مسئول اجرائیات اتاق اصناف مرکز فارس با بیان اینکه همچنان گرانفروشیها در فرودگاه شیراز ادامه دارد گفت: در این راستا شمارهگذاری غرفهها، نرخگذاری جدید و نظارت مستمر بر فروش آغاز شد. به گزارش شیراز۱۴۰۰، قدرتالله جوکاری در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در شیراز اظهار داشت: با شمارهگذاری غرفهها به فروشندگان آن اعلام شد، تنها ۱۵ تا ۲۰ درصد میتوانند نسبت به مرکز شهر شیراز تفاوت قیمت داشته باشند و بیشتر از این میزان خلاف بوده و با متخلفان برخورد میشود.
وی تصریح کرد: با تهیه بانک اطلاعاتی دقیق از صاحبان غرفههای فعال در فرودگاه شیراز، در صورتی که مسافران نسبت به قیمتها شکایتی داشته باشند میتوانند بر اساس اطلاعیه نصب شده اتاق اصناف مرکز استان فارس بر روی غرفه آنان، با تلفن ۱۲۴ تماس برقرار کنند.
جوکاری باز هم به نسبت به گرانفروشیهای موجود در فرودگاه شیراز انتقاد و با اشاره به تعدادی از این نرخگذاریها گفت: یک نوشیدنی انرژیزا که در مرکز شهر شیراز ۵۵۰۰ تومان است در فرودگاه شیراز ۱۵ هزار تومان است.
وی بیان کرد: بخاطر یک آب پرتقال طبیعی که به مسافر پرواز تبریز به مبلغ ۳۹ هزار تومان فروخته شده بود این مسافر آن قدر با فروشنده درگیر شد که از پروازش نیز جاماند.
جوکاری با اشاره به اینکه همه مردم از رفتار گران فروشانه در فرودگاه شیراز ناراحت هستند خاطرنشان کرد: در اجرای طرح شمارهگذاری غرفهها و نصب شماره تماسهای اعلام گزارش گرانفروشی بسیاری تشکر میکردند و میگفتند باید این اقدام موثر دنبال شود.
مسئول اجرائیات اتاق اصناف مرکز فارس علت اصلی گرانفروشی در فرودگاه شیراز را در نحوه اجاره دادن غرفهها دانست و گفت: در مناقصهای که برگزار شده این غرفهها به یک فرد مشهدی واگذار شده و این فرد نیز تا سال ۹۸ با صاحبان غرفهها قرارداده منعقد و پیشاپیش پول خود را نیز دریافت کرده است.
وی تصریح کرد: یک غرفه چای فروشی که کمترین اجاره بها را باید پرداخت کند ماهانه ۳۰ میلیون تومان و گرانترین آن نیز کافیشاپ فرودگاه با مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان است.
جوکاری با اشاره به اینکه این گرانفروشیها و نحوه اجاره دادنها به ویژه در ترمینال خارجی صحیح نیست و به نوعی آبروی شهر در میان است گفت: اتاق اصناف که نمیتواند تا سال ۹۸ در مقابل گرانفروشیهای صبرکند و در این راستا نیز آماده ارائه خدمت به مردم است.
وی افزود: پیشنهاد دادیم و در صورتی که مسئولان فرودگاه شیراز همکاری کنند،اتاق اصناف غرفههایی را دایر کرده و با قیمت مناسب مایحتاج مردم را تامین و به آنان ارائه خدمات کند.
جوکاری همچنین با قدردانی از مسئولان استانداری فارس گفت: در موضوع گرانفروشی در فرودگاه شیراز اگر استانداری ورود نمیکرد کسی کار نداشت و امیدواریم این مهم نیز تا برطرف شدن تمام مشکلات ادامه یابد.
مسئول اجراییات اتاق اصناف مرکز فارس با بیان اینکه معتقدیم یا غرفههای گرانفروش در فرودگاه شیراز باید جمع شده و یا خدمات درست به مردم ارائه دهند گفت: به دنبال صدور پروانه کسب برای ۶۰ غرفه فعال در ترمینال داخلی و خارجی فرودگاه شیراز هستیم و به طور حتم نیز نظارتها به طور نامحسوس ادامه میباید.
به گزارش تسنیم، هر مسافری که قدم به فرودگاه شیراز میگذارد، اگر برای خرید دست به جیب شده باشد، نقره داغ هم شده است. گرانفروشیها در این فرودگاه بینالمللی که در این زمینه شُهره است، آنقدر ادامه یافت تا بالاخره صدایِ اعتراض گردشگران خارجی را هم درآورد.
