تمامی معابر شهر شیراز تا یک سال آینده به سیستم نظارت هوشمند مجهز می شود. به گزارش شیراز۱۴۰۰، معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری شیراز در گفت وگو با «خبرجنوب» با اعلام این مطلب گفت: متاسفانه شیراز از نظر تصادفات منجر به فوت درون شهری در کشور جایگاه خوبی ندارد و به همین دلیل و در زمینه افزایش ایمنی حمل ونقل و به ویژه تردد ایمن عابرین پیاده، برنامه ای را برای کاهش و کنترل میانگین سرعت خودروها در معابر شهر تدوین کرده ایم.
شمس افزود: تا یک سال آینده تمامی معابر و شریان های اصلی و بزرگراه های شیراز تحت پوشش سیستم نظارت هوشمند قرار میگیرد که در اولین قدم، بولوار رحمت با توجه به بالابودن تعداد تصادفات فوتی، تحت پوشش این سیستم قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: در این برنامه ۱۷ کیلومتر از بولوار رحمت به طور کامل توسط فیبرنوری به سیستم هوشمند نظارت وصل شد که با این اقدام، تخلفاتی از جمله سرعت و سبقت غیرمجاز، سرعت لحظهای و سرعت متوسط، حرکات مارپیچ و عدم استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسیکلت سوارها از سوی سیستم ثبت و ظرف مدت ۳ ثانیه به وسیله پیامک به راننده متخلف اطلاع رسانی می شود. همچنین در کمتر از یک دقیقه نیز میزان جریمه فرد به وی اعلام می گردد.
شمس ادامه داد: البته سیستم هوشمند بولوار رحمت با سایر نقاط تفاوت هایی دارد به گونه ای که در این محور با توجه به بالابودن میزان تصادفات، در ۵۵ نقطه سامانه ثبت تخلف نصب شده و به طور میانگین در هر ۵۰۰ متر نظارت صورت گرفته و تخلفات ثبت می شود، اما در سایر معابر شهر این نظارت مانند بولوار رحمت نیست.
وی با اشاره به برخی نقاط مثبت در اجرای این طرح، گفت: با اجرای هوشمندسازی نظارت بر تخلفات در بولوار رحمت، میانگین سرعت در این محل به کمتر از ۴۵ تا ۵۰ کیلومتر رسیده که سرعت مطمئنی است و طبق آمار نیز در دوماه گذشته تلفات ناشی از تصادف در این محل صفر شده است. شمس تصریح کرد: با توجه به اولویت ها، در حال حاضر در تمامی نقاط حادثه خیز معابر شهر، دوربین های کنترل و نظارت نصب شده و تا پایان سال تمامی معابر شهر تحت پوشش این سیستم قرار می گیرد.
معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری شیراز از تبدیل موقت برخی خیابان های شهر به پیاده راه در برخی روزها و ایام خاص خبر داد و گفت: طبق رایزنی با ۱۱ منطقه شهرداری شیراز، در هر منطقه ۲ معبر به عنوان پیاده راه در نظر گرفته شده و در هر ماه در روزهایی خاص این معابر به پیاده راه تبدیل می شود، مانند همان طرحی که در روز پارک در سال گذشته و امسال در خیابان عفیف آباد اجرا و این خیابان به مدت یک روز تبدیل به پیاده راه شد. شمس در خصوص اجرای پیاده راه های دائمی نیز گفت: برای تبدیل برخی خیابان ها به پیاده راه، ابتدا باید محل های عبور جایگزین و زیرساخت های مورد نظر را ایجاد کرد.
وی با اشاره به اجرای طرح سه شنبه های بدون خودرو از چندی قبل در شیراز، اظهار داشت: در زمینه اجرای بهتر این طرح، کمپینی با همکاری مردم تشکیل شده و سعی داریم با هماهنگی ادارات، شهروندان را به استفاده از دوچرخه و یا وسایط حمل ونقل عمومی برای آمدن به محل کار خود تشویق کنیم و حتی تلاش داریم تا در صورت امکان در ساعاتی از روزهای سه شنبه، استفاده از اتوبوس را رایگان کنیم تا مردم به استفاده از وسایط حمل ونقل عمومی ترغیب شوند. شمس گفت: یکی دیگر از اولویتهای ما، توجه به حفظ محیط زیست با استفاده از وسایط حمل ونقل عمومی است که آلایندگی کمتری دارند و به همین دلیل با چند شرکت داخلی و خارجی برای خرید اتوبوس های برقی شارژی و تاکسی های هیبریدی وارد مذاکره شده ایم تا از این اتوبوس ها در اطراف حرم مطهر، خیابان زند و نقاط مرکزی شهر استفاده کنیم. وی ادامه داد: آذرماه جشنواره ای با عنوان یادواره قربانیان تصادفات رانندگی شهری به منظور بزرگداشت جانباختگان این حوادث برگزار می شود.
