه پارک کرد که به صورت شبکه همه جای شهر وجود داشته باشه نه فقط فاز اول خط یک.
باید این رو هم بگم که اگر دولت شروع به فروش اوراق واسه این طرح میکرد خوب بود که نکرد شاید هم کرده باشه و من ندونم. البته به نظر من مسئولین هم شیرازی آباد و پیشرفته در خور نام این شهر و مردمش رو نمی خوان. هر جای دنیا چنین شهری داشتن با رونق گردشگری خارجی میلیارد ها دلار پول وارد کشورشون میکردند و همه مردم کشور استفاده میکردند و میگفتند پول نفت کیلویی چند!!!!!!!!
سخن رو کوتاه میکنم و از این که زیاد نوشتم و وقتتون رو گرفتم پوزش می طلبم.
تبریز دیرتر از ما شروع کرد و الان بیشترین سفارش واگن را بخود اختصاص داده است:
http://aftabnews.ir/fa/news/242785/%D9%BE%D8%B1%D9%88%DA%98%D9%87-%D9%85%D8%AA%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D8%AA%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D8%B2-%D8%A8%D9%87-%DA%A9%D8%AC%D8%A7-%D8%B1%D8%B3%DB%8C%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA
صادق جان سلام؛
بنظرم کمی زود نسبت به این قضیه و تعداد واگن ها اظهار نظر کردی. هنوز برای هیچ شهر بطور قطع و ۱۰۰% معلوم نیست که چه تعداد واگن نیاز داره.
هر خطی و در هر بخشی از شهر، باتوجه به برنامه و جمعیت و …. واگن به خودش میگیره. بعد از راه اندازی فاز ۱ خط ۱ واگن ها بطور حتم بیشتر خواهد شد.
http://www.tabnak.ir/fa/news/398811/%D9%82%D8%B7%D8%A7%D8%B1-%D8%B4%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%B5%D9%81%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%B9%D9%82%D8%A8-%D9%85%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%AF-