تاریخ : شنبه, ۱۳ خرداد , ۱۴۰۲ Saturday, 3 June , 2023

آخرین اخبار

آغاز عملیات اجرایی سه ایستگاه خط ۳ مترو 🎥 آغاز ساخت بزرگترین آکواریوم ایران در شیراز 📷 ایستگاه مترو عادل آباد در خط ۲ مترو شیراز انعقاد چند تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری به ارزش تقریبی ۱۴ هزار میلیارد تومان عملیات ساماندهی ۱۸ کیلومتر از کمربندی جنوبی در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت کمک ۱۰۰میلیونی شهرداری شیراز برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی 📷 نام شیراز بر قامت برج آزادی تهران نقش بست فرهنگ و هنر بهترین ابزار برای مقابله با ناهنجاری های اجتماعی است 📷 افتتاح دوبرگردان نیایش وعده نصب تابلو روزشمار پروژه های شهرداری شیراز عملی نشد طرح تقاطع نواب صفوی – بزرگراه کمربندی شیراز میزان بارش شهرهای فارس در سامانه بارشی اخیر اعلام شد 🎥 ترنم و طراوت باران در بیشتر نقاط فارس 🎥 جان دوباره آبشار فصلی دشت ارژن از ۸ اَبَـــر پروژه وعده داده شده چه خبر؟ 📷 پاییز رنگارنگ شیراز در باران آذرماه 📷 تصاویر هوایی زیبا از شیراز 📷 مجسمه سعدی شیرازی در شهر نانجینگ چین نصب شد باغ جنت به عنوان نخستین محل تجمعات قانونی در شیراز تعیین شد افتتاح باند دوم جاده ابوالحیات- دشت ارژن

6

با افتتاح نصفه نیمه پروژه کوهسار چه اتفاقی رخ خواهد داد؟

  • کد خبر : 29934
  • 30 مرداد 1395 - 9:49

photo_2016-08-20_10-47-17امین آل شمس ؛ سایت خبری تحلیلی شیراز۱۴۰۰: شاید روزی که مسوولان شهرمان ایده ساخت رینگ شمالی شهر را با ساخت چندین تونل و تقاطع را برروی کاغذ رسم کرده و آن را به مرحله اجرا درآوردند هیچگاه فکر نمیکردند که با گذشت ۱۰ سال از شروع ساخت آن، مجبور شوند پروژه بزرگراه آرین را به عنوان فاز یک معرفی کرده و در نهایت یک بخش نصفه نیمه را بصورت یک طرفه افتتاح کند.

در خبری که برروی خروجی وبسایت معاونت عمرانی شهرداری شیراز قرار گرفته، آمده است:
” شمارش معکوس بهره برداری از کوهسار مهدی (عج)آغاز شد

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز از بهره برداری پروژه کوهسار مهدی (عج) خبر داد. آرش فرج زاده در بازدید اعضای کمسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز از بهره برداری کوهسار مهدی (عج) خبر داد و گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده بهره برداری از این پروژه به صورت یکطرفه از مسیر جام جم به چمران در شهریور ماه انجام خواهد شد . وی افزود: بهره برداری از فازهای دیگر این پروژه نیز در فواصل کوتاه به زودی به انجام خواهد رسید.”

