فرمانده انتظامی فارس گفت: محدودیت ترافیکی را میتوان بدون ایجاد حصارهای فلزی و نردهکشی شهر هم اجرا کرد، به جای نردههای زردرنگ، از خطوط زردرنگ با حفظ کرامت انسانی و توجه به فرهنگ ترافیکی مردم استفاده کنیم.
به گزارش شیراز۱۴۰۰ و به نقل از ایسنا، سردار سرتیپ سیروس سجادیان عصر سهشنبه اول بهمن ماه در یک کنفرانس خبری افزود: قرار است محدودیت ترافیکی را اجرایی کنیم و این طرح میتواند با رضایت کامل مردم و بدون دریافت ریالی وجه بهشکل مستقیم از شهروندان در سطحی مناسب اجرایی شود.
وی تامین امنیت و ارتقا شاخص آرامش جامعه را مهمترین اصل در اجرای طرحهای مختلف دانست و گفت: حوزه ترافیکی شهر شیراز بیشتر نیازمند مدیریت است تا امکانات و ابزار، فرماندهی انتظامی فارس هم آمادگی دارد با استفاده از نظرات کارشناسان ترافیک در استان و کشور، الحاقیهای برای طرح ترافیک شیراز تهیه کند که کمترین تنش و بیشترین آسایش را در پی داشته باشد.
سجادیان با اشاره به مشکلات موجود در محدوده ترافیک شیراز، یکی از این مشکلات را نبود ایستگاههای تاکسی و اتوبوس مناسب دانست و با تصریح اینکه نردههای ایجاد شده در خیابان انقلاب، باید هرچه سریعتر جمعآوری شود، گفت: اگر پیشبینی مناسب برای ایستگاههای تاکسی و اتوبوس انجام شود، وضعیت ترافیک شهر بهتر از آنچه هست خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه پلیس حتی امکان انجام تبلیغات و آموزش از طریق رسانه ملی در خصوص طرح ترافیک را نیافت، گفت: ما با ایجاد خط ویژه به هیچ عنوان مخالف نبوده و نیستیم، حتی اعتقاد داریم این خطوط باید در سراسر شهر ایجاد شود، با نردهکشی شهر مخالف هستیم.
سجادیان با یادآوری اینکه اجرای مرحله ارشادی طرح ترافیک بسیاری از مشکلات را مشخص کرد، گفت: با تدبیر مسئولان ارشد استان، از ادامه روندی که طرح ترافیک داشت طی میکرد، پیشگیری شد، باید اجازه بدهند تا گام بهگام طرح را جلو ببریم.
وی با بیان اینکه رونوشتی از آنچه تحت عنوان طرح ترافیک به تصویب رسیده است در اختیار پلیس قرار ندارد، گفت: ما تنها نامهها و مکاتبات اداری انجام شده را در اختیار داریم.
سجادیان در خصوص پشت پردهها نیز گفت: بسیاری مسائل هست که نه میتوان و نه باید گفت، مگر لازم باشد، بهعنوان مثال اگر محدودیت زوج و فرد اعمال شود، آیا آنانکه توان مالی مناسبی دارند نمیتوانند با خریدن دو اتومبیل با پلاکهای مختلف، در تمام روزها در شهر تردد کنند؟
وی اضافه کرد: فروش مجوز برای تردد یعنی اجازه دادن به افراد متمکن و محدود کردن سایرین جهت تردد در محدوده ترافیکی شهر.
سجادیان ایجاد موانع در شهر را موجب نازیبا شدن ظاهر شیراز دانست و گفت: در برخی نقاط موانع و نیوجرسیهایی بهکار رفته کهگاه یک منطقه نظامی را در نظر مجسم میکند.
فرمانده انتظامی فارس گفت: هیچ دوربینی تحت عنوان دوربین نظارتی طرح ترافیک در شهر وجود و در اختیار پلیس قرار ندارد، آنچه را معاون محترم حمل و نقل و ترافیک شهرداری عنوان کرده است، دوربینهای کنترل سرعت بوده و کارآیی در طرح ترافیک ندارد.
سجادیان با یادآوری مطالب طرح شده در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: من پیشنهاد میدهم که در یک جلسه فرمانده انتظامی فارس، اعضای شورای شهر و شهردار محترم در حضور خبرنگاران، موضوعات را مطرح کنند، جای آن بود که شورای شهر در جلساتی که موضوع طرح ترافیک مطرح میشود، از کارشناسان پلیس هم دعوت کند.
