مدیرعامل قطارشهری شیراز اعتبار مورد نیاز برای تکمیل فاز دو خط یک قطارشهری شیراز را ۷۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این میزان اعتبار به طور کامل محقق میشود.
به گزارش شیراز۱۴۰۰ و به نقل از تسنیم، اسدالله حاجیزمانی به تشریح برخی خدمات این نهاد در سطح شیراز پرداخت و افزود: پس از اینکه فاز یک خط یک قطارشهری شیراز سال گذشته افتتاح شد تمام اعتبارات جدید مربوط به قطار شهری شیراز به تکمیل فاز دو این خط اختصاص یافته است.
مدیرعامل سازمان قطارشهری شیراز با بیان اینکه فاز دو خط یک قطارشهری شیراز تا پایان سال ۱۳۹۵ به بهرهبرداری میرسد خاطرنشان کرد: با راهاندازی این خط مردم جنوب شرق شیراز نیز از خدمات مترو بهرهمند میشوند و بخش عمده مشکلات ترافیک این بخش از شهر برطرف میشود.
حاجیزمانی با اشاره به اینکه نهتنها اعتبارات برای تکمیل این فاز متمرکز شده است بیشتر فعالیتهای این بخش به صورت دوشیفت دنبال میشود تصریح کرد: در راستای تکمیل فاز دو خط یک قطارشهری شیراز تاکنون ۲۲۰ قرارداد منعقد شده و مدیریت و هماهنگی این موارد نیاز به وقت و زمان زیادی دارد.
وی با بیان اینکه شیراز نخستین شهری بود که اقدام به فروش اوراق مشارکت برای تأمین بخشی از منابع مورد نیاز در راستای تکمیل فازهای بعدی قطارشهری کرد عنوان کرد: برای تکمیل فاز دو خط یک قطارشهری شیراز ۷۰۰ میلیارد تومان مورد نیاز است که محقق میشود.
مدیرعامل سازمان قطارشهری شیراز با اشاره به اینکه تمام ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت مربوط به قطارشهری شیراز به طور کامل به فروش رفته است بیان کرد: این سازمان ۳۰ میلیون دلار نیز از صندوق توسعه ملی وام دریافت کرده و در سفر هیئت دولت به استان فارس در اردیبهشت ماه امسال نیز مصوب شد تمام اعتبارات سال ۹۴ و ۹۵ قطارشهری شیراز به طور صد در صد پرداخت شود.
حاجیزمانی با تأکید بر اینکه سازمان قطارشهری شیراز در تلاش است تا تمام ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل فاز دو خط یک قطارشهری شیراز تحقق یابد گفت: با ۱۶۰ میلیارد تومان اعتباری که شهرداری شیراز امسال و سال آینده به این طرح اختصاص داده است این میزان اعتبار محقق میشود و عملیات فاز دو خط یک نیز تا پایان سال آینده به پایان میرسد.
به نظر میاد که بعد از افتتاح فاز یک مترو وضعیت مترو شیراز از بلاتکلیفی در اومده روی برنامه داره به انجام می رسه توی شهرم که مشاهده کنید می بینید که کارگاه ها از قبل فعالیت بیشتری دارن امیدوارم که سرعت تو کارشون همینجور بمونه
خبر خوبی بود فقط خدا کنه برنامه خرید قطار هم در برنامه هاشون باشه و کل خط یک رو نخوان با ۴ قطار پوشش بدن
اگه خدا بخاد کم کم داره مترو از بن بست و بلااستفاده بودن در میاد امیدوارم کار با سرعت و دقت و ظرافت بیشتری پیش بره