کنسرسیوم «بود سرویس» اوکراین آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در تکمیل خطوط ۱، ۲ و احداث خط ۳ قطار شهری شیراز اعلام کرد.ولادیمیر یارمولنکو؛ مدیر کل مترو اکراین و ایوان کوبوتیوک رئیس کنسرسیوم عمران و راهسازی «بود سرویس» در رأس یک هیأت بلند پایه به منظور شناخت و بررسی زمینههای مساعد سرمایهگذاری، میهمان استان فارس بودند.
این هیأت پس از بازدید خطوط مترو شیراز، در جلسهای با شهردار و مدیرعامل قطار شهری شهرداری شیراز، در خصوص راههای سرمایهگذاری و مشارکت در طرحهای مترو، مذاکره و آمادگی خود را در زمینه احداث تونل، ساخت و تجهیز ایستگاههای متروی شیراز اعلام کردند.شهردار شیراز در این نشست ضمن معرفی خط ۳ قطار شهری شیراز بعنوان اقتصادیترین خط از پروژه قطارشهری در این کلانشهر، آمادگی شیراز برای واگذاری صفر تا صد این خط به این کنسرسیوم را اعلام کرد و خواستارحضور تیم فنی و کارشناسی سرمایه گذار در شیراز و بررسی همه جانبه موضوع شد.
علیرضا پاک فطرت با اشاره به پیشنهادات کنسرسیوم اوکراینی، موضوع پسماند و امحای زباله را نیز از دیگر زمینههای قابل واگذاری شهرداری شیراز عنوان و از امکان ارائه ضمانت ریالی به عنوان ابزاری مؤثر در راستای تحقق هر چه بهتر سرمایه گذاری خارجی در پروژههای بزرگ عمرانی شیراز یاد کرد.پاکفطرت ابراز امیدواری کرد که با تأسیس دفتری از سوی این کنسرسیوم در شیراز زمینه تبدیل فرصتهای بالقوه متنوع سرمایه گذاری خارجی در استان به فعل، هر چه سریعتر فراهم شود.
حاجیزمانی مدیر عامل سازمان قطار شهری نیز ضمن ابراز علاقمندی به موضوع واگذاری تکمیل خطوط ۱ و ۲ و نیز اجرای خط ۳ متروی شیراز به سرمایه گذاران خارجی، هرگونه شیوه مناسب جذب اعتبار در راستای ساخت و تجهیز قطار شهری شیراز را جزو اولویتهای فعلی برشمرد.
فکر کنم با انجام چنین کاری هم کیفیت هم زمان انجام کاز زودتر انجام بشه .
امیدوارم با همکاری اکراین مترو شیراز وارد فاز ساخت جدیتر بشه و از مثال این سرمایه گذاریها استقبال بشه
اوکراین کجای صنعت جهان قرار داره معلوم نیست ؟؟؟!!!!
از چین که حتما بهتره!
توی آلبومی که سایت مترو شیراز از بازدید اوکراینی ها گذاشته یک عکسی دیدم که هر چی فکر کردم نتونستم متوجه بشم کدوم ایستگاه مترو شیراز هست، شما نمیدونید؟:
http://file.shirazmetro.ir/files/010892aks/%D8%A7%D9%88%DA%A9%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D9%86%20190892/IMG_0101.jpg
یکی از ایستگاه های بلوار مدرس هست مسیح جان
فکرکنم ایستگاه ۲
ایستگاه میزاری شیرازی هست. ساختمان پشت سمت چپ ساختمان مجتمع هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی هست و ساختمان پشت سمت راست ساختمان نیمه تمام دانشنامه.
من واقعا متوجه نشدم.پس اون پولی که هر سال بابت مترو روی عوارض سالیانه میگرن چیه و دولتی که مالیاتش رو سر وقت میگیره تو این جا چه نقشی داره؟
راستی اوکراین فکر نکنم از لحاظ اقتصادی تو اروپا حرفی برای گفتن داشته باشه حتی انقدر داغونن که خودروی ایرانی می خرن .خلاصه جز کشورهای تقریبا فقیر اروپایی محسوب می شن بعد می خوان تو کشوری که مخرن منابع مختلف هست و از لحاظ منابع تو دنیا اوله سرمایه گذاری کنن.البته خوب ساختن بیمارستان تو افغانستان و بازسازی تو کشورای دیگه مهم تر هست.ما ایرانیا باید همیشه جور بقیه رو هم بکشیم.