فرمانده انتظامی فارس گفت: اگر منظور از محدودیت تعین حدود و ثغور باشد، صحیح است اما اگر منظور ممنوعیت باشد، صحیح نیست، ما نمیتوانیم ممنوعیتی ایجاد کنیم، این خیلی کمک نمیکند.
سجادیان گفت: اولین گام مهم در راستای اجرای طرحهای بزرگی مانند طرح ترافیک، تبلیغ و اطلاعرسانی کافی توسط کارشناسان است، هزینه این اطلاعرسانی هم بر عهده پلیس نیست، ما میخواهیم فرهنگسازی کنیم، در این زمینهها بدون هیچ چشمداشتی شبانهروز در خدمت مردم هستیم، باید به شیوه مقتضی از تخصص و تجربه پلیس استفاده مطلوب شود.
ایرانیان از باشگاه فوتبال بایرنمونیخ برای به رسمیت شناختن نام راستین خلیج فارس و نادیده گرفتن نام ساختگی جام خلیج عر… با گردآوری امضا سپاسگزاری میکنند.
چندی پیش، تارنمای باشگاه آلمانی بایرن مونیخ خبر از برپایی اردوی ورزشی در قطر داده بود، اردویی که قطریها به نادرست آن را «خلیج عر…» مینامند اما باشگاه آلمانی، در خبری که در تارنمایش منتشر کرده، به این نام بیاعتنایی کرده و نام درست خلیج فارس را به کار برده است.
برهمین اساس، ایرانیان متنی به سه زبان فارسی،انگلیسی و آلمانی در اینترنت منتشر کردهاند که از بایرنمونیخیها برای احترام گذاشتن به خواستهی راستین ایرانیان سپاسگزاری میکند.
همه میتوانند با رفتن به نشانی http://goo.gl/Qtmp0x در این سپاسگزاری اینترنتی شرکت کرده و پیوند دوستانهی میان مردم ایران و آلمان را یادآور شوند.
در این نامه آمده است: « داریوش بزرگ بیش از ۲۵۰۰ سال پیش در سنگنبشتهی بیستون، دریای جنوبی ایران را دریای پارس نامید. این تنها یک سند از هزاران سندی است که گواه درستی ادعای ما ایرانیان است. ما امضاکنندگان این نامه از شما سپاسگزاریم که تسلیم ثروت عربها برای تغییر این نام نشدید و از اخلاق و حقیقت تاریخ نگاهبانی کردید. مردم ایران و آلمان همیشه با هم پیوندی عمیق و مهربانانه داشته اند و ما از اینکه باشگاه بزرگ و قدرتمند بایرمونیخ این راه را ادامه داده است از شما سپاسگزاریم و آرزوی پیروزیهای پی درپی و پرافتخار شما را داریم.»
نام کامل، سن و نشانی رایانامه از مواردی است که برای امضا کردن به آن نیاز خواهید داشت.
برای گذاشتن امضای خود میتوانید برروی نشانی زیر کلیک کنید.
http://www.petitionbuzz.com/petitions/bayernpersiangulf
حسین جان مرسی از اطلاع رسانی که انجام دادی
من رفتم به خیلی از ذوستام هم خبردادم
مطمئنا که تاثیر گذار هست این جور حرکت ها
درود بر سرزمین پارس ، استان پارس ( فارس ) و خلیج تا ابد پارس (فارس )
من موندم این نرده ها چه هیزم تری به این سرهنگ سجادیان فروخته؟
سرهنگ لطفا اینقدر مانع تراشی نکن
بابا تهرون و اصفهانم از این نرده ها استفاده کردن
در اصفهان:http://s5.picofile.com/file/8110113834/80770611_4701778.jpg
در تهران:http://s5.picofile.com/file/8110114084/%D8%A8%DB%8C_%D8%A2%D8%B1_%D8%AA%DB%8C1.jpeg
یعنی هر کاری تهران و اصفهان کردن، شیراز هم باید تقلید کنه؟ شما چرا خطوط ویژه اکثر شهرهای جهان (از جمله لندن) رو نگاه نمی کنید که نرده نداره و فقط با رنگ آمیزی مشخص شده؟
http://news.limobroker.co.uk/wp-content/uploads/2009/08/bus-lane-225×300.jpg
حصار کشی هم چهره شهر رو نازیبا می کنه و هم توهین به شعور مردمه. البته باید با فرهنگ سازی و اعمال جریمه باید جلوی تجاوز بعضی به حریم این خطوط رو گرفت.
