تاریخ : شنبه, ۳ آذر , ۱۴۰۳ Saturday, 23 November , 2024

آخرین اخبار

ساخت همزمان ۴ خط مترو در شیراز 🎥: پیشرفت ۸۵ درصدی زیرگذر گویم گلسنگ و حفاری کوه رحمت برای تخت جمشید خطرناک تر است یا کنسرت؟ 🎥: آخرین روند ساخت زیرگذر گویم 🎥: ساخت بزرگترین پارک آبی کشور در شیراز 🎥: ساخت بزرگترین آکواریوم کشور در شیراز کمبود زمین مسکن ملی در صدرا ساخت ۶ شهرک جدید مسکونی در فارس 🎥: آخرین وضعیت احداث دوربرگردان اردی‌بهشت شیراز – تیر ۱۴۰۳ ثبت ملی ۹ درخت کهنسال در فارس حافظیه همچنان در صدر پربازدیدترین جاذبه تاریخی کشور در نوروز پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز

23

افتتاح پایانه پروازهای داخلی فرودگاه شیراز/کلنگ زنی ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه شیراز

  • کد خبر : 18081
  • 04 اردیبهشت 1394 - 13:05

سرویس وعده‌ها: مدیرکل فرودگاههای استان فارس گفت: همزمان با سفر رییس جمهوری و هیات دولت به استان فارس، پایانه داخلی فرودگاه بین المللی شهید 80980946-5394890دستغیب شیراز نیز افتتاح می‌شود.

به گزارش شیراز۱۴۰۰ به نقل از ایرنا حمید رضا سیدی افزود: این پایانه دارای ۱۶ هزار متر مربع مساحت است که برای ساخت آن ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.وی ادامه داد: حدود ۹ هزار متر مربع از فضای پایانه داخلی فرودگاه شیراز با سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث شده است. او اظهار کرد: کار محوطه سازی اطراف پایانه پروازهای داخلی نیز با حدود ۹۰ هزار متر مربع مساحت و سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد ریال انجام شده است.

مدیرکل فرودگاههای فارس گفت: همچنین همزمان با افتتاح این پایانه، از موتورخانه و تاسیسات مولد سرما و گرما این فرودگاه در ساختمانی به مساحت یک هزارو ۱۰۰مترمربع وتونل انتقال انرژی با حدود ۷۰۰ متر مربع طول و مجهز به دستگاه‌های سرد کن (چیلر)، دیگ‌های آب گرم، هواساز‌ها و سایر تجهیزات که حدود ۱۰۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده به بهره برداری خواهد رسید.

سیدی گفت: حدود ۸۰ میلیارد ریال نیز صرف خرید پنج دستگاه خودرو آتش نشانی و سه دستگاه خودرو ایمنی و آتش نشانی فرودگاه و همچنین بازسازی خودروهای قدیمی شده است. وی بیان کرد: برای احداث ساختمان یک هزار و ۶۰۰ متر مربعی ایمنی و آتش نشانی و ساختمان دو هزار و ۴۰۰ متر مربعی پلیس فرودگاه نیز حدود ۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است. او ادامه داد: برای توسعه پارکینگ هواپیما‌ها با ۳۳ هزار متر مربع مساحت و همچنین نوسازی و بازسازی دو باند و ۹۰ هزار متر مربع پارکینگ کنونی هواپیما‌ها نیز اعتباری در حدود ۴۰ میلیارد ریال صرف شده است.

مدیرکل فرودگاههای فارس ادامه داد: ۴۷۰ هزار یورو برای خرید سامانه مسیر یابی (سوئیچینگ) برج مراقبت پرواز و ۱۰ میلیارد ریال نیز برای خرید تجهیزات فیبر نوری و اتصال به مرکز شهید مدرس و مرکز شهید فیاض بخش و دیگر تجهیزات و سامانه‌های داخلی و سامانه انتقال همزمان مکالمات تلفنی بر روی یک شبکه دیتا (VOIP) هزینه شده است. ایشان افزود: برای احداث پارکینگ طبقاتی با گنجایش ۷۵۰ خودرو و ساخت واحدهای تجاری در مجموع به مساحت ۲۹ هزار متر مربع نیز ۱۱۰ میلیارد ریال صرف شده است.

