تاریخ : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 16 May , 2024

آخرین اخبار

حافظیه همچنان در صدر پربازدیدترین جاذبه تاریخی کشور در نوروز پیروزی تیم بسکتبال لیموندیس شیراز برابر تیم مس رفسنجان دو کشته و سه مصدوم در برخورد کامیون با خودرو سواری 🎥: مرگ ۸ نفر بر اثر گازگرفتگی در فارس 📸 افتتاح باند جنوبی بزرگراه کوهسار و سپس تعطیلی آن! فجرسپاسی برابر نفت مسجد سلیمان شد 📸 برداشت گل نرگس از بزرگترین نرگس زار دیم کشور شکست تیم لیموندیس شیراز مقابل نماینده آبادان 🎥 معرفی پروژه پارک آبی شیراز 🎥 ادامه روند ساخت بزرگراه شرق شیراز ارایه لایحه بودجه ۲۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری شیراز در سال ۱۴۰۳ پروژه نیمه کاره و شکست خورده المان ورودی غربی شیراز خرید آنلاین تنقلات تا ۵۰% تخفیف در شیراز: لذت خرید بدون دردسر حوادث بی پایان رانندگی در آزادراه شیراز – اصفهان 🎥 تصاویر هوایی از طبیعت برفی فارس گلایه شهردار شیراز از شرایط تامین واگن برای خط ۲ مترو گازگرفتگی ۳۸ نفر در استان فارس تبلیغات گسترده در صفحات اینستاگرام شیراز بازگشت خطوط شبانه اتوبوس به شیراز ورود سامانه بارشی به فارس

7

گزارش تصویری: شیراز، شهر پروژه‌های تاریخی!