حتما نرخ بلیط و … رو هم بعدا اونا می خوان برای ما که یه بار پول مترو رو تمام و کمال دادیم تعیین کنن.
بسیار هم عالی .
انشالله این نوع سرمایه گذاری ها و این نوع معرفی ها و این نوع بازدید ها واقعی باشن و یک روز نخونیم که از اونها و سرمایه گذاریشون خبری نیست یا اونها رو فراری دادن!
البته اگه در ماه های آینده خط ۳ مترو به اجرا در بیاد خیلی عالی میشه.
امین جان خط ۳ مترو که از پل معالی آباد شروع میشه و به مجتمع خلیج فارس-ایستگاه راه آهن و صدرا میره، بیشتر بصورت منوریل هست یاهمسطح؟
اگه همسطح در بیاد ممکنه از کنار بزرگراه دکتر حسابی رد بشه؟ البته اونجا تملک سنگینه!
دقیقشو نمیدونم حامد جان
حامد جان
به احتمال زیاد باید منوریل ایجاد بشه چون فضا برای اجرا در همسطح وجود نداره .
اما فکر میکنم به احتمال قوی سازمان مترو شیراز، قصد داره ۴ کیلومتر از ابتدای مسیر رو بصورت زیرزمینی و بشکل تونل حفاری بکنه.
چون امکان اجرای مسیر همسطح و منوریل در مسیر ابتدای بلوار تاچارا تا ابتدای بزرگراه دکتر حسابی و یا بیشتر وجود نداره.بخاطر وجود واحد های مسکونی و تجاری و زمین های موقوفه.
اما از ابتدای بزرگراه دکتر حسابی ( یعنی بعد از صنایع) امکان اجرای منوریل وجود داره. در زمین های پیرامون بزرگراه، که بیشترشون بایر هستن و صاحب زیاد دارن و تملک اونها کار ساده و زودگذری به نظر نمیاد.چون برای ساخت همین پل دکتر حسابی ۳۰ ماه طول کشید تا تونستن مالک های زمین های اطراف رو برای ساخت پل راضی کنن.!
شاید بتونن با تعریض بزرگراه، و عریض تر کردن مسیر رفوژ میانه بزرگراه، مسیر همسطح رو تعبیه و اجرا کنن. شایدم منوریل اجرا بشه.
با سلام خدمت دوست عزیز آقا حامد، همانطور که فرمودید قرار است که ۴ کیلومتر اول مسیر خط سه مترو در زیر زمین ساخته شود و پس از آن ادامه مسیر در همسطح خواهد بود (مانند مسیر خط یک در کنار رودخانه خشک) اما به صورت مونوریل نخواهد بود چرا که کلا گنجایش مسافر مونوریل با مترو یکی نیست. گر چه مونوریل هم میتواند مکملی برای مترو باشد اما نمیتوند جایگزین مترو شود. نسبت گنجایش مسافر مونوریل به مترو مانند نسبت تاکسی است به اتوبوس.در حالی که هر رام قطار مترو گنجایش هزار نفر یا بیشتر را دارد یک رام قطار مونوریل حد اکثر می تواند صد نفر را جابجا کند. همانطور که می دانید در حال حاضر در شهر قم یک خط مونوریل در حال ساخت است و مشکلی که هماکنون منتقدان مونوریل قم هم به آن اذعان دارند گنجایش کم آن می باشد.
حامد جان
احتیاجی به زمینهای کناری نیست . چون منوریل رو در وسط بلوار دکتر حسابی میشه پیاده کرد . در کشورهای دیگه در عرض کمتر از بلوار دکتر حسابی منوریل در وسط بلوار ایجاد شده است .
http://tarabarnews.com/view/38898/%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%AF-%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%AD%D9%85%D9%88%D9%84%D9%87-%D9%88%D8%A7%DA%AF%D9%86%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AA%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D8%B4%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%B2
خبر خوش برای مترو شیراز……..