تاریخ : شنبه, ۱۳ خرداد , ۱۴۰۲ Saturday, 3 June , 2023

آخرین اخبار

آغاز عملیات اجرایی سه ایستگاه خط ۳ مترو 🎥 آغاز ساخت بزرگترین آکواریوم ایران در شیراز 📷 ایستگاه مترو عادل آباد در خط ۲ مترو شیراز انعقاد چند تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری به ارزش تقریبی ۱۴ هزار میلیارد تومان عملیات ساماندهی ۱۸ کیلومتر از کمربندی جنوبی در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت کمک ۱۰۰میلیونی شهرداری شیراز برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی 📷 نام شیراز بر قامت برج آزادی تهران نقش بست فرهنگ و هنر بهترین ابزار برای مقابله با ناهنجاری های اجتماعی است 📷 افتتاح دوبرگردان نیایش وعده نصب تابلو روزشمار پروژه های شهرداری شیراز عملی نشد طرح تقاطع نواب صفوی – بزرگراه کمربندی شیراز میزان بارش شهرهای فارس در سامانه بارشی اخیر اعلام شد 🎥 ترنم و طراوت باران در بیشتر نقاط فارس 🎥 جان دوباره آبشار فصلی دشت ارژن از ۸ اَبَـــر پروژه وعده داده شده چه خبر؟ 📷 پاییز رنگارنگ شیراز در باران آذرماه 📷 تصاویر هوایی زیبا از شیراز 📷 مجسمه سعدی شیرازی در شهر نانجینگ چین نصب شد باغ جنت به عنوان نخستین محل تجمعات قانونی در شیراز تعیین شد افتتاح باند دوم جاده ابوالحیات- دشت ارژن

6

آزادراه شیراز اصفهان روی خط بی پولی، ۳۱ درصد پیشرفت در ۶ سال!

  • کد خبر : 28056
  • 12 خرداد 1395 - 10:20

آزادراه شیراز اصفهان20مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس از تلاش دولت و پیمانکار برای خارج شدن پروژه آزاد راه شیراز اصفهان از رکود خبر داد و گفت: نظارت بر این پروژه بر عهده استان نیست و به شکل کلان از تهران مدیریت و نظارت می‌شود. به گزارش شیراز۱۴۰۰ به نقل از ایسنا، خداد مقبلی در اولین نشست خبری خود، با قبول این واقعیت که پروژه آزاد راه شیراز اصفهان طی ۲ سال گذشته تقریبا راکد بوده است، علت این رکود را ضعف مالی پیمانکار عنوان کرد.

مقبلی با تصریح اینکه این پروژه حدود ۳۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیمانکار در هر ۶ قطعه آن اقدامات زیرسازی را تا حدی انجام داده است، گفت: معمولا توان‌سنجی برای واگذاری یک پیمان، ابتدای کار انجام می‌شود و پیمانکار این پروژه‌ هم در زمان خود از تواناترین پیمانکاران حوزه راه محسوب می‌شده است اما با توجه به اینکه همزمان با این پروژه، پروژه‌های دیگری را نیز در دست اجرا دارد، در ادامه کار با مشکل مواجه شده است.

وی هزینه پیش‌بینی شده برای اجرای آزادراه شیراز اصفهان را بالغ بر هزار میلیارد تومان ذکر و اضافه کرد: سهم دولت و بخش خصوصی، پنجاه پنجاه بوده و تاکنون دولت ۵۰ درصد از سهم خود را تامین کرده است.

مقبلی ابراز امیدواری کرد که با توجه به تغییرات مدیریتی که در سطح معاونت توسعه راه‌های وزارتخانه ایجاد شده و میرشفیع مسئولیت را عهده‌دار شده است، شاهد تحولات خوبی در حوزه آزادراهای کشور باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس همچنین گفت: با توجه به مشکلات مالی و اقتصادی دولت در سال گذشته، میزان تخصیص اعتبارات به پروژه‌های راه و شهرسازی حتی پروژه‌های مصوب سفر دولت، کامل نبوده است.

