تاریخ : چهارشنبه, ۹ اسفند , ۱۴۰۲ Wednesday, 28 February , 2024

آخرین اخبار

پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز ارایه لایحه بودجه ۲۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری شیراز در سال ۱۴۰۳ پروژه نیمه کاره و شکست خورده المان ورودی غربی شیراز خرید آنلاین تنقلات تا ۵۰% تخفیف در شیراز: لذت خرید بدون دردسر حوادث بی پایان رانندگی در آزادراه شیراز – اصفهان 🎥 تصاویر هوایی از طبیعت برفی فارس گلایه شهردار شیراز از شرایط تامین واگن برای خط ۲ مترو گازگرفتگی ۳۸ نفر در استان فارس تبلیغات گسترده در صفحات اینستاگرام شیراز بازگشت خطوط شبانه اتوبوس به شیراز ورود سامانه بارشی به فارس 📸 پیشرفت پروژه زیرگذر گویم / آذر ۱۴۰۲

6

پیشرفت ۲۰ درصدی طرح آزادراه شیراز – اصفهان

  • کد خبر : 9225
  • 03 اردیبهشت 1393 - 17:53

قادرینماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: برای آغاز آزاد راه شیراز- بوشهر و شیراز- عسلویه، سه سرمایه‌گذار مشخص شده و تنها نیازمند یک سرمایه‌گذار با سهم ۱۲. ۵ درصدی است.

به گزارش شیراز۱۴۰۰، جعفر قادری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا منطقهٔ فارس گفت: هم‌اینک دولت ۵۰ درصد، قرارگاه خاتم‌الاوصیا ۲۵ درصد و بانک سپه نیز ۱۲. ۵ درصد از سرمایه‌گذاری کل پروژه را پذیرفته و تنها یک سهم ۱۲. ۵ درصدی باقیمانده است.

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه با توجه به اجرای پروژه آزاد راه شیراز- اصفهان، مسیر تهران تا بوشهر را به میزان زیادی کاهش خواهد داد، گفت: اجرای این پروژه رونق و شکوفایی مطلوبی را در ابعاد مختلف برای استان فارس و بوشهر و دیگر استان‌های همجوار به‌دنبال خواهد داشت.

قادری همچنین با اشاره به بازدید انجام شده از پروژه آزاد راه شیراز- اصفهان، گفت: ارزش این پروژه با قیمت امروز هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد که دولت با انتشار اوراق مشارکت تا به حال ۱۷۰ میلیارد تومان در طول سال به پروژه اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: این مبلغ از سهم ۵۰ درصدی دولت بوده و معادل همین مبلغ را هم سرمایه‌گذار باید اختصاص دهد که با این حال می‌توان مطمئن بود که تا پایان امسال بالغ بر ۳۴۰ میلیارد تومان در این پروژه هزینه می‌شود.

قادری خاطرنشان کرد: این پروژه طی دو قرار داد به خاتم‌الاوصیا و موسسه مالی اعتباری مولی‌الموحدین واگذار شده و نیمی از آن در سال ۹۱ و نیمی دیگر نیز در سال ۹۲ شروع شده که اکنون در قطعه در حال ساخت است و تا به‌حال هم ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار داریم امسال دولت برای این پروژه اوراق مشارکت منتشر کند تا بخشی از عقب‌ماندگی‌ها جبران شود، خوشبختانه هم‌اینک تمام قطعات این پروژه فعال است و در مجموع بیش از هزار نفر در کارگاه‌های مختلف مشغول به کار هستند.

قادری با بیان اینکه اجرای این آزاد‌راه مسیر شیراز تا اصفهان را بالغ بر ۱۳۵ کیلومتر کاهش می‌دهد، گفت: این به‌معنای ۲۵۰ میلیون لیتر صرفه‌جویی سوخت در سال و کاهش زمان سفر و کاهش سایر هزینه‌ها خواهد بود.

این نماینده مجلس گفت: قرار است اصفهانی‌ها کنارگذر شرقی را دنبال و اجرا کنند که با اجرای آن ۵۰ کیلومتر دیگر از مسافت بین شیراز تا تهران کاسته خواهد شد.

