تاریخ : شنبه, ۱۵ آذر , ۱۴۰۴ Saturday, 6 December , 2025

آخرین اخبار

سومین باخت فجر در لیگ برتر فوتبال کشور 📸: فرسودگی کف‌پوش‌های پل منظرگاه چمران ثبت ۲۸ اثر منبت آباده در فهرست آثار ملی ایران قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۱۴ آذر ۱۴۰۴ افزایش ۶۱ درصدی اعزام بیماران مسموم با مونوکسیدکربن در فارس 📸: برج های دوقلو زند پاکسازی آبگیر پارک فروزان شیراز 📸: تداوم مرمت تخت جمشید در انتظار توجه مسئولان ۶ حریق در باغات استحفاظی شیراز طی سال جاری قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۱۳ آذر ۱۴۰۴ انهدام ۶۶ باند سرقت و دستگیری بیش از ۶۰۰ سارق نجات کارمند مصدوم در شهرک صنعتی شیراز ساخت کتابخانه مرکزی شیراز، اولویت شهرداری است ساخت مخازن ذخیره آب فضای سبز در شیراز 📸: پروژه بازسازی پل شاهد آخرین وضعیت پروژه انتقال آب خلیج فارس به فارس قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۱۲ آذر ۱۴۰۴ 🎥: انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت در شیراز اختتامیه جشنواره جهانی فیلم فجر در شیراز تخصیص ۲۱۰۰ هکتار زمین برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی در فارس

23

بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو شیراز

  • کد خبر : 31857
  • 03 دی 1395 - 20:52

مهندس خندان دل در رأس هیأتی متشکل از استانداری فارس، شهرداری شیراز، شورای اسلامی من شهر و سازمان قطارشهری شیراز و حومه مسیر ۱۴ کیلومتری فاز۲ خط۱ متروی شیراز را بازدید کرده و در جریان جزئیات عملکرد و آخرین پیشرفت های صورت گرفته در ایستگاههای مسیر قرار گرفت.
این بازدید سپس با یک نشست فوق العاده با حضور مهندس خندان دل، مهندس رضائیان- معاون عمرانی استانداری، دکتر پاک فطرت- شهردار شیراز و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر در سالن کنفرانس سازمان قطارشهری ادامه یافت. در این نشست مهندس حاجی زمانی به تشریح جزئیات فاز۲ خط۱ پرداخته و آماری از درصد پیشرفت فیزیکی ایستگاههای مسیر و گزارشی از اعتبارات مورد نیاز تکمیل حداقلی جهت بهره برداری مسافری تا پایان سال جاری را ارائه نمود.
image_20-5
مهندس خندان دل پیشرفت های صورت گرفته در فاز۲ خط۱ متروی شیراز را قابل تقدیر توصیف کرد و افزود به دنبال منابع جدید اعتباری هستیم که به محض محقق شدن آن، متروی شهر شیراز که در وضعیت مناسب تر و پیشروتر از بسیاری از متروهای کشور است را در اولویت قرار خواهیم داد. وی خواستار پیگیری جدی خط۲ متروی شیراز شده و امتداد خط۱ (خط۳) را بسیار حائز اهمیت عنوان کرد.
مهندس خندان دل ابراز امیدواری کرد. با فروش اوراق مشارکت توسط سازمان قطارشهری، قسمتی از اعتبارات مورد نیاز سازمان قطارشهری تأمین گردد. وی تصویب لایحه تضمین صندوق توسعه ملی توسط دولت را در بودجه۹۶ مورد اشاره قرار داد که درصورت تحقق در مجلس شورای اسلامی گام بسیار مؤثری درخصوص تأمین اعتبار قطارشهری ها خواهد بود.
به گفته مهندس خندان دل در تمام دنیا سیستم های حمل و نقل ریلی همواره برای دولت ها بسیار پر هزینه و دشوار بوده اند. در کشور ما باتوجه به درآمد سالیانه ملی امکان راه اندازی سیستم حمل و نقل ریلی در تمامی شهرهای کشور وجود ندارد اما برای کلانشهرهای بزرگی مثل شیراز این یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.
شهردار شیراز نیز در این نشست ضمن اشاره به اینکه ما مشکلات دولت را درک می کنیم، خواستار تحقق صد در صدی بودجه سال۹۵ قطارشهری شده تا بتوان به وعده های داده شده به مردم جامه عمل پوشاند.
دکتر پاک فطرت همچنین پرداخت سود اوراق مشارکت از سوی دولت به منظور تزریق در پروژه قطارشهری شیراز و تسهیل استفاده از صندوق توسعه ملی را خواستار شد.
شهردار شیراز در پایان تأمین واگن و تجهیزات ویژه قطارشهری را اولویت اصلی متروی شیراز بر شمرد.

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=31857

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.