وی با بیان این که سال گذشته ۴۳۵ هزار مسافر در خطوط ریلی شیراز – تهران و شیراز – مشهد جا به جا شده اند، میزان جا به جایی مسافر در سه ماهه نخست امسال را بیش از ۱۳۲ هزار نفر اعلام کرد.
ولدی گفت: امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته جا به جایی مسافران در استان فارس با استفاده از حمل و نقل ریلی ۲۲ درصد افزایش یافته است. وی علت این رشد را افزایش تعداد واگن های در اختیار راه آهن استان فارس عنوان و اضافه کرد: طی سال های ۹۳ تا ۹۶ تعداد ۲۴ قطار بین المللی وارد استان فارس شده است.
مدیرعامل راه آهن استان فارس خاطرنشان کرد: فروردین ٩۶ دو قطار بین المللی وارد استان شد و مسافران آن به مدت دو روز در فارس اقامت داشتند.
ولدی گفت: بیش از ۷۴ هزار تن بار با استفاده از یک هزار و ١٧۴ دستگاه واگن در سال ۹۶ توسط راهآهن استان فارس جا به جا شده است.
او اضافه کرد: سال گذشته ۴۰۰ تن محصولات صادراتی شامل گندم، رزین و ورق پلاستیکی از طریق خطوط ریلی فارس به کشور تاجیکستان صادر شد.
ولدی به تاسیس خطوط ریلی شیراز – خوزستان، شیراز – بوشهر، اقلید – یزد و شیراز – گلگهر هم اشاره کرد و افزود: پیش بینی میشود در آینده به رکورد قابل توجهی در جا به جایی مسافر و بار دست یابیم.
مدیرکل راه آهن فارس همچنین یادآور شد که در راستای اتصال به بنادر جنوب کشور نیز شرکت ساخت و توسعه راه آهن جمهوری اسلامی قرارداد احداث راه آهن شیراز – بوشهر را با تامین فاینانس کشور چین و مشارکت شرکت جهان پارس در پی گرفته که هم اینک مراحل نهایی آن دنبال میشود.
انشاالله راه آهن فارس با اتصال به بنادر جنوبی باعث رونق اقتصادی استان شود