الگوی ملت شیراز اصفهان و تهرانه وقتی میخوان مقایسه کنن
بعدشم آقو جواد اینا برای اروپایی هاست که شعور احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی رو دارن نه ملت ایران که تا یه نفر بالا سرشون نباشه پا رو قوانین میذورن
مجید آقو دقت کن چی نوشتم: البته باید با فرهنگ سازی و اعمال جریمه باید جلوی تجاوز بعضی به حریم این خطوط رو گرفت!
سلام
یعنی شما واقعا فکر می کنی مردم (من و شما) به خطوط ویژه رنگ آمیزی شده اعتنایی می کنند. اگر پلیس نبود همین خطوط نرده ای پر از ماشین می شوند.
من شخصا با نرده های به ویژه خیابان زند به دلیل جلوه ی بسیار نازیبایی که به این بلوار قشنگ بخشیده مخالفم ولی اجرای خط ویژه با خط کشی سرابی بیش نیست. خط ویژه های بدون نرده ی تهران (شریعتی از تجریش به سید خندان) همیشه مملو از خودروهای متجاوز است.
آقو جواد
همیشه که نباید یکی بالو سرمون باشه تا یه کار اشتباه رو انجام بدیم
زمانی می توان به این هدف رسید که هرکس اول از خودش شروع کنه
هر کس باید خودش رو جای دیگران فرض کنه
هیزم تر به مردم شهر فروخته شده جناب شهردار من نمیدانم این نرده های زشت و بدترکیب چه نفعی برای شهردار دارد که به هر قیمتی شده میخواهد به مردم شهر تحمیل کند سرهنگ سجادیان معلوم شد که شیراز را بیشتر از بقیه دوست دارد
کسی که اتفاقا داره به مردم خیانت میکنه همین جناب سرهنگ سجادیان هست بعدش همین شما هایی هستین که دارین نق نوق میکنید
در این جا چند تا نکته هست که به نظرم رسید مطرح کنم
مورد اول اینکه پلیس شهر و آبفا و سایر خدمات عمومی همه باید زیر نظر شهرداری باشند تا این ناهماهنگی ها پیش نیاد
مورد دوم اینکه خطوط ویژه شیراز طرح ناقص بی ار تی هست و باید تبدیل به بی ار تی واقعی بشود
مورد سوم نداشتن فرهنگ هست که اگر نرده برداشته بشود سخت می شود ماشین ها را پشت خط زرد نگه داشت
مورد آخر که در تهران هم رعایت نشد در همه جای دنیا خطوط بی ار تی مختص خیابان های پهن هست نه خیابان باریک برای خیابان باریک یا از قطر رو زمینی سبک و پیشرفته استفاده می کنند که جدیدا هم سیم بالاسر نمی خواد و یا تونل می زنند جالب است بدانید که در سیاتل آمریکا بی ار تی از زیر زمین رد می شود اینم لینکش
http://metro.kingcounty.gov/tops/tunnel/tunnel.html
در واقع ما باید به جای دو طبقه کردن ملاصدرا و نرده کشی خیابان انقلاب اتوبوس ها را از زیر زمین رد کنیم و با تکنولوژی هیبرید حداقل آلودگی را هم خواهد داشت
خلاصه اینکه ما یا می خواهیم چرخ را از نو اختراع کنیم یا اینکه هزینه نکنیم و یک چیز ناقصی ارائه دهیم که برای همه دردسر ساز می شود باید از تجارب جهانی درس بگیریم و اگر هم خودمان نمی توانیم طراحی کنیم مهندسین خارجی کشورهای موفق در این زمینه ها را برای مشاوره دعوت کنیم
دوست عزیز اولا خیابون پارامونت نه انقلاب
ثانیا این مسیر قراره خط ۲ مترو درش ساخته بشه
کی قراره ما بفهمیم برای کاهش ترافیک باید خود ما مردم وارد عمل بشیم و با استفاده از وسایل عمومی هم به پاک بودن هوای شهرمون کمک می کنیم هم ترافیک روان و خوب میشه
