تاریخ : دوشنبه, ۵ آذر , ۱۴۰۳ Monday, 25 November , 2024

آخرین اخبار

ساخت همزمان ۴ خط مترو در شیراز 🎥: پیشرفت ۸۵ درصدی زیرگذر گویم گلسنگ و حفاری کوه رحمت برای تخت جمشید خطرناک تر است یا کنسرت؟ 🎥: آخرین روند ساخت زیرگذر گویم 🎥: ساخت بزرگترین پارک آبی کشور در شیراز 🎥: ساخت بزرگترین آکواریوم کشور در شیراز کمبود زمین مسکن ملی در صدرا ساخت ۶ شهرک جدید مسکونی در فارس 🎥: آخرین وضعیت احداث دوربرگردان اردی‌بهشت شیراز – تیر ۱۴۰۳ ثبت ملی ۹ درخت کهنسال در فارس حافظیه همچنان در صدر پربازدیدترین جاذبه تاریخی کشور در نوروز پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز

13

مسئولان متوجه عواقب معضل ترافیک نیستند

  • کد خبر : 23373
  • 25 آبان 1394 - 11:02

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: برخی مسئولان استانی و شهری متوجه عواقب متعدد پدیده شوم ترافیک نیستند. به گزارش شیراز۱۴۰۰ به نقل از فارس از شیراز، سید محسن معین بعدازظهر امروز در یکصد و بیست و پنجمین جلسه علنی شورا اظهار داشت: ترافیک وحشتناک مردم شیراز را کلافه و عصبی کرده است.

وی افزود: بر اساس موازین کارشناسی و علمی مشکل ترافیک در شهرهای کم‌تر توسعه‌یافته فقط دو راه‌حل دارد که اول راه‌حل سخت‌افزاری یعنی توسعه معابر شهری و ایجاد تقاطع‌های غیرهمسطح و دوم راه‌حل نرم‌افزاری نظیر مدیریت ترافیک و توسعه سیستم حمل‌ونقل عمومی و ایجاد طرح محدوده ترافیک است و راه‌حل سومی هم وجود ندارد.

این عضو شورا ادامه داد: در شهرهای توسعه‌یافته و کلان‌شهرهایی مانند شیراز که روزانه سیل ورود اتومبیل‌های جدید به شبکه رقمی حدود ۳۰۰ خودرو است، باید هر دو راه‌حل نرم و سخت‌افزاری را توأمان استفاده کرد.

وی یادآور شد: در مطالعات مصوب دانشگاه صنعتی شریف به‌عنوان مشاور ترافیکی قبلی شیراز احداث ۱۰۰ تقاطع غیر همسطح در شیراز پیشنهادشده بود و ازاین‌رو در شورای شهر قبلی پروژه‌هائی با عنوان هدف ۹۰ و در قالب احداث ۲۳ تقاطع غیر همسطح طراحی و به مرحله اجرا گذاشته شد که تاکنون ۲۰ تقاطع اجراشده و همین امر موجب رضایت نسبی شهروندان از شورای شهر و شهرداری شده است.

معین بیان کرد: در برنامه پنج‌ساله دوم مصوب شورای شهر قبلی و فعلی تا سال ۹۶، اجرای سالانه ۶ تقاطع غیرهمسطح و مجموعاً ۳۰ تقاطع تصویب‌شده که متأسفانه در مرحله اجرا به کمتر از نصف تقلیل یافته است و از طرف دیگر راه‌حل نرم‌افزاری یعنی طرح محدوده ترافیک متوقف و به یک کلاف سردرگم تبدیل‌شده و توسعه سیستم حمل‌ونقل عمومی و قطار شهری متناسب با نیازهای شهر نیست و همه این قضایا سبب شده که فاصله شهر از غول لجام‌گسیخته ترافیک هر روز بیشتر شود و متأسفانه بعضی مسئولین هم متوجه عواقب این پدیده شوم خفه‌کننده جان و روان و اقتصاد مردم نیستند.

وی تصریح کرد: من به‌عنوان نماینده شورای شهر در چهارچوب وظائف قانونی و شرعی خویش به شهرداری و پلیس و شورای ترافیک استان هشدار می‌دهم که به‌غیراز دو راه‌حل توسعه معابر شهری و مدیریت ترافیکی شهر هیچ راه‌حل دیگری وجود ندارد.

معین خطاب به شهردار شیراز پرسش‌هایی را مطرح و عنوان کرد: چرا توسعه عمرانی معابر هر روز کندتر از روز قبل می‌شود و چرا طرح‌های عمرانی مصوب شورای شهر نظیر تقاطع‌های غیر هم‌سطح میدان قصردشت و میدان مطهری را شروع نمی‌کنید که آنچه تاکنون موجب رضایت مردم و محبوبیت جنابعالی شده اجرای طرح‌های عمرانی مصوب شورای شهر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: به دولت و سازمان آب منطقه‌ای و شهرداری در مورد تعلل در اجرای سد تنگ سرخ هشدار می‌دهم که اگر بارندگی شدید اخیر چند ساعت دیگر ادامه پیدا می‌کرد به‌طورقطع جان و مال مردم با خطرات سیل عظیمی به خطر می‌افتاد و در آن صورت چه کسی پاسخگوی قوه قضائیه نسبت به سهل‌انگاری در اجرای سد تنگ سرخ باهدف کنترل سیلاب بود و چه کسی می‌تواند تضمین دهد که در سال‌های آتی سیلی همانند سیل سال ۸۰ با ۱۱ نفر تلفات جانی و میلیاردها تومان تلفات مالی تکرار نشود.

