رئیس کمیسیون ترافیک و حمل و نقل شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شهرداری باید توجه بیشتری به موضوع حمل و نقل عمومی در این کلانشهر داشته باشد.
به گزارش شیراز۱۴۰۰، احمدرضا نقیبزاده در گفتوگو با ایسنا، با بیان اینکه توسعه حمل و نقل نیازمند توسعه زیرساختها است، گفت: در سالهای گذشته نگاه به توسعه زیرساختها فقط معطوف به منابع دولتی بوده و در هر مقطعی متناسب با شرایط اقتصادی دولتها، تفاوت داشته است.
نقیبزاده گفت: هر زمان که میزان تخصیصهای دولتی کاهش داشته، ضعف در توسعه زیرساختهای حمل و نقل را نیز بهشکلی مشهود شاهد بودهایم و این مشکلات در موضوع قطارشهری بیش از سایر مباحث حمل و نقل عمومی، خودنمایی کرده است.
وی خاطرنشان کرد: همین موضوع موجب شده علیرغم گذشت ۱۲ سال از زمان آغاز عملیات اجرایی قطارشهری در شیراز، هنوز یک خط آن هم بهشکل کامل آماده بهرهبرداری نباشد.
نقیبزاده مشکل اصلی در طولانی شدن روند ساخت قطارشهری شیراز را در تکیه به منابع دولتی دانست و گفت: امروز و در حالیکه حدود ۱۰. ۵ کیلومتر از مسیر ۲۱. ۵ کیلومتری خط یک قطارشهری شیراز آماده بهرهبرداری است، انتقال واگنها با مشکلاتی مواجه شده که امیدواریم با تدبیر شورا و شهرداری، مرتفع شود.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: تکمیل باقیمانده خط یک (فاز دوم از خط یک قطار شهری) نیازمند ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار است حال آنکه کل اعتبار تخصیص داده شده به قطار شهری در سالهای گذشته توسط دولت ۵۵۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان و از سوی شهرداری شیراز، ۲۵۰ میلیارد تومان بوده است.
نقیبزاده تصریح کرد: باید قبول کنیم اگر در ۱۲ سال، موضوع تامین منابع مالی قطارشهری، جدیتر گرفته شده بود، قطعا تاکنون حداقل خط اول این پروژه، کامل شده و به بهرهبرداری رسیده بود.
وی اضافه کرد: اگرچه تعریف پتانسیل ا قتصادی در مسیرهای خطوط قطار شهری بهعنوان راهکاری مثبت در سالهای اخیر مد نظر قرار گرفته است اما چنانچه حمایتبرای تزریق نقدینگی مناسب در مسیر تکمیل این پروژه انجام نشود، نمیتوان افق زمانی مشخصی را برای بهرهبرداری از سایر فازها و خطوط، تعیین کرد.
نقیبزاده تصریح کرد: توجه بیشتر در بودجه و برنامهریزی در شهرداری و سازمانهای مختلف در حوزه حمل و نقل عمومی، یک ضرورت غیرقابل انکار است، اگرنه نمیتوانیم توسعه مطلوب این بخش را شاهد باشیم.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر شیراز با یادآوری اینکه قطارشهری یکی از مهمترین زیرساختها در حمل و نقل عمومی و توسعه مطلوب آن است، گفت: قطار شهری شیراز در ۶ خط به طول ۹۱ کیلومتر تعریف شده که خط اول ۲۱. ۵ و خط دوم ۱۵. ۵ کیلومتر طول دارد و حدود ۶۵ کیلومتر از این پروژه در قالب سایر خطوط است که باید اجرا شود.
نقیبزاده گفت: جذب مشارکت و سرمایهگذاری بخش خصوصی یک راهکار اساسی در توسعه این زیرساخت محسوب میشود و باید از این راهکار بهخوبی استفاده شود.
او ادامه داد: موضوع تامین و جذب سریع نقدینگی، از طریق بخش خصوصی و سرمایهگذاران باید در دستور کار قرار گیرد بهنحوی که توجیه اقتصادی برای سرمایهگذار، خارج از بحث مترو دیده شده و مد نظر قرار گیرد، در این زمینه شهرداری شیراز میتواند با استفاده از مشاوران توانمند اقتصادی، راهکارهای مختلف را بررسی کرده و اجرایی کند.
یه چند ماهی هست که این بزرگان در سایت رسمی قطار شهری شیراز یه نقشه جدید خطوط مترو گذاشتن که قسمت جنوبی خط ۲ رو به جای اینکه در مسیر بلوار عادل آباد تا قهرمانان و منطقه میانرود رسم شده باشه اشتباهی در مسیر خیابون سفیر کشیده شده!!!
حالا شما از آدمایی که حتا نمیتونن رو کاغذ یک خط مترو رو درست بکشن انتظار دارید مترو راه بندازن؟!!!
عجبی یه نفر پیدا شد که وعده سر خرمن نده
این گفته اثبات میکنه که مسولان فارس و شیراز در اجرای این پروژه نا توان هستند و بعد از سالها به این واقعیت اعتراف کردند و مردم طی سالهای گذشته رسما سر کار بودند
سرمایه گذاران اکراینی چی شد ؟
میگم نکنه واقعا مسیر خط دو به جای هبور از عادل آباد و رسیدن به میانرود و ورزشگاه پارس از خیابون سفیر عبور کنه؟؟؟ اگه همچین اتفاقی به صورت پنهانی افتاده باشه یعنی اشتباه فجیع در مسیریابی خط دو
نه کاکو مسیر عوض نشده چون تو همون قسمت اسم ایستگاههای عادل آباد و قهرمانان ذکر شده.
البته شایدم عادل آباد رو بردن تو خیابون سفیر و ما خبر نداشتیم!!!
لیاقت ما همینه فقط دارن مودم بدبخت رو با وعده و وعید گول میزنن.فقط ایران شده تهران.خداوندا ما را از دست این بربرها نجات بده.امیییییین
بله بله.
خون مردم تهران سنگین و رنگین تر از سایر نقاط ایران است. واقعا بعد از ۱۲ سال خسته نباشن…………. دست مریضاد
نمردیم و بعد از ۱۲ سال سوار مترو شدیم….. توروخدا وضعیت مارو نگاه کنید.
بعد از ۱۲ سال نمیتونیم مترو اجرا کنیم. اما تو اروپا و امریکاو چین و ژاپن ۱ ساله متروهایی اجرا میکنن که بیا و ببین.
دبی رو نگاه کنید……… واقعا جای تاسف داره…. ما چقدر بدبخت و ضعیفیم.
افتضاح افتضاح
باید خجالت کشید
یکی نیست به این آقا بگه تو خودت مسوولی توی این دوره هایی که توی شورای شهر بودی چرا گلو پاره نکردی؟
چرا انقدری که برای طرح مسخره ترافیک خودتو کشتی دادت برای مترو در نیومد؟
چرا مجبور نکردی این ایستگاههای مسخره که فضای عبور و مرور عادی شهر رو از بین برده بردارن؟
نه آقا معلوم نیست پشت این حرفت چیه ولی یه چیز معلومه
شما هم مثل اون شهردار دلت برای مردم نسوخته
از خدا بترس