رییس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز از انجام عملیات عمرانی تقاطع میدان قصردشت به صورت کاملا شبانه خبر داد. به گزارش شیراز۱۴۰۰، مرتضی مستمع اظهار داشت: این سازمان از نظر توان مهندسی آنچنان ارتقا پیدا کرده که می تواند بدون حضور ملموس و ایجاد مزاحمت برای شهروندان پروژه های عمرانی را احداث کند که نمونه بارز و مشخص آن انجام عملیات عمرانی در تقاطع غیر هم سطح میدان قصردشت است.
وی با بیان اینکه عملیات عمرانی میدان قصردشت از ساعت ۱۱ شب آغاز و تا ساعت ۵ بامداد ادامه دارد، خاطرنشان کرد: در این تقاطع ۱۵۰ ستون باید اجرا شود که در حال حاضر بدون حضور فیزیکی در طول روز موفق به احداث ۸۵ ستون آن شده ایم.
رییس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز با بیان اینکه پروژه غیر همسطح قصردشت در سه سطح اجرا می شود، اظهار داشت: این پروژه در حال حاضر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مستمع با اشاره به اینکه در آینده ترافیک عبوری شهروندان از بزرگراه کوهسار به پل چمران به سمت میدان قصردشت هدایت می شود، گفت: این ترافیک در نهایت با عبور از تقاطع سه سطحی میدان قصردشت وارد خیابان ایمان و میدان معلم و میدان شهید رودکی و در نهایت وارد بلوار امیرکبیر شده و به جاده بوشهر هدایت می شود.
وی با بیان اینکه پروژه تقاطع میدان قصردشت یکی از پروژه های عمرانی مهم شهرداری شیراز به شمار می رود، تاکید کرد: با بهره برداری از این پروژه شاهد ترافیک روان در سطح منطقه خواهیم بود.
قضیه لباس جدید پادشاهه؟ فقط خودشون ۳۰ درصد پیشرفت رو میبینن
جرای تقاطع قصردشت و معلم بدون اجرای پروژه دو طبقه کردن ایمان شمالی با توجه به ترافیک فعلی این خیابان معادل ایجاد یک گره ترافیکی در این خیابان است.
پروژه طبقاتی همت باید اجرا بشه مگه عرض خیابون همت چقدره که میخوان تبدیلش کنن به رینگ آخه چی تو ذهن اینا میگذره!!!
در پاسخ به ادعاهای آقای مستمع باید گفت این پروژه اوج بی برنامگی و بهم ریختگی در مدیریت شهریست. شورا با بخشهای زیادی از این طرح مخالف و سرنوشت آن همچنان در هالهای از ابهام قرار دارد. بسیاری از مسولان شهرداری خودشان نمیدانند بالاخره طرح نهائی این نقطه چیست و قرار است چه اتفاقی بیفتد. اجرای این پروژه در یکی از کلیدیترین نقاط شهر باید با شتاب و سرعت انجام شود نه شبی ۵ ساعت با چند کارگر… عجیب است که اینگونه بلاتکلیفی و نابسامان کار کردن برای مدیران شهرداری مایه مباهات و خوشحالی شده!
مخالفت با دو طبقه کردن خیابان همت شمالی لکه ننگ تصمیمات غلط شورای شهر شیراز است و با اینکار ملیارها تومان سرمایه شهر که از جیب شهروندان شیرازی بدست آمده است به باد فنا رفت
خیابان همت شمالی طرح تعریض ۱۱متری از طرف ساختمان پست را دارد و ساختمان پست تخریب می شود مشکل خیابان همت شمالی تقاطع قدوسی هست که باید هم زمان با تقاطع قصردشت حل شود وپل قصردشت به تعدادشمع ها وستونها و درصد گیری که انجام شده شاید ۲۰ درصد صحیح باشد چون پل فقط ۳۰ تا ۴۰ درصد رویت میشود ازلحاظ ساختاری و مالی ۶۰تا ۷۰ درصد داخل زمین است در زمانی قرار بود بود یک خیابان ادامه خیابان مهر به قدوسی وصل شود که کنسل شد به جای دو طبقه کردن یک مسیر موازی هم خوب می باشد
به قیمت تخریب باغات ارزشمند قصردشت؟!!!!!!!!!!!!!!!
قطعا نیتشون نابودی باغات در دراز مدت هست وگرنه کجای دنیا یک همچین شاهرایی رو بزور ارکوچه ده متری عبور میدن و به خیابانهای همت شمالی و جنوبی و ایمان که همین الانم کلی ترافیک داره و با چند مسیر فرعی گره ترافیکی ایجاد میشه، متصل میکنن ؟؟! این هزینه رو اگه واسه کمربندی شیراز کرده بودن وضعیت ترافیکی وچهره شهر بشدت بهتر میشد و تاحالا هم ساختش تمام شده بود.این بیت المال هست که هر روز به اشکال مختلف مثل تملک صداوسیما،کوچه ده ،باغات همت و .. داره دور ریخته میشه .قطعا دراین پروژه تو این ده سال عده ای حقوق ثابت بیکاری بخاطر تاخیرات پیش آمده مثل عدم تجهیز ، تملک و .. هم دریافت میکنن و تاخیر به نفع خیلیا هم بوده..
خیابان همت شمالی با همین ترافیک فعلی هم در مواقع پر تردد در دونقطه مشکل اساسی دارد.۱-ورودی بازارچه قصردشت(بعد از اداره پست.۲-تقاطع قدوسی.سرورانی که مدام از این راه عبور میکنند عرایض بنده را تصدیق می فرمایند.حالا اگر راه ورودی خیبان جمهوری اسلامی و چمران هم باز شود…وامصیبتا…