تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024

آخرین اخبار

پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز ارایه لایحه بودجه ۲۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری شیراز در سال ۱۴۰۳ پروژه نیمه کاره و شکست خورده المان ورودی غربی شیراز خرید آنلاین تنقلات تا ۵۰% تخفیف در شیراز: لذت خرید بدون دردسر حوادث بی پایان رانندگی در آزادراه شیراز – اصفهان 🎥 تصاویر هوایی از طبیعت برفی فارس گلایه شهردار شیراز از شرایط تامین واگن برای خط ۲ مترو گازگرفتگی ۳۸ نفر در استان فارس تبلیغات گسترده در صفحات اینستاگرام شیراز بازگشت خطوط شبانه اتوبوس به شیراز ورود سامانه بارشی به فارس 📸 پیشرفت پروژه زیرگذر گویم / آذر ۱۴۰۲

14

گزارش تصویری : افتتاح بزرگراه و تونلهای کوهسار

  • کد خبر : 33098
  • 15 اردیبهشت 1396 - 23:26

بزرگراه و تونلهای کوهسار با گذشت بیش از ده سال از شروع ساخت، بدون هیچگونه فضای سبزی افتتاح شد./ عکس : رضا قادری

افتتاح بزرگراه و تونلهای کوهسار

افتتاح بزرگراه و تونلهای کوهسار

افتتاح بزرگراه و تونلهای کوهسار

افتتاح بزرگراه و تونلهای کوهسار

افتتاح بزرگراه و تونلهای کوهسار

افتتاح بزرگراه و تونلهای کوهسار

افتتاح بزرگراه و تونلهای کوهسار

افتتاح بزرگراه و تونلهای کوهسار

افتتاح بزرگراه و تونلهای کوهسار

بزرگراه و تونلهای کوهسار

بزرگراه و تونلهای کوهسار

بزرگراه و تونلهای کوهسار

بزرگراه و تونلهای کوهسار

بزرگراه و تونلهای کوهسار

بزرگراه و تونلهای کوهسار

بزرگراه و تونلهای کوهسار

بزرگراه و تونلهای کوهسار

بزرگراه و تونلهای کوهسار

بزرگراه و تونلهای کوهسار

بزرگراه و تونلهای کوهسار

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=33098

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 21در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲۱
  1. شاید بعدا میخان فضای سبز رو تکمیل و احداث کنن.فقط خداکنه طراحی مسیر درست باشه و راه بندان و ترافیک در بعضی قسمتهای دیگه ایجاد نکنه( البته بعید میدونم ترافیک نشه. از الان ترافیک انتهای چمران و خیابان همت شمالی و تا حدی جنوبی قابل پیش بینی هست) ضمن اینکه امیدوارم فضای داخل تونلها مانند زیرگذر زند تنگ و تاریک و پر از دود نباشه که آدم احساس وحشت و خفگی کنه.روشنایی مسیر هم خیلی مهمه ولی احتمالا چراغهای کم نور و بی کیفیت نصب خواهد شد.

    • دوست عزیز شما بنظر عکسها رو درست ندیدید! جت فنها و روشنایی نصب شدن و چیزی نیست که کیفیتش پایین یا بد باشه!

      • روشنائی تونل خیلی خوبه ، اگه بعد از یکماه خاموش نشه! اما بزرگراه حدود نیمی از چراغاش که نصب هم شده خاموش بود که بخصوص در برخی‌ نقاط و سر پیچ‌های مسیر تاریکی‌ خطرناک میتونه باشه

  2. یکی از ویژگیهای این پروژه این هست که از سمت چمران ناقصه
    یعنی پروژه برای تسهیل ترافیک و رینگ شهری بوده اما از سمت پل معالی آباد اگه بخوایین از تونل استفاده کنین و درگیر ترافیک ابیوردی و ارم نشید، باید جلو دوربرگردان هتل چمران برگردین و این ترافیک خود چمران رو به مرور بیشتر میکنه

    در حالی که با یک پل حتی کم عرض و هزینه نه چندان زیاد و امکان اجرای راحت بخاطر باز بودن کنار بلوار چمران از سمت رودخانه خشک هم میشد مشکل رو برطرف کرد

    • توقع شما خیلی زیادی !!! اینکه این مسئله به این سادگی و معاونت حمل و نقل شهرداری شیراز درک کنه توقع بجایی نیست!!!!!!!!!!!