سیدی گفت: همچنین همزمان با سفر رییس جمهوری به فارس، عملیات احداث ساختمان پایانه‌های پروازهای خارجی با ۲۱ هزار متر مربع مساحت، محوطه سازی و پارکینگ خودرو و چهار دستگاه پل عابر پیاده با یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز خواهد شد. وی افزود: با بهره برداری از تمام پروژه‌های در دست اجرا در سال جاری (به جز پایانه پروازهای خارجی) ظرفیت فرودگاه شهید دستغیب شیراز به دو برابر افزایش خواهد یافت و تعداد پروازهای این فرودگاه از حدود ۹۰ پرواز در روز به ۱۲۰ پرواز خواهد رسید.

مدیرکل فرودگاههای فارس اضافه کرد: همچنین با حمایت مسوولان استانی و سرمایه گذاری بخش خصوصی، امسال یک شرکت هواپیمایی بومی در این استان فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و نخستین هواپیمای متعلق به این شرکت هفته گذشته وارد فرودگاه شهید دستغیب شیراز شد.

سیدی افزود: هم اینک، پایانه فرودگاه لامرد با پنج هزار و ۵۰۰ متر مربع مساحت و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیز در دست اجراست که همزمان با دهه مبارک فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته مسوولان استانداری فارس، سفر استانی رییس جمهوری و هیات دولت قرار است در اردیبهشت جاری به این استان انجام شود.

 لطفا نظرات غیر مرتبط را در قسمت بحث آزاد مطرح کنید.

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=18081

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 16در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۶
  1. اگه مثل این سالن بی نهایت زشتی که درست کردن میخوان بسازن و بی سلیقه گی به خرج بدن بهتره هیچوقت ساخته نشه . مایه بی ابرویی واسه شهره بدنه سالن ورق کرکره کجا میزنن اخه؟ یکم بروز کنن همون سالن قدیم بهتره

  2. بهتر تیتر میزاشتین افتتاح سوله پرواز های داخلی حیف این همه پول که حروم کردن همچین میگه محوطه سازی هرکی ندونه چیکار کردن والا پارکای محلی شیراز صد شرف دارن به این محوطه ای که آقای سیدی به ساختش افتخار میکنن
    دریغ از یک المان از تخت جمشید یا معماری شیرازی فرودگاه مشهدم برید ببینید
    اونم که از طراحی داخلی سوله حتی یه پله برقی برای قشنگی هم طراحی نشده
    خدا کنه حداقل سوله ای که قرار برای پروازای خارجی میسازن حداقل طرحی داشته باشه با یک المان اگه نمیتونن بدن شهرداری
    یادم رفت سقفش دیگه نشتی نداره موقعه بارندگی
    هفته پیش فرودگاه بودم جلوی دوست خارجیم خجالت کشیدم

  3. امیدوارم برنده مناقصه شرکت چاووش دید نباشه

  4. منظور از ۴ دستگاه پل عابر پیاده که برای ترمینال خارجی در نظر گرفتند همون راهرو های اتصال به بدنه ی هواپیما هست ؟ خیلی خوبه اگه این طور باشه . کاش برا ترمینال داخلی هم این کار رو انجام میدادند که نیازی به اتوبوس سواری و تووی پله صف کشیدن نباشه .

    • علی جان در فرودگاههای بسیار کوچکتر از شیراز مثل بندرعباس وضعیت سالن پروازهای داخلی بهتر از شیرازه (هرچند از نظر وسعت بسیار کوچکترند). مثلا سالن پروازهای داخلی بندرعباس در دو طبقه و با احداث پله برقی و آسانسور ساخته شده و در حال ساختن تونل ورودی برای هواپیما هستند. در فرودگاه مشهد یک تونل ساخته شده که به نظر می رسه مخصوص سوار کردن مسافران شرکت ماهان باشه و احتمالا با کمک مالی این شرکت ساخته شده است. در ضمن فرودگاه مشهد دارای ۱۰ خروجیه که یکی از آنها با همین پلها (تونل) تجهیز شده است و بقیه به طبقه همکف ختم می شه و مجددا همان موضوع اتوبوس سواری تکرار می شه! سالن ترانزیت فرودگاه مشهد در طبقه دوم سالنهای داخلی است. قسمت جلوی سالن هم کف که سالن انتظاره به سالنهای کوچک تر جهت سوار شدن مسافران تبدیل شده است. مساحت کل سالن پروازهای داخلی فرودگاه مشهد ۳۵۰۰۰ متر مربع است (دو برابر سالن پروازهای داخلی فرودگاه شیراز).