  • کد خبر : 18043
  • 28 فروردین 1394 - 16:54

ایرنا/ عکس: رضا قادری

طرح های بلاتکلیف / مرکز تجارت جهانی شیراز

طرح های بلاتکلیف / مرکز تجارت جهانی شیراز

طرح های بلاتکلیف / مرکز تجارت جهانی شیراز

طرح های بلاتکلیف / مرکز تجارت جهانی شیراز

طرح های بلاتکلیف / مرکز تجارت جهانی شیراز

طرح های بلاتکلیف / مرکز تجارت جهانی شیراز

طرح های بلاتکلیف / مرکز تجارت جهانی شیراز

طرح های بلاتکلیف / مرکز تجارت جهانی شیراز

طرح های بلاتکلیف / مرکز تجارت جهانی شیراز

طرح های بلاتکلیف / مرکز تجارت جهانی شیراز

طرح های بلاتکلیف / مرکز تجارت جهانی شیراز

طرح های بلاتکلیف / مرکز تجارت جهانی شیراز

طرح های بلاتکلیف / مرکز تجارت جهانی شیراز

طرح های بلاتکلیف / مرکز تجارت جهانی شیراز

طرح های بلاتکلیف / مرکز تجارت جهانی شیراز

طرح های بلاتکلیف / مرکز تجارت جهانی شیراز

طرح های بلاتکلیف / مرکز تجارت جهانی شیراز

طرح های بلاتکلیف / مرکز تجارت جهانی شیراز

طرح های بلاتکلیف / مرکز تجارت جهانی شیراز

طرح های بلاتکلیف / مرکز تجارت جهانی شیراز

طرح های بلاتکلیف / مرکز تجارت جهانی شیراز

طرح های بلاتکلیف / مرکز تجارت جهانی شیراز

طرح های بلاتکلیف / مرکز تجارت جهانی شیراز

طرح های بلاتکلیف / مرکز تجارت جهانی شیراز

طرح های بلاتکلیف / مرکز تجارت جهانی شیراز

طرح های بلاتکلیف / مرکز تجارت جهانی شیراز

طرح های بلاتکلیف / مرکز تجارت جهانی شیراز

طرح های بلاتکلیف / مرکز تجارت جهانی شیراز

طرح های بلاتکلیف / مرکز تجارت جهانی شیراز

طرح های بلاتکلیف / مرکز تجارت جهانی شیراز

طرح های بلاتکلیف / مرکز تجارت جهانی شیراز

طرح های بلاتکلیف / مرکز تجارت جهانی شیراز

طرح های بلاتکلیف / مرکز تجارت جهانی شیراز

طرح های بلاتکلیف / مرکز تجارت جهانی شیراز

طرح های بلاتکلیف / مرکز تجارت جهانی شیراز

طرح های بلاتکلیف / مرکز تجارت جهانی شیراز

طرح های بلاتکلیف / مرکز تجارت جهانی شیراز

طرح های بلاتکلیف / مرکز تجارت جهانی شیراز

طرح های بلاتکلیف / مرکز تجارت جهانی شیراز

طرح های بلاتکلیف / مرکز تجارت جهانی شیراز

طرح های بلاتکلیف / مرکز تجارت جهانی شیراز

طرح های بلاتکلیف / مرکز تجارت جهانی شیراز

طرح های بلاتکلیف / مرکز تجارت جهانی شیراز

طرح های بلاتکلیف / مرکز تجارت جهانی شیراز

طرح های بلاتکلیف / مرکز تجارت جهانی شیراز

طرح های بلاتکلیف / مرکز تجارت جهانی شیراز

 لطفا نظرات غیر مرتبط را در قسمت بحث آزاد مطرح کنید.

telegram
لینک کوتاه : https://shiraz1400.ir/?p=18043

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 15در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۵
  1. حیف این شرمایه که فعلا راکد مونده

  2. در شهری که متحجرین و نادانها بر آن سیطره دارن وجود چنین طرح های نیمه تمامی دور از انتظار نیست.

    باعث تاسفه بسیار

  3. ای کاش حد اقل تکلیفش مشخص میشد

  4. سلام…

    قصه این پروژه سر دراز دارد که خود مالک و سرمایه گذار این پروژه، خطاها و تخلفاتی را موجب شده بود.
    حال، مالک این پروژه، آقای محمد پور، با گرفتن وام کلان از یک بانک، به خارج از کشور عزیمت کرده و بانک طلبکار، دست روی زمین این پروژه گذاشته است.
    از قرار معلوم قرار است روی پی و تیرهای بکار برده شده در این پروژه که از مصالح بسیار خاص و مقاوم هستند؛ پروژه ای دیگر ساخته شود و احتمال اینکه نقشه و طرح پی و فونداسیون این ساختمان تغییر کند بسیار کم است بدلیل مصالح بکار رفته و مسلح بودن بتن ( بتن آرمه) آن.
    در حال حاضر مشاورین مختلف ،در حال بررسی پروژه جایگزین هستند و احتمالا ساختمانی بانکی و یا تجاری بر روی محل مذکور ساخته میشود و احتمالا تعداد طبقات آن ۱۵ یا ۱۷ طبقه باشد.( طبق شنیده ها.)
    در نیمه اردیبهشت، جلسه ای برای بررسی طرح های مشاورین و پروژه جایگزین تشکیل خواهد شد.

    • محمد پور گمان میکنم به رحمت خدا رفت فرار نکرد
      به هرحال متاسفم تبریزی ها برج تجارت جهانی شونو تکمیل کردن قزوینی ها ساختن و اصفهانی ها هم در حال ساخت اون وقت ما بخاطر یک مشت متحجر و واپسگرا در حالی که با موقعیت استراتژیکی که در ایران داشتیم و شهرت جهانی که شهرمان داشت و میتونست موفق ترین برج های تجارت جهانی بشه این عاقبت شهرمون شد
      تا واپسگرا هست همین وضع ماست

      • دوست عزیز،
        در هیچ یک از شهرهای ایران،مجموعه خاص تجارت جهانی wtoوجود نداره.نه در قزوین که شهر درجه ۲ محسوب میشه،نه در اصفهان و نه در هیچ کجای دیگه.اونی هم که تو تبریز هست،فقط اسمه
        با وضعیت اقتصاد ایران و وابستگی بسیار زیاد به نفت،تجارت جهانی ایران چگونه خواهد بود؟
        با این همه تحریم های جهانی.چگونه خواهد بود؟
        در همه جای ایران،نگاه افراطی وجود داره.