گزارش گرانفروشیهای غرفههای داخلی این فرودگاه بارها توسط راهنمایان تور به گوش مقامات رسیده بود؛ با اینکه یکبار با خاطیان برخورد شده، اما روندِ قدیمی تاکنون ادامه داشته است.
تعدادی گردشگر خارجی وقتی روزهای اخیر برای خریدن سه فنجان کاپوچینو، دو همبرگر و یک هاتداگ مجبور شدند ۲۷۰ هزار تومان بدهند، اعتراض خود را به فضای مجازی کشاندند و این متن را به اشتراک گذاشتند که «گرانترین وعده غذایی ما در ایران در فرودگاه بینالمللی شیراز بود، ما سفارش کاپوچینو دادیم، اما خارج از سفارشِ ما، کیک و ژله هم آوردند؛ ۳ کاپوچینو + ۲ برگر + ۱ هات داگ؛ ۲.۷ میلیون ریال!»
به سبب این اعتراض که به اطلاع مقامات استان فارس نیز رسید و برگی به گزارشهای گرانفروشی غرفههای فرودگاه شیراز اضافه کرد، ماموران تعزیرات حکومتی عکسالعمل جدی نشان دادند و این غرفهی گرانفروش را به پرداخت ۳۴ میلیون تومان جریمه محکوم کردند و قرار شد ۱۹۳ هزار تومان مبلغ اضافه دریافت شده از گردشگران خارجی نیز به آنها بازگردانده شود.
براساس این گزارش، تاکنون مسئولان فرودگاه بینالمللی شهید آیتالله دستغیب شیراز به گرانفروشیهای موجود در این فرودگاه که تنها بازی با آبروی سومین حرم اهل بیت(ع) و در مرحلهای دیگر گردشگری شیراز و ایران است هنوز واکنشی نشان ندادهاند. بدون شک رفع مشکلات موجود در گرانفروشی هایی که این روزها صدای هر مسافری را بالا آورده نیازمند اسنجام بخشی و همدلی مسئولان برای حفظ آبروی این شهر و مردمان نجیبش است.
ﺳﺎﻓﺮﻱ ﻛﻪ ﺗﻮﻱ ﻓﺮﻭﺩﮔﺎﻩ ﺑﻪ اﻳﻦ ﺷﻜﻞ اﺯﺵ ﺩﺯﺩﻱ ﺑﺸﻪ ﺩﻳﮕﻪ ﺑﻪ اﻳﻦ ﺷﻬﺮ ﻧﻤﻴﺎﺩ
گران فروشی گوشه ای از مشکل فرودگاه است. برخورد توهین آمیز برخی پرسنل خدمات. خصوصاً قسمت بار ترمینال خارجی که به اسرار از شما میخواهند بار را جا به جا کنند و درست جلو چشم نیرو انتظامی بد ترین و کثیف ترین برخورد را دارند جالب توجه است. کاش دروازه ورودی شهر مان که فرودگاه است از اساس درست شود. ای کاش
متاسفانه بعضی از خود مامورین نیروی انتظامی نیز در قسمت بازرسی در ورودی فرودگاه ، رفتار بسیار بسیار نامناسبی دارن با مسافران و همراهان مسافر که واقعا تاسف بار و ناراحت کنندست .
چه خبر چه بی جنبه خوب برج میلاد نیسیت
معلوم کسی که داره همچین اجاره ای رو میده گوش مردم و توریست رو میبره
حالا حتما باید منتظر میموندن تا یه توریست بیاد اعتراض کنه؟ چرا زودتر جلو این قضیرو نگرفتن؟
مگه تا حالا هم وطنان خودمون کم اعتراض کرده بودن؟
واقعا که
امیدوارم که این برخوردها مقطعی نباشند
رفتار مامورین انتظامی نیز در ترمینال پروازهای خارجی بسیار زننده است. ای کاش این موضوع هم در شبکه های اجتماعی بازتاب پیدا کنه. شاید از نیروهای با فرهنگ تری استفاده بشه.
مگه کلا توی شیراز مخصوصا نیروهای مصلح ادم فرهنمگ دوست هم وجود داره که استفاده کنن
تو کشورهای خارجی داخل فرودگاه فری شاپ وجود داره که قیمت در انها ازسطح شهرشون هم پایین تره.