اسفالت یادشون نره تمام خیابان ها شده پر از خندق ماشین مردم داغون میشه
ای خداااااا
چرا اینهمه مصاحبه میکنن اما حداکثر سرعت مجاز هر محور رو که میخوان هوشمند کنن نمیگن؟؟؟
چرا کسی ازشون سوال نمیکنه؟؟؟؟
چمران چند؟
فرهنگ شهر چند؟
بلوار رحمت چند؟
؟؟؟؟؟؟
اگه تهران بود الان ریز اطلاعاتشو به شهروندان داده بودن
خوب دوست عزیز تابلو توی هر معبر زدند واسه ی همین چیزا دیگه !
یعنی اگه الآن اطلاع رسانی میکردند شما منشستی حفظ میکردی توی هر خیابون باید با چنتا سرعت بری؟
همه ی اون سه چهار تا مسیری که گفتی فکر کنم تابلوی ۶۰ کیلومتر داره.
رحمت رو که مطمئنم ۶۰ تا هست.
کاش همه خیابونارو اسفالت هم میکردن . خیلی نیازه خیلی . هوشمند سازی هم عالیه .
اینجور که پیش میرید احتمالا تا چند سال اینده تمام مسافرکشها باید بروند گدایی
بخاطر اضافه کردن اتوبوسهایی که در نظر دارید>.>
ایا تا بحال شما مسئولین شهری یک درصد فکر کردیدکه اگر مترو کامل راه افتادواستفاده مردماز این سامانه..ایا تاکسیها ومسافربرها ازکمبود مسافربه کجاها کشیده میشوند؟
تازه الان بخاطرواگذاری بیش ازحدتاکسی توسط تاکسیرانی چقدررانندگان تاکسی ضررکرده اند..
یه چیزدیگه///شما هرخیابانی رو که می ببندیدواسمش رومیزلریدروزبدون خودرو…بعد میایدبا اغراق میگید مردم بیش ازحداستقبال کردند وراضی هستن.>>>>.درصورتی که اینجورنیست طرف مجبوره بره سر کاریا محل کارش توی اون خیابون هست خوب مسلم است که مسیرش اونطرفه باید پیاده بره وراهی هم نداره.بعد شما میگید خوب استقبال شد نه برادر من کلا کارتون اشتباه است…
متاسفانه ما شیرازیها همیشه حسرت اصفهانیها رو میخوریم چون اونا اتحاد دارند..ولی ما شیرازیها اینجوری نیستیم علتش هم اینه که شما مسئولین بومی شیرازواستان فارسی نیستید………وامیدوارم ببینم کدامیک از شما مسئولین جواب این ایمیل وانتقادم رومیدید..ممنون
دوست عزیز پس شما میگید سیستم های حمل و نقل عمومی رو گسترش ندیم تا روز به روز ترافیک و آلودگی هوا بیشتر بشه و ملت نه تنها بخش ریادی از عمرشون رو در این ترافیک بمونن بلکه ۱۰۰ جور مرض جدید هم به خاطر آلودگی هوا بگیرن فقط به خاطر اینکه راننده تاکسی ها و کرایه کش های شخصی (که معمولا کمترین احترامی رو برای مسافرشون قائل نیستن و مثلا توی روزای بارونی و پر مسافر فقط دربست سوار میکنن) یه خرده کمتر کار کنن؟؟؟
در مورد مساله دومت هم که اصلا نمیشه نظر داد!!!! بستن نمادین خیابونی مثل عفیف آباد که به نظر خیلی ها یکی از بهترین کارهای فرهنگی انجام شده توسط شهرداری شیراز در چند سال گدشته بوده رو زیر سوال میبرین؟؟؟؟ برادر من شما برو شهرهای بزرگ دنیا مثل نیویورک و توکیو و… رو چک کن ببین چقدر مسیرهای پیاده راه دارن و شهروندهاشون برای رسیدن به بعضی جاها هر روز چقدر پیاده روی انجام میدن!!!!
