تاریخ : شنبه, ۲۰ بهمن , ۱۴۰۳ Saturday, 8 February , 2025

آخرین اخبار

📸:تعطیلی کارگاه تقاطع سفیر _ کمربندی 📸:ساخت ایستگاه شکوفه خط دو مترو شیراز در هاله ای از ابهام الحاق ۶۰ هزار قطعه زمین به روستا‌های فارس برای طرح نهضت ملی مسکن سانحه رانندگی در جاده کازرون به بوشهر ۵ کشته برجای گذاشت قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/۱۹ بهمن ۱۴۰۳ 📸:مراحل پایانی ساخت تقاطع سپهر ادامه بارفروشی در کمربندی کشن با وجود نصب دوربین کنترل سرعت! پیروزی فجرسپاسی و ادامه صدر نشینی، در شب توقف رقبا 📸:عمر ناچیز نورپردازی پل های عابر پیاده تخصیص ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احیای مجموعه تاریخی زندیه قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۱۸ بهمن ۱۴۰۳ 📸:بهسازی سنگ فرش محور حافظیه تشکیل کارگروه مشترک برای حل مشکلات بین شیراز و صدرا 📸:ادامه تاریکی تقاطع رودکی فعالیت ۵۰۰۰ مطب پزشک تنها در یک خیابان شیراز قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۱۷ بهمن ۱۴۰۳ 📸:ایستگاه مترو قهرمانان، دوسال پس از افتتاح! کاهش حجم ذخیره سدهای فارس؛ حجم مفید فقط ۲۶ درصد ادعای کشف سکه‌ در بیضا و فروش در نیویورک اثبات نشده است بتن‌ریزی عرشه پروژه روگذر قائم – رحمت

18

مشکل مالی همچنان سد راه آزادراه شیراز – اصفهان

  • کد خبر : 26982
  • 23 فروردین 1395 - 19:35

آزادراه شیراز اصفهان21معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها با بیان اینکه بخشی از طلب پیمانکاران آزادراه اصفهان-شیراز از محل اسناد خزانه اسلامی پرداخت شد، گفت: طرف مشارکت در این آزادراه مشکل تأمین نقدینگی دارد که مقرر شد سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در قالب یک کنسرسیوم ایرانی در این آزادراه مشارکت مالی کنند.

به گزارش شیراز۱۴۰۰، حسن احمدی نوری در گفتگو با فارس با اشاره به ورود سرمایه‌گذاری داخلی-خارجی به آزادراه اصفهان-شیراز‌ اظهار داشت: تکمیل آزادراه اصفهان-شیراز در کریدور ترانزیتی شمال-جنوب جزو اولویت‌های اصلی دولت است. این مسیر آزادراهی از جاده موجود ۱۳۰ کیلومتر کوتاه‌تر است و در عین حال کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی، کاهش مصرف سوخت، کاهش چشمگیر شمار تلفات و مجروحان حوادث رانندگی از مزایای این پروژه است .

وی بیان کرد:‌ این پروژه با محورهای اصفهان – شیراز، سمیرم – یاسوج و مرودشت تقاطع داشته و در انتها به کمربندی شمال شرقی شیراز‌ متصل می‌شود.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور با اشاره به اینکه پروژه در حال حاضر ۲۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اضافه کرد: نخستین تجربه استفاده از بتن در روسازی یک آزادراه در این پروژه استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آزادراه اصفهان-شیراز به عنوان حلقه ارتباطی بین ۶ استان در مرکز، جنوب و جنوب غرب و بخشی از کریدور ترانزیتی شمال-جنوب مطرح است، گفت: عبور از مناطق جنگلی، نهرها، باغات حاصل‌خیز کشاورزی، فقر مصالح به‌خصوص مصالح‌ خاکریز‌ها و همچنین مشکلات در اخذ مجوزهای لازم از مراکز مربوطه بخشی از مشکلات پیش‌رو در احداث این آزادراه است.

احمدی نوری یادآور شد: بحث آزادسازی محور با توجه به عبور کریدور از اراضی منابع طبیعی، زمین‌های کشاورزی حاصلخیز و باغ‌ها موجب می‌شود که تملک اراضی یکی از زمان‌برترین بخش‌های پروژه باشد.

وی با اظهار اینکه برخی از بدهی‌های این پروژه را از محل اسناد خزانه اسلامی پرداخت کرده‌ایم و از ابتدای امسال عملیات تکمیل این آزادراه سرعت می‌گیرد،اضافه کرد: تلاش می‌کنیم در شرایط پساتحریم از فضاهای باز شده استفاده ‌کنیم که یکی از این فضاها، حضور سرمایه‌گذاران خارجی در پروژه‌های زیربنایی است؛ با توجه به شناختی که از سوی خارجی‌ها در پروژه‌های عمرانی ایران شکل گرفته و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری از سوی ایران، این امید وجود دارد که در آینده نزدیک بسیاری از این پروژه‌ها با همکاری مشترک طرف‌های ایرانی و خارجی ساخته شود.

‌پروژه‌ آزادراه اصفهان-شیراز ۲۱۰ کیلومتر است که در دو قسمت و هر قسمت در ۳ قطعه در حال انجام است .با تکمیل این آزادراه زمان سفر بین اصفهان تا شیراز ‌با خودرو سواری ‌۱۰۰ دقیقه، با اتوبوس ۱۱۵ دقیقه و با کامیون و مینی بوس ۱۴۰ دقیقه کاهش می‌یابد.‌

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=26982

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.