تاریخ : پنج شنبه, ۱۹ مهر , ۱۴۰۳ Thursday, 10 October , 2024

آخرین اخبار

ساخت همزمان ۴ خط مترو در شیراز 🎥: پیشرفت ۸۵ درصدی زیرگذر گویم گلسنگ و حفاری کوه رحمت برای تخت جمشید خطرناک تر است یا کنسرت؟ 🎥: آخرین روند ساخت زیرگذر گویم 🎥: ساخت بزرگترین پارک آبی کشور در شیراز 🎥: ساخت بزرگترین آکواریوم کشور در شیراز کمبود زمین مسکن ملی در صدرا ساخت ۶ شهرک جدید مسکونی در فارس 🎥: آخرین وضعیت احداث دوربرگردان اردی‌بهشت شیراز – تیر ۱۴۰۳ ثبت ملی ۹ درخت کهنسال در فارس حافظیه همچنان در صدر پربازدیدترین جاذبه تاریخی کشور در نوروز پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز

38

آزادراه شیراز-اصفهان، آباده را به حاشیه نخواهد برد

  • کد خبر : 34051
  • 23 مهر 1396 - 21:10

نماینده مردم آباده، بوانات و خرمبید در مجلس شورای اسلامی گفت: بر خلاف برخی دیدگاه ها، بهره برداری از آزادراه شیراز – اصفهان شهرستان آباده را به حاشیه نخواهد برد.

آزادراه شیراز-اصفهان، آباده را به حاشیه نخواهد برد

به گزارش شیراز ۱۴۰۰ ، رحیم زارع شامگاه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به بازدید روز جمعه وزیر راه و شهرسازی از این آزادراه گفت: شهرستان آباده از ظرفیت های خوب در حوزه های گردشگری، کشاورزی و صنعتی برخوردار است که می توان با بهره گیری از ظرفیت آزادراه به اعتلای اقتصاد منطقه کمک کرد.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: با استفاده از این آزادراه، می توان صادرات میوه و کاشی و سرامیک این شهرستان را رونق بخشید.
این نماینده مجلس همچنین گفت: بهره برداری از این آزادراه همچنین موجب می شود تا مسیر تهران تا بندرعباس در محور خسروشیرین ۱۴۱ کیلومتر نزدیک تر شود.
زارع گفت: با توجه به عبور آزادراه در حال ساخت شیراز – اصفهان از مناطق عشایرنشین، این پیشنهاد را مطرح کرده ایم که شهرک های عشایری، دامداری و کشاورزی در کنار این آزادراه ایجاد شود.
وی با بیان اینکه تکمیل این آزادراه تا پایان سال ۹۷ قطعی است، اظهار کرد: نیمی از سرمایه گذاری در این پروژه به عهده دولت و نیمی دیگر بر عهده قرارگاه خاتم‌الاوصیاء‌ وابسته به وزارت دفاع است و مشکل تأمین مالی در این پروژه وجود ندارد.
این نماینده مجلس با بیان اینکه دولت سهم خود را در این آ‌زادراه تأمین کرده است، افزود: آزادراه اصفهان – شیراز از ایزدخواست شروع می‌شود و تا استان فارس، منطقه بیضاء و تنگه خیاره پیش‌ می‌رود.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس آزادراه شیراز-اصفهان را مهمترین پروژه اقتصاد مقاومتی کشور دانست و گفت: کاهش مصرف سوخت و کاهش استهلاک وسایل نقلیه و ارتقای‌ شاخص‌های ایمنی از دیگر مزایای این پروژه است که در بندهای اقتصاد مقاومتی می‌توان آنها را مشاهده کرد.
مطالعات اولیه ساخت آزادراه شیراز – اصفهان سال ۱۳۵۲ صورت گرفت و عملیات اجرایی ساخت آن سال ۱۳۸۹ آغاز شد. طول این آزادراه ۲۱۷ کیلومتر است و پیمودن مسافت بین این کلانشهرها را به مدت حدود ۲ ساعت کاهش می دهد. اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح، یک هزار میلیارد تومان برآورد شده است.
فاصله کنونی شیراز – اصفهان ۴۷۰ کیلومتر است.

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=34051

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.