اگر منظور استفاده از نام های قدیمی است که خیابان مشیرفاطمی و چهارراه پارامونت و باسکول نادر صحیح است. من کلی گفتم و تا خط ۲ راه بیفتد چند سال زمان می برد راه کارهای مختلف را باید بررسی کرد وبهترین ان را اجرا نمود برای مثال مشکل اصلی فقط قسمت بین ستاد و باسکول هست در این مسیر خطوط ۹۱ و ۷۱ از مبدا نمازی حرکت می کنند که می توان مسیر آنها را به بیست متری سینماسعدی تغییر داد و بار حرکت اتوبوس در این منطقه پایین بیاد ۹۱ از فلکه هنگ به باسکول برود و مسافران از باسکول سوار شوند و ۷۱ هم از چهاراه سینما سعدی به سمت پارامونت بیاید در این صورت ۱۰۹ را می توان مستقیم از ملاصدرا عبور داد و دیگر دوره نمی اندازد و طول مسیر آن هم کم می شود دو خط دیگر یعنی خطوط ۹۰ و ۱۸ از مبدا ابریشمی هستند که معمولا تا ستاد مشتری چندانی ندارند این خطوط هم می توانند به پایانه استقلال در باسکول منتقل شوند فاصله گاز تا ستاد را هم خط ۲۴ پر می کند می ماند خط ۴ از شاهچراغ که مشتری چندانی ندارد و تغییر مسیر آن هم آسان است در این صورت فاصله ستاد تا باسکول از اتوبوس خالی می شود حالا می شود مثلا با یک ریل ترامو مسافر را از ستاد به پایانه استقلال منتقل کرد فضای کمتری می گیرد زمان مبدا و مقصد کوتاه است و راحت حتی بایک دستگاه تراموا دو یا چند واگنه هم کار راه می افتد در آینده هم که مترو کمک می کند در این صورت دو لاین هم آزاد می شود و خیابان عریض تر می شود
پیشنهاد خوبیه چرا اینو به سازمان اتوبوسرانی مطرحش نمی کنید؟
بدبختی این خیابون از ابتدا تا آخرش تجاری هست و این خودش به صورت طبیعی شلوغی و ترافیک رو با خودش به همراه داره
ای کاش میشد ما بچه های سایت می تونسیتیم به اتفاق مدیر سایت و شهردار محترم مهندس پاک فطرت یه نشست برگزار می کردیم و این مشکلات رو رو در رو مطرح می کردیم و راهکای برای حلش پیدا کرد
یک سوال برای من پیش اومده. اونم اینه که پلیسی که نتوانسته نظارت جامعی بر وضعیت رانندگی در شهر را داشته باشه (عبور از چراغ قرمز، رعایت حق تقدم، ورود ممنوع، پارک در پیاده رو و ده ها مورد دیگر) چطور بدون نرده کشی و تنها با یک نوار زرد رنگ می خواهد جلوی وروذ ماشین ها را به خط ویژه بگیرد؟
والو ما هم همینو میگیم حالو هی ای افراد بیشعور بیان آمار مخالفت نظرات من را زیاد بزننو این یعنی خودشون اهل رعایت قانون نیستن که نظر مخالف نظر من زیاد تر از موافقتش میزنن
آقا مجید عزیز
من مانده ام که چطور این نظر شما که در آن
مخالفین رای خود را بیشعور خطاب می کنید اجازه چاپ گرفته است؟
همانطوری که نظرات شما (حداقل برای خودتان) محترم است دیگر نظرات هم (البته اگر شما اجازه فرمایید) باید امکان داشته باشند که بدون شنیدن توهین (از طرف افرادی چون شما) امکان ابراز داشته باشند!! آیا موافق نیستید یا فکر می کنید فقط نظر جنابعالی صحیح و محترم است؟
دوست عزیز
برای اینکه مخالفتشون منطقی نیست
اگه الان بنویسم من موافق برداشتن نرده ها هستم اصلن یه دونه رای منفی نمی خوره ولی چون مخالف این کارم و دلایلش رو هم در نظراتم گفتم و این افراد خودخواه حاضر نیستن توی این محدوده(البته که الان معلوم نیست این طرح اجرا میشه یا نه)از همین اتوبوس ها استفاده کنن و از ماشین شخصی استفاده نکنن
یادتونه در مطلب مدیریت ترافیکی شهر بر عهده پلیس هست فردی به نام من خنگ چگونه پاسخ نظر شما رو داده بود در حالی که نظر شما کاملا منطقی و صحیح بود
حال من رو جای خودتون بذارید!