در ضمن شما با این طرز فکرت کوچک تر از این حرفا هستی که مردم شیراز رو زیر سوال ببری!!!
در مورد قسمت اول کامنتت آقا رضا توضیحات لازم رو داد. و اما بعد:
ما حسرت چیه اصفهانو باید بخوریم؟
میشه از آرمان شهر اصفهان برامون بیشتر توضیح بدی ؟؟؟خخخخخخ
خیلی چیزا هست که اصفهانیا بخاطرش حسرت شیراز رو می خورند نه ما حسرت اصفهان رو!
ولی بقول کاکام رضا تو خیلی کوچکتر از اونی که مردم شیراز رو زیر سوال ببری!
راستی با یک نکته از حرفات موافقم اونجا که گفتی اصفهانیا اتحاد دارند. آره اتحاد دارند منتهی در چرند گویی و فکر میکنند خیلی شاخند یا بعبارتی مرض خود شاخ پنداری دارند؟!؟!
واقعا کامنت تاریخی ی گذاشتی..میخای مردم شهر الکی سوار تاکسی بشن و چرخ بزنن تا راننده تاکسیا بیکار نشن؟! اگه بگی آره تعجب نمیکنم چون از راننده تاکسی بی قاعده و بی قید وبند هیچ چیزی بعید و دور انتظار نیست.البته باصحبت اون عزیزی که به مردم اصفهان توهین کردن اصلا موافق نیستم.رقابت باید درست و منطقی باشه نه با توهین..
جناب پیر خرابات اونها رقابت سالم رو نمیپسندند دوست عزیز، لابی گری میکنند و توهین میکنند و الحق خود بزرگ بین هستند، مفاخر ما نظیر ملاصدرا و حافظ رو که به خیال باطلشون میخوان به غارت ببرند آخرین زهرشونو هم که مدیر سازمان میراث فرهنگیشون ریخت اخیرا ووو
رقابت سالم کجا بود دلت خوشه. اصفهانیا با کسی رقابت سالم نمیکنند که کسی بخواد باهاشون رقابت سالم کنه. احتمالا دوباره میگم که احتمالا ایشون هم اصفهانیه. ولی کاری ندارم اصفهانیه یا نه فقط اینو میدونم که وقتی بهت حمله میکنند و دعوا به راه میندازند خوب نیست آدم سرشو بکنه زیر برف و بقول شما رقابت سالم بکنه البته رقابت سالم خوبه ولی برداشت شما از رقابت سالم با ضعف و ذلت نشان دادن تقریبا برابر هستند بنظر خودتون اینطور نیست؟
فکر میکنم سکوت بهترین و کاملترین پاسخ بشما باشه..
ایکاش قبل از هوشمندسازی چاله چوله خیابونا رو پرکنن و خطوط عابرپیاده ، سرعت و .. بکشن.
هوشمندسازی !!!!!!!!!!!!!!!!!!
روش جریمه کردن در ایران فایده نداره.وقتی کسی جریمه میشه، پول جریمه پرداخت نمیکنه تا اینکه بخواد ماشینش را بفروشه و برای کار دیگه بخواد خلافی بگیره..
پیشنهاد من اینه که همون موقع جریمه از حسابی که یارانه بهش واریز میشه کم بشه..اگر هم تو حسابش نبود..به محض اینکه مبلغ به حسابش واریز شد ، جریمه کسر بشه(مثل دیرکرد قسط).اینطوری دیگه کسی خلاف نمیکنه
دوست عزیز شما نظرت رو واسه ی خودت نگه دار.
فرهنگ سازی با جریمه محقق نمیشه! و خلاف نکردن هم بدون فرهنگ سازی محقق نمیشه!
دقیقا درست میگی داداش ولی میشه لطفا بگید فرهنگ سازی را چطور باید محقق کنیم؟و چند سال طول میکشه؟
این خیابان فرهنگ با این سنگفرشی که انجام دادن فقط الودگی صوتی شدید برا مردم کسبه وحتی توریستها شده واقعا این طرح برای پیاده رویی هست یا سواره رویی؟
آفرین خیلی خوب بود .