تاریخ : جمعه, ۲ آذر , ۱۴۰۳ Friday, 22 November , 2024

آخرین اخبار

ساخت همزمان ۴ خط مترو در شیراز 🎥: پیشرفت ۸۵ درصدی زیرگذر گویم گلسنگ و حفاری کوه رحمت برای تخت جمشید خطرناک تر است یا کنسرت؟ 🎥: آخرین روند ساخت زیرگذر گویم 🎥: ساخت بزرگترین پارک آبی کشور در شیراز 🎥: ساخت بزرگترین آکواریوم کشور در شیراز کمبود زمین مسکن ملی در صدرا ساخت ۶ شهرک جدید مسکونی در فارس 🎥: آخرین وضعیت احداث دوربرگردان اردی‌بهشت شیراز – تیر ۱۴۰۳ ثبت ملی ۹ درخت کهنسال در فارس حافظیه همچنان در صدر پربازدیدترین جاذبه تاریخی کشور در نوروز پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز

5

شهردار شیراز: اگر طرح ترافیک پشت پرده‌ای دارد بیان شود تا همه مطلع شویم

  • کد خبر : 7158
  • 30 دی 1392 - 20:41

شهردار شیراز گفت: برخی دوستان در پلیس عنوان کرده‌اند پشت پرده‌ طرح ترافیک مسائلی هست که اگر عنوان شود، مردم خوشحال خواهند شد، ما که چیزی در پشت پرده ندیده‌ایم، اگر وجود دارد بگویند ما هم مطلع شویم.

به گزارش شیراز۱۴۰۰ و به نقل از ایسنا، علی‌رضا پاک‌، فطرت عصر دوشنبه ۳۰ دی ماه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: هدف از بررسی و تصویب و اجرای طرح ترافیک، ارتقا سطح رضایتمندی عامه مردم، سهولت دسترسی، جلوگیری از افزایش آلاینده‌ها و حفظ و ارتقا حقوق شهروندی و راحتی کار مردم بوده است.

وی در خصوص ایجاد مانع‌هایی در نقاط مصوب خطوط ویژه، گفت: طرح ترافیک پس از تصویب در شورای شهر، به شورای ترافیک شهرستان و استان رفته و در آنجا هم مصوب شده است، رئیس شورای ترافیک استان، استاندار محترم و یکی از اعضای این شورا، پلیس محترم است.

شهردار شیراز اضافه کرد: هر اقدامی که در قالب طرح ترافیک اجرایی شده، مصوبه طرح ترافیک بوده و شهرداری نمی‌تواند بدون مجوز واعلام نظر پلیس مانعی در خیابان‌ها و معابر ایجاد کند، حال هم اگر بنا به برداشتن این موانع است، باید پلیس محترم، نظر کار‌شناسی ارائه دهد تا بر مبنای نظر پلیس اقدام شود.

وی با اشاره به طرح مطالبی از سوی اعضای شورا، در خصوص اعتراض گروه‌های مردمی، خاطرنشان کرد: ۱۰ درصد از مردم این شهر به طرح معترض هستند، آن هم بیشتر کسبه و بعضا ساکنان محدوده طرح ترافیک است، ‌ اگر قصد بیان نظرات مردم باشد باید نظرسنجی شود.

شهردار شیراز با تصریح اینکه عامه مردم تمایل به استفاده از وسایل نقلیه عمومی را دارند، ‌ گفت: ما نمی‌توانیم تردد یک اتوبوس خط واحدشهری را به دلیل فراهم کردن مسیر حرکت یک اتومبیل تک سرنشین، محدود کنیم.

وی در عین‌حال تاکید کرد: از ابتداهم گفته‌ام، طرح جامع ترافیک، یا باید کامل اجرایی شود یا اصلا اجرایی نشود، زیان‌های اجرای ناقص طرح، بیش از منافع آن خواهد بود.

شهردار شیراز همچنین با قدردانی از شهروندان به‌دلیل همراهی در مقابله با مشکلاتی که ممکن بود بارش مجدد برف ایجاد کند، گفت: من از مجموعه کارگران شهرداری قدردانی ویژه‌ای دارم، ‌ انصافا آنان بیش از تمام مدیران مجموعه تلاش کردند و اگر بنا به تجلیل باشد باید از آنان قدردانی کرد.