    • تا اونجا که یادمه مسوولین هی سنگ گذاشتن جلو ساختش و حالا شده این

  5. خداکنه ساختمان بانکی نشه .از بی تدبیری شهرداری هست که بیاد تملکش کنه و ساختش رو ادامه بده و کلی ازش درامد زایی کنه و خرج طرح های شهری کنه.
    تو این شهرم بخاطر عده ای کوته فکر و کوته نظر و دلواپس سرمایه گذاری جرات نمیکنه پاشو تو این شهر بگذاره مثل سرمایه گذار خلیج فارس بخاطر هایپر استار همین دلواپسان جلو خلیج فارس اعتراض کردند گفتن هایپر وابسته به غربه و شکایت کردن که سرمایه گذار توبه کرد دیگه توشیراز سرمایه گذاری کنه.

  6. ا عرض پوزش یه سوال دارم از دوستانی که میگند حیف ایم پروژه اجرا نشد بنده هر روز از این خیابون و کوچه کنارش رد میشم باور کنید الان که این برجها ساخته نشدند به سختی تردد صورت میگیره دیگه وای به حال اون روزی که این پروژه اجرا میشد و دو تا ساختمون ۵۰ طبقه هم ساخته میشد ولی کلا با ساخت چنین پروژه هایی موافقم ولی نه اینجا میشد با یه مقدار مطالعه وموقعیت شناسی جا های بهتری رو برا ساخت این جور پروژه هایی پیدا کرد

    • مشکل ما این هست که میخوایم از همه جا تردد کنیم
      خخخخخخخخخخخخخخخ
      دوست عزیز دلیل نمیشه که
      یه سئوال داشتم به نظر شما برج چمران بیشتر ترافیک ایجاد کرده یا مطب های دکتر در خیابان زند
      نه برج باعث ترافیک نمیشه معماری بد شهری و مجوز های شغلی نادرست موجب میشه که ترافیک ایجاد بشه نمونش درمانگاه مطهری در نمازی ترافیکش صدها برابر هتل پارس است که ده برابر ان است پس مشکل ترافیک را گردن برج نیندازیم
      مشکل اداره اب و فاضلاب است که ۲۴ ساعت داره خیبان ها رو شخم میزنه بعدم به گونه ای آسافالت میکنه که بدتر از دست انداز است و ماشین ها مجبورن ویراج بدن میشه ترافیک

  7. دوست عزیز با نظرت کاملا موافقم به نظر من ساخت ساختمون هایی به این بزرگی در مناطقی از شهر که دارای خیابون هایی به این تنگی هست کاملا اشتباهه این جور جاهارو باید از مراکز تجاری و درمانی و غیره خالی کرد تا هم این خیابون ها وهم ساکنین نفسی بکشند نه اینکه بیان بدترش کنند

  8. من شیرازی عزیز اگه دقت کنی من گفتم با برجسازی موافقم اتفاقا به نطر من برجسازی یه جور حس قدرت رو به شهر القا میکنه ولی قبل از اون باید خیابان هایی استاندارد برا ساخت اون وجود داشته باشه پس باید قبل از برجسازی ما خیابان هایی در حد و اندازه اون مثلا برج عظیم رو داشته باشیم اون برج چمران هم تو یکی از بهترین مناطق شیراز از نظر عریض بون ساخته شده که اون خیلی خوبه ولی اینجا بالاخره ماشینی که میخواد وارد پارکینگ شه تو این خیابون که فقط یه لاین واسه رفت و یه لاین واسه برگشت داره مطمئنا باعث ایجاد ترافیک میشه یا ماشین هایی که تو کوچه های اطراف پارک میشن واسه ساکنین مزاحمت ایجاد میکنه

