تاریخ : پنج شنبه, ۱ آذر , ۱۴۰۳ Thursday, 21 November , 2024

آخرین اخبار

ساخت همزمان ۴ خط مترو در شیراز 🎥: پیشرفت ۸۵ درصدی زیرگذر گویم گلسنگ و حفاری کوه رحمت برای تخت جمشید خطرناک تر است یا کنسرت؟ 🎥: آخرین روند ساخت زیرگذر گویم 🎥: ساخت بزرگترین پارک آبی کشور در شیراز 🎥: ساخت بزرگترین آکواریوم کشور در شیراز کمبود زمین مسکن ملی در صدرا ساخت ۶ شهرک جدید مسکونی در فارس 🎥: آخرین وضعیت احداث دوربرگردان اردی‌بهشت شیراز – تیر ۱۴۰۳ ثبت ملی ۹ درخت کهنسال در فارس حافظیه همچنان در صدر پربازدیدترین جاذبه تاریخی کشور در نوروز پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز

8

یک ماه آینده، آخرین وعده برای ورود اتوبوس های جدید

  • کد خبر : 21921
  • 12 مهر 1394 - 4:45

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری شیراز گفت: اتوبوس های خریداری شده تا یک ماه آینده وارد چرخه حمل و نقل شهری می شوند.به گزارش شیراز۱۴۰۰ و به نقل از مهر، حمیدرضا ناصری ظهر یکشنبه در نشست خبری، با اشاره به تصویب ایجاد پنج خط ویژه در شیراز در شورای ترافیک، اظهار داشت: با این حال، ایجاد تمام این خطوط ویژه زمان بر است چون گاهی اوقات مسائل و مشکلات در این زمینه وجود دارند، به طور مثال خط ویژه خیابان زند به خاطر تلاقی با پروژه قطارشهری کمی دچار مشکل شده است.

وی افزود: یا در خط ویژه خیابان لطفعلی خان زند و خیابان قصرالدشت به لحاظ عرض معبر امکان خط ویژه دو طرفه وجود ندارد که به همین دلیل فقط یک لاین به اتوبوسرانی اختصاص یافته است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری شیراز گفت: امیدواریم تا پایان سال آینده تمام خطوط ویژه اتوبوسرانی را در سطح شیراز فراهم کنیم و واقعا به دنبال آن هستیم که اتوبوس ها بتوانند مانند خط ویژه خیابان زند سریع و روان در طول خیابان ها حرکت کنند.

ناصری اظهار داشت: اگرچه ناوگان اتوبوسرانی شیراز فرسوده است ولی با این حال توانسته شرایط مطلوب خود را حفظ کند و باید توجه داشت که در طول سه سال گذشته در هیچ نقطه ای از کشور امکان تامین اتوبوس وجود نداشته است.

۳۰ میلیارد تومان صرف خرید اتوبوس های جدید شهری شد

وی با بیان اینکه با وجود این شهرداری شیراز ۳۰ میلیارد تومان صرف خرید اتوبوس های جدید کرده است، گفت: خرید ۷۳ مینی بوس، ۶۰ دستگاه اتوبوس و ۹۰ دستگاه اتوبوس گازسوز از این جمله است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری شیراز بیان کرد: امسال مناقصه خرید ۲۸۵ دستگاه اتوبوس را برگزار کردیم و اعتبار ۱۲۵ میلیارد تومانی به آن اختصاص دادیم با این حال هیچ شرکتی به جز شرکت ایران خودرو دیزل، تامین این اتوبوس ها را قبول نکرد و همین شرکت هم هنوز به خاطر محدودیت های موجود نتوانسته این اتوبوس ها را برای ما تامین کند.

ناصری افزود: تمام ناوگان اتوبوسرانی به شکل مداوم در زمینه آلودگی کنترل می شوند و طی سال گذشته و سال جاری به ترتیب یک میلیارد تومان و ۸۰۰ میلیون تومان در این زمینه هزینه شده است.

وی با اشاره به بعضی از رفتارهای تند رانندگان اتوبوس با مسافران، اظهار داشت: در طول سه شنبه های هر هفته کمیته انضباطی برای برخورد با رانندگان متخلف برگزار می شود و هر زمان که گزارشی به ما ارائه شده، حتما آن را پیگیری کرده ایم.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری شیراز با اشاره به انتقال سیستم کارت های اتوبوس از بانک انصار به بانک شهر، گفت: ۸۰۰ هزار کارت بانک انصار در اختیار مردم قرار داشته که تاکنون ۵۰۰ هزار کارت از سوی مردم با کارت بانک شهر تعویض شد و هنوز ۳۰۰ هزار کارت بانک انصار در دست مردم باقی است.

انصاری ادامه داد: مردم مهلت دارند که تا پایان مهر کارت بانک انصار خود را با کارت بانک شهر تعویض کنند، این تعویض به شکل رایگان انجام می شود و تمام موجودی کارت قبلی نیز به کارت جدید واریز خواهد شد.