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=9225

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 22در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲۲
  1. ۲۰ درصد هم برای خودش خیلیه!

  2. اصفهانی ها همین جا هم از آب گل آلود ماهی میگیرن شما هم به همین بهانه کنار گذر غربی با کاربری آزادراه اضافه کنید.

  3. امین جان از شما و سایر ادمین ها ممنونم که فقدان خبری در مورد شیراز رو تا حد زیادی از بین بردین
    یه سوال داشتم،ممنون میشم جواب بدین
    هفته نامه شهر راز کجاها عرضه میشه و معمولا جه روزی از هفته وارد بازار میشه ؟؟؟

  4. آزاد راهی که در آن هیچ تفاوتی بین سرعت و امنیت یه ماشین ۱۵ میلیونی و ۱۵۰ میلیونی به بالا نیست، بهتره لااقل رو اسمش تجدید نظر کنن
    در اتوبانهای آلمان هیچ محدودیت سرعتی وجود نداره، البته با توجه به این نکته که قبل از ورود راننده ها به اتوبان، میبایستی حتماً تستهای متفاوتی پشت سر گذاشته باشن و کارت ورود به اتوبان رو دریافت کرده باشن…

    اما اینجا، پلیس با دوربین پشت تپه ها قایم شده که فقط جریمت کنه..!
    متاسفانه در کشور ما پلیس، فقط لباس پلیس به تن کرده..
    وقتی عابر پیاده تو خط عابر پیاده امنیت نداره،
    وقتی راننده های ما تفاوت خطوط ممتد و مقطع نمیدونن،
    وقتی روز چراغ میزن و شب بوق، و………
    و وقتی قانون ما دمده و از رده خارجه..
    رانندگی در کوچه و خیابون و اتوبان هم، برای پلیس و راننده های ما اهمیت و فرقی نداره…

    • دوست عزیز در همون آلمان هم فقط آزادراه های ایالتی سرعت مجاز ندارن و آزادراه های محلی و شهری و بین شهری دارای سرعت مجاز هستن…..تازه همون آزادراه های بین ایالتی هم در بعضی نقاط داری جداکثر سرعت مجاز هستن…..و البته کل آزادراه های بین ایالتی هم دارای سرعت پیشنهادی ۱۳۰ کیلومتر برای رانندگان هستن….تازه اونا که کیفیت ماشین هاشون ۱۰ برابر ماست…
      راستی قوانین سرعت و راهنمایی و رانندگی ایران در ۹۵ درصد موارد از اروپا گرفته شده!!!!

    • خیلی جالبه.تو ایران برای ازاد راهها محدودیت سرعت گذاشتن اونم سرعت حداکثر ۱۲۰ مثل ازاد راه قم -کاشان. تو ایران از قرار معلوم فرق ازاد راه و بزرگراه را نمی دونن.مثل بزرگراه حسینی الهاشمی که محدویت سرعت ۸۰ کیلومتر و در بعضی جاهاش ۶۰ کیلومتر داره.یا مثلا بزرگراه معلم در اصفهان که عرض باند رفتش از عرض باند رفت خیابان زند خودمون کمتره ولی اسمشو گذاشتن بزرگراه.

      • چیش جالبه؟؟؟ سرعت مجاز آزادراه در اتحادیه اروپا هم ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت هست!!!
        توی ایران هم فرق بین آزادراه و بزرگراه رو خیلی خوب میدونن….سرعت مجاز توی بزرگراه برای سواری ۱۱۰ و کامیون و اتوبوس ۱۰۰ تاس….در آزادراه برای سواری ۱۲۰ و کامیون و اتوبس ۱۱۰ تاس….در ضمن آزادراه حداقل سرعت غیر مجاز هم داره که ۷۰ تاس…یعنی زیر ۷۰ بری جریمه میشی…..
        در مورد بزرگراه حسینی الهاشمی هم به دلیل ساخت غیر استانداردش توسط شهرداری دارای یه همچین سرعت مجاز کمی هست…
        در مورد بزرگراه معلم هم فکر کنم شما معنی بزرگراه رو نمیدونی!!!! بزرگراه درون شهری به هر مسیری که حداقل دارای ۲ باند رفت و ۲ باند برگشت باشه و درونش دوربرگردان همسطح وجود نداشته باشه میشه بزرگراه گفت…..یعنی عرض مسیر مهم نیست بلکه وجود نداشتن دور برگردان همسطح مهم هست!!!!!
        یعنی شما میتونی یه خیابان ۱۰ بانده داشته باشی که بلوار باشه یا یه خیابان ۴ بانده داشته باشی که بزرگراه باشه!!!!!

