طی مراسمی و با حضور مسئولان استانی و کشوری مدیر کل جدید راه و شهرسازی فارس منصوب شد.در آیین تودیع و معارفه مدیران کل راه و شهرسازی فارس، دکتر حناچی معاون وزیر راه و شهرسازی، مهندس رضاییان معاون استنادرای فارس، و جمع کثیری از مسئولان کشوری و استانی حضور داشتند.
در این مراسم دکتر حناچی معاون وزیر راه و شهرسازی، گفت: در تمدن بعد از اسلام، ایران نقش ویژهای داشته و شیراز یکی از نگینهای منطقه بوده که جایگاه ویژهای در بسط و تمدن اسلامی داشته است.
وی با اشاره به اینکه اینجایگاه نباید فراموش شود و باید تلاش کرد تا معماری ایرانی – اسلامی حفظ شود افزود: ما در استان فارس شهرهایی مانند فیروزآباد داریم که میتواند تاریخ شهرسازی جهان را متحول کند.
دکتر حناچی ادامه داد: ثبت جهانی در دنیا موتور محرک اقتصاد است و با فعالیتهایی که در بدنه دولت در حال انجام است بسیاری از آثار فاخر استان در حال ثبت جهانی است.
وی با تاکید به اینکه این پتانسیل میتواند استان فارس را متحول کند تصریح کرد: کافی است اینها را بعنوان ارزشها و موتور محرک اقتصاد علاوه بر ارزشهای فرهنگی ببینیم و تلاش کنیم نقاط قوت را به مزیت و قابلیت تبدیل کرده و از تبدیل نقاط ضعف به تهدید جلوگیری کنیم.
تبدیل ۱۴۰۰ کیلومتر از راههای فارس به بزرگراه
معاون عمرانی استاندار فارس گفت: با تلاشهای انجامشده امیدواریم که تا پایان برنامه ششم یکهزار و ۴۰۰ کیلومتر از راههای این استان به بزرگراه تبدیل شود. به گزارش شیراز۱۴۰۰ به نقل از فارس، خلیل رضاییان بعد از ظهر امروز در آئین تودیع و معارفه مدیران کل پیشین و جدید راه و شهرسازی استان فارس در سخنانی اظهار داشت: یکی از برنامههای مهمی که در این استان در حال اجرایی شدن است اتصال راهآهن شیراز – اصفهان به استانهای جنوبی، بوشهر و بندرعباس بوده که با همکاری وزارت راه و شهرسازی این طرح تا پایان برنامه ششم توسعه بهطور کامل اجرا میشود.
وی خاطرنشان کرد: مسکن مهر از دیگر طرحهایی است که طی امسال یا شش ماهه نخست سال آینده بهطور کامل به بهرهبرداری و پایان میرسد و مردم نیازمند استان فارس صاحب سرپناه میشوند.
معاون عمرانی استاندار فارس با اشاره به عدم رشد متوازن در شهرها افزود: رشد جمعیت در کلانشهر شیراز نسبت به دیگر شهرها به دلیل مهار نکردن خشکسالی و عدم اشتغالزایی بیشتر شده و شاهد روانه شدن مردم از شهرهای کوچکتر و روستاهای بسیاری به این کلانشهر هستیم.
رضاییان تصریح کرد: در شیراز ۳۶۰ هکتار بافت ارزنده تاریخی و نیز فرسوده وجود دارد که با معضل حاشیهنشینی در این محدوده مواجه شدهایم که مشکلات بسیاری را برای این شهر ایجاد کرده است.
معاون عمرانی استاندار فارس گفت: با تلاشهای انجامشده امیدواریم که تا پایان برنامه ششم یکهزار و ۴۰۰ کیلومتر از راهای این استان به بزرگراه تبدیل شود.
وی بیان داشت: توجه به بافتهای تاریخی فرهنگی زمینه ورود گردشگران داخلی و خارجی را به استان فارس هموار میکند و در نتیجه شاهد رونق اقتصادی در سطح این استان خواهیم شد.
معاون عمرانی استاندار فارس اضافه کرد: امیدواریم با معارفه مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان فارس بتوان در راهاندازی بزرگراهها، آزادراهها و نیز دیگر محورهای مواصلاتی بهویژه خطوط ریلی بهبود وضعیت راههای این استان را نسبت به گذشته افزایش دهیم.
به گزارش فارس، در این آئین طی حکمی از سوی وزیر راه و شهرسازی خداداد مقبلی بهعنوان مدیرکل جدید راه و شهرسازی این استان منصوب و از زحمات هوشنگ عشایری مدیرکل پیشین این ادارهکل تقدیر شد.
