رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر شیراز از مصوب شده یک هزار میلیارد تومان طرح سرمایه گذاری در این شورا خبر داد.به گزارش شیراز۱۴۰۰ و به نقل از مهر، ابراهیم شعرا با اشاره به اینکه شورای شهر شیراز در بحث جذب سرمایه گذار تاکید فراوان دارد، گفت: با توجه به اینکه در بودجه سال ۹۳، شهرداری باید ۵۰ درصد این رقم از طریق سرمایه گذاری جذب شود شورای شهر نیز وارد بحث شده است.
وی ادامه داد: طرحهایی که از لحاظ توسعهای و اقتصادی برای مردم مناطق جنوبی شهر تاثیر گذار باشد در شورای شهر مورد حمایت قرار میگیرد که در این راستا تاکنون یک هزار میلیارد تومان طرح سرمایه گذاری تصویب شده است.
عضو شورای شهر شیراز افزود: رفاه حال مردم مناطق جنوب شهر اولویت اول ما است و در این راستا طرح احداث مجتمعهای مسکونی و تجاری مد نظر قرار گرفته که به زودی فراخوان آن اعلام میشود.
شعرا یادآور شد: مدت زمان اجرای این طرح سه سال است که اولویت مناطق جنوبی و کمتر توسعه یافته است. وی ادامه داد: دو طرح در منطقههای مشخص شده در جهت نوسازی و بهسازی منطقه بافت توسعه نیافته مد نظر قرار گرفته است.
رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر شیراز تاکید کرد: ساخت منازل ارزان قیمت نیز مد نظر شورای شهر شیراز است که در این راستا برنامه ریزی اولیه انجام شده است.
شعرا تصریح کرد: توجه به مباحث تفریحی از دیگر موارد مد نظر قرار گرفته و در این راستا راه اندازی یک پارک آبی در محور حسینی الهاشمی در برنامه قرار دارد.
وی ادامه داد: راه اندازی تله کابین در دروازه قرآن شیراز نیز به زودی آغاز میشود که البته پیمانکار مشخص شده و به زودی عملیاتی میشود.
عضو شورای شهر شیراز تاکید کرد: توجه به مباحث گردشگری، عمرانی، فضای سبز و… از جمله برنامههای اولویت بندی شده شورای شهر شیراز برای مناطق جنوب شهر شیراز است.
پروژه برج تاریخ رو هم باید جز این ۱۰۰۰ میلیارد قرار بدهند .
با این ترافیکی که دروازه قران تحمل میکنه به نظر ساخت تله کابین اون قسمت خیلی معقول به نظر نمیرسه این همه کوه اطراف شهر هست یه جا دیگه رو انتخاب میکردید البته شما اگه کار کن بودین یه فکری به حال فضای سبز کوه های دروازه قرآن بودین که خشک خشکه!
سینا جان معقول نباید بنظر برسه که ، باید تو چشم بیاد..!!!
دقیقا همین اتفاق واسه توربین بادی شیراز هم افتاد ، اتفاقا آقای شعرا با توجه به اینکه در شرکت برق هستند باید کاملا این موضوع رو بخاطر بیاورند البته اگر در طول جلسه مثل همیشه خواب نبوده باشند ، که نصب توربین قرار بود در کوه دراک باشه که توربین به راندمان کامل برسه، اما برای اینکه توربین در چشم باشد و در ورودی اصلی به نقطه فعلی منتقل شد که از ابتدا هم طبق محاسبات مشخص بود راندمان کامل و در نتیجه صرفه اقتصادی ندارد..
من نمیدونم چرا واقعا بعضیا تعصب بی جاشون اجازه تفکر رو بهشون نمیده! فقط میگن ساخته بشه ساخته بشه ساخته بشه! میگن پل اینا میگن ساخته بشه میگن زیر گذر اینا میگن ساخته بشه اما فکر به اینکه کجا ساخته بشه چطوری ساخته بشه و چی از توش در میاد نمی کنند!واقعیت اینه که همه ی زیبایی تنگ دروازه قرآن( الله اکبر) از بین میره بازهم یه فاجعه دیگه اتفاق میفته خیلی دلم میخواد همه اون روز باشن و ببینن که چی از آب در میاد اونوقت نظرشون رو بپرسیم!