  5. بهتر بود عنوان مطلب رو مینوشتید افتتاح پایانه “جدید” پروازهای داخلی فرودگاه شیراز/کلنگ زنی ترمینال “جدید” پروازهای خارجی فرودگاه شیراز
    ایرلاین بومی فارس هم با نام سپهران که البته مثل اینکه قراره تغییر نام بده به زودی افتتاح میشه و فعلاً واسش هواپیما بویینگ ۷۳۷ خریدن اینم عکسش تو فرودگاه شیراز:
    http://up.aerospacetalk.ir/images/39890466030428769818.jpg

  6. به “ترمینال شهید دستغیب ” خوش آمدید
    وقتی یه مهمون برامون میاد فقط باید زود سوارش کنیم از اونجا بیایم بیرون تا کمتر دور و اطرافشو ببینه
    اما وقتی همون مهمون میخواد بره ….
    فقط تاسف و خجالت از فرودگاه شهرمون

    • بی انصافی نکنید
      هیچ کدوم از فرودگاه های ایران در حد و اندازه فرودگاه های درجه چندم کشورای دیگه هم نیستن اما توی ایران به نظرم فرودگاه شیراز اونقدرا هم که میگید بد نیست البته ترمینال خارجیش واقعاً آبرو ریزی هست اما ترمینال داخلیش به نظرم در حد استانداردهای ایران هست و از بیشتر فرودگاه های ایران مثل اصفهان که من دیدم بهتره فرودگاه مشهدم فقط یه کمی بزرگتره وگرنه معماریشون خیلی به هم شبیه هست

  7. حالا چرا سپهران؟معنی یا دلیل خاصی داره؟فکر کردم اسمش shiraz air یا shiraz airlines یا یه چیزی تو همین مایه ها هس که ایشالا هر وقت در آینده دور/نزدیک به یه مسیر خارجی هم پرواز برقرار کرد یه تبلیغ سیار هم باشه.اما سپهران …………

    • به نظر من نام Persian Airline یا Persian Gulf Airline خوب باشه.لوگو هم خیلی مناسب نیست که به نظر من باید عوض بشه و بهترین لوگو میتونه شیر باشه یا اینکه انسان بالدار در تخت جمشید.رنگ ایرلاین هم شرابی خوبه چون رنگ شیراز رنگ معروفی هست که یک نوع شرابی خاص هست و کارخونه ی آئودی برای انتخاب این رنگ برای ماشیناش واژه ی شیراز رو بکار برده.

  8. سالن پرواز داخلی که تعریفی نیست در حد شیراز نیست اما امیدوارم ترمینال خارجی ابرومند ساخته بشه که ساختمان فغلی خارجی بیشتر شبیه سوله انباریه اصلا در شان شیراز نیست خدا کنه سریع و شکیل درست بشه

  9. ترمینال پرواز های خارجی شیراز واقعا آبرو بری هست چون در حد ترمینال اتوبوسرانی یه شهر درب و داغون هم نیست چه برسه به شیراز .باید هر چه زود تر یه ترمینال آبرومند بزرگ با معماری مفهومی و نه یه معماری بی ربط و بی روح بسازن که به جای اتوبوس های درب و داغون مجهز به رمپ و تونل اتصال به هواپیما باشه.
    تاکسی فرودگاه رو هم حتما حتما باید عوض کنن و به جای این سمند و پراید قراضه ها ۴ تا ماشین آبرومند مجهز به دستگاهی که بر حسب کیلومتر کرایه رو حساب می کنه بذارن و راننده ها رو هم توجیه کنن که ماشیناشون رو خوب نگهداری کنن و تمیز نگه دارن و اینکه این همه پول میگیرن زورشون نیاد کولر روشن کنن.حتی حتی دنا رو هم به جای این سمندا بذارن خیلی بهتره.در ضمن باید ملزمشون کنن که طبق دستگاه پول بگیرن نه اینکه هر چی دلشون خواست و زورشون رسید.
    این چیزایی که من نوشتم برای کشورهای دیگه یه چیز ساده و بدیهی هست ولی برای ما ایده ال هست که اگر اراده واقعی پشتش باشه و دزدی پشتش نباشه به حقیقت خواهد پیوست .

