تاریخ : سه شنبه, ۲۷ آبان , ۱۴۰۴ Tuesday, 18 November , 2025

آخرین اخبار

پروژه بازسازی پل شاهد بهره‌برداری از پروژه زیرگذر شهرداری تا سه ماه آینده درب بسته باغ‌های خانواده در شیراز فوت دانشجوی دانشگاه شیراز در خوابگاه فرونشست زمین در فارس بالاتر از میانگین کشوری است قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۲۶ آبان ۱۴۰۴ پروژه بیمارستانی که پس از یک دهه هنوز در مرحله خاک‌برداری است! شهربازی بزرگ شیراز در مجاورت پارک آبی ساخته خواهد شد 📸: پروژه اتصال خط یک به چهار مترو شیراز کتابخانه مرکزی شیراز در بوستان ولی‌عصر احداث می‌شود قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۲۵ آبان ۱۴۰۴ وقوع زلزله ۳/۴ ریشتری در شیراز 🎥: توزیع طعم دهنده‌های غیر خوراکی و سرطان زا در شیراز ساخت کمربندی شمال‌ شرق شیراز از سر گرفته می‌شود 🎥: نخستین موزه روباز آرامستانی کشور احیا می شود 📸: ۳ مصدوم در سانحه شدید رانندگی در کمربندی شیراز آغاز ثبت نام طرح اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده از امروز یک کشته در برخورد دو کامیون در آزادراه شیراز – اصفهان قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۲۴ آبان ۱۴۰۴ 🎥: انهدام باند قاچاق پرندگان شکاری

37

پیشرفت پل کابلی شیراز به ۹۵% رسید

  • کد خبر : 32467
  • 06 اسفند 1395 - 15:26

ساخت پل کابلی شیراز به ۹۵% رسید تا شهروندان شیرازی در انتظار افتتاح این طرح باشند. به گزارش شیراز۱۴۰۰، پل کابلی ولیعصر(عج) شیراز که در زمان شروع ساخت به عنوان بزرگ‏ترین و طویل‏ترین پل کابلی ایران را از آن خود خواهد کرد، تقریبا در مرکز شهر واقع شده و مسیر پر رفت‏و‏آمد بلوار سلمان فارسی و پل پیرنیا را مستقیما به بلوار زینبیه و پل دفاع مقدس متصل می‏کند. با افتتاح این پروژه تردد در محورهای شرقی- غربی و شمالی- جنوبی در محدوده های پر ترافیک قسمتی از بافت قدیمی یعنی میدان ولیعصر(عج) و خیابان زند تسهیل شده و امکان دسترسی سریعتر به کمربندی های اطراف شهر برای شهروندان فراهم می گردد. همچنین با توجه به خصوصیات زیبایی شناختی، افتتاح این پروژه منجر به خلق یک نماد زیبا و ماندگار شهری خواهد شد.
ساختار این پل به صورت کابل های پیش تنیده بوده و مهمترین مشخصه پل، کابلی بودن و ارتفاع ۶۳ متری پایلون( ستون اصلی نگهدارنده عرشه) آن از روی فنداسیون است، که اجرای آن به صورت تک پایلون در کشور منحصر به فرد است.احجام کلی این پروژه شامل ۵۳۰۰۰ مترمکعب خاکبرداری، ۸۵۰۰ تن آرماتوربندی، ۵۰۰۰۰ مترمربع قالب‏بندی و ۵۷۰۰۰ مترمکعب بتن‏ریزی است که تاکنون بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

پل کابلی ولیعصر شیراز، اسفند ۹۵

دلیل اصلی ساخت این پروژه به صورت کابلی ، فاصله زیاد بین ستون های پل به دلیل وجود ایستگاه شماره ۹ قطار شهری در زیر عرشه پل است که توسط ۴۸ غلاف که نزدیک به ۲۵۰۰ کابل از درون آن ها عبور کرده نگهداری می شود که این کابل ها جدا از کابل های پیش تنیدگی است که در سازه کف پل استفاده شده است. ساخت این سازه به‌صورت کابلی که به ‌جرأت می‌توان گفت یکی از خاص‌ترین پروژه‌ها و نمادی از پیشرفت و ترقی علم مهندسی کشور است، علاوه بر زیبایی که به فضای شهری می‌دهد موجب بومی‌سازی طراحی و اجرای چنین پروژه‌هایی شده و نزدیک شدن به آرمان‌های اقتصاد مقاومتی را محقق می‌سازد. برنامه‌ریزی دقیق و منسجم، جلسات متعدد و بعضاً طولانی و همت بزرگ‌مردان عرصه سازندگی موجب جمع‌آوری دانش فنی بسیاری در این زمینه گشته و راه را برای آیندگان هموارتر نموده است.

اهداف و ویژگی‏های کلی پروژه به شرح زیر می‏باشد:
۱- تسهیل تردد در محورهای شرقی- غربی و شمالی- جنوبی میدان و دسترسی سریعتر به جاده‏های کمربندی شهر.
۲- خلق یک نماد زیبا و ماندگار شهری.
۳- افزایش سرعت تردد و کاهش زمان انتظار در چراغ‏ قرمز.
۴- کاهش مصرف سوخت، کاهش آلودگی‏های صوتی و هوا و بهبود روانی شهروندان.
۵- کاهش تصادفات و افزایش ایمنی شهروندان.

اکنون و در حالیکه حدود ۲۰ روز تا پایان سال باقی مانده و مسوولان بارها وعده افتتاح این طرح را در زمستان امسال داده اند باید دید که پروژه پل کابلی در ماه جاری افتتاح می شود یا خیر، از سویی دیگر برای بسیاری از شهروندان این سوال پیش امده که چرا علیرغم اتمام ایزولاسیون بخش اعظم این پروژه (بجز عرشه ترکه ای) چرا کارفرما (شهرداری شیراز) اقدام به اتمام اجرای اسفالت عرشه ها نمی نماید، و ممکن است این تصور ایجاد شود که این طرح تا اردیبهشت ماه و در آستانه انتخابات شورا، نگه داشته خواهد شد.

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=32467

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. مبارک شیرازیهای گل باشه ??
    انشاالله پروژه های عمرانی زیادی در شیراز افتتاح بشه…

  2. در کشوهای پیشرفته دیگه این پلها را داخل شهر نمیسازن و بجاش رو مترو سرمایه گذاری میکنند که حداقل آلودگی رو داره. اولین خط مترو لندن حدود ۱۵۰ سال پیش ساخته شد در صورتیکه تو شیراز خط ۱مترو که قرار بود ۴ ساله تمام بشه بعلت تازه کار بودن و تجربه کم پیمانکار سپاه ۱۵ سال طول کشیده.و تمام میدانهای زیبای شیرازم به بهانه ساخت مترو نابود کردند. از ماست که برماست.

  3. با سلام : آیا برای پروژه کوهسار مشکلی پیش آمده ؟
    چند سالی بود افتتاح آن را به آخر سال وعده میدادند و چون عملی نمی شد به سال بعد و الان
    مدتهاست که یادشان رفته مجددا وعد ه دهند نگرانشان شدیم امیدواریم در صحت و سلامت کامل باشند وبتوانند چند باره قول بدهند کنتر که نمی اندازد !!!!!!
    سالهاست بین این پروژه و استادیوم ۵۰ هزارنفری پارس از جهت افتتاح نشدن یک رقابت تنگاتنگی وجود دارد که هیچ کدامشان هم پیروز نمی شوند ولی متاسفانه بازنده دارد وآن هم مثل همیشه مردم هستند .تا چه پیش آید زین پس

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.