  5. خبری از کنارگذر شرقی شیراز که تقاطع خلیج فارس رو به کنارگذر شمال شرقی متل میکنه ندارید؟ آیا اصلاً در حال ساخته یا متوقف؟ این پروژه میتونه نقش بسیار پررنگی در گسترش شیراز از شرق داشته باشه

    • خبری ندارم مسیح عزیز.اگر خبری بدست آوردیم حتما انتشار میدیم.

    • به نظر من شیرازی ها هم مثل اصفهانی ها باید فرصت طلبی کنن و بگن ادامه ازاد راه شیراز اصفهان به کمربندی شرق شیراز هست و ادامش به کمربندی جنوبی و نهایتا غربی شیراز است. و از این طریق بودجه دولتی را به این کار اختصاص بدن نه بودجه استانی رو

  6. یه سوال نا مربوط با موضوع
    کسی از دوستان از فعالیتهای عمرانی در باغ کناری پارک بعثت اطلاعی داره؟؟؟؟؟
    توسعه پارکه یا تخریب باغ و تبدیل ان به اپارتمانه

  7. میدونم این درخواست جاش اینجا نیست ولی اگه ممکنه گزارشی از متجمع فروش ابزیان که فقط زمینش محصور شده و یک تابلو هم در ایتدای اون نصب کردن تهیه بفرمایید .شاید که مسولین محترم از باب گزارشی که تهیه می کنید کمی به تکاپو برای احداث این مجتمع بکنند تا حداقل محیط زشت و الوده داروازه کازرون که مسبب اصلیش همین ماهی فروشان هستند سرو سامانی بگیره و ما هم مثل اصفهانی ها صاحب چنین مجتمعی باشیم.در کا تجمیع اصناف در یک مکان می تونه هم برای کسبه صنف مربوطه و هم برای خریداران بسیار مثمر ثمر واقه بشه

  8. قوانینی که از اروپا و آمریکا گرفته بشه ولی عمل نشه، با نبودنش چه فرقی میکنه.!؟

    استانداردها و ایزوهایی که گرفته بشه یا کسب شده یا بشه ولی از زمین تا ثریا تفاوت داشته باشه چه فایده.؟

    آیا ماشینی که مثلا سیستم ESP ضد گریز از مرگز داره با ماشینی که در مسیر صاف هم باد تکونش میده، تفاوتی نداره..!؟

    هیتلر و چنگیز خان مغول هم روهم رفته به اندازه پراید آدم نکشتن..

    وقتی اتوبانی با معیار جهانی ساخته میشه ، باید قوانین حاکم بر اون هم جهانی باشه، نه سنتی و دلخواه.!

    در بسیاری از اتوبانهای آلمان هیچ محدودیت سرعتی وجود نداره، که این مسئله بخاطر استانداردهایی است که از قبل در نظر گرفته و البته عمل شده مانند
    رعایت تمام موارد از قبیل زیرسازی راه، روسازی راه، نوع آسفالت و….تا رتبه یا گرید پلیس بزرگراه

    • دوست عزیز یکی از همکاران من ۱۸ سال راننده ترانزیت بوده…..و به کشورهای زیادی در آسیا و شرق اروپا و شمال آفریقا سفر کرده…..می گفت شاید هیچکدومشون جادخ خایی به کیفیت ما ندارن….مخصوصا از لحاظ اعلائم و کیفیت آسفالت!!!!
      آلمانی ها اگه سرعت غیرمجاز در آزادراه هاشون ندارن برا اینه که وقتی بنز و آئودی و بی ام و چپ کنن ملت رو سالم از داخلشون میکشن بیرون…..
      ولی اگه کسی با پراید، پیکان و ۲۰۶ جپ کنن هم میشه سالم از ماشین کشیدشون بیرون؟؟؟؟
      آزادراه های ایران کاملا استاندارد هستن…اگه باورتون نمیشه نظرات خارجی ها رو بخونین:
      http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=426574

