تاریخ : دوشنبه, ۵ آذر , ۱۴۰۳ Monday, 25 November , 2024

آخرین اخبار

ساخت همزمان ۴ خط مترو در شیراز 🎥: پیشرفت ۸۵ درصدی زیرگذر گویم گلسنگ و حفاری کوه رحمت برای تخت جمشید خطرناک تر است یا کنسرت؟ 🎥: آخرین روند ساخت زیرگذر گویم 🎥: ساخت بزرگترین پارک آبی کشور در شیراز 🎥: ساخت بزرگترین آکواریوم کشور در شیراز کمبود زمین مسکن ملی در صدرا ساخت ۶ شهرک جدید مسکونی در فارس 🎥: آخرین وضعیت احداث دوربرگردان اردی‌بهشت شیراز – تیر ۱۴۰۳ ثبت ملی ۹ درخت کهنسال در فارس حافظیه همچنان در صدر پربازدیدترین جاذبه تاریخی کشور در نوروز پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز

9

ریل‌گذاری ۳ شفیته فاز ۲ قطار شهری برای راه‌اندازی ‌ایستگاه‌های جنوب شیراز

  • کد خبر : 19891
  • 13 مرداد 1394 - 1:16

مدیرعامل قطارشهری شیراز از تسریع در اجرای فاز دوم خط یک قطارشهری برای خدمت‌رسانی به مردم جنوب این شهر خبرداد و گفت: عملیات ریل‌گذاری و تکمیل ایستگاه‌های این مسیر به صورت سه شیفت و با سرعت و جدیت در حال انجام است.

13940230120750975335203
به گزارش شیراز۱۴۰۰ و به نقل از تسنیم، اسدالله حاجی‌زمانی، با بیان اینکه فاز دوم خط یک قطار شهری شیراز تا پایان سال ۹۵ به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار داشت: بهره‌بردار از این مسیر تأثیر جدی بر روان‌سازی ترافیک داشته و شهروندان مناطق کمتر برخوردار می‌توانند مسیر ۱۴ کیلومتری فاز دوم از خط یک قطار شهری را بدون ترافیک و با سرعت و آرامش طی کنند.

حاجی‌زمانی با بیان اینکه همزمان با اجرای فاز دوم خط یک متروی شیراز، عملیات عمرانی خط ۲ مترو از شهرک می‌انرود به سمت میدان آزادی نیز در حال انجام است گفت: امروز پروژه قطارشهری شیراز به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده و تلاش مسئولان این سازمان نیز تسریع در اجرای این طرح و ارائه خدمات مناسب ریلی در کلانشهر شیراز و کمک به معضل بزرگ ترافیک درون شهری است.

مدیر عامل سازمان قطار شهری شیراز همچنین با اشاره به استقبال روزافزون شهروندان از مترو، از آماده‌سازی تمام ایستگاه‌های مترو برای سالمندان و معلولان خبرداد و خاطرنشان کرد: خرید و نصب آسانسور و پله‌های برقی و نیز استفاده از خط بریل در تمام آسانسور‌ها برای روشندلان و معلولال در دستور کار این سازمان است.

حاجی زمانی بیان کرد: همچنین با استفاده از کاشی‌های مخصوص، مسیر حرکت روشندلان با استفاده از عصای سفید در تمام مسیر‌ها پیش‌بینی و اجرا شده است تا سازمان قطار شهری نیز در مناسب‌سازی مکان‌های عمومی برای معلولان سهم خود را انجام دهد. وی با اشاره به توجه جدی قطار شهری به موضوع ایمنی مترو خاطرنشان کرد: سیستم‌های اعلام و اطفای حریق در فاصله هر ۳۰ متر با شعاع پرتاب ۳۰ متر آب با تکنولوژی روز درایستگاه‌های متروی شیراز پیش‌بینی و نصب شده است.

مدیرعامل قطارشهری شیراز تصریح کرد: مترو یک شبکه یارانه‌بگیر از دولت و شهرداری است و درآمدهای آن کفاف هزینه‌های راه‌اندازی و نگهداری مترو را نمی‌دهد، با این وضعیت به‌منظور رفاه اقشار محروم جامعه، مترو یک خدمات ارزان را ارائه می‌کند.

افزایش ساعت متروی شیراز از مهرماه به ۱۲ ساعت در روز

حاجی‌زمانی همچنین از افزایش ساعت متروی شیراز خبرداد و گفت: در حال حاضر فعالیت متروی شیراز از ساعت ۷ صبح تا ۱۵ عصر و با فاصله یک ساعته حرکت قطار‌ها است که از مهرماه امسال ساعت فعالیت متروی شیراز در فاز یک از خط یک ۱۲ ساعته می‌شود.

وی با بیان اینکه تلاش بر این است که فاصله ساعت حرکت متروی شیراز از یک ساعت به نیم ساعت در روز کاهش یابد افزود: گروه دوم راهبران متروی شیراز نیز در حال گذراندن دوره‌های تخصصی خود در مشهد مقدس هستند که با پایان یافتن تست‌های فنی و قرار گرفتن واگن‌های جدید در مدار حرکت، آماده خدمت‌رسانی به شهروندان می‌شوند.

مدیرعامل قطارشهری شیراز با بیان اینکه تکمیل دو ایستگاه از فاز یک خط یک قطار شهری شیراز، مراحل نهائی خود را پشت سر می‌گذارند خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از ایستگاه‌های شهید آوینی و شهید مطهری در دهه فجر امسال تمام ایستگاه‌های فاز یک از خط یک قطار شهری شیراز وارد مدار می‌شوند.

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=19891

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵
  1. خدا کنه حواسشون به نگهداری ایستگاه ها هم باشه و ایستگاه ها محل خواب همراهان بیمار و محل کاسبی دست فروشان نشود

  2. خبر خوبی ست . مخصوصا ایجاد تمهیدات مناسب جهت استفاده معلولین و روشندلان . گاهی اتوقات تمهیداتی که در خیابان ها در نظر گرفته شده کاملا فرمالیته و خنده دار است . به عنوان مثال ، پل هوایی ابتدای نیایش ( در قسمت روبروی نیایش ) دارای رمپ برای استفاده معلولین و افراد ویلچر سوار نیست . یا چهار راه زرگری در یک سمت ورودی پیاده رو پل رمپ با شیب زیاد هست و در سمت دیگر نیست .

  3. آقا دمشون گرم!! نمردیم و سه شیفت کار تو پروژه های شهرداری شیرازم دیدیم!!
    باقی پروژه های زمین مونده هم شما را میخوانند، مسوولین محترم قطار شهری!

  4. خدا قوت خسته نباشن خدا کنه این روند کار به سرعت ساخت پروژه که افزایش میده روی کیفیت و کمیت کار تاثیری نذاره

  5. اتوبوس بین شهریه که یکساعت یکی حرکت میکنه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.