نکات عجیبی که در این مصاحبه وجود دارد در گذشته بارها توسط شیراز۱۴۰۰ مورد اشاره گرفته و باز هم تکرار می شود:
-چرا پس از نزدیک به یک دهه این پروژه حتی قابلیت افتتاح نصفه نیمه به صورت دو طرفه را ندارد؟
– در صورت افتتاح یک طرفه جام جم به چمران هرچند از حجم بالای ترفیک مسیر ابتدای چمران از میدان دانشجو تا پل زرگری کاسته می شود اما تکلیف همین حجم خودروها که باید برای دسترسی به اتوبان کوهسار وارد یک کوچه باریک شوند چیست و جدا از این با آغاز ساخت تقاطع جام جم، وضعیت به چه صورت خواهد شد؟
– در انتهای این خبر گفته شده: ” بهره برداری از فازهای دیگر این پروژه نیز در فواصل کوتاه به زودی به انجام خواهد رسید.” آنچه بارها مورد اشاره قرار گرفته: هیچ برنامه مشخص و مدونی برای افتتاح سایر بخش ها وجود ندارد. بخشی از تملک کوچه ۹۴ قصردشت باقی مانده، ساخت تقاطع قصردشت توسط شورا متوقف شده، پروژه جام جم با گذشت ماه ها از کلنگ زنی هنوز اجرایی نشده و در نهایت مسیر بزرگراه از تونل ایمان تا پل درحال ساخت جوادیه مسیری طولانی در راه دارد و ای کاش معاون فنی شهردار شیراز منظورش را از فواصل کوتاه بیان می کرد، چرا که وی از زمان بدست گرفتن این مسوولیت، بارها از افتتاح این پروژه تاریخی شده تا پایان سال سخن گفته و اکنون بازه زمانی ۳۳ روز آینده را مورد اشاره قرار داده است.
به هرروی بهتر است مجموعه شهرداری شیراز از افتتاح نصفه و نیمه دست برداشته و به جای تصمیم های عجولانه که همین مقدار کارهای انجام شده را زیر سووال می برد، ۲ تا ۳ سال دیگر صبر کنند تا پس از تکمیل پروژههای جام و قصردشت و اتصال کامل به میدان قصردشت و پل جوادیه اقدام به افتتاح کرده و پس از آزمون خطای اولیه و ایجاد مشکلات اشاره شده اقدام به مسدود سازی مسیر نشود!

>
نظرات حاوی توهین، افترا، غیرمرتبط با عنوان مطلب و نگاشته شده به صورت انگلیسی تایید نخواهند شد. در صورت نیاز به "بحث آزاد" از منوی بالای سایت مراجعه کنید.
telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=29934

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 8در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۸
  1. توی ایران منوال به همین صورته کارخانه پتروشیمی راه اهن فرودگاه وووووو اول افتتاح میشه بعد تکمیل مثل مترو شاید اینطوری بهتر باشه

  2. این پروژه که با برنامه ریزی درست می‌توانست به گل سر سبد پروژه‌های شیراز تبدیل شود در حال حاضر به یک پروژه سوخته تبدیل شده،،، کلاف سردرگمی که بودجه زیادی را بلعیده و افق روشنی برای تکمیل و اتمام آن متصور نیست. شورای شهر بجای تأکید بر تکمیل پروژه چالش‌های جدید سر راه آن ایجاد کرده و شخص شهردار قاطعیت لازم را برای تکمیل کار و باز کردن گره‌های نا گشوده آن به خرج نمیدهد.

  3. این همه خرج شد واسه یه مسیر یه طرفه از جام جم تا چمران ؟؟؟ آیا مشکلات بار ترافیکی مربوط به جام جم بود روز اول ؟؟ حتی اهداف پروژه هم بعد از این همه سال فراموش شده و متاسفانه کسی جواب گو نیست که این همه پول برای چی خرج کردید که اتوبانی با چند جفت تونل بسازید که ورودی و خروجی نداره !!! برا ارواح ساختید ؟

  4. ورودی بزرگراه کوهسار از سمت چمران رو هم باید هر چه سریعتر راه اندازی کنند .

  5. وقتی پیمانکار پروژه قرارگاه…… باشد توقعی جز این هم نیست!

  6. نزدیک انتخاباته باید افتتاح بشه حتی نصفه ونیمه حذف لوپ های پل چمران هم اشتباه بزرگی بود عملا کارایی این بزرگراه رو کم میکنه چون نه لوپ اجرا شد نه دوربرگردان غیر همسطح چمران

  7. وقتی صدا و سیمای مملکت قدرتش از تمام نهاد های داخل استان بیشتر هست نمیتوان توقع بازگشایی کامل طرح را داشت. بنده به عنوان کسی که در جریان تمام مسائل این پروژه بوده ام تنها دلیل به سرانجام نرسیدن این پروژه را عدم همکاری صدا و سیما میدانم کما اینکه شما میتوانید کوله پل احداث شده را در ورودی مسیر جام جم ببینید که به همان دلیل ذکر شده در بالا نیمه کاره باقی مانده است.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.