تعلل در انجام مطالعات و اجرای پارک‌های بزرگ شهری نظیر پارک حاشیه‌ای رودخانه سلطان‌آباد و پارک ۲۰۰ هکتاری انجیره و پارک چمران جنوبی و پارک دلتای نهر اعظم دیگر مواردی بود که معین در سخنان خود به آن اشاره کرد.

به گزارش شیراز۱۴۰۰ به نظر می رسد معین این صحبتها را در پاسخ به نطق پیش از دستور ترابی، دیگر عضو شورا در هفته گذشته بیان داشته که وی خواستار تعطیلی برخی از طرحهای عمرانی شده بود.

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=23373

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 6در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۶
  1. ما که نفهمیدیم تو این شورای شهر چی می گذره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  2. امثال اقایان ترابی فکر میکنند مردم باید با چهارپا رفت و امد کنند تا مشکل ترافیک حل شود متاسفانه افکار شورای شهر باعث عقبگرد مجموعه شهرداری شده است و با هر نوع پیشرفت شهری مخالفت میکنند .باز صحبتهای اقای معین جای تشکر دارد

  3. خدا خیرش بده باز این یه حرفی زد دیشب بعد از یک هفته یه کاری برام پیش اومد مجبور شدم با ماشین برم ولی از کرده خودم پشیمان شدمم به هر سمت و خیابانی میرفتم گره ترافیکی داشت کلافه شده بودم میخواستم ماشینمو پارک کنم وسط خیابون و فرار کنم داره وضع خیلی بد میشه دوتا ماشین هم بهم زدن فقط کم مونده بود سر همو ببرن
    از یه طرف نظم بد پارک کردن در خیابان و مجوز های نادرستی که شهرداری به تمام اصناف میده مخصوصا میکانیکی ها نمونش از میدان صنایع تا آرین

  4. افرادی امثال ترابی قطعا چون شیرازی نیستند از پیشرفت شیراز ناراحت هستن.
    طرح ترافیک شیراز باید اجرایی بشه .با ایجاد خطوط بی ار تی به معنای واقعی با اتوبوسهای نو و دوکابین چپ دربرای بلوار و بزرگراه و راست در برای خیابان ها مثل قصردشت.وگسترش مترو.
    تغییر کاربری خیلی از بلوارها به بزرگراه و جلوگیری از توقف های حاشیه.مثل میرزای شیرازی .مدرس.چمران. باهنر .رحمت و سرداران .و… با اعمال اینها قطعا ترافیک روان و خوب میشه.

  5. درود
    کلا تمام این صحبتها همیشه در حد حرف و جلسه بوده و هست!
    اما اگر بخواهیم از دید منتقدانه به صحبتهای آقای معین نکاه کنیم ، واقعا هم مشکل اصلی شهر شیراز سرعت لاکپشت وار پیشرفت و ارتقاع تاسیسات و پروژه های شهری نسبت به سرعت بالای افزایش جمعیت و تعداد خودروهاست!
    تمام پروژه هایی که در ۵سال اخیر اجرا شدند یا درحال اجرا هستند لااقل باید همان ۵سال پیش به بهربرداری میرسیدند!
    هنوز هم خیلی دیر نشده!
    شهرداری هنوز وقت دارد این کمبودها را در پروژه های در دست اجرا و آتی الاجرا جبران کند.به این شرط که سرعت و کیفیت احداث این پروژه ها نسبت به تمام پروژه های اجرا شده اخیر افزایش چشمگیری پیدا کند و آینده نگری در تمام آنها لحاظ شود!

  6. طرح زوج و فرد خودروها از درب منزل تنها راه رهایی شیراز از کلاف سر در گم ترافیک است. این طرح همه روزه تعداد خودروها را در سطح شهر نصف می‌کند. خیابانهای شیراز واقعا گنجایش این تعداد ماشین را ندارند. راه کارهای دیگه همه در حد شعار و حرف باقی‌ مانده و نتیجه نداشته… در زمینه طرح‌های عمرانی و تقاطع‌ها شیراز نیازمند حرکت پر سرعت و جهشی است. چیزی که در حال حاضر انجام میشود حرکت آرام و خونسردانه است که هر پروژه چند سطحی که باید ۲ ساله ساخته بشه رو ۴ تا ۵ سال طول میدهند و این برای شهردار و مدیران شهرداری عادی شده.!

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.