مقبلی گفت: حجم اعتبار تخصیص داده شده به پروژه‌های راه و شهرسازی مصوب سفر هیئت دولت در استان فارس حدود ۴۸ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته راه و شهرسازی فارس بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان به پیمانکاران این حوزه بدهکار بوده است، گفت: با تامین منابع از محل اوراق قرضه، بخشی از این بدهی پرداخت شده و اکنون کل بدهی به ۳۳۰ میلیارد تومان رسیده است.

مقبلی در عین‌حال تصریح کرد: امیدواریم تا پایان امسال، بخش قابل توجهی از این بدهی تامین و پرداخت شود. اگرچه علی‌رغم این بدهی، تمام پروژه‌های تحت مدیریت و نظارت این اداره کل در سراسر فارس، فعال است.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس همچنین آمادگی این اداره کل برای واگذاری مدیریت کمربندی شیراز به شهردار با اعلام و خاطرنشان کرد: برای حل این مشکل مراحل نهایی فاز اول کمربندی شمال شرق شیراز در حال انجام است و امیدواری در هفته دولت آماده بهره‌برداری شود.

او گفت: فاز دوم این پروژه با توجه به اینکه باید ۳ تونل به طول حدود ۹۲۰ متر احداث می‌شد، امیدواریم تا اواسط سال ۹۶ به پایان برسد و قطعه سوم نیز که مسیر را به سه راهی پل فسا متصل می‌کند، پس از نهایی شدن تملک ۴ کیلومتر باقیمانده، اجرایی شود.

مقبلی با بیان اینکه فارس ۲۳ هزار و ۷۷۸ کیلومتر راه نیاز دارد گفت: از این میزان ۱۵ هزار و ۸۴۳ کیلومتر راه تاکنون در بخش‌های مختلف احداث شده و ۵ هزار ۹۲۶ کیلومتر دیگر نیاز است.

وی با بیان اینکه ۱۱ درصد از کل راه‌های همسنگ کشور در فارس قرار دارد، گفت: استان فارس در تصادفات جاده‌ای نوروز ۹۵، رتبه اول کشور را داشت هرچند در آمار شاهد کاهش ۲۱.۷ درصدی وقوع حوادث و همچنین کاهش شدت حادثه بودیم.

مقبلی با تصریح اینکه در هیچ یک از حوادث جاده‌ای حادث شده در استان فارس، راه عامل اصلی وقوع نبوده است، گفت: بیش از ۸۱ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار، حدود ۹۰ درصد روستاهای بالای ۵۰ خانوار و ۹۱ درصد روستاهای بالای ۱۰۰ خانوار دارای راه روستایی است.

او در خصوص وضعیت مسکن مهر نیز گفت: ۱۱۲ هزار و ۶۰۵ واحد مسکن مهر تعهد استان فارس بوده که از این تعداد ۵۱ هزار و ۴۵۲ واحد مربوط به شمال استان و ۷ هزار و ۳۹۶ واحد مربوط به حوزه لارستان است.

مقبلی تصریح کرد: ۲۳ هزار و ۸۷۳ واحد از کل واحدهای مسکن مهر مربوط به شرکت عمران صدرا و ۲۹ هزار و ۸۸۴ واحد نیز متعلق به بنیاد مسکن بوده است و جمعا ۹۰ درصد از واحدها تکمیل شده است. امیدواریم تا پایان امسال تمام واحدها تکمیل شود.

>
نظرات حاوی توهین، افترا، غیرمرتبط با عنوان مطلب و نگاشته شده به صورت انگلیسی تایید نخواهند شد. در صورت نیاز به "بحث آزاد" از منوی بالای سایت مراجعه کنید.
telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=28056

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. درود
    در مورد واگذاری کمربندی شیراز به شهرداری ، تا وقتی که کمربندی شرقی شیراز به طور کامل افتتاح نشده است شهرداری نباید کمربندی را تحویل بگیرد چراکه فقط هزینه اش تحمیل میشه و نمیتوان از ورود خودروهای سنگین به این جاده جلوگیری کرد

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.