    • طرح مورد نظر شما خیلی خوبه، ولی میشه با یه دوربرگردون نعلی ساده ترش کرد. طرح شما از نظر من(که البته کارشناس نیستم و یه شهروند عادی هستم) باعث بیشتر از بین رفتن فضای سبز اطراف پل و قطع درختان بیشتر میشه.

  3. سلام
    به نظرم اگر پلی که از روی بلوار چمران رد شده دارای دوربرگردانهای غیر همسطح در دو سمت پل و بلوار بود به روان تر شدن ترافیک و امید به بسته شدن دوربرگردانهای غیر استاندارد این بلوار کمک می کرد .

  4. پاک فطرت را باید مرد افتتاح پروژه‌های نیمهٔ کاره نامید! همیشه بخشی از پروژه افتتاح میشه و برای اون جشن گرفته میشه. پًل کابلی ولی‌ عصر هم در زمان افتتاح همین وضع را خواهد داشت. دیگه باید عادت کنیم که در زمان پاک فطرت توقّع یک پروژه کامل و بی‌ ناقص رو نداشته باشیم. به هر حال همین که این پروژه از بن بست ۱۰ ساله خارج شده را باید به فال نیک گرفت…اما شهروندان در انتظار تکمیل فاز ۳ و رفع نواقص فاز ۲ هستند که باید با فوریت انجام شود. متاسفیم که برای تقاطع‌های جام جم و قصردشت همچنان بلاتکلیفی باقیست و اجرا نشدن این ۲ پروژه کارایی این مسیر را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

  5. بزرگراه طبقاتی صدر نماد مهندسی و فکر برتر

  6. ینی خلاقیت و ظرافت در مدیران شهری شیراز صفره تعطیله. یه نگا ب وضعیت رنگ پریده اسفالتا بندازید تو رو خدا این چ وضعشه اخه؟ چرا تونلا اینقد کور و بی روحن؟ شما برید تصاویر تونل های درون شهری رسالت و توحید تهران رو ببینید چ رنگ امیزی و نورپردازی زیبایی داره اونوقت مال خودمونم ببینید
    از زمینای خشک و بدون فضای سبز اطرافشم ک نگم بهتره…

  7. متاسفانه ظاهرا این پروژه فاقد مسیر کندرو هست و یا اینکه هنوز ساخته نشده است

  8. از لحاظ روشنایی مسیر هنوز خیلی کار داره و وضعیت اسفالت در حد کوچه هم نیست چه برسه بزرگراه. یا باید باند کندرو واسش درست کنن یا اینکه توقف رو در حاشیه مسیر با یه سری تمهیداتی ممنوع کنن وگرنه تا ۶ ماه دیگه میشه در حد بلوار تا یک سال دیگه هم وسط خرا ب میکنن و بریدگی درست میکنن.
    با توجه به گسترش بزرگراهها در شیراز باید راهنما رانندگی بجای تنبلی و نصب دوربینهایی که بعضی اوقات خارج از انصاف جریمه میکنن و تخلفات خطرناکتر از سرعت رو درست نمیگیرن از پلیس بزرگراه استفاده کنه مخصوصا در حسینی الهاشمی، محلاتی ، دکتر حسابی، رحمت ، سرداران ، چمران و مدرس

  9. تونل ها باید زیباسازی بشن!
    نورش خوبه ، ولی زیباسازیش نه!