در ضمن بنده هیچ ادعایی ندارم که بخوام بگم من حتما درست میگم اما از این که برخی به صورت کاما ناآگاهانه مخالفت می کنند ناراحت میشم
پیروز و سربلند باشید
با آرزوی شیرازی آباد و آبادتر
دوست عزیز وجود این نرده ها در تهران یا اصفهان دلیلی بر درستی این کار نیست..چرا؟قانونا باید برای این کار فقط یک خطکشی زرد یا قرمز کشیده بشه تا محدوده ترافیکی مشخص بشه..اما متاسفانه دلیل این نرده کشی ها چیزی نیست جز عدم رعایت قانون از طرف مردم…چون در صورت نبود این نرده ها متاسفانه تما م عابرین پیاده و رانندگان به این حریم تجاوز میکنند و مشکل چند برابر میشه..پس ای کاش همه ما با رعایت قانون و عدم تجاوز به حریم ترافیکی ممنوعه به شهرداری اجازه میدادیم که فقط به یک خط کشی ساده بسنده کنه و این همه هزینه نرده کشی نده و البته چهره شهر هم مثل زندان نشه.
درست میگی عزیز ولی تو شیراز وقتی میخوان تغییر مسیر بدن یه راهنما نمیزنن اصلا میشه دسته راهنمای ماشین رو باز کرد به عنوان جنس آک آک استفاده کرد،اصلی به فرعی رو رعایت نمیکنن و خیلی موارد دیگه
من با مجید کاملا موافقم وقتی مردم ما بی فرهنگ هستن نمیشه و باید از این طرح ها استفاده کرد به عنوان مثال خیابان ملاصدرا امدن مابین دو طرف خیابان از ÷لاستیک های زرد رنگ کشیدن که ارتفاعی نداشت و در اصل نماد یک دیوار بود که دوطرف خیابان را از هم جدا میکرد ولی من بارها دیدم که از روی این مانع عبور کردن و تمامی انها خراب شد
در ضمن در بسیاری از نقاط دنیا از نرده استفاده میشه در بسیاری از شهر های اروپایی اجازه پارک خوردرو در کنار خیابان ها نیست مغازه و فقط باید عبور کنن
من با نرده کشی موافقم به نظر من این سرهنگ خودش قانون مدار نیست و براش سخته من با کار شهرداری موافقم
عمده مشکلات ترافیک شهر مربوط به عابرین پیاده هست نه ماشینها . در تمام چهارراهها با سبز شدن چراغ راهنمایی برای رانندگان تازه تعداد زیادی از عابرین پیاده میخواهند از جلوی ماشینها عبور کنند و حجم ترافیک رو بالا میبرند . پلیس باید قانونی رو اجرا کنه که اگر عابر پیاده هم تخلف کرد جریمه شود .
اولا در اصفهان من خودم از نزدیک دیدم به هیچ عنوان در مزکر شهر اونم توی خیابون ها نرده کشی نکردن. بعدشم در بلوارهایی که تردد سنگین ندارند و در مرکز شهر نیستن نرده کشی کردن اونم برای بی آ تی. اما در شیراز خیابون نادر که انقد ترافیک داره و شلوغ هست و باریک هم هست رو نرده کشی کردن خب خیابون بند میاد. شما یه بزرگراه یا یه بلوار پهن رو جایگزین خیابون نادر معرفی کنید برای من تا بدونم مردم از جنوب میخان بیان شمال از اون عبور کنن. آیا مردم عادل آباد میانرود و جنوب شیراز جر خیابون نادر مسیر دیگه ای به سمت ستاد و بلوار زند و شمال شیراز دارن؟؟ باید بزرگراهی جایگزین ساخته بشه بعد این خیابون رو نرده بکشن. شیراز فقر رینگ های شمالی جنوبی داره. بلوار مطهری یا بلوار هم هستن اما در شمال غرب. در شرق هم فضیلت و سرداران اما در مرکز از شمال به جنوب فقط خیابون نادر و بلوار عدالت هست.
