تاریخ : یکشنبه, ۴ آذر , ۱۴۰۳ Sunday, 24 November , 2024

آخرین اخبار

ساخت همزمان ۴ خط مترو در شیراز 🎥: پیشرفت ۸۵ درصدی زیرگذر گویم گلسنگ و حفاری کوه رحمت برای تخت جمشید خطرناک تر است یا کنسرت؟ 🎥: آخرین روند ساخت زیرگذر گویم 🎥: ساخت بزرگترین پارک آبی کشور در شیراز 🎥: ساخت بزرگترین آکواریوم کشور در شیراز کمبود زمین مسکن ملی در صدرا ساخت ۶ شهرک جدید مسکونی در فارس 🎥: آخرین وضعیت احداث دوربرگردان اردی‌بهشت شیراز – تیر ۱۴۰۳ ثبت ملی ۹ درخت کهنسال در فارس حافظیه همچنان در صدر پربازدیدترین جاذبه تاریخی کشور در نوروز پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز

13

بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو شیراز

  • کد خبر : 31857
  • 03 دی 1395 - 20:52

مهندس خندان دل در رأس هیأتی متشکل از استانداری فارس، شهرداری شیراز، شورای اسلامی من شهر و سازمان قطارشهری شیراز و حومه مسیر ۱۴ کیلومتری فاز۲ خط۱ متروی شیراز را بازدید کرده و در جریان جزئیات عملکرد و آخرین پیشرفت های صورت گرفته در ایستگاههای مسیر قرار گرفت.
این بازدید سپس با یک نشست فوق العاده با حضور مهندس خندان دل، مهندس رضائیان- معاون عمرانی استانداری، دکتر پاک فطرت- شهردار شیراز و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر در سالن کنفرانس سازمان قطارشهری ادامه یافت. در این نشست مهندس حاجی زمانی به تشریح جزئیات فاز۲ خط۱ پرداخته و آماری از درصد پیشرفت فیزیکی ایستگاههای مسیر و گزارشی از اعتبارات مورد نیاز تکمیل حداقلی جهت بهره برداری مسافری تا پایان سال جاری را ارائه نمود.
image_20-5
مهندس خندان دل پیشرفت های صورت گرفته در فاز۲ خط۱ متروی شیراز را قابل تقدیر توصیف کرد و افزود به دنبال منابع جدید اعتباری هستیم که به محض محقق شدن آن، متروی شهر شیراز که در وضعیت مناسب تر و پیشروتر از بسیاری از متروهای کشور است را در اولویت قرار خواهیم داد. وی خواستار پیگیری جدی خط۲ متروی شیراز شده و امتداد خط۱ (خط۳) را بسیار حائز اهمیت عنوان کرد.
مهندس خندان دل ابراز امیدواری کرد. با فروش اوراق مشارکت توسط سازمان قطارشهری، قسمتی از اعتبارات مورد نیاز سازمان قطارشهری تأمین گردد. وی تصویب لایحه تضمین صندوق توسعه ملی توسط دولت را در بودجه۹۶ مورد اشاره قرار داد که درصورت تحقق در مجلس شورای اسلامی گام بسیار مؤثری درخصوص تأمین اعتبار قطارشهری ها خواهد بود.
به گفته مهندس خندان دل در تمام دنیا سیستم های حمل و نقل ریلی همواره برای دولت ها بسیار پر هزینه و دشوار بوده اند. در کشور ما باتوجه به درآمد سالیانه ملی امکان راه اندازی سیستم حمل و نقل ریلی در تمامی شهرهای کشور وجود ندارد اما برای کلانشهرهای بزرگی مثل شیراز این یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.
شهردار شیراز نیز در این نشست ضمن اشاره به اینکه ما مشکلات دولت را درک می کنیم، خواستار تحقق صد در صدی بودجه سال۹۵ قطارشهری شده تا بتوان به وعده های داده شده به مردم جامه عمل پوشاند.
دکتر پاک فطرت همچنین پرداخت سود اوراق مشارکت از سوی دولت به منظور تزریق در پروژه قطارشهری شیراز و تسهیل استفاده از صندوق توسعه ملی را خواستار شد.
شهردار شیراز در پایان تأمین واگن و تجهیزات ویژه قطارشهری را اولویت اصلی متروی شیراز بر شمرد.

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=31857

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.