خانم مشکسارحرف شما درسته متاسفانه ما ایرانیا عقلمون تو چشممونه! در تمامی مسائل همینطوره! اگه قراره به خاطر تو چشم بودن کار کنیم فقط و فقط به سرمایه های این مملکت و این مردم خیانت کردیم نهایتا فکر میکنید به روز ترین تله کابین دنیا اونجا نصب میشه؟ مطمئن باشید یه تله کابین دست دو از رده خارج اونجا چشم های دوستانی که الان دارن براش ضعف میکنند و روشن میکنه!البته چیزی که مشخصه توربین بادی با این تعداد حتی به راندمان کامل هم برسه ارزش تولیدی بالایی نداره نهایتا ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلووات آقایون دنبال کار های نمایشی هستند من خودم از نزدیک ۳ سال پیش این توربین و دیدم از برق ناچیزش برای تقویت رله بیسیم بالای کوه استفاده میشه اگه این توربین ها به تعداد ۴۰ تا ۵۰ برسه تازه تولید انرژی قابل بحثی پیدا مبکنه! البته با تعداد بالا بسیار جالب هم میشه به هر حال شهر ما به قول آقای هادفیلد فرمانده پیشین ایستگاه فضایی بین المللی شهر فرهنگ و تکنولوژیه پاک ترین کلانشهر کشورمونه و توربین بادی هم جلوه ای از محیط زیست پاک و البته تکنولوژیه -امیر م جان من بیشتر از اونی که تو دلت بخواد دلم میخواد ولی جاش اونجا نیست شما با تعصب حرف زدی کاش قبلش یکم فکر میکردی قریب به اتفاق دوستانی که اینجا هستند تحصیلات دانشگاهی دارن ولی بعضا نظراتی و آدم میبینه که تعجب میکنه! شیراز به تله کابین احتیاج داره ولی نه توی دروازه قران دراک هست تنگ سرخ با آینده روشنی که با ساخته شدن سد داره هست بابا کوهی هست کوه مجاور شهرک گلستان هست
خدا کند که این عبارات و واژههای خیلی تکراری مانند : به زودی، در آینده نزدیک، در حال مذاکره، برنامه ریزیهای اولیه و…. که سالهاست از طرف مسئولان استفاده میشود کلا کنار گذاشته شود و مردم کارها و پروژههای عظیم سرمایه گذاری را در عالم واقعیت جلو چشمان خود ببینند و از استفاده از آنها لذت ببرند. خسته شدیم از این همه وعده و تأخیر و عقب ماندگی…برای پارک آبی و تله کابین سالهاست غفلت شده و بسیار عقب مانده ایم. فرصتی برای از دست رفتن باقی نمانده. اگر واقعا بخواهند شیراز به یک شهر گردشگری نزدیک شود همین امروز بدون تأخیر بیشتر باید دهها پروژه عظیم با سرمایه بخش خصوصی آغاز و در مدت زمان مشخص کامل و به بهره برداری برسد، وگرنه با این مصاحبهها و حرفهای تکراری همچنان اندر خم یک کوچه ایم،،،
قضیه بزودی اینکه یه روزی که میشه ۹شنبه ۳۵ ام ماه که هنوز نیومده!
از اون روزی که بعضیا با گفتن بزودی بزودی وعده ساخت تله کاببن رو میدادن تا شاید صندلی ریاست رو چند صباحی دیگه حفظ کنن نزدیک به ۵-۶سال میگذره و چندجای دیگه البته ساختن و شد به قول مادربزرگ که از قول مادربزرگش میگفت: همه نا بی بی یون گشتند بی بی شده خاک برسر بی بی حقیقی!
