تاریخ : جمعه, ۲ آذر , ۱۴۰۳ Friday, 22 November , 2024

آخرین اخبار

ساخت همزمان ۴ خط مترو در شیراز 🎥: پیشرفت ۸۵ درصدی زیرگذر گویم گلسنگ و حفاری کوه رحمت برای تخت جمشید خطرناک تر است یا کنسرت؟ 🎥: آخرین روند ساخت زیرگذر گویم 🎥: ساخت بزرگترین پارک آبی کشور در شیراز 🎥: ساخت بزرگترین آکواریوم کشور در شیراز کمبود زمین مسکن ملی در صدرا ساخت ۶ شهرک جدید مسکونی در فارس 🎥: آخرین وضعیت احداث دوربرگردان اردی‌بهشت شیراز – تیر ۱۴۰۳ ثبت ملی ۹ درخت کهنسال در فارس حافظیه همچنان در صدر پربازدیدترین جاذبه تاریخی کشور در نوروز پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز

14

توقف واگنهای مترو شیراز در ایستگاه بی پولی

  • کد خبر : 31712
  • 15 آذر 1395 - 10:24

%d9%81%d8%a7%d8%b2-%d8%af%d9%88-%d8%ae%d8%b7-%db%8c%da%a9-%d9%85%d8%aa%d8%b1%d9%88-%d8%b4%db%8c%d8%b1%d8%a7%d8%b2سایت خبری – تحلیلی شیراز۱۴۰۰ : روز گذشته اصحاب رسانه بازدیدی ۳ ساعته از روند ساخت فاز دوم خط یک مترو شیراز داشتند، پروژه ای بزرگ و گسترده که حدود ۱۴ سال است شرق به غرب شیراز را مشغول به خود کرده و قرار است بنابر وعده مسوولان در پایان سال جاری به طور کامل اماده افتتاح شود و میدان گل سرخ را در شرق به پل احسان در غرب این کلانشهر برساند.
اما روز گذشته مهندس اسداله حاجی زمانی مدیرکاربلد سازمان قطارشهری شیراز خبر از نرسیدن اعتبار مورد نیاز برای خرید واگن های جدید به منظور راه اندازی کامل خط یک داد، موضوعی که احتمالاً باعث می شود که تنها ایستگاه زند به سرویس دهی ایستگاه ها در سال جاری اضافه شود و بازهم وعده ای دیگر از مسوولان سوخت شده و به آینده موکول شود.

در ادامه گزارش خبرگزاری تسنیم از بازدید خبرنگاران و عکاسان خبری از این طرح که به عنوان بزرگترین طرح عمرانی کلانشهر شیراز شناخته شده است.

خبرنگاران و عکاسان خبری شیراز، عصر امروز مسافران نخست فاز دوم خط یک متروی این کلان شهر بودند و از ابتدا تا انتهای این مسیر ۱۴ کیلومتری را با درزین طی کردند.در این بازدید که تا شامگاه امروز ادامه داشت و به مدت سه ساعت نیز به طول انجامید مدیرعامل قطارشهری شیراز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری از ایستگاه‌های مترو در فاز فازدوم قطار شهری که شامل ۱۲ ایستگاه است در مرحله پایانی بوده و از پیشرفت حدود ۷۵ درصدی تا ۹۷ درصد برخوردار هستند.

اسدالله حاجی‌زمانی با اشاره به اینکه خطوط ریلی این مسیر نیز آماده بوده و یک قطار نیز از روی آن برای آزمایش کشیده شده است خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر برای خرید قطار و راه‌ اندازی فازدوم از خط یک متروی شیراز با مشکل مواجه هستیم. وی تصریح کرد: برای انجام مسافرگیری در فازدوم خط یک متروی شیراز به چهار قطار نیاز است که قیمت هر قطار بیش از ۷۰ میلیارد تومان است و باید با همراهی و همدلی به دنبال راهکاری برای خرید این تعداد قطار بود.