عزیز من وقتی خیابون به واسطه نرده کشی کم عرض میشه یعنی چی؟یعنی اینکه آقا جان ماشین شخصی نیار از وسیله عمومی استفاده کن من یادمه موقعی که تو بزرگراه چمران تهران بی آر تی زدن تهرونیا میگفتن وای عرض بزرگراه کم شده ولی بعدن به استفاده از وسیله حمل ونقل عمومی عادت کردن
بابا این شهر ۲۲۵ کیلومتر مربع وسعتشه این همه خیابون چرو گیر دادید به این محدوده طرح حالو تو این محدوده ماشین نیارید میمیرید؟
امروزه ساخت بزرگراه در دنیا برای تسهیل ترافیک منسوخ شده است و به جاش حمل ونقل عمومی رو توسعه میدن
بله دوست عزیز حمل و نقل عمومی رو توسعه میدن نه مثل اینجا که مترو ۱۰ سال طول کشیده هنوز هم امیدی به افتتاحش نیست اونم فقط یک خط!! کو خط اتوبوس سریع و سیر؟ همه اعتراض کردن که هویت خیابان زند با این نرده ها از بین رفت اما چی شد؟ نادر هم این کار رو کردن!!
مطمعن باشید خودشون به زودی به این نتیجه میرسن که جمعش کنن!!
امشب از تو اردیبهشت که اومدم مشیر فاطمی دیدم که عرض خیابون خیلی کم شده و حتی اگه تاکسی هم بخواد مسافر سوار و پیاده بکنه فضا نیست و بقیه ی ماشین ها پشتد سرشون معطل میشن
به هر حال اینو خط ویژه رو جناب سردار سجادیان شهرداری رو مجبور به ساختش نمودند حالو خودشون میگن باید خط ویژه برداشته بشه آذم هنگ میکنه به خدا!
راستی امین جان از زمان ساخت مترو تا الان چقدر هزینه شده؟
اطلاعی ندارم مجیدجان
افتضاحه این نرده ها! ۱۰۰ تا راه دیگه هست که احتیاجی به زندان نما کردن شهر نباشه، مخصوصا اونم توی خیابان زند که توریستی هست و بافت تاریخی شیراز! حالا اگه به نظر شهردار محترم و شورای شهر هیچ راهه دیگه ای وجود نداره، حد اقل از معمارها و بچه های طراحی صنعتی استفاده کنین، نه اینکه کور کورانه تقلید کنید!
کجای بولوار زند توریستی هست؟به ما هم بگید بریم یه سری بریم از این آثار تاریخی دیدن بفرماییم
مجید عزیز..توریستی نامیدن یک مکان یا خیابان به این معنا نیست که باید حتما یک مکان تاریخی اونجا باشه..اتفاقا خیابون زند(مخصوصا زند شرقی) کاملا توریستی هست و خیلی هم برای این کار مهم هست..چرا؟چون راه دسترسی به مجوعه وکیل هست و بسیاری از هتل ها در این خیابون و فرعی ها ی منتهی به این خیابون قرار گرفتن..مثل هتل های خیابون رودکی …در ضمن توریست هایی که تمایل به دیدن زندگی و کسب وکار روزانه مردم ایران یا شیراز رو دارن در این خیابون قدم میزنن و از نزدیک با روزمره مردم آشنا میشن….حتی یک از طولانی ترین ساعت کاری و شب زنده داری ها در همین حوالی هست …زمانی که من در صنعت توریسم کار میکردم همیشه حدود یک ساعت پیاده روی خیابون زند توی برنامه تور هامون بود….کلا خیابون زند یادگار دوره زندیه و خود گویای خیلی خاطرات هست.
زند غربی هم که در واقع قلب توریسم سلامت هست و اونجا هم باید به زیباسازی اهمیت خاصی بدیم.
کلا این نرده ها نمایانگر قانون گریزی مردم و عدم اجرای صحیح قانون در شیراز هست.