  10. دوستانی که میگن باید بزرگراه کندرو داشته باشه . میشه بگن کلا بزرگراه برای چی هست؟ انتقال سریع ترافیک با حجم بالا یکی از خصوصیات بزرگراه هست.خب دوست داری توقف کنی نمیدونم خرید کنی یا دوردور کنی نباید وارد بزرگراه بشی. مگه بلوار هست که دورتادور فروشگاه و مسکونی وجود داشته باشه؟ اصلا دوستان که جاهای دیگه رو دیدن حالا مثلا تهران یا اصفهان یا خارج از کشور مثلا کسی کنار بزرگراه نیایش یا چمران تهران توقف میکنه غیر از موارد نقص فنی؟ کندرو سازی معادل با بلوار سازی از نوع رحمتش هست. همین بزرگراه وحدت چرا باید کندرو داشته باشه؟ خطرات جانی این مساله از سودش بیشتره! خب همین بوده که شیراز پر از دوربرگردان و بلوار شده مردم دوست دارن وسط بزرگراه که سایرین با سرعت میانگین ۸۰ رانندگی میکنن یهو دور بزنن بعدم میگن چرا تصادف میکنیم ! به بعضیا باشه اتوبان دوطبقه رو هم میگن کندرو نداره جای دور نداره به درد نمیخوره! خب دوست داری هی دور بزنی خب برو از دانشجو ابیوردی و چمران تا برسی هرجا که میخوای بزرگراه رو هم بذار برای بقیه که خیال دور زدن ندارن. بزرگراه با ۲۰-۳۰ متر حریم چرا باید کندرو داشته باشه؟ یکی به من جاهل بگه!

    • امان از رانندگی های بی هدف و چندش آور بعضیا.. به ماشین گرون قیمت میندازن زیر پاشون راه میفتن تو خیابون و جالبتر اینکه همه رو هم نقد میکنن و از همه چی مینالن.. ضمن اینکه احتمالا باید منتظر ساخت دکه، حضور نیسان های میوه فروش و کانکس های اجاره ای شهرداری هم تو اون بزرگراه باشیم..

    • حرف شما صحیح ولی وجود باند کندرو برای معابر درون شهری کوتاه لازمه . شما اومدین بزرگراههای تهران رو مثال زدین در صورتی که بعضی از اونها در حد خیابون ۳۰ متری هم نیست شما یه سر به رسالت شرق در تهران بزنین متوجه میشین. و همچنین تعریفی که ما در ایران از بلوار داریم با چیزی که در سایر نقاط دنیا هست متفاوته . خواه یا ناخواه اطراف معابر شهری در همه جا اماکنی ساخته میشه و برای دسترسی به اون باید باند کندرویی باشه تا باعث خلل در تردد سریع نشه . الان همن حسینی الهاشمی اگر کندرو واسش در نظر نگرفته بودن با این خونه ها و پارکی که ساختن در اینده نه چندان دور با پارک در حاشیه تندرو مشکلاتی ایجاد میشد یا رحمت اگر ۲۰ سال پیش که شروع به ساخت و بازسازیش کردن کندرو نداشت نمیتونست این حجم ماشین رو بگنجونه که متاسفانه در چمران شاهدش هستیم که مدل مشابهش با طول کمتر در تهران هست مثل حقانی. همین کوهسار هم با توجه به طبیعت کوهستانی اطرافش که طبق گفته مسئولین فضای سبز میخوان ایجاد کنن همه حاشیه تندرو توقف میکنن.باید قبول کنیم تعریفها و فرهنگمون با سایر نقاط دنیا متفاوته.

  11. این بیشتر شبیه تونلهای بین شهری کار شده تا یک تونل درون شهری! شما اگه با ماشین رفته باشید شمال(مازندران و اینا)، می بینید تا تهران رو رد می کنید و میرید به سمت مازندران، از همون اول به طور فله ای این تونلها در دل کوه نمایان میشن!! همشون هم همینجوری زمخت و بی روح! منتهی اونها تونلهای بین شهری هستن و چشم انداز جاده ی شمال هم انقدر زیباست که نیازی به زیباسازیه خودِ تونلها نیست و زمختیشون خیلی به چشم نمیاد. اما آخه واسه یه تونل درون شهری، اونم جایی که محیطِ اطرافش خشک و بی دار و درخته هم باید به همون سبک تونلهای بین شهری و جاده شمال کار کرد؟ بابا جان یکم نازک کاری ای، یکم زیباسازی ای، یکم ظرافتی، یکم دیزاینی…. ای بابا اه

