هاشهردار شیراز اعلام کرد که اکثر پروژههای عمرانی بزرگ شیراز در سال ۹۸ و به مناسبتهای مختلف به بهره برداری میرسد. به گزارش شیراز۱۴۰۰ به نقل از ایسنا، حید اسکندرپور یکشنبه ۸ مهر در بازدید از پروژههای عمرانی شیراز جمع خبرنگاران گفت: با وجود محدودیت های مالی و نوسانات نرخ مصالح، پروژه های شهرداری با سرعت بالایی در حال تکمیل هستند و به زودی بر اساس اولویت بندی های صورت گرفته، به بهره برداری می رسد .
او گفت: با وجود محدودیت های مالی و نوسانات نرخ مصالح، پروژه های شهرداری با سرعت بالایی در حال تکمیل هستند و به زودی بر اساس اولویت بندی های صورت گرفته، به بهره برداری می رسند .
او با بیان اینکه سال ۹۸ اغلب پروژه های عمرانی بزرگ شیراز در بازههای زمانی مختلف همچون روز شیراز، هفته دولت، دهه فجر و … افتتاح می شود، افزود: در شرایط فعلی که به علت افزایش قیمت مصالح مورد نیاز پروژه های عمرانی همچون میلگرد، آهن و … اغلب پروژه های بزرگ به ویژه در کلانشهرها متوقف هستند اما پروژه های عمرانی شیراز با سرعت مناسب در حال تکمیل شدن است.
وی افزود: با توجه به اینکه روند اجرای پروژه تقاطع سه سطحی امیرکبیر و احداث کارگاه های عمرانی مورد نیاز آن، عبور و مرور شهروندان و مسافران را با کندی مواجه کرده و در برخی از ساعات شبانه روز موجب ایجاد ترافیک می شود، تکمیل سریع تر آن در دستور کار شهرداری قرار دارد و تلاش ما این است که زودتر به بهره برداری برسد .
شهردار شیراز همچنین در بازدید از تقاطع غیر همسطح مهدیه – امیرکبیر با بیان این مطلب که پروژه با پیشرفت ۲۱درصدی در حال اجراست، گفت: هم اکنون تعداد زیادی از شمع های تقاطع در زمین کار شده و پس از نصب ستون ها و اجرای عرشه، پیشرفت عملیات عمرانی آن برای شهروندان و مسافرانی که از بلوار امیرکبیر و جاده بوشهر عبور می کنند، مشهود خواهد شد .
اسکندرپور در خصوص سایر پروژه های عمرانی بزرگ شیراز اعلام کرد: تقاطع جوادیه در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد. همچنین پروژه کمربندی- باهنر نیز با ۲۷ درصد پیشرفت به سرعت در حال تکمیل شدن است. این پروژه ۸۰ تیر دارد که باید با انحراف ترافیک این تیرها کارگذاری شود؛ از این رو طی دو ماه آینده تکمیل آن با انتقال عملیات عمرانی به روی عرشه ها سرعت بیشتری می گیرد .
وی با اشاره به لزوم تملک املاک مورد مسیر پروژه ها قبل از آغاز عملیات اجرایی آن گفت: تملک این املاک در حین انجام عملیات عمرانی علاوه بر تحمیل هزینه های بالاتر برای شهرداری، موجب طولانی شدن روند مذاکره با مالکین و کاهش سرعت پیشرفت پروژه می شود. مهندس اسکندرپور افزود: در حال حاضر در پروژه تقاطع میدان قصردشت، چپ گرد دلگشا، ادامه و تکمیل کوهسار مهدی و … با مشکل تملک املاک مورد مسیر روبرو هستیم .
رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این بازدید گفت: پروژه مهدیه- امیرکبیر که در ورودی شهر شیراز از سمت جنوب غربی (جاده بوشهر) واقع شده یکی از پروژه های کلیدی و انسان محور شهر شیراز است که با پیگیری های مجموعه مدیریت شهری علی رغم محدودیت های منابع مالی و تغییرات نرخ ارز از پیشرفت مناسبی برخوردار است .
نواب قائدی عنوان کرد: با اتمام این پروژه بخشی از ترافیک ورودی به شهر شیراز علی الخصوص ماشین های سنگین به۵۵ متری مهدیه و کمربندی انتقال داده می شوند و وضعیت ترافیکی بلوار امیرکبیر شرایط بهتری پیدا خواهد کرد .
رییس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز نیز در این بازدید گفت: در حال حاضر این سازمان اجرای ۲۲ پروژه مختلف را در سطح شیراز برعهده دارد و این پروژه ها طی زمان های مختلف همچون دهه فجر امسال و هفته شیراز، هفته دولت و دهه فجر سال آینده به بهره برداری می رسند .
شکوهیان سرعت پیشرفت پروژه های عمرانی شیراز را مثبت ارزیابی و بیان کرد: در حال حاضر تقاطع سه سطحی مطهری- امیرکبیر-رحمت ۶۵ درصد پیشرفت دارد. طبق برنامه ریزی های انجام شده دو سطح از این تقاطع در دهه فجر امسال و سطح همکف آن در اردیبهشت ماه سال آینده به بهره برداری می رسد .
به گزارش ایسنا براساس مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز بالغ بر ۹۷ درصد بودجه عمرانی شهرداری شیراز به تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی اختصاص یافته است.
پروژه تقاطع سه سطحی «امیرکبیر- مطهری – رحمت» با هفت پل و مجموع طول پنج کیلومتر با هدف تکمیل یکی از شریانهای اصلی رینگ درون شهری شیراز، روان سازی ترافیک، افزایش ایمنی تردد در کمربندی و کاهش زمان سفرهای درون شهری در حال ساخت است. عملیات عمرانی این تقاطع پل به گونهای بوده که تاکنون خیابان امیرکبیر که یکی از محورهای اصلی شهر شیراز است مسدود نشده و تردد خودروهای عبوری در آن جریان دارد .
بر اساس این گزارش پروژه مهدیه- امیرکبیر شامل یک زیرگذر و یک روگذر است که در حال حاضر ۲۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. این پروژه طبق در پایان سال ۹۸ به بهره برداری می رسد .
تقاطع غیر همسطح مهدیه-امیرکبیر پروژه ای مهم برای توزیع ترافیک در ورودی شیراز محسوب می شود که وظیفه اتصال و هدایت مستقیم ترافیک جنوب و جنوب غربی شهر شیراز از مسیر کمربندی فعلی تا آزادراه شیراز – اصفهان را بر عهده دارد که با بهره برداری از بزرگراه مهدیه و تقاطع مهدیه – امیرکبیر و اتصال آن به بزرگراه گلبهار رینگ پیرامونی جنوب شهر شیراز تکمیل می شود .
علاوه بر تکمیل رینگ پیرامونی شهر شیراز؛ ایجاد مسیر دسترسی ایمن شهروندان به پارک چنار راهدار، ایجاد نوار سبز حاشیه ای در اطراف تقاطع برای ممانعت از شکل گیری کاربری های ترافیک زا، تامین ۱۲ جهت حرکت اصلی و …. از جمله اهداف ایجاد این تقاطع به شمار می رود .
بشنو و باور نکن!