وی با بیان اینکه اتوبوس های شیراز فقط مجهز به کارت خوان در قسمت جلو هستند، عنوان کرد: اگر در قسمت عقب اتوبوس نیز کارت خوان گذاشته شود امکان مدیریت آن فراهم نیست ولی به دنبال طرحی هستیم که مانند شهرهای دیگر، مردم پیش از سوار شدن به اتوبوس اول کارت خود را بزنند و این موضوع به زمان پیاده شدن واگذار نشود.

طرح مدیریت هوشمند ناوگان اتوبوسرانی سال آینده در تمام خطوط شیراز اجرا می شود

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری شیراز در اشاره به طرح مدیریت هوشمند ناوگان اتوبوسرانی، افزود: برای اجرای این طرح اعتبار سه میلیارد تومانی تخصیص یافته و بخشی از پروژه نیز هم اکنون در حال انجام است.

ناصری با بیان اینکه بخشی از دانش اجرای پروژه باید از سوی دیگر کشورها تامین شود، افزود: این طرح تا پایان سال در برخی از خطوط اتوبوسرانی و طی سال آینده در تمام خطوط اجرایی می شود.

اتوبوس های جدید تا یک ماه آینده وارد چرخه حمل و نقل عمومی شیراز می شوند

وی در جواب به اینکه اتوبوس های جدید خریداری شده چه زمانی وارد چرخه حمل و نقل عمومی شیراز خواهند شد، اظهار داشت: برای پیدا کردن شرکت بهره بردار طی چند مرحله آگهی اعلام کردیم ولی در شیراز شرکتی که بتواند بهره برداری اتوبوس ها را تقبل کند پیدا نشد و نگاه ما نیز این بوده که بتوانیم برای شهروندان شیرازی اشتغال ایجاد کنیم وگرنه امکان واگذاری بهره برداری به شرکت های خارج از استان فراهم بوده است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری شیراز ادامه داد: اتوبوس های جدید تا یک ماه آینده وارد چرخه حمل و نقل عمومی شهر می شوند که قصد داریم در اولین مرحله اتوبوس های ۳۵۵ فرسوده را جمع آوری و جایگزین کنیم.

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=21921

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 8در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۸
  1. متاسفانه سازمان اتوبوسرانی شیراز در چند سال اخیر بسیار ضعیف عمل کرده است و اتوبوسرانی شیراز علیرغم پیشرو بودن در برخی اقدامات از جمله خصوصی سازی و سیستم کارت الکترونیک، در حال حاضر در بین کلانشهرهای ایران در رده آخر از نظر کمیت و کیفیت است

  2. خبر خوشحال کننده ایست
    البته اگر این گفته ها همراه با عمل باشند با تشکر از سایت خوبتون که ما رو در جریان اتفاقات شهر شیراز قرار میدید

  3. اتوبوس های brt هم وارد چرخه میشن؟

    • خیر امیدجان، بنظر دوستان علاقه ای به BRT ندارن، هرچند سال گذشته برای خریدش بودجه تخصیص دادن.

      • brt زیرساخت هایی نیاز داره که متاسفانه در شیراز محیا نیست یکی اینکه در مسیر این خطوط نباید هیچ مانعی باشه و برای دسترسی به ایستگاها مانند تهرا پل ها عابر پیاده رو وجود داشته باشهو حسابی از خیابان اصلی تفکیک بشه هیچ خیابان شیراز این امکان رو نداره

      • اگر خواست، مدیریت و امکانااتس فراهم بشه، شدنی هست

  4. اتوبوس های گازسوز هم اگر مثل نمونه های قبلی باشه که کولر ندارن و واقعا هم واسه مسافر و هم راننده زجر آورن..خط ۶۸ یک اتوبوس گازسوز داره و نصف مردم حاضر نیستن تو گرما سوار اون بشن و صبر میکنن تا اتوبوس کولر دار بعدی بیاد..

  5. ناوگان اتوبوسی شیراز رو با اتوبوس های دودزا، بدنه های دود زده و کثیف و رانندگانی که خیابان رو مال خودشون می دونن می شناسم.
    حداقل کاری که اتوبوس رانی می تونه انجام بده اینه که همین ناوگان رو تر و تمیز نگه داره و خودش باعث آلودگی هوا نشه.
    نحوه برخورد و رانندگی بعضی از رانندگان اتوبوس خودش عامل مهمی در هرج و مرج ترافیکی هست.
    الان که دیگه خدا رو شگر بیشتر ارگان ها مجوز دانشگاه علمی کاربردی دارن و پرسنل خودشون رو آموزش می دن و مدرک میدن، واقعا وقت اون نرسیده که هر کسی از راه رسید راننده اتوبوسرانی نشه و بعد از آموزش اگر صلاحیت داشت مشغول به کار بشه؟؟؟
    آقای انصاری ، همه چیز هم به عرض خیابون و بودجه و …. ربط نداره. مدیریت امکانات موجود هم می تونه بعضی از مشکلات رو حل کنه. شما اینا رو حل کن… ایشالا یه ماه دیگه هم اتوبوسهای جدید رو ببینیم…

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.