تاریخ : پنج شنبه, ۲۴ خرداد , ۱۴۰۳ Thursday, 13 June , 2024

آخرین اخبار

حافظیه همچنان در صدر پربازدیدترین جاذبه تاریخی کشور در نوروز پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز ارایه لایحه بودجه ۲۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری شیراز در سال ۱۴۰۳ پروژه نیمه کاره و شکست خورده المان ورودی غربی شیراز خرید آنلاین تنقلات تا ۵۰% تخفیف در شیراز: لذت خرید بدون دردسر حوادث بی پایان رانندگی در آزادراه شیراز – اصفهان 🎥 تصاویر هوایی از طبیعت برفی فارس گلایه شهردار شیراز از شرایط تامین واگن برای خط ۲ مترو گازگرفتگی ۳۸ نفر در استان فارس تبلیغات گسترده در صفحات اینستاگرام شیراز بازگشت خطوط شبانه اتوبوس به شیراز ورود سامانه بارشی به فارس

11

تخصیص اعتبار ۱۲ هزار میلیارد ریالی به آزادراه شیراز – اصفهان

  • کد خبر : 28384
  • 30 خرداد 1395 - 11:01

آزادراه شیراز اصفهان13استاندار فارس گفت: اوراق خزانه اسلامی تنها راه تامین منابع مالی مطمئن برای پروژه های مهم است. به گزارش شیراز۱۴۰۰ به نقل از ایرنا، سید محمد علی افشانی، شنبه در جلسه شورای برنامه استان در شیراز افزود: دستگاه های اجرایی باید پیگیر باشند و از محل اوراق خزانه اسلامی اعتبارات خوبی دریافت کنند چرا که تخصیص های ملی و استانی که در سال ۹۴ به پروژه های این استان اختصاص یافت ۴۰ درصد بود و با توجه به مشکلات اعتباری امسال ممکن است این رقم نیز قابل ملاحظه نباشد.
وی ادامه داد: تمام دستگاه هایی که اوراق خزانه اسلامی به آنها تعلق می گیرد جذب این اوراق را در اولویت خود قرار دهند چرا که با توجه به محدودیت منابع و اعتبارات عمرانی و پایین بودن میزان تخصیص، این اوراق بهترین راه برای تامین منابع مالی پروژه هاست. استاندار فارس، ضمن تاکید بر لزوم پیگیری اعتبارات ملی در ماه های ابتدایی امسال افزود: دستگاه هایی که تاکنون این پیگیری ها را انجام نداده اند قبل از توزیع اعتبارات ملی تلاش کنند که سهم بیشتری را در اعتبارات متمرکز در حوزه بخشی به دست آورند.
افشانی اضافه کرد: درصد اعتبارات ملی که توسط مدیران دریافت می شود بیانگر میزان فعالیت و کارنامه آنهاست و بنابراین مدیران نباید به میزانی که به آنها داده می شود اکتفا کنند و تلاش کنند که سهم بیشتری را برای استان به دست آورند.

**تخصیص اعتبار ۱۲ هزار میلیارد ریالی به آزادراه شیراز – اصفهان
استاندار فارس، با اشاره به تلاش های انجام شده برای جذب اعتبارات لازم برای اجرای پروژه آزادراه شیراز- اصفهان گفت: در سه ماه گذشته ۱۲هزار میلیارد ریال در چند نوبت به این پروژه اختصاص یافت.
افشانی، در مورد روند اجرا و پیشرفت فیزیکی پروژه نیز گفت: در بازدیدی که ۶ ماه قبل از این پروژه داشتیم میزان پیشرفت فیزیکی اندک بود اما با توجه به پیگیری ها و مکاتبات انجام شده، روند اجرای پروژه سرعت گرفت و امروز بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. او گفت: در بازدید اخیر میزان ماشین آلات در کارگاه به ۵۴۴ دستگاه رسیده بود و پیش بینی می شود که تا پایان سال ۹۵ میزان پیشرفت فیزیکی پروژه در مجموع به ۶۰ درصد برسد.
استاندار فارس اضافه کرد: این موفقیت و پیشرفت بیانگر این است که اگر کارها به خوبی پیگیری شود می توانیم پروژه های مهم را فعال کنیم. وی، در باره اعتبارات پروژه آزادراه شیراز- اصفهان هم گفت: در اسفند سال ۹۴ سه هزار میلیارد ریال از سوی وزارت راه و شهرسازی و از محل اوراق خزانه اسلامی به این پروژه اختصاص داده شد و سه هزار میلیارد ریال نیز توسط وزارت دفاع به عنوان پیمانکار پروژه تخصیص یافت.
او افزود: در بازدید اخیر نیز سه هزار میلیارد ریال دیگر توسط وزارت راه و شهرسازی و معادل آن نیز توسط وزارت دفاع تخصیص یافت که این بیانگر تخصیص ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار ظرف سه ماه گذشته برای اجرای پروژه آزاد راه شیراز- اصفهان است. وی گفت: همچنین از سوی معاونت آزاد راههای وزارت راه و شهرسازی قول مساعد داده شد که در صورتی که پیمانکار پروژه (وزارت دفاع) توان افزایش اعتبار تخصیص را داشته باشد، وزارت راه سهم خود را به پنج هزار میلیارد ریال افزایش دهد.
افشانی افزود: با این میزان تخصیص اعتبار و فعالیت ماشین آلات، می توان امیدوار بود که پروژه در سال ۹۷ به بهره برداری برسد.
استاندار فارس، در مورد پروژه بزرگراه شیراز- اهواز هم گفت: در سال گذشته در نامه ای، تقاضای تامین اعتبار برای اجرای این پروژه در سال ۹۵ – ۹۶ را تقدیم وزیر راه و شهرسازی کردیم. او افزود: در بازدید اخیر که از محور تنگ ابوالحیات صورت گرفت مقرر شد که تا سال آینده، ۲۱ کیلومتر این تنگه از محل اوراق خزانه اسلامی تامین اعتبار و اجرا شود.
افشانی افزود: در بحث سدها نیز در جلسه ای که با وزیر نیرو داشتیم رقم خوبی از محل اوراق خزانه اسلامی به این امر اختصاص داده شد و امسال هم پیگیر هستیم تا سهم بیشتری دریافت کنیم.

