19:22:56تاریخ : یکشنبه, ۲۴ فروردین , ۱۴۰۴ Sunday, 13 April , 2025

آخرین اخبار

واگذاری بخشی از ورزشگاه پارس به شهرداری شیراز وعده افزایش واگن‌های خطوط متروی شیراز مهار آتش‌سوزی انبار پنبه در روستای جرسقان شیراز ایجاد صف های طولانی در مراکز معاینه فنی شیراز جانمایی ۱۶ هزار هکتار از اراضی ملی برای ساختگاه نیروگاه‌های خورشیدی در فارس برداشت گل محمدی از گلستان‌های فارس قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۲۴ فروردین ۱۴۰۴ 📸: تقاطع جام جم – کوهسار 📸: مراحل پایانی ساخت تقاطع نواب – کمربندی افزایش ۴۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس در شیراز وعده تامین پایدار آب در صدرا و شرق شیراز در تابستان نخستین سیستم تصفیه پلاسمایی شیرابه زباله در شیراز اجرایی می شود قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۲۳ فروردین ۱۴۰۴ 📸: تعریض کمربندی رکن آباد با حفظ درخت بلوط ۵۰۰ ساله 📸: پروژه دوربرگردان میثم پیروزی خارج از خانه فجر سپاسی تصادف زنجیره‌ای در شیراز ۱۰ مصدوم بر جای گذاشت قیمت طلا، سکه و ارز در بازار شیراز/ ۲۲ فروردین ۱۴۰۴ انجام سومین مرحله از بتن‌ریزی دال زیرگذر شهرداری دروازه کازرون به یک محور گردشگری تبدیل می شود

12

۴۲ کیلومتر از محور لار ـ جهرم تا اوایل سال آینده دو بانده می‌شود

  • کد خبر : 20686
  • 09 شهریور 1394 - 9:25

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان بابیان اینکه دو بانده کردن ۴۲ کیلومتر از محور لار ـ جهرم از تعهدات دولت تدبیر و امید است، گفت: با وجود تنگناهای اقتصادی کار دو بانده کردن ۴۲ کیلومتر از این مسیر تا اوایل سال آینده به اتمام می‌رسد.

به گزارش شیراز۱۴۰۰ و به نقل از فارس، داریوش نصر در یک نشست خبری با خبرنگاران جنوب فارس بابیان اینکه در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به جنوب این استان بسته مربوط به احداث شهرهای جدید در اختیار وی قرار گرفت، اظهار داشت: شهرک‌های جدید در مناطقی احداث خواهد شد که جمعیت آن کمتر از ۳۰ هزار نفر نباشد و از طرفی نیز این شهر‌ها دچار سرریز جمعیتی باشند.

وی بابیان اینکه یکی از اولویت‌های اداره کل راه و شهرسازی لارستان چهار خطه کردن محور جهرم – لارستان – بندرعباس است، افزود: در دو سال اخیر ۳۵ کیلومتر از این مسیر از طرف لار به جهرم دو بانده شده و از کیلومتر ۳۵ تا ۴۲ این محور به مناقصه گذاشته‌شده که به‌محض تعیین پیمانکار عملیات اجرایی پروژه آغاز می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان بابیان اینکه دو بانده کردن ۴۲ کیلومتر از جاده لار – جهرم از تعهدات دولت تدبیر و امید است، تصریح کرد: باوجود تنگناهای اقتصادی با برنامه‌ریزی‌هایی که از سوی وزارتخانه صورت گرفته است ۴۲ کیلومتر تعیین‌شده تا اوایل سال آینده به اتمام می‌رسد و پیش‌بینی می‌شود در سال جدید نیز ۱۵ کیلومتر بیش از تعهد مشخص‌شده در این مسیر کار صورت گیرد.

وی بابیان اینکه می‌توان با مشارکت دولت و مردم نسبت به اجرای پروژه‌های راه‌سازی در مناطق مختلف اقدام کرد، افزود: احداث جاده خنج – کاریان یکی از نمونه کارهای مشارکتی است که ۳۵ کیلومتر از این مسیر توسط مردم این منطقه در حال اجراست.