  9. دوست عزیز اگر شما دوست ۱۸ سالتون اونجاست، من نیمی از بستگان درجه یکم حدود ۴۰ ساله که اروپا و بخصوص آلمان هستند..
    از جهتی تصور میکنم شما به قسمتهای دیگر صورت مساله دقت نکردید.!
    بنده هم همین فرمایش شمارو داشتم
    پرسشم این بود که چرا ماشینهای آخرین سیستم و مدرن خارجی باید چوب خودروهای بی کیفیت و سازنده های بی کفایت داخلی رو بخورن.!؟

    چرا پلیس بجای تحصیل بروز، ترغیب و آموزش و البته تنبیه رانندهای متخلف و بعضاً ناشی فقط بلده با برگه جریمه ژست بگیره پشت کوه قایم بشه.؟

    چرا درصد بسیار زیادی از پلیس ما سواد آکادمیک ندارن.؟
    مگر این لباس معرف قانون نیست.!؟
    مجری قانونی که بویی از تحصیل عالیه نداره، انگار درختی که ثمر نداره و عقیمه..یا همون
    عالم بی عمل،
    البته عاملی نیست که عملی باشه..و به عبارتی قانون میان تهی..
    صد رحمت به پلیس های هند با اون درشکه هاشون

    اگر اتوبان استاندارده، پلیس هم عالیه ماشینهای داخلی هم عالین پس اینهمه تلفات برای چیه.!؟

    میبنید که آب از چشمه گل آلوده..

    بنده مازراتی ندارم، اما ماشین ایرانی هم ندارم، چرا باید مثل پراید و ۴۰۵، سمند و تیبا…در اتوبان حرکت کنم.!؟..
    قرارم نیست تخته گاز هم برم اما
    چرا ماشینی که مثلاً، ۲۶۰،۷۰ راحت سرعت میگیره، ۱۲ تا ایربگ داره با کلی سیستمهای مختلف کنترلی و ماهواره ایی باید مجبور باشه پا به پای خودروهای بی کیفیت حرکت کنه.!؟
    اگر پراید مثال میزنید، پورشه و بی ام و هم مثال بزنید…چندتاش در همین شیراز ماست.؟..
    جواب خیلی..
    حال چرا باید قربانی جهل کمپانی ها و پلیس عقب عقب مانده ما بشن..؟

    • پرسشم این بود که چرا ماشینهای آخرین سیستم و مدرن خارجی باید چوب خودروهای بی کیفیت و سازنده های بی کفایت داخلی رو بخورن.!؟

      به این دلیل که ما متاسفانه فرهنگ رانندگی نداریم. ما حتی بلد نیستیم موقع دور زدن از راهنما استفاده کنیم یا نمیدونیم که معنی تابلو دور زدن ممنوع چیه… یا اینکه توقف ممنوع با پارک ممنوع دو معنی متفاوت میدن!

      وگرنه همون پیکان ها هم ۱۱۰ تا رو راه میان. خودم هر هفته تو جاده شیراز-مرودشت اینو میبینم.
      ایراد از خودمونه متاسفانه.

      اینو بد نیست بگم که تو یه برنامه تلوزیونی که از شبکه ۴ پخش میشد شهردار شهر لندن میگفت که برای کاهش ترافیک یکی از اتوبان های بین شهری، سرعت مجاز رو ۱۵ کیلومتر در ساعت کم کردن و باعث شدن که چندین درصد (دقیق خاطرم نیست) ترافیک مسیر رو کم کنن

  10. مشکل ازهردو مورده. نه مردم ما فرهنگ رانندگی دارن که البته به قول دوستان باید از دولت فرهنگ سازی بشه که نمیشه. و دوم اینکه هیچکدوم جاده های ما استاندارد نیست آقای رضا. کافی یک بارون تو آزاد راههای ایران بیاد. اونوقت میبینی که وضعیت جاده چی میشه با استخر دیگه فرق نداره. آلمان رو با ایران مقایسه نکن! جاده های اونجا با شیب درجه و دقیقه تنظیم میشه! برف هم که بیاد با خشکش فرق نداره.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.