مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز از راه اندازی مسیر مکانیزه دوچرخه سواری در شیراز از میدان نمازی تا میدان شهداء خبر داد.
به گزارش شیراز۱۴۰۰ و به نقل از روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: اولین مسیر مکانیزه دوچرخه سواری کشور در شیراز طراحی و اجرا میشود.
مهندس علی مصلینژاد: به منظور ارتقاء فرهنگ دوچرخه سواری کارشناسان ومشاوران بخشIT در حال بررسی راه اندازی اولین مسیر مکانیزه و هوشمند دوچرخه سواری در حدفاصل میدان نمازی تا میدان شهدای شیراز هستند.
وی افزود: در این طرح دوچرخهها به سیستم GPS و ایستگاههای دوچرخه نیز به چرخ بندهای هوشمند مجهز میشوند.
مسر عبور دوچرخهها نیز در کنار فضای سبز حاشیه پیاده روهابا رنگ خاصی مشخص خواهد شد.
مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با بیان اینکه در حوزه فرهنگ ترافیک ابتدا باید زیرساختها فراهم شود گفت: با توجه به علاقه شهروندان به دوچرخه سواری، با ایجاد این مسیرها به تدریج فرهنگ دوچرخه سواری جا میافتد اما تا زمانی که این زیر ساختها وجود نداشته باشد کاری از پیش نخواهیم برد.
وی با اشاره به برخی فعالیتهای این سازمان در زمینه ساخت پلهای هوائی ادامه داد: سال گذشته طرحی را در خصوص تغییر معماری پلهای هوائی دنبال کردیم و امسال نیز در زمینه ساخت تعدادی پل هوائی با معماری جدید قراردادهایی بسته شده است.
مهندس مصلینژاد ادامه داد: هم اکنون ساخت ۲ دستگاه پل هوائی عابر پیاده مجهز به آسانسور یکی در بلوار مدرس روبه روی بنیاد شهید و دیگری در شهرک آرین که تعدادی از جانبازان در آنجا زندگی میکنند آغاز شده است از سوی دیگر ساخت ۸ پل هوائی مکانیزه از جمله ۳ پل هوائی در معالی آباد، یک پل هوائی در بلوار زند روبه روی دانشکده مهندسی و پل هوائی دروازه کازرون در دست اقدام است که بر این اساس هم اکنون ساخت ۵ پل آغاز شده و ۳ پل دیگر در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد.
وی از ساخت ۴ پل عابر پیاده رمپی جدید به عنوان بخش دیگری از فعالیتهای این سازمان در سال جاری خبر داد و گفت: یکی از پروژههایی که برای اولین باردر شیراز به اجرا در میآید ساخت منحصر به فردترین پل کابلی ویژه عابر پیاده در محله چوگیا است. در حال حاضر کمتر از ۱۰ پل هوائی عابر پیاده کابلی در ایران وجود دارد اما این پل به دلیل ظرافتی که در طراحی آن دیده شده بسیار منحصر به فرد است و اجرای این پروژه در مرحله مذاکره با یک سازنده پل است.
مدیر عامل سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری شیراز ادامه داد: یکی دیگر از مواردی که امسال به دنبال اجرایی کردن آن هستیم زیبا سازی، نورپردازی، مسقف کردن و اجرای کف پوشهای ویژه در پلهای رمپی است که تا پایان سال کار زیبا سازی ۱۰ پل هوائی انجام و پل محمودیه چمران نیز با چادر مسقف میشود.
مهندس مصلینژاد با اشاره به برخی اقدامات در زمینه تجهیز پارکینگهای عمومی گفت: به منظورسرویس دهی بهتر پارکینگها برای اولین بار در ورودی پارکینگ طبقاتی هدایت سالن انتظار و برخی امکانات رفاهی برای مراجعه کنندگان در نظر گرفته شده است علاوه بر رنگ آمیزی و زیبا سازی این پارکینگ نیز در حال انجام است.