**مزیت های فارس در سند چشم انداز توسعه استان دیده شود
استاندار فارس، ضمن تاکید بر لزوم توجه به مزیت ها و ظرفیت های این استان در تهیه سند چشم انداز گفت: باید در بازنگری که قرار است انجام گیرد به این مزیت ها توجه بیشتری شود.
افشانی، به مساله توجه دستگاه های اجرایی به موضوع اقتصاد مقاومتی در حوزه فعالیتشان اشاره کرد و گفت: از آنجا که اقتصاد مقاومتی هم مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و هم دولت و به ویژه معاون اول رئیس جمهوری به عنوان فرمانده ستاد است، بنابراین هر کدام از دستگاه های اجرایی در حوزه فعالیت خود باید بندهای ۲۴ گانه را بررسی کرده و اقدامات انجام شده را ماهانه گزارش کنند تا ما هم به کشور ارائه دهیم.
او گفت: می توان گفت که در این زمینه تقریبا یک رقابت بین استان های کشور است و اگر مدیران در حوزه فعالیت خود کوتاهی کنند تاثیر آن بر روی همه مردم است چرا که دولت پس از دریافت این گزارش ها و بررسی آنها، بر اساس آن تصمیم گیری می کند و به میزان فعالیت هر دستگاه منابع آنرا را نیز اختصاص می دهد.

**طرح آمایش باید جنبه عملی داشته باشد
استاندار فارس، در خصوص اجرای طرح آمایش سرزمین هم گفت: در زمینه این طرح باید در گام اول کاری که انجام می شود جنبه عملی داشته باشد و تمام ابعاد استان در آن مورد آمایش قرار گیرد.
وی افزود: امروز باید باید ببینیم که در طرح آمایش، بازار هدف ما کجاست و با توجه به شرایط اقلیمی، سیاسی و اقتصاد چه تصمیمی باید اتخاذ کنیم.
او ادامه داد: در بخش گردشگری هم هیچ استانی قابلیت های فارس را ندارد، در حوزه گردشگری مذهبی وجود بارگاه شاهچراغ (ع)، در حوزه فرهنگی و ادبی وجود آرامگاه های حافظ و سعدی و در بخث تاریخی وجود تخت جمشید، و بنابراین حوزه گردشگری باید در طرح آمایش به شکل ویژه دیده شود.
طرح آمایش سرزمین، شامل برنامه‌ریزی و سازمان دادن به نحوه اشتغال، تعیین محل سکونت انسان‌ها، محل فعالیت و تجهیزات و کنش‌های بین عوامل گوناگون نظام اجتماعی- اقتصادی است. و در حقیقت این طرح برنامه‌ریزی کلان برای نیروهای اقتصادی، طبیعی و انسانی را مدنظر دارد.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس در مورد طرح آمایش سرزمین اظهار کرده بود این طرح که هم اینک در این استان در حال تدوین است، مبنای توزیع منابع در ۱۰ سال آینده در استان می شود .

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=28384

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. هیچ حرفی از اتصال فارس به دریا نزده!

  2. در شرایطی که دنیا حمل و نقل را بر پایه قطارهای سریع السیر گذاشته این پروژه های راهسازی چگونه توجیه دارد؟ جنگلهای بلوط کامفیروز نابود شد، اقتصاد شهرهایی که در مسیر قبلی شیراز اصفهان هستند نابود می گردد و میلیارها میلیارد بودجه به پروژه ای اینچنینی در این شرایط اقتصادی. آخر این چه بی برنامه گی و بی تدبیری است؟

    • دوست عزیز قطار سریع السیر هیچ شکی نیست که استان فارس و شهر شیراز به اون نیاز داره اما چه طور شما ساخت آزادراهی که شیراز رو حدود دو ساعت به تهران نزدیک تر می کنه رو بی تدبیری می دونید? اهمیت جاده و آزادراه از راه آهن اگر بیش تر نباشه کم تر هم نیست.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.