پاک‌فطرت همچنی با اشاره به فرارسیدن هفته هوای پاک، به نقل از مدیر کل محیط زیست فارس گفت: طی دو سال اخیر شاهد کاهش آلاینده‌ها در شیراز و افزایش سرانه فضای سبز بوده‌ایم، ‌ به‌طوریکه گستره فضای سبز از حدود ۱۵. ۵ درصد در سال ۸۹ به ۱۸ متر مربع در سال ۹۱ رسیده است.

وی تعداد خودروهای موجود در شیراز را ۵۰۰ هزار دستگاه اعلام و خاطرنشان کرد: حدود ۵۰ هزار خودروی فرسوده در شیراز وجود دارد که دولت باید برای بهسازی این خودرو‌ها همراهی و کمک کند.

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=7158

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵
  1. میشه جناب شهردار توضیح بدن از کجا به آمار رضایتمندی ۹۰ درصد مردم از اجرای خط ویژه یا همون نرده کشی وسط خیابونها رسیدن؟؟؟!!!!
    انگار هنوز دوره ی آمار و ارقام های الکی و دروغی تموم نشده
    روی چه حسابی فرمودن که فقط ۱۰ درصد از مردم ناراضی هستن؟

    بر خلاف نظر جناب شهردار، در حال حاضر و با وضعیت کنونی هیچ کس تمایلی برای استفاده از حمل و نقل عمومی نداره
    در ضمن حتی کسانی هم که ماشین شخصی ندارن اصلا از حمل و نقل عمومی راضی نیستن و تمایل دارن به هر نحوی شده خودروی شخصی بخرن نه اینکه از تاکسی و اتوبوس استفاده کنن
    از این مصاحبه ی شهردار میشه این نتیجه رو گرفت که ایشون اصلا از نظرات مردم و و ضعیت شهری که شهرداری اون رو به عهده دارن هیچ اطلاعی ندارن
    باعث تاسفه…

    • حالا که اهالی اون منطقه و کسبه اون منطقه ناراضی هستن دلیل نمیشه که بگیم طرح بدیه
      خیلی هم طرح خوبیه
      درسته یه سری ایراداتی داره اما این دلیل نمیشه که طرح را زیر سوال ببریم
      اگر این طرح را اجرا نکنند ۱۰ سال دیگه حال و روز ما هم میشه مثل مردم تهران و کرج
      مردم باید بفهمن که کاراشون را با وسایل نقلیه عمومی انجام بدن نه خودروی شخصی

  2. آقایان بنده ساکن طرحم
    اصلا هم مخالفتی با اجرا ندارم
    از همه هم بیشتر در همه جاهایی که توان داشتم مخالفت کردم
    معتقدم اجراش به سود ما خواهد بود
    اما
    نه به این روش
    با اجرای کامل طرح
    نه با بی خردی
    نه با لجاجت
    با تکمیل مترو
    با برداشتن عوامل مزاحم حاصل از طرح مترو
    با پرقدرت کردن حمل و نقل و اتوبوسرانی و نوسازی آن
    با حضور دقیق و پرقدرت پلیس
    در یک کلام با عاقلانه کار کردن
    و به شدت موافق نظرسنجی هستم

  3. سلام بابا من میدونم طرح خوبیه
    اما باور کنید از وقتی این طرح اجرا کردن سمت پل پیرنیا ولیعصر ومیدان گلستان ترافیک غیرقابل تحملی درست شده
    جوری که ترافیک قفل میشه
    خوب اگر با ایجرای این طرح ترافیک مکز شهر به نقاط حاشیه طرح منتقل بشه که بدتره
    این وضع غیر قابل تحمله باید یک فکری به حال ترافیک بلوار سلمان تا میدان گلستان بکنند قبلا بود اما قفل نمیشد
    دیروز مجبور شدم از تاکسی پیاده بشم وسط راه چون ماشین ها این مسیرو تو شاید بیش از نیم ساعت میرفتن وپیاده که بری زودتر میرسی

  4. اگر پلیس به جای کمین کردن سر چهار راه سرداران برای جریمه نبستن کمربند یه چهار تا سرباز میزاشت هر ۵۰۰متر تو خیابان زند و ملا صدرا عمرا اگه ترافیک میشد آخه تورو خدا ببینید ماشینها کنار خیابون وایمیسن بعد تاکسیها برا مسافر دوبله وامیسن بعد دیگه چه انتظاری دارید ؟ پلیس اگه بخاد توقف کنار خیابان رو غدقن کنه از مردم شرم میکنه اما اگه بخاد اصل حضورشون رو یک روز در میون ممنوع کنه یا بخاد سر کوچشون به خاطر کمربند جریمشون کنه ……

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.