عزیز اگر نظرات قبلی بنده رو خونده باشید گفتم این کار تنها مختص شیراز نیست در اصفهان وتهران هم از همین شیوه استفاده کردن
همین جوری که نرده ها هست عده ای به این خطوط تجاوز میکنن وای به حال اینکه این نرده ها نباشن
اینم بگم تجاوز به خطوط ویژه فقط تو شیراز نیست نوروز امسال که تهران بودم وقتی از ایستگاه اثنی عشری(سر مجیدیه) بی آرتی پیاده شدم دیدم قطاری از خودروی شخصی پشت سر بی آرتی صف کشیدن اونم تو خط ویژه بی آرتی!
متاسفانه قانون گریزی از قوانین یه سرطان ملی است
کلام پایانی:
از تمامی دوستان عزیز خواهش میکنم به جای گیر دادن به این نرده ها توی محدوده طرح از وسیله شخصی استفاده نکنن و از اتوبوس های ویژیه استفاده کنن از هر نظر به نفعمون هست هم هوای پاکتری داریم هم در مصرف سوخت صرفه جویی میشه هم ترافیک کمتر میشه و همچنین استهلاک ماشین کمتر میشه.شهری پیشرفت میکنه که شهروندان و شهرداری با هم همکاری کنند!
بیشتر روستا درمانیه و پارک شهر برای همراهان بیماران و یک نمایشگاه از مطب پزشکا که جیبشونو پر میکنن و این خیاباون به گند کشیدن
مجید جان
این نرده ها زیبنده شهر شیراز نیست و بلوار زند هم بدلیل قدمت و منتهی به مجموعه های زندیه جز معروفترین خیابانهای ایران هست . مطمئنا با راه اندازی مترو و با حجم زیاد جابجایی مسافر مشکل حل خواهد شد .
امیرجان
شاید یه روزی کل تحریم های ایران برداشته بشه ولی این مترو حالا حالا خبری از بهره برداریش نیست
اگه اهل استفاده از وسایل عمومی باشیم فعلن تو این شرایط همین خطوط ویژه خوبه
اینم بگم این طرح فعلن یه جوذ مسکن برای رفع مشکل ترافیک هست و سهم ما مردم برای رفع این مشکل ۹۰ درصد هست
پیروز و سربلند باشید
آخر این سردار کار خودشو کرد
یک پیشنهاد جدی دارم برای راهنمایی و رانندگی که واقعا کاری کنن مردم بدون نرده و تابلو قانونمند بشن کاملا هم جدی میگم!!!!
به هر پلیس باید یک اسپری با رنگ روغنی بدن و کسی که لحظه ای حتی در یک جای ممنوع وایسه کاپوتش رو با اسپری رنگ کنه!!! تنها را ه برای کنترل رانندگی این مردم بی فرهنگ همین است و بس و نه جریمه های چند صد هزار تومانی!!!
دیگه اینکه بگن هر کی به یک ماشین که در جای ممنوع ایستاده بزنه احتیاجی نیست بایسته تا صاحبش بیاد چون مقصره و اتفاقا ماشین ضارب(!!!) کار مفید و تنبهی انجام داده است!!!
خداییش با این کارا ترافیک کاملا روان می شود!!
کار باید قانونی باشه . پلیس یک طرح داره که ماشینها یی که مبلغ جریمه هایشان زیر۱۰۰۰۰۰۰ تومان باشه یکماه فرصت دارند بدهی رو تسویه کنند . در غیر اینصورت توقیف میشوند و برای مبالغ بالاتر از یک میلیون توقیف فوری صادر میشود .
