تاریخ : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ Friday, 18 October , 2024

آخرین اخبار

ساخت همزمان ۴ خط مترو در شیراز 🎥: پیشرفت ۸۵ درصدی زیرگذر گویم گلسنگ و حفاری کوه رحمت برای تخت جمشید خطرناک تر است یا کنسرت؟ 🎥: آخرین روند ساخت زیرگذر گویم 🎥: ساخت بزرگترین پارک آبی کشور در شیراز 🎥: ساخت بزرگترین آکواریوم کشور در شیراز کمبود زمین مسکن ملی در صدرا ساخت ۶ شهرک جدید مسکونی در فارس 🎥: آخرین وضعیت احداث دوربرگردان اردی‌بهشت شیراز – تیر ۱۴۰۳ ثبت ملی ۹ درخت کهنسال در فارس حافظیه همچنان در صدر پربازدیدترین جاذبه تاریخی کشور در نوروز پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز

10

افتتاح پل روگذر احسان تا پایان سال جاری

  • کد خبر : 789
  • 14 مرداد 1392 - 13:50

تقاطع غیرهمسطح احسان با متصل نمودن بزرگراه حسینی الهاشمی به بلوار شهی رجایی (فرهنگشهر) بخش عمده‌ای از بار ترافیک محور شمالغرب را کاهش داده و بار ترافیکی بلوار دکتر حسابی را تا حد قابل قبولی کم خواهد کرد.
از دیگر دلایل احداث این پل، کاهش ترافیک و سهولت حرکت وسائط نقلیه در محل ایستگاه احسان خط یک قطار شهری شیراز می‌باشد.
به گزارش خبرنگار شهرراز، با توجه به اهمیت این پروژه با مهندس معایر رئیس کارگاه پروژه پل احسان به صحبت و گفت‌و‌گو نشستیم.

مهندس معایر
مهندس معایر در ابتدا به بیان مخشصات فنی پل پرداخت و گفت: طول پل ۲۷۰ متر است که شامل ۸ دهانه ۲۵ تا ۵۰ متری می‌باشد. سیستم سازه‌ای عرشهٔ پل دال مجوّف پیش تنیده پس کشیده بوده و زیرسازه از نوع شمع ستون پیوسته است.
وی افزود: عرض کلی پل ۲۴ متر و ۶۰ سانتی م‌تر، شامل دو سواره رو به عرض ۱۰ متر و ۴۰ سانتی م‌تر، پیاده رو به عرض ۹۰ سانتی م‌تر، دو قرنیز هر کدام به عرض ۴۰ سانتی متر و یک میانه رو به عرض ۱۱۰ سانتی متر می‌باشد.
عرشهٔ مجوّف نیز دارای ضخامت یک متر و ۶۰ سانتی متر می‌باشد که روی پایهٔ میانی به ۲ متر می‌رسد.

وی پیشرفت فیزیکی پروژه را ۵۶% عنوان نمود که این میزان تا هفتهٔ آینده به ۷۰% خواهد رسید. رئیس کارگاه پروژهٔ پل احسان در پاسخ به سئوال خبرنگار شهرراز در خصوص زمان افتتاح پل گفت: بر اساس زمان بندی اجرای پروژه افتتاح آن در اسفند ماه سال جاری برنامه ریزی شده است.
اما با فعال کردن شیف سوم کاری و افزایش نیروی کار که از ساعت ۱۷ تا پاسی از شب به فعالیت مشغول هستند تلاش داریم پروژه را زود‌تر از موعد مقرر تحویل دهیم.
مهندس معایر با بیان اینکه حل مشکلات مربوط به تاسیسات شهری تا ماه گذشته طول کشیده است از جابجایی پل عابرپیاده در مسیر این پل طی روزهای آینده خبر داد.

 بومی سازی ساخت پل احسان
رئیس کارگاه پروژه پل احسان به بومی سازی کامل اجرای این پل در زمینه مصالح و تجهیزات اشاره کرد و افزود: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب در حمایت از کار و سرمایهٔ ایرانی و علی رغم اینکه براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته نئوپرن، کابل و درز انبساط پل می‌بایست از خارج و کشورهایی نظیر پرتغال و اسپانیا خریداری می‌شد، از توانایی شرکت‌ها و تولیدکنندگان داخلی در تامین تجهیزات ذکر شده استفاده گردید.