امیدوارم، به نمای ورودی شیراز توجه کنن و سازه های تله کابین ورودی زیبای شیراز رو مخدوش نکنه.
دلتون خوشه بخدا… دو ساله که من دارم از قول شهرداری بحث دروازه قرآن و زیباسازی و تله کابین میخونم! دوبی چهارساله مترو زد،مال ما چهارسال فقط طول میکشه که تازه به مرحله اجرا برسه!!!!
کاش فقط در داخل هر پارک آبی و یا مجموعه ای که سرمایه گذار میخاد کار کنه شهرداری یه پروژه هم آینده نگری کنه. مثلا تو همین پار ک آبی سرمایه گذار موظف بشه سالن قهرمانی دوهزارنفری شنا شیرجه هم بسازه.
کمه برادر،
حالا که داری میگی، یه دریاچه قایقرانی در سایز بین المللی و ساحل با موج ساز برای مسابقات سرفینگ و صخره های مرجانی برای غواصی هم اضافه کن!!
هر سرمایه گذاری هم که مخالفت کرد، تو همون دریاچه غرقش کنن!
خوبه اما از حالا باید به فکر پارکینگ طبقاتی(البته به صورت زیر زمینی)هم باشن وگرنه تا زیباشهر ماشین پارک میشه
با سلام به دوستان خوبم
چیزی که بیشتر آدم رو رنج میده اینه که علی رقم اینکه شیراز سالهاست بعنوان قطب گردشگری کشور مورد شناخت هم وطنان و حتی توریست های خارجی هست ولی در ۳۰ سال اخیر هیچ توجهی به گسترش گردشگری استان نشده ما هرچی داریم از تاریخ و گذشتگان داریم اگه خودمون رو با اصفهان یا مشهد مقایسه کنیم می بینیم اونا خیلی پروژه گردشگری و تفریحی ایجاد کردن مثل سرزمین موجهای آبی یا باغ پردنگان اصفهان یا شهربازی رویا و . . . ما جدید چی ساختیم ؟؟؟ شهریازی شادی شهر که خراب شد ما بچه بودیم الان بچه من باید کجا بازی کنه ؟؟ همون لونا پارک ۱۰۰ سال پیش ؟ پارک آزادی ؟ خداییش اگه این شهر هر جای دنیا بود می زاشتنش رو چشماشون از این محبوبیت شیراز از سعدی و حافظ و تخت جمشید و بنا های مذهبی کمال استفاده رو می کردن .
دلم از این می سوزه که ظرفیت و پتانسیل بسیار بالاست ولی دلسوز نداره . فقط دلمون خوشه آقای فلانی گفته بزودی پارک آبی می سازیم ! پس کی ؟؟ نکنه یه سرسره می زارین توی استخر کوثر میگین پارک آبی ساختیم !! تله کابین از قبل از انقلاب قراربود ساخته بشه پس کی می خواد ساخته بشه ؟ شما با بعضی کاراتون سرمایه گذار رو فراری می دین یه کاری می کنید سرمایه گذار بره پشت سرش هم نگاه نکنه ! بعد اسمش رو میزارین جذب سرمایه گذار ؟ یه ورزشگاه سر پوشیده جدید نداریم از عهد سگ تا حالا ورزشگاه دستغیب جور همه ورزش ها رو می کشه والیبال بسکتبال منچ و مارپله و . . . بعد میشینیم میگیم ورزش فارس نابود شده ؟؟
خسته شدم بخدا . . .
حداقل شورای شهر کمک آقای پاک فطرت کنه . من یادم نیست شهرداری بخوبی این آقا تا حالا کار کرده باشه بازم دمش گرم حداقل پل سازی شهر خودش را کشید بالا . . . به خدا قسم حیفه این همه امکانات و پتانسیل گردشگری توی شهر بهره برداری درست نشه . . .
خدائیش هرکی با من موافقه لایک کنه !!
سلام بر همه.