مدیرکل سابق راه و شهرسازی فارس : احداث ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه
هوشنگ عشایری، مدیر کل سابق راه و شهرسازی استان از جمله اقدامات طول خدمت خود را احداث ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه، ۲۱۰ کیلومتر راه اصلی و ۷۹۰ کیلومتر راه روستایی عنوان کرد. وی به طرح توسعه حرم شاهچراغ (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: توانستیم با مدیریت مطلوبتر شرایط را برای تردد زائرین حرم سهولت بخشیم.
مدیر کل سابق راه و شهرسازی استان با بیان اینکه این اداره کل در حوزه املاک و حقوقی به عنوان حوزه نمونه در سطح کشور معرفی شده است، تصریح کرد: ۸۰ درصد طرح جامع و تفضیلی شهری را تهیه و به نتیجه رساندیم.
وی به تکمیل مسکن مهر در آینده نزدیک اشاره و اضافه کرد: تا کنون بیش از ۳۶ هزار واحد مسکن مهر در استان افتتاح و مابقی تا پایان سال ۹۵ به اتمام میرسد.
عشایری اضافه کرد: با وجود اینکه به پیمانکاران در حوزه راه و مسکن بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی داریم، هیچ پروژه تعطیل شدهای نداریم و به تمامی تعهدات خود پایبند هستیم.
در ادامه این مراسم نیز مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان نیز توسعه راهها و استفاده از پتانسیل سرمایه گذاری را از جمله مهمترین سیاستهای کاری خود عنوان کرد. خدادا مقبلی افزود: وظایف ادارت کل راه و شهرسازی در استانها وظایف سنگینی است که مهمترین آن حفظ و حراست از سرمایههای عظیم ملی در حوزه راه است.
وی با اشاره به اینکه سرمنشاء توسعه استان را وجود بزرگراه است خاطرنشان ساخت: با وجود ۱۶ هزار کیلومتر راه در استان فارس، بالغ بر ۱۳هزار میلیارد سرمایه در استان فارس در اختیار مردم استان و کشور در حوزه راه قرار دارد که حفظ و نگهداری از آن برعهده خدمتگزاران در راه و شهرسازی است.
مقبلی با تاکید بر سرمایه عظیم ملت در حوزه مسکن، املاک، معماری و شهرسازی ابراز کرد: ۲۰ درصد باقی مانده از مسکن مهرتا پایان سال ۹۵ به متقاضیان تحویل میگردد.
مدیر کل جدید راه و شهرسازی فارس در پایان ابراز امیدواری کرد: بتوانم از امروزکه سکان مدیرکل راه و شهرسازی فارس را در اختیار دارم راه و اقدامات شایسته و بایستهای را که مهندس عشایری انجام دادهاند، ادامه دهم.
کار مثبتی هم کرد؟
عملکردشون کاملا قابل لمسه!
پس تقاطع نواب و باهنر-فرهنگیان هم ساخته نخواهد شد…با رفتن عشایری تمامی قرارداد ها با شهرداری تعلیق خواهد شد …حتی واگذاری کمربندی به شهرداری…
خیر دوست عزیز ارتباطی نداره
من میخواستم هروقت عشایری میره شیرینی بدم ولی حالا که مدیر کل جدید میخواد راه اون بنده خدا رو ادامه بده صبر میکنم وقتی این جدیده خواست بره بدم!!!
عشایری از مدیران ناکام و ناکارآمد استان بود که در دوران نفت ۱۴۵ دلاری نتوانست تحول عمرانی در راههای فارس ایجاد کند. توپ را به زمین دیگران انداختن مشخصه بارز وی بود.البته مدیر ناکارآمد مثل ایشان در استان و شیراز کم نداریم. وی در زمان محمود احمدی نژاد از سینه چاکان مسکن مهر بود. بسیاری از مسکن مهر استان در زمان وی بدون تکمیل و بدون آب و برق و گاز بصورت نمایشی تحویل مردم شد.
امیدوارم ایشون ناقص کاریهای عشایری رو ببینه و دیگه راهشو ادامه نده
چه حرف های قشنگی خوب این متن ها تو تهران هست همه مدیران وقتی میان شیراز حفظش کنن بگن :شیراز یکی از نگینهای منطقه بوده که جایگاه ویژهای در بسط و تمدن اسلامی داشته است.
یکی نیست بگه چه نگینی از شیراز ساختید در این سال ها نور این نگین کور میکنه چشم ها رو
ولی کو عمل اون از ازاد راه شیراز اصفهان و راه اهن شیراز
اون از وضع اسفناک کمربندی شیراز و روشنایش و تقاطع هایی که در این کمربندی زده شده در حد شهستان های سر راه هست بهتر که عشایری رفت
یاد آقای مهندس دیهیمی به خیر
در دوران مدیریت ایشان استان فارس توانست رکورد شایسته ای از عمران مسکن مهر را در کشور به خود اختصاص دهد. به نظرم ثبت این رکورد با آن همه ابهام و معظل و مشکلات موجود، کار سختی بود که تنها گوشه ای از اقدامات دوران مدیریت مهندس دیهیمی است.