وی از هزینه ۱. ۵ میلیارد تومانی برای نصب سیستم اطفای حریق در ۳ پارکینگ هدایت، طالقانی و خلدبرین خبر داد و گفت: علاوه بر این نصب سیستم مکانیزه و هوشمند ورود و خروج در ۱۰ پارکینگ شهر ونصب تابلو مربوط به ظرفیت پارکینگها در چند نقطه از خیابانهای اطراف محل پارکینگ از دیگر اقدامات در دست انجام است.
ببین مصلی نژاد جون شما همینکه از احداث پاساژ بدون پارکینگ جلوگیری کنید بقیه پیش کش
.
مگه قرار نبود یک پل عابر پیاده شش ماه پیش سر پل زرگری(شیخی)بسازید فقط نطق نطق نطق نطق……………….نطق ……….
.
تا کار نکنید فقط از ما نق میشنوید نق نق نق………………..نق…………………
اول بسازین بعد بیاین بوقش رو بزنین. مثل حکایت مترو شده!
بسیار طرح خوبیه.به شرطی که در سایر مسیر ها یی که عرض کم ولی حجم ترافیک زیاد دارن مثل چهار راه مشیر تا چهار راه ملاصدرا نیز این مسیر ها پیش بینی بشه که این کار مستلزم مکان یابی صحیح این قبیل مسیرها هست.نه اینکه فقط یک کار نمایشی انجام بشه.
بسیار عالیه انشالله که این طرح هرچه سریع تر راه اندازی بشه یه پل عابر پیاده هم ابتدای پل معالی اباد به سمت صنایع ضروری هست
مسیر مکانیزه دوچرخه سواری بعد از میدان امام حسین هم باید ادامه پیداکند و به میدان شهرداری و مجموعه زندیه ختم بشه .در موارد زیر هم مسیر مکانیزه دوچرخه سواری پیشنهاد میشه :
۱ – مسیر خیابان لطفعلی خان به حرم شاهچراغ
۲ – مسیر بلوار چمران به نمازی
۳ – مسیر دروازه قران به حافظیه
این آقا فقط حرف می زنه – ۸ ماه است که همین وعده ها را می ده و آخرش هم می گه داریم دنبال پیمانکار می گردیم و یعنی هیچی . تو معالی آباد هم خبری نیست و …
ساخت پل هر چقدر خوب باشه دوای درمون خیابون های باریک شیراز نیست چرا شهرداری یه خیابون رو عریض نمیکنه اخه. شیراز نسبت به سایر استان ها که عرض کنم حتی بعضی شهرستانها پایین تر هست مثل ورزش نه فوتبال داریم نه فوتسال نه ورزش تک نفره حتی شهرداری شیراز یه ورزش و ساپورت نمیکنه ولی شهرداری شهرستانها والیبال بسکتبال فوتبال و … ساپورت میکنن. بعضی شهرها فرهنگ سرا های شیک و مجلل میسازن شیراز پل نمازخونه هایی که دراشون بسته هست .به نظرم شهرداری داره ظاهرو عوض میکنه ولی باطن چیز دیگه میگه مثل پل معالی اباد یا ریشمک یا زرگری .چرا یکی از شورای شهر یا مجلس یا استان داری نمیپرسه چرا مشکل داره . یه دلیل داره حتما ؟
میزبانی تمام ورزش ها به شیراز نمیدن فقط یه دلیل داره شیراز تیمی واسه استان نداره .خواننده ها کمتر میان چون سالن نداره .جای تفریحی واسه مردم شهر جدید نداره مثل پارک . پژوهشکده جدید نداریم. سیستم شهری مثل اب برق گاز قدیدمی اخه مردم پل میخوان چیکار .کاررررررررررررررررررررررررررر نیست
خواننده ها کمتر نمیان شیراز اتفاقا شیراز یکی از شهرهایی هست که میشه گفت بعد از تهران بیشترین کنسرت رو برگزار میکنه سیتم شهری اب برق گاز همونی هست که تو بقیه شهرها مثل تهران اجرا شده هیچچچچچچ فرقی نمیکنه ممنون میشم اگر بگید چه فرقی میکنه