نصر با اعلام خبر اخذ مجوز واردات اجاره‌ای تجهیزات راه‌سازی از کشورهای حوزه خلیج‌فارس، گفت: این دستگاه‌ها از کشورهای دیگر به کشور وارد می‌شود و پس از اتمام دوره ساخت به کشورهای مبدأ بازخواهد گشت که این کار باعث تسریع در انجام پروژه‌ها خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اینکه در صورت انجام کارهای مربوط به زیرسازی و ابنیه یک محور توسط شهرداری‌ها و هیئت‌امنا، عملیات روسازی را سازمان ملی انجام خواهد داد، تصریح کرد: با این اقدام ۵۰ درصد کار‌ها توسعه می‌یابد.

وی بیان کرد: با همکاری و حمایت شهرداری اوز می‌توان ۱۷ کیلومتر باقی‌مانده از محور ۳۵ کیلومتری اوز – لار را چهارخطه کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان بابیان اینکه هرچه شبکه راه‌ها گسترده‌تر باشد می‌تواند باعث توسعه و آبادانی مناطق ‌شود، عنوان کرد: طبق رایزنی‌هایی که صورت گرفته، ۱۰ کیلومتر از جاده خنج – اوز و پنج کیلومتر از سمت اوز – خنج با همکاری شهرداری‌ها و هیئت‌امنا دو بانده خواهد شد.

وی بابیان اینکه در ادامه اصلاح راه‌ها از محور لامرد – دارالمیزان – اشکنان به سمت هرمزگان به‌صورت چهار خطه رفت‌وبرگشت احداث خواهد شد، گفت: اینجاده باعث ایجاد می‌ان‌بر در محورهای لامرد و مهر به شهرستان بستک در استان هرمزگان خواهد شد.

نصر با ابراز نارضایتی از وضعیت نامناسب جاده‌های مواصلاتی بخش بیرم لارستان، تصریح کرد: احداث محور لامرد – لار، آسفالت سه‌راهی بیرم – چاه ورز، احداث ورودی بیرم با مشارکت ۵۰ درصدی شهرداری و آسفالت کمربندی شهر بیرم ازجمله اقداماتی است که برای جبران بخشی از عقب‌ماندگی‌های این شهر انجام می‌شود.

وی بابیان اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته راه‌های شریانی حوزه اداره کل راه و شهرسازی لارستان از ۲۷۰ کیلومتر به ۵۸۰ کیلومتر افزایش‌ یافته است، اضافه کرد: با این مصوبه میزان اعتبارات و به‌تبع آن فعالیت‌های راهداری در این مسیر‌ها افزایش چشمگیری خواهد یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با اشاره به اینکه احداث تونل بالنگستان یکی از پروژه‌های اصلی این اداره کل است، عنوان کرد: کمبود اعتبارات و بدهکاری بالا به پیمانکاران این طرح باعث توقف و کُندی اجرای این پروژه شده است.

وی با اشاره به اینکه عملیات احداث ۱۵ کیلومتر از جاده لار – بندرعباس از مصوبه اخیر سفر وزیر راه به لارستان در مهرماه سال جاری با حضور معاون وزیر راه و استاندار فارس آغاز خواهد شد، تصریح کرد: این طرح در دو فاز ۱۰ و پنج کیلومتری به اجرا درخواهد آمد.

نصر بابیان اینکه طی سفر معاون وزیر راه و استاندار فارس ۱۰ کیلومتر باند دوم حدفاصل کورده – دهکویه افتتاح می‌شود، افزود: در این سفر کلنگ‌زنی احداث باند دوم دهکویه – جهرم به زمین زده خواهد شد و در پایان همین سال نیز، پنج کیلومتر دیگر از این مسیر احداث می‌شود.

این مسئول بابیان اینکه برای استقرار اداره راه در بخش‌های بیرم و علامرودشت مکاتبات لازم با وزارتخانه صورت گرفته است، تصریح کرد: این طرح باوجود موافقت‌نامه وزارتخانه، به دلیل سیاست کوچک‌سازی دولت مورد مخالفت قرار گرفت.

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=20686

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.