پل احسان

وی ادامه داد: با شناسائی تولیدکنندگان داخلی و انجام آزمایش برروی محصولات آن‌ها در آزمایشگاه‌های معتبر سطح کشور نظر پلی تکنیک تهران، تولیدات با کیفیت انتخاب و در ‌‌نهایت از تولیدات داخلی در پروژه استفاده گردید و با توجه به ظرفیتهای صنایع کشور تصمیم به استفاده از تولیدات داخلی در سایر پروژه‌ها گرفتیم.

پل سه سطحی سرداران – تخت جمشید پروژه‌ای متفاوت
مهندس معایر در ادامه به معرفی دیگر پروژه‌های در دست ساخت شرکت سد و عمران پارس گس‌تر بعنوان پیمانکار پروژه پل احسان پرداخت و گفت: این شرکت با همکاری شهرداری شیراز موفق به ایجاد تیمی قوی در زمینه پلسازی شده است که می‌تواند کلیه پروژه‌های پلسازی کلانشهر شیراز را در هر مقایس و اندازه‌ای اجرایی کند.

وی از پروژه پل سه سطحی سرداران – تخت جمشید بعنوان پروژه‌ای شاخص نام برد که توسط این شرکت در حال اجراست و در ادامه افزود: این پل دارای یک میدان در عمق سه متری زمین به منظور اتصال مسیرهای مختلف به یکدیگر، یک زیرگذر در عمق ۱۲ متری و یک پل روگذر می‌باشد که ساخت پروژه با این مشخصات تا کنون در شیراز سابقه نداشته است. در این پروژه همچنین چهار پل عابر پیاده بصورت رمپی تعبیه شده است که در چهار سمت مسیر موجب ایجاد ارتباط بین سطوح مختلف به منظور استفاده شهروندان خواهد شد.

رئیس کارگاه پروژه احسان با بیان اینکه مدت زمان ساخت این پل ۲۴ ماه و اعتبار آن ۲۶ میلیارد می‌باشد از آغاز عملیات اجرایی پل روگذر نصر در محل تقاطع بلوار فضیلت به طول تقریی ۶۰۰ متر در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

مهندس معایر در پایان از مسئولان شهرداری بخصوص مهندس پاکفطرت و مهندس خیراندیش، شهردار و معاون عمرانی وی بدلیل حمایت‌های همه جانبه قدردانی نمود که با بازدیدهای هفتگی بخوبی روند اجرای پروژه را رصد و مشکلات احتمالی را مرتفع می‌کنند.

این مصاحبه در شماره هجدهم هفته نامه شهرراز چاپ شده است.

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=789

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 11در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۱
  1. تا آخر امسال به نظرم زیادی طولانی میشه

  2. یه پل ساده بعد از چند ماه ( سال نشده ؟ ) که از ساحتش میگذره تا آخر سال قراره افتتاح بشه ؟!…

  3. باتشکر از امین گرامی.

    امین جان توی میدان احسان، یه ساختمون کلبه مانند هست که گاهی موقع ها آمبولانس ها جلوش پارک میکنند، اونم بخاطر ساخت پل خراب میشه؟ دقیقا وسط میدان قرار داره…..
    درضمن امین جان بعد از ساخت پل بلوار فرهنگشهر به بزرگراه تبدیل میشه؟

    • بله خراب میشه
      برنامه هست که کلیه ی دوربرگردانها بسته بشه. البته به مرور. بخصوص وقتی که بخوان خط ویژه اجرا کنن

  4. امین جان شما میدونی طول پل رو گذر تخت جمشید چقدره…؟
    آخه یه جای خوندم ۱۸۰ متر هست/ اگه ۱۸۰ متر باشه میتونه از لحاظ کوچکی رکورد بزنه!!!
    البته مطمِن نیستم!

    • ایمان جان عددی که اعلام شده احتمالا فاصله ی بین دو کوله هست و طول پل حدود ۴۰۰ متر هست.

  5. از پل وحدت خبری داری امین جان؟؟

  6. این پل به نوعی مکمل پل معالی آباد هست، امیدوارم زیبا سازی خوبی برای آن در نظر بگیرند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.