تاریخ : جمعه, ۲ آذر , ۱۴۰۳ Friday, 22 November , 2024

آخرین اخبار

ساخت همزمان ۴ خط مترو در شیراز 🎥: پیشرفت ۸۵ درصدی زیرگذر گویم گلسنگ و حفاری کوه رحمت برای تخت جمشید خطرناک تر است یا کنسرت؟ 🎥: آخرین روند ساخت زیرگذر گویم 🎥: ساخت بزرگترین پارک آبی کشور در شیراز 🎥: ساخت بزرگترین آکواریوم کشور در شیراز کمبود زمین مسکن ملی در صدرا ساخت ۶ شهرک جدید مسکونی در فارس 🎥: آخرین وضعیت احداث دوربرگردان اردی‌بهشت شیراز – تیر ۱۴۰۳ ثبت ملی ۹ درخت کهنسال در فارس حافظیه همچنان در صدر پربازدیدترین جاذبه تاریخی کشور در نوروز پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز

9

پیشرفت ۸۰ درصدی ساخت پل کابلی ولیعصر شیراز، بزرگترین پل کابلی تک پایلون کشور

  • کد خبر : 29604
  • 16 مرداد 1395 - 11:45

پل کابلی ولی عصر(عج) که در زمان بهره برداری عنوان بزرگترین و طولانی ترین پل کابلی تک پایلون ایران را از آن خود خواهد کرد، در میدان ولی عصر(عج) شهر شیراز واقع شده که مسیر بلوار سلمان فارسی و پل پیرنیا را مستقیما به بلوار زینبیه و پل دفاع مقدس متصل می کند.
به گزارش شیراز ۱۴۰۰ به نقل از روابط عمومی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)، کارفرمای این پروژه شهرداری شیراز است و به همت کارکنان موسسه عمران از گروه تخصصی قائم قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) از ابتدای شهریور۹۱ شروع شده و هم اکنون به پیشرفت۸۰ درصدی دست یافته است.
آن چه در پی می آید گفتگو با مهندس احسان انصاری مدیرعامل موسسه عمران گروه تخصصی قائم می باشد، که نسبت به این پل توضیحاتی ارائه کرده است.
ویژگی های منحصر به فرد پروژه چیست؟
ساختار این پل بصورت کابل های پیش تنیده بوده و مهم ترین مشخصه این پل، کابلی بوده و ارتفاع حدود۶۳ متری پایلون (ستون اصلی نگهدارنده عرشه) آن از روی فندانسیون است، از طرفی طول این پل با احتساب باند های رفت و برگشت بیش از۲۰۶۰ متر و طول بزرگترین دهانه آن ۱۰۱ متر است که از لحاظ شیوه محاسباتی و اجرای آن به صورت تک پایلون هیچکدام از پل های کابلی اجرا شده در کشور قابل مقایسه با آن نیستند.
دلایل ساخت پل به صورت کابلی چه بوده است؟
دلایل اصلی ساخت این پل به صورت کابلی، جبران فاصله زیاد بین ستون های پل به دلیل وجود ایستگاه شماره۹ قطارشهری در زیر عرشه پل است. ساخت این سازه به صورت کابلی که به جرات می توان گفت یکی از خاص ترین پروژه ها و نمادی از پیشرفت و ترقی علم مهندسی کشور است. علاوه بر زیبایی که به فضای شهری می دهد موجب بومی سازی طراحی و اجرای چنین پروژه هایی شده و نزدیک شدن به آرمان های اقتصاد مقاومتی را محقق می سازد. برنامه ریزی دقیق و منسجم، جلسات متعدد و بعضا طولانی و همت بزرگ مردان عرصه سازندگی موجب جمع آوری دانش فنی بسیاری در این زمینه گشته و راه را برای آیندگان هموارتر نموده است.
اهداف کلی طرح چیست؟
اهداف کلی پروژه شامل تسهیل و افزایش سرعت تردد و کاهش زمان انتظار چراغ قرمزها، کاهش مصرف سوخت و به طبع آن کاهش آلودگی هوا، آلودگی صوتی، کاهش تصادفات و افزایش ایمنی شهروندان در محدوده ای از نقاط پر ترافیک شهر شیراز است.
اتمام پروژه چه زمانی است؟
با یاری خداوند متعال و تلاش شبانه روزی کلیه عوامل ذیربط در شهرداری و پرسنل موسسه عمران امید است در صورت رفع باقیمانده معارضین ملکی و تاسیساتی که عمده مشکل عملیات اجرایی می باشد؛ کارهای اجرایی در نیمه دوم امسال به اتمام رسیده و مردم عزیز شیراز همزمان با جشن پیروزی انقلاب بتوانند از مزایای این پل زیبا بهره مند گردند.

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=29604

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. خدا قوت به همه مهندسان طراحان و کارگران زحمت کش شیرازی و صد البته اینکه نیروهای خدوم سپاه نباید در کارهای اقتصادی مشارکت کنند.

  2. چه اشکالی داره وقتی توانمندیش رو داره اونا هم جوون ها و بچه های همین مملکت هستن ..حالا میخواد قرار گاه خاتم باشه میخواد شرکت خصوصی.ضمنا شرکت های خصوصی در ایران هنوز توانمندی یا تجهیزات اجرای همچین پروژه هایی رو ندارن اکثرا.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.