مدیرعامل قطارشهری شیراز با بیان اینکه برای افتتاح کامل متروی شیراز در فاز دوم خط یک ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفت: در صورت تامین اعتبار۲۱۵ میلیاردتومانی امکان بهره‌برداری متروی شیراز در فاز دوم برای مسافرگیری وجود دارد. حاجی‌زمانی گفت: در صورت عدم تخصیص اعتبار برای خرید قطار تا دهه‌فجر امسال تنها سه کیلومتر از مسافت ۱۴ کیلومتری متروی شیراز در فاز دوم خط یک از میدان نمازی تا میدان زند به طول سه کیلومتر قابل افتتاح است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز تصریح کرد: در اوج ترافیک شهروندان باید مسیر سه کیلومتری میدان نمازی تا چهارراه زند را در حدود ۴۵ دقیقه طی کنند اما این در حالی است که با افتتاح مترو می‌توانند این مسیر را در چهار دقیقه بپیمایند. حاجی‌زمانی با اشاره به اینکه همچنین مسیر میدان گل سرخ تا میدان نمازی نیز با مترو درمدت ۱۹ دقیقه قابل پیمایش است خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهروندان برای پیمودن این مسیر با مشکل جدی مواجه بوده و گرفتار ترافیک می شوند.

وی با بیان اینکه در فاز دوم متروی شیراز ۲۰ طرح بزرگ عمرانی در حال اجرا است گفت: در این محدوده ۱۴ کیلومتری بیش از ۲ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم به صورت شبانه‌روز مشغول فعالیت هستند. مدیرعامل سازمان قطارشهری شیراز بیان کرد: شیراز شهر طولی بوده و در یک مسیرشرقی به غربی است و با بهره‌برداری کامل از خط یک متروی شیراز مشکلات موجود در ترافیک این شهر رفع می‌شود.

حاجی‌زمانی در مورد تامین برق متروی شیراز نیز گفت: برق متروی شیراز به برق شیراز ارتباطی ندارد و برای تامین برق مترو سازمان قطارشهری مشترک اصلی شرکت برق منطقه‌ای است و برق آن از چند ایستگاه مختلف تغذیه می‌شود. وی در مورد متروی شهر صدرا و اجرای این طرح نیز گفت: مطالعات آن توسط سازمان قطارشهری شیراز در حال انجام است و معتقدیم باید طوری طراحی شود تا به خطوط متروی شیراز متصل شود و شهروندان شیرازی بتوانند به راحتی با خطوط ریلی مسیر این شهر تا صدرا را طی کنند.

مدیرعامل سازمان قطارشهری شیراز با اشاره به فعالیت‌های خط دوم قطارشهری شیراز تصریح کرد: در این طرح نیز چهارکیلومتر حفاری انجام شده و اعتبار آن نیز به صورت غیرنقدی و تهاتر صورت می‌گیرد.

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=31712

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 7در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۷
  1. این هم از متروی شیراز که دلمون را بهش خوش کرده بودیم!!!!!!! معلومه که خون مردم مشهد و تهران رنگی تر از سایر کلان شهرهاست که دائما از بودجه های دولتی برای توسعه مترو استفاده می کنند.

  2. مترو صدرا؟!
    مترو خود شیراز داره حلزونی پیش میره حالا تا بخواد خط مترو صدرا به خطوط شیراز وصل شه فک کنم یه ۳۰۰ سالی طول میکشه

  3. نکته بسیار خوبی گفتی فرهاد جان متاسفانه دولت و ی عده با بستن این عنوان که مشهد شهر امام رضا است و باید خیلی عالی باشد چند سالیه که ب این شیوه برای مترو پول های خیلی زیادی دریافت میکنن درحالی که همه میدانند آستان قدس سرشار از سرمایه است و ب تنهای از پس هزینه های ان بر خواهد امد حتی بودجه شهرداری مشهد از بودجه سه کلانشهر اصفهان شیراز و تبریز بیشتره .لعنت بر تبعیض

  4. دولت اقای روحانی چیکار میکنه؟؟؟ مگه شهرداری چقدر درامد داره که بخواد مترو بسازه؟؟ تو کشورهای دیگه هم همینطوره !!!!

  5. نبود مسئول وظیفه شناسدر شیراز باعث شده مردم شرق شیراز ک وضعیت ضعیف تری دارند نتونن زود تر از امکانات استفاده کنن دلمون خوش بود اخر امسال از شر ترافیک راحت میشیم.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.