  12. در هر موردی ما به فکر خودمان یک نوع بومی سازی داریم و بعضی جاها همین پاشنه آشیل نظم و ترتیب هست. هرچند نظر شما قابل احترام اما من موافق نیستم. دوست عزیر معابر کوتاه شهری باید خارج از بحث بزرگراه درون شهری قرار بگیره مخصوصا برای این بزرگراه که تا شهرک بهشتی باید بره . با داشتن کندرو هم سطح عملا ۲ لاین تندرو در هر جهت خواهی داشت کی جرات داره تو لاین مماس با کندرو که هر از چند صد متر ورودی و خروجی داره رانندگی کنه؟ اگر در تهران و هرجا هم اشتباهی صورت گرفته نتیجه رو هم دیدن. آقا فضای سبز میخان بسازن اطراف این بزرگراه درست اما دلیل نمیشه که هرجا سبز بود ما توقف کنیم پس قوانین رانندگی چی میشه؟ باید دسترسی ورودی و خروجی امن به داخل این فضاهای سبز و غیره بسازن نه اینکه لاین کندرو همسطح اونم هر ۱۰۰ متر یک ورودی و خروجی.
    درضمن من با اصل موضوع برای ساخت به اصطلاح کندرو مخالف نیستم من مخالف این دسترسی محلی به صورت هم سطح هستم. چقدر هزینه کوه کندن برای دسترسی محلی؟ خوب با توجه به کوهستانی بودن منطقه باید دسترسی محلی در سطح+۱ انجام بشه کاری که هم به زیبایی بزرگراه و هم ایمنی بیشتر کمک میکنه. نمونه همین کاری که قراره از ابتدای گلستان انجام بشه( تندرو در طراز -۱ و دسترسی محلی در طراز۰) یا همین کاری که در ورودی اصفهان از جنوب یا بغضا در بزرگراه های شمالی جنوبی در اصفهان صورت گرفته.( چیزی که ۸-۹ سال پیش در اصفهان دیدم) حالا ببینید در وحدت چکار کردن! عرض زیاد چند متر رفوژ میانی و در اطراف هم کندرو به مدل ۲۰ سال قبل بلوار رحمت. همین وحدت مگر قرار نبود ۷۰ متر حریم از هر طرف داشته باشه؟ خب اگر قانون و معیار استاندارد رعایت بشه بدون نیاز به این کندرو ها با ورودی و خروجی های زیبا میشد وارد قسمت مسکونی و تفریحی اطرافش شد. مساله اینه که قانون رعایت نمیشه نه تو شهرسازی ونه تو رانندگی و نه هزار جای دیگه. شنیدیم که رییس پلیس راهور میگفت که اگر افرادی که جریمه هاشون به دلیل عدم پرداخت دوبرار شده اگر اصل جریمه هاشون رو پرداخت کنن بخشودگی میخورن!! خب یعنی چی؟ یعنی اینکه راحت باشین خلاف کنین بعدم بخشودگی چون قانون ضامن اجرایی نداره. همین میشه که بعضیا دوست دارن کنار بزرگراه هم توقف کنن برن تو چمنا. به هر حال مبارکتون باشه و هرجور که تو عرف و فرهنگ هست انشاالله بسازن بزرگراه با دور برگردان و کندرو با ۳ متر رفوژ میانی که علاقه منداش کم هم نیستن و مردم هم لذتش رو ببرن .

  13. چه فایده داره وقتی تقاتع برای پل ازسمت چمران نداره! پروژه ناقص نه،ایراد داره وبرا ترافیک و تغییر مسیرازچمران به بزرگراه فایده نداره ترافیک دانشجو همونه.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.