  10. نمیدونم چرا واسه ساخت فرودگاه از چند معمار خوب نمی خان که طرح بدن,مگه شیراز از استانبول چی کمتر داره که دارن چه فرودگاهی تو این شهر می سازن,چه طرحی داره,فرودگاه باکو رو ندیدین,چرا کسی به فکر ابروی ایران نیست,جلوی ساخد برجهای مدرن و زیبا رو هم که می گیرن,ما کی پیشرفت می کنیم

    • ژاله جان؛

      شما اینجا رو ( نه فقط شیراز، بلکه کل ایران) رو با امارات و قطر مقایسه نکن که در فرودگاه های اونها، در ذره ذره از قسمت های فرودگاهشون دارن پول کسب میکنن و از طرف دیگر به مسافر و یا توریستی که به هر دلیل به امارات و یا قطر سفر میکنه، انواع و اقسام و یا بهترین خدمات رو ارائه میکنن..

      فرودگاه و یا از اون مهم تر، هواپیما های مملکتمون رو با اونها مقایسه نکن که، وقتی وارد هواپیمایی قطر میشی، اونقدر بهت احترام میذارن و بهت خدمات میدن که احساس میکنی ملکه و یا پادشاه یک کشور کله گنده هستی.
      وضعیت هواپیما ها ی ما رو با قطر مقایسه نکن. آخه هواپیمایی قطر طوری هست که وقتی وارد هواپیما میشی و هواپیما از زمین بلند میشه و بسوی مقصد پرواز میکنه، تازه خوشی هات شروع میشه. از راحت ترین و شیک ترین صندلی ها بگیر تا بهترین خدمات و بهترین خوراکی ها از هر نوع که مایل باشی، از صفحه ال سی دی که جلوت باز میشه و هدفون با کیفیتی که جلوت گذاشتن و هرنوع فیلمی که دلت میخواد و یا هر نوع موزیکی که مایل باشی میبینی و گوش میدی.از بهترین سرویس های استحمام و نظافت؛ جذاب ترین مجله ها، زیباترین و مودب ترین مهمانداران و به طوری که در هر لحظه تحت فرمان تو اند.
      مثلا شما اگه از شیراز و یا خود دوحه بخوای بری مالزی و یا کوالالامپور، ۹ ساعت تو راه هستی، و شما ببین اون ۹ ساعت چقدر میتونی خوش باشی و از سفرت لذت ببری.

      و از اون مهم تر وقتی پا در مکانی مانند دوبی میذاری، همه چیز تحت اختیار و امر توست و پولهایی که برای عرب ها چیزی نیست و متاسفانه برای ما ایرانی ها خیلی میشه.مثلا هزینه ی ۲ ساعت استفاده از استخر مجلل هتل ۷ ستاره برج العرب، به پول ما چیزی حدود ۲.۵ میلیون تومان هست.
      این واقعا مایه تاسفه که نه فقط ایران، بلکه شهری مانند شیراز با اینهمه آثار گردشگری و پتانسیل های بالا و موقعیت های بینطیر، عملا میشه گفت روی پول و ثروت و فرصت خوابیده، اما مسئولین ما هنوز اندر خم یک کوچه هستند. البته برخی کارشون از کوچه هم گذشته و تو بیابون سیر میکنن.
      وقتی شهری مانند قونیه فقط بخاطر زاد روز مولانا که ایرانی هم هست، ملیون ها دلار درآمد داره، و در زادروز حافظ، فقط هنر کنن و یک مسئول میراث فرهنگی دعوت کنن و یخورده به به و چه چه کنن و بعدشم خداحافظی.

      فقط میتونم بگم متاسفم. امیدوارم روزی این رویه های هیچ و پوچ تغییر اساسی پیدا کنه.
      بخدا حتی عربستانش هم اینطوری نیست. شهر جده رو ببین چکار کرده. منظورم ساخت پل و زیرگذر نیست. منظورم توسعه توریسم و بین المللی شدن شهرش هست.الانم دارن برنامه ریزی میکنن که بلندترین برج جهان رو با ۱۰۰۰ متر طول بسازن.
      ما موقعیت هامون بسیار بیشتر از اونهاست. اگه بنا به مسلمون بودن باشه، اونها مسلمون ترن.اما پولشون هم دارن.
      اینجا تو فارس، مسلمون بازی در میارن، پول رو هم دفع میکنن.

  11. حامد جان
    بلندترین برج در باکو داره ساخته میشه با ۱۰۵۰ متر ارتفاع در کنار جزیره های در حال ساخت خزر .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.