تاریخ : پنج شنبه, ۲۷ آذر , ۱۴۰۴ Thursday, 18 December , 2025

آخرین اخبار

آمار بارش شیراز و شهرهای فارس/ ۲۶ آذر ۱۴۰۴ پر شدن ۴۰ درصد سد سلمان فارسی 🎥: تلاش راهداری فارس برای بازگشایی جاده های برفگیر امدادرسانی هلال احمر به مسافران گرفتار در برف قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۲۶ آذر ۱۴۰۴ 🎥: پروژه دوربرگردان میثم جانمایی آرامستان صدرا افزایش نرخ عوارض آزادراه های کشور ۲/۴ میلیون مترمکعب آب وارد سد سلمان فارسی شد آمار بارش شیراز و شهرهای فارس/ ۲۵ آذر ۱۴۰۴ ثبت جهانی حریم محور زندیه، قربانی هتل آسمان! گزارش میدانی از اتاق فرارهای شیراز؛ تجربه‌ای متفاوت در میان جوانان شهر قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۲۵ آذر ۱۴۰۴ سارق منازل در شیراز دستگیر شد تداوم ساخت‌ و سازهای غیرمجاز در باغات قصردشت مرکز شهر شیراز؛ گره کور ترافیک فوت ۶ نفر بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا در فارس پیروزی پرگل فجرسپاسی قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۲۴ آذر ۱۴۰۴ تعطیلی کامل مسابقات ورزشی فارس به‌دلیل هشدار سطح قرمز هواشناسی

32

مشکل مالی همچنان سد راه آزادراه شیراز – اصفهان

  • کد خبر : 26982
  • 23 فروردین 1395 - 19:35

آزادراه شیراز اصفهان21معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها با بیان اینکه بخشی از طلب پیمانکاران آزادراه اصفهان-شیراز از محل اسناد خزانه اسلامی پرداخت شد، گفت: طرف مشارکت در این آزادراه مشکل تأمین نقدینگی دارد که مقرر شد سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در قالب یک کنسرسیوم ایرانی در این آزادراه مشارکت مالی کنند.

به گزارش شیراز۱۴۰۰، حسن احمدی نوری در گفتگو با فارس با اشاره به ورود سرمایه‌گذاری داخلی-خارجی به آزادراه اصفهان-شیراز‌ اظهار داشت: تکمیل آزادراه اصفهان-شیراز در کریدور ترانزیتی شمال-جنوب جزو اولویت‌های اصلی دولت است. این مسیر آزادراهی از جاده موجود ۱۳۰ کیلومتر کوتاه‌تر است و در عین حال کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی، کاهش مصرف سوخت، کاهش چشمگیر شمار تلفات و مجروحان حوادث رانندگی از مزایای این پروژه است .

وی بیان کرد:‌ این پروژه با محورهای اصفهان – شیراز، سمیرم – یاسوج و مرودشت تقاطع داشته و در انتها به کمربندی شمال شرقی شیراز‌ متصل می‌شود.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور با اشاره به اینکه پروژه در حال حاضر ۲۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اضافه کرد: نخستین تجربه استفاده از بتن در روسازی یک آزادراه در این پروژه استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آزادراه اصفهان-شیراز به عنوان حلقه ارتباطی بین ۶ استان در مرکز، جنوب و جنوب غرب و بخشی از کریدور ترانزیتی شمال-جنوب مطرح است، گفت: عبور از مناطق جنگلی، نهرها، باغات حاصل‌خیز کشاورزی، فقر مصالح به‌خصوص مصالح‌ خاکریز‌ها و همچنین مشکلات در اخذ مجوزهای لازم از مراکز مربوطه بخشی از مشکلات پیش‌رو در احداث این آزادراه است.

احمدی نوری یادآور شد: بحث آزادسازی محور با توجه به عبور کریدور از اراضی منابع طبیعی، زمین‌های کشاورزی حاصلخیز و باغ‌ها موجب می‌شود که تملک اراضی یکی از زمان‌برترین بخش‌های پروژه باشد.

وی با اظهار اینکه برخی از بدهی‌های این پروژه را از محل اسناد خزانه اسلامی پرداخت کرده‌ایم و از ابتدای امسال عملیات تکمیل این آزادراه سرعت می‌گیرد،اضافه کرد: تلاش می‌کنیم در شرایط پساتحریم از فضاهای باز شده استفاده ‌کنیم که یکی از این فضاها، حضور سرمایه‌گذاران خارجی در پروژه‌های زیربنایی است؛ با توجه به شناختی که از سوی خارجی‌ها در پروژه‌های عمرانی ایران شکل گرفته و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری از سوی ایران، این امید وجود دارد که در آینده نزدیک بسیاری از این پروژه‌ها با همکاری مشترک طرف‌های ایرانی و خارجی ساخته شود.

‌پروژه‌ آزادراه اصفهان-شیراز ۲۱۰ کیلومتر است که در دو قسمت و هر قسمت در ۳ قطعه در حال انجام است .با تکمیل این آزادراه زمان سفر بین اصفهان تا شیراز ‌با خودرو سواری ‌۱۰۰ دقیقه، با اتوبوس ۱۱۵ دقیقه و با کامیون و مینی بوس ۱۴۰ دقیقه کاهش می‌یابد.‌

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=26982

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.