با سلام خدمت همه هم شهری های عزیز
متأسفانه کاستی های اجرای طرح ترافیکی در شیراز مثل خیلی از طرح ها و پروژه های دیگه این شهر ناشی از فقدان یا کمبود نظر کارشناسی و دوراندیشی مسئولین ذیربط هست ، من نمیگم این طرح یا پروژه های دیگه کارشناسی نشده اند ، این روزها بالاخره برای محل نصب سطل زباله های شهر هم جلسه می گیرند و به قول خودشون کارشناسی میکنند ، اما کی صلاحیت این کارشناسان رو تأیید کرده؟ سوابق تحصیلی و اجرایی اون کارشناسان کجاست؟ مشکل اصلی محدوده ای که میخوان براش طرح ترافیکی اجرا کنند عرض کم معابر هست که اون هم ناشی از تاریخی بودن این بافت از شهر هست ، کارشناسان محترم میتونستند در کنار همه طرح های ناقصی که برای کنترل ترافیک مرکز شهر میدند یکم به فکر مرکزیت زدایی باشند اما متأسفانه هر روز شاهد تخریب بافت تاریخی و احداث مجتمع های تجاری هستیم که معلوم نیست چطور میتونند مجوز بگیرند! نمونه اون مجتمع زیتون درست در مرکز ترافیک شیراز احداث شد (یا اون دو تا مجتمع دیگه ای که در حال ساخت هست) چرا باید شعبه مرکزی تمام بانک ها ، ادارات و سازمان ها خیابان زند باشه و هر روز هم به تعدادشون اضافه بشه؟ من جواب این چراها رو فقط در یک چیز میدونم : عدم تفکر ، عدم هماهنگی و عدم وجود کارشناس متناسب با تصمیماتی که اتخاذ میشه. از یک طرف میشینیم تصمیمهایی میگیریم که منجر به افزایش ترافیک مرکز شهر میشه از طرف دیگه (توی یه جلسه دیگه با همون اعضاء!!!) میشینیم فکر میکنیم که حالا چطوری مشکلی رو که با دست خودمون بوجود آوردیم حل کنیم! مسئولین عزیز شهر شیراز شما که میدونید بافت تاریخی مرکز شهر ظرفیت این همه مجتمع و سازمان و رشد ساختمانها به صورت عمودی رو نداره ! به جای اجرای طرح ترافیکی و تحت فشار قرار دادن مردم به فکر محل مناسب برای جابجایی و توسعه سازمان ها ، بانک ها و محل های عمومی باشید که مردم به خاطر اونها به مرکز شهر مراجعه می کنند ، جایی که از قبل زیرساختها و معابر متناسب با تعداد مراجعه کننده ها براش پیش بینی شده باشه ، شاید وقت و هزینه ببره اما لااقل یه طرح حتمی و همیشگی خواهد بود ، الان طرح ترافیکی اجرا میکنیم ، ده سال دیگه وقتی که این طرح ترافیکی هم دیگه جواب نداد همه خیابونها رو به هم میریزیم و چند سالی همه اذیت میشیم که پل و زیرگذر بسازیم آخرش هم میگیم نشد و میندازیم گردن مردم با فرهنگ شهرمون و منکر این میشیم که مردم شیراز جزء با فرهنگترین مردم دنیا هستند. من مخالف اجرای طرح ترافیکی زوج و فرد نیستم (به عنوان یه طرح موقت قبل از مرکزیت زدایی) اما هر کاری پیش نیازهایی داره ، پیش نیاز اجرایی شدن طرح ترافیکی زوج و فرد هم تکمیل پارکینگ های طبقاتی هست که در مرزهای محدوده طرح در حال ساخت هست ، پیش نیاز اون مطالعات جامع برای تعیین همه جوانب این طرح بزرگ هست ،باز هم ادعا میکنم این طرح کارشناسی نشده چون قبل از نصب تابلو ها هم میشد به این نتیجه رسید که ساعت ۶:۳۰ ساعت مناسبی برای شروع طرح نیست اما ظاهرا مسئولین به جای تفکر دوست دارند با سعی و خطا به نتیجه برسند ! (مسئولین محترم بدونید که سعی و خطا روش آدمهای غیر کارشناس هست!)
شیراز زیبا عزیز
با راه اندازی پل کابلی ولیعصر رینگ شمال به جنوب مشکلش حل خواهد شد .
مجید جان
خیلیها حاضر نمیشوند که سوار اتوبوس بشوند به دلائل زیر :
۱ – وقت برایشان مهم هست و حاضر نیستند که مثلا ۳۰ دقیقه در ایستگاه اتوبوس بنشینند .
۲ – هنگام سوار شدن به اتوبوس صندلی برای نشستن وجود نداشته باشد که این اصلا خلاف قوانین راهنمایی و رانندگی هست .
۳ – در هنگام سرما مثل بید در اتوبوس بلرزند و در هنگام گرما شرشر عرق بریزند .
اگر این موارد اصلاح بشود و برنامه اتوبوسها منظم باشد همه حاضر میشوند که از اتوبوسها استفاده نمایند ولی در شرایط فعلی الزام به استفاده از اتوبوسها منصفانه نیست .