مدیر راهداری راه و شهرسازی فارس اداره کل راه و شهرسازی فارس گفت: محور کمربندی شیراز بهسازی، تعریض و روکش آسفالت میشود.
به گزارش شیراز۱۴۰۰ و به نقل از مطبوعات فارس، علیرضا سیاهپور افزود: با توجه به حجم بالای ترافیک کمربندی شیراز و تردد ماشینهای سبک و سنگین در این محور و عرض کم آن، بهسازی و تعریض این محور در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی فارس قرار گرفته است.
وی ادامه داد: کار بهسازی و تعرض این محور از ۲ باند به سه باند با هدف ایمن سازی، کاهش تلفات و روان سازی ترافیک انجام میشود.
سیاهپور اظهار کرد: هم اینک کار بهسازی و تعریض محور کمربندی حد فاصل میدان رودکی تا تقاطع وحدت به طول ۶. ۵ کیلومتر در دست اجرا است.
مدیر راهداری راه و شهرسازی فارس اداره کل راه و شهرسازی فارس گفت: کار لکه گیری و روکش آسفالت کمربندی شیراز حد فاصل شهرک جوادیه تا اکبرآباد و بلعکس نیز به طول ۱۸. ۵ کیلومتر و عرض ۷. ۵ متر در دست انجام میباشد.
طول کل کمربندی شیراز ۵۲ کیلومتر است و بر اساس آمار سالانه بین ۳۵ تا ۴۰ نفر در تصادفات رانندگی که در این محور روی میدهد جان خود را از دست میدهند که ایمنی پایین آن نقش بسیاری در وقوع این تصادفات دارد.
واقعا لازم بود همچین کاری راستی هنوز کارگاه تقاطع رودکی که فعال نشده خبری داری امین جان
دورد بر شما.
متاسفانه هنوز کارگاه این پروژه فعال نشده و معلوم نیست چه زمانی این پروژه وارد فاز اجرایی میشود.
خوب که خودشون قبول دارن این کمربندی کشتارگاه مردم شیراز هست.
اون قسمت اکبراباد تا پل وحدت هم احتیاج به تعریض داره . و این بزرگراه کمربندی به تقاطع های غیر همسطح زیادی احتیاج داره.
و راه و شهرسازی باید فکر کمربندی جدید برای شیراز باشه .چرا که کمربندی فعلی درون شهر و باید بزرگراه درون شهری ایمن تبدیل بشه.
همچنین نمای بد و زشت حاشیه و وسط کمربندی نبود خطوط کندرو و نبود رو شنایی و تابلوهای ایمنی . نبود گاردریل . باعث شده که در شان شیراز نباشه و به گفته مسافران انگا اون بزرگراه کمربندی یک شهر دیگه هست. بهتره به بحث زیبا سازی کمربندی توجه بشه.
یه نظر سنجی بین اللمللی برگزارکنند که کمربندی که هنوز هم بعداز۴۰ سال تکمیل نشده حفظ شود و مشکل راه های دسترسی و تردد به عنوان پیشنهاد باندهای مستقل کند رو و تندرو و تقاطع های چند طبقه و تعریض حداقل ۲ باند و دوربرگردونهای زیر زمینی یا هوایی با حفظ زیبا سازی و همچنین خط تراموا به جای اتوبوس خیلی راحت مشکل حل وتصادف ها کاهش میابد بیشتر تصادفها به علت دور زدن می باشد به خصوص اتوبوس ها
دیگه واقعا خجالت اور هست !!!!کمربندی یک کلانشهر قراره از ۲ لاین بشه سه لاین الان باید براشون دست بزنن؟!!!!!!اون از وضع آسفالتش اون از این که خط کشی نداره اون از این که گاردریل نداره اونم از وضع روشنایی که ۴ تا لامپ نزدن بعد این همه سال!!!!!اونم از وضع تابلوهاش!!!ی شلغم ببندن ی وقت دیگر کلانشهر ها چشم نزنن کمربندی شیراز رو…
راستی همراه تعریض کمربندی ، یک بنای یادبود هم به یاد ۱۰ ها قربانی این محور درست کنید بد نیست.
صبح بخیر .
آفرین..گل گفتی!
سلام کمربندی اکبراباد تا شهرک جوادیه واقعن وضعیت خیلی بدی داره ۲ سال پیش اومدن نصف راهو چراغ زدن که از ۲ سال پیش دگ بیخیال روشنایی اون نصفه دگ شدن حالا خدا میدونه کی روشنایی کامل بشه!!! و تمام این قسمت ۲ بانده هست تمام روکش اسفالت کاملا ترکیده بعضی جاها که کلا رسیده به خاک!!! من هر روز مسیرم واسه دانشگاه از همین کمربندی اکبراباد هست توی طول مسیر فقط جای خط ترمز شیشه شکسته ماشینای چپ شده تو این مسیر هست نمیدونم این ۵ کیلومتر کی قرارهست ۳ بانده بشه!!!اگه همت کنن۱ ماهه این مسیر درست و استاندارد میشه
خداوکیلی چطور روشون میشه به چنین جاده ای میگن کمربندی وحشتناکه، امیدوارم عاقبت یکی از مسئولین خطر این جاده را شخصاً احساس کنه تا شاید چاره ای اندیشه شود