سرانجام ۴۰ اتوبوس از ۵۰ دستگاه اتوبوس خریداری شده وارد چرخه حمل و نقل کلانشهر شیراز شدند. به گزارش شیراز۱۴۰۰، این اتوبوس ها در خردادماه سال گذشته خریداری شده بودند که متاسفانه به دلایل مختلف بیش از ۱۵ ماه در پارکینگ شرکت اتوبوس متوقف و بدون استفاده مانده بودند تا سرانجام در هفته گذشته وارد چرخه حمل و نقل شهری شدند. ۱۰ عدد از این تعداد اتوبوس نیز برای امور تشریفات درنظر گرفته شده است.
ضمن اینکه این اتوبوس ها از نوع lowfloor بوده که دارای سطح پایین شاسی اتوبوس و بدون پله است که معلولان عزیز می توانند با استفاده از پد طراحی شده که توسط راننده به بیرون هدایت می شود وارد اتوبوس شوند.
عکس : مجید زندی
امید که سطحه آلایندگیش و ایجاد صداش پایین باشه.و اصطحلاکش کم.
اتوبوسهای فرسوده قدیمی در شان پایتخت فرهنگی ایران نیست و لازم هست که علاوه بر اتوبوسهای حمل و نقل درون شهری اتوبوسهای گردشگری هم وارد فضای شهر شوند . شهری که در حال برنامه ریزی برای حداقل ۱۰ درصد جمعیت خود برای گردشگر هست حتما نیاز به اتوبوسهای گردشگری دارد . اتوبوسهای برقی هم میتوانند جایگزین اتوبوسهای فرسوده گردند .
درود
حدود ۲سال پیش در بندرعباس بندرشهید رجایی، شاهد ترخیص حداقل ۵۰ دستگاه از همین اتوبوس از نوع ۲ کبین بودم که به سمت تهران اسکورت میشدند!
کاش شهرداری شیراز هم به جای انتظارکشیدن تا حاضر شدن سفارشش توسط ایران خودرو ، این اتوبوس ها را از چین تامین میکرد ، که مطمئنم کیفیت ، قیمت و گارانتی مشابه و حتی بهتر ازتولیدات ایران خودرو دارند!
سال ۸۷ اتوبوس های یزد از این مدل بود.
این که فقط یک خط هست بقیش چی میشه؟ در ضمن ما پایین شهری ها توی این اتوبوس های قدیمی نابود شدیم نه کولر دارن نه بخاری کاشکی چند تایی هم برای پایین شهر در نظر بگیرن
من بعید میدونم شما شیرازی باشی و از نظرات قبلیتون هم مشخصه! در تصاویر دقت کنید ۳ خط ۲۴، ۲۰ و ۸۰ مشاهده میکنین ضمن اینکه خط ۲۷ هم نوسازی شده که همگی مربوط به مرکز و جنوب و شرق شیراز هستن و جایگزین اتوبوسهای قدیمی شدن
شما که شیرازی هستی بدون این خط ها پایین شهر نمیرن. ده پیاله عادل اباد جنوب شهر میگم اگه بلد نیستید تا بیشتر بگم
دوست عزیز به هرجایی که جنوب باشه پایین شهر نمیگن! پایین شهر اصطلاحا به جایی میگن که محروم باشه. در این مورد و عادل آباد باید گفت که تمامی اتوبوسهایی که به این مسیر میان از اتوبوسهایی که تعویض شدن نوتر بودن و وضعیت مناسبی دارند.
شما هم اگر اعتراضی دارید تشریف ببرید سازمان اتوبوسرانی شهرداری شیراز چون اینجا نه سایت شهرداری هست و نه متعلق به اونها!
بهزاد جان وقتی در مورد مطلبی و موضوعی خیلی اطلاعات نداری،بهتره اظهار فضل نکنی. من خودم چندین اتوبوس جدیدکه وارد شده دیدم که به جنوب شهر سرویس میدن. شما بر اساس جو های بی مورد نظر میدی.
۱۵ ماه خوابیده بوده! مگه عمر مفید یه وسیله چقدره که ۱۵ ماه هم بخوابه! ای خدا این مسئولا چرا اینطورین!
۴۰ تا واقعاً کمه
صندلی ها هم به نظر میاد از نوعی هستن که دوستان به زودی اون ها رو میخورن
بهترین کار جاسازی قرص سیانور داخل صندلی هاست 🙂
ایکاش اتوبوسهای دوکابین چپ در بی ار تی وارد شیراز بشه که ایستکاه وسط خیابان سبز نشه مثل بلوار کریمخان زند.
صندلیاش رو خداکنه پاره نکنن. آدم مریض زیاده بعضیاشون از پاره کردن روکش صندلی داغون کردن ایستگاه لذت می برن.
من خودم سه چهار ساله شیراز زندگی نمیکنم. ولی جدیدا که به شیراز سر میزنم دیدم که طرف پاسداران و میدون معلم اتوبوس بنز تردد میکنه ولی بلوار مدرس که سمت شرق شیرازه بیشترش اسکانیا هست. خداییش اتوبوس های خوب بیشتر مرکز و شرق شیراز هستن. قبلا اسکانیا تو شیراز نداشتیم این سال هایی که من نبودم انگار باز یکم بهتر شده اوضاع
فقط امیدوار هستم مردم پیشرو در وحشیگری و بی فرهنگی در حفظ و نگهداری این اتوبوس ها کوشا باشن باورتون نمیشه چند روز پیش توی یه جایی که تازه درست کرده بودن نشسته بودم هنوز هیچی نشده یادگار نویسی با خودکا خدایا این ملت ما چرا انقدر بی فرهنگ هستن ادعامونم میشه
تو شیراز اتوبوس های دو کابین اسنا خودرو یا همون مان المان وجود نداره؟
خیر علی جان
بسیار عالیه و امیدوارم مردم هم در نگهداری اتوبوس ها کوشا باشن و همکاری کنن. بزودی اتوبوس های جدید دیگری هم وارد چرخه حمل و نقل خواهد شد.
خبری از بازسازی پایانه نمازی، یا تغییر مکانش نیست؟؟
چون هم باعث ترافیک شده، هم چهره بدی داره
متاسفانه با این رانندگان اتوبوس ها فکر نکنم دوام چندانی داشته باشن و به سرعت فرسوده و خراب و پرسرو صدا میشن!! هر ده ثانیه یکبار در رو بازبسته میکنن،در ترافیک مثل جورچین برای ردکردن اتوبوس به این گندگی ازیک فضای بسیارکوچک مابین سواری ها،بیست بار گاز میدن ترمز میگیرن و عقب جلو میرن!وضعیت ظاهریشون هم اصلا مناسب نیست،ایستگاه هم معنا نداره هرجا دوست دارن واسه مسافر سوارکردن توقف میکنن مخصوصا سرچهارراهها و..حیف این اتوبوس های جدید هست که دست این رانندگان باشه..
امین جان از اجرای بی آر تی در شیراز خبری نیست؟ شهرداری بندرعباس با هزینه ۳۴ میلیارد تومنان اجرای پروژه بی آر تی را شروع کرد
http://www.tasnimnews.com/fa/news/1394/06/05/841398/%D8%B9%D9%85%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%A8%D9%88%D8%B3-%D8%AA%D9%86%D8%AF%D8%B1%D9%88-brt-%D8%A8%D9%86%D8%AF%D8%B1%D8%B9%D8%A8%D8%A7%D8%B3-%D8%A2%D8%BA%D8%A7%D8%B2-%D8%B4%D8%AF
فعلا باید با این ۴۰ اتوبوس جدید خوشحال باشیم!