  9. در رابطه با تردد انجام شده در کوچه کنار بیشتر مربوط به ساکنین اون منطقه هست که کم هم نیستند

  10. عکس های زیبایی بود
    با سپاس از نگارنده و عکاس

  11. ساخت مجتمع های بزرگ این چنینی و با اینگونه کاربری در کشور های پیشرفته سال ها است که دیگر مورد تایید کارشناسان قرار ندارد. نمونه اینگونه اشتباهات هم در مجتمع خلیج فارس قابل است. مجتمعی که با چندین هزار واحد تجاری قرار بود به قلب تجاری شهر شیراز تبدیل بشود. اما بیش از نیمی از فروشگاه ها افتتاح نشده و سایرین نیز اکثرا از درآمد ناراضی هستند.
    برای آنکه چنین مجتمعی فعال باشد بایستی مردم از اقصی نقاط شهر به این مجتمع مراجعه کنند و این یعنی بار سنگسن ترافیکی اعمال شده به این مسیر که خودش هم جوابگوی شهرک های اطرافش نیست، یعنی آلودگی یعنی ایجاد مشکلات زیست محیطی بسیار و …
    آنچه که امروزه در دنیا رایج هست این هست که افراد در نزدیکترین محل به سکونتگاه خود مشغول به کار بشوند و بیشتر خرید هاشون رو هم در نزدیکی محل سکونت تامین کنند.
    اما در خصوص این مجتمع که از ابتدا هم حرف و حدیث های بسیاری را همراه داشت. ایجاد حدود ۱۰۰۰ واحد تجاری، اداری و مسکونی در خیابانی که عرض نسبت کمی داره و در محلی که کمترین تعداد پارکینگ وجود داره از یک طرف و اینکه ۳ مجتمع بزرگ دیگر در فاصله کمتر از ۱ کیلومتری آن واقع شده اند از طرف دیگر نه تنها به لحاظ مکان یابی غیر منطقی است بلکه مشکلات ترافیکی بسیاری را نیز در بر خواهد داشت.
    مطمئنا در طرح های ارائه شده و در توجیهات مشاورین هم ترافیکی منطقه مورد بررسی لازم قرار نگرفته است. بار ترافیکی سنگین منطقه که در حال حاضر بیشتر هم جهت ایجاد دسترسی های محلی هست بایستی بیشتر مطالعه شود. حتی اگر به ساختمان ۶ طبقه مجاور این طرح هم نگاه کنید معضلات ترافیکی و نبود جای پارک مراجعان به راحتی قابل مشاهده است.
    حتی در صورت پذیرفتن این ایده کهنه که برج های شهر نشاندهنده پیشرفته بودن آن هستند- در خصوص برج میلاد با هزینه بسیاری که انجام شد بسیاری از اهداف آن محقق نشد، نام این برج در ابتدا برج مخابراتی تهران بود حال چرا آنتن ها مخابراتی روی آن مشاهده نمیشود؟- مکانیابی اینگونه پروژه بایستی با دقت بیشتر و در جاهایی مانند اراضی دراک و … بایستی صورت پذیرد.
    این پروژه به هیج وجه از لحاظ ترافیکی،شهرسازی و زیست محیطی توجیه ندارد و میتواند در صورت اجرا با طرح های اولیه زندگی تعداد کثیری از ساکنین منطقه قصردشت، عفیف آباد و ولیعصر را مختل نماید. توجه بفرمایید که در هیچ کجای دنیا یک ساختمان ۳۰ طبقه با فاصله متر از ۱۰۰ متر از مجاورین بنا نمیشود.
    به علاوه مطمئنا ساکنان شیراز هرگز منفعت طلبی مالکین و تخریب منزل دکتر کاظمی که از آثار بسیار ارزشمند معماری بود و درختان کهنسال مقابل این پروژه را فراموش نخواهند کرد.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.