پروژه های بسیار قابل توجهی است و لازم است هرچه زودتر عملیات اجرای آنها آغاز شود.
البته مجموعه ای مانند پارک آبی باران نیازمند طرح های مکمل در پیرامون خود است که تابحال توسط معاونت سرمایه گذاری، پروژه مجموعه آبی آبادیس و پارک دریایی آکوارین هم در نزدیکی پارک آبی برف فروشان پیش بینی شده است.
مجموعه پارک دریایی آکوارین، شامل فضای نگهداری و تماشای انواع آبزیان و رستوران های دارایی سرو غذاهای دریایی است که نیازمند سرمایه گذاری است.
در ارتفاعات و دشت های شیراز هم، پروژه های منحصربفردی پیش بینی شده که نیازمند سرمایه گذار است.
تاکنون هم ۳ مسیر برای اجرای تله کابین پیش بینی شده که اولویت با دروازه قرآن است که طول تله کابین، به حدود ۲ کیلومتر میرسد.
و مسیر بعدی در پارک بزرگ ۱۰۰۰ هکتاری طبیعت قرار دارد.
امیدواریم همه ی آنها اجرایی شوند.سپاس.
سینا جان
چه شما خوشت بیاد چه نیاد این پروژه اجرا خواهد شد و بزرگترین مجموعه توریستی خاورمیانه در ارتفاعات دروازه قران رقم خواهد خورد .
به نظرم اگه می خوان مسیر تله کابین رو اون منطقه بذارن باید مبدا و مقصدش دروازه قران تا باباکوهی باشه. که البته نیاز داره درختکاری انجام بشه در طول مسیر..
باید از بابا کوخی شروع بشه وپس از رد شدن از دروازه قرآن به سمت کوه هفت تن وچاه مرتضی علی وگهواره دید ودر نهایت برسه به کوه سعدی وقلعه پهندژ
امیدوارم هر چه زودتر اجرایی بشه و ما شاهد افتتاح این طرح مهم باشیم
اکثر شهرهای بزرگ تله کابین دارند که اجرای این پروژه برای شیراز الزامی است واجرای این دو طرح تاثیر به سازیی در جلب توریست بیشتر دارد
صادق جان توریست مغز خر نخورده بیاد سوار تلکه کابین در پیت بشه که معلوم نیست زنده بر میگرده یا نه مطمئن باش تو کشور خودش مدرن ترینش رو سوار میشه! اوج واکنششون هم اینه : گردش گر مثلا بلژیکی: اااااااا ه ه ه ه ه این همونیه که وقتی میرفتیم مهدکودک سوار شدیم!
سینای عزیز
یعنی شما میفرمایید تله کابین نمک ابرود – تله کابین رامسر – تله کابین لاهیجان – تله کابین پولادکف و ….. همه درپیت هستند . عزیز من تله کابین استاندارد داره . فرق تله کابین دروازه قران و مابقی تله کابینهای ایران و دنیا میدونی چی هست ؟
تله کابین دروازه قران امتداد محور عرفان هست و جاذبه های تاریخی و عرفانی شیراز رو به هم متصل میکنه . در انتهای مسیر که پارک کوهپایه هست .یک پل کابلی به باغ موزه مشاهیر وصل میشه .
تمامی تله کابینها فقط در مسیر منظره هستند . تله کابین دروازه قران از نظر منظره هم فوق العاده هست . امکانات تفریحی و طرح عتیق هم که پیاده بشه جذابیت تله کابین رو بیشتر خواهد کرد . اون موقع شما باید تله کابین شیراز رو با گنتینگ مالزی مقایسه کنی نه تله کابینهای ایران .
امیر جان رامسر و لاهیجان و نمک آبرود! خودت داری میگی! انشاءالله که اینطوری که دوست داریم هممون باشه ولی مطمئن باش همیشه اون چیزی که دوست داری نمیشه!
اون طرح هایی هم که گفتی فعلا همش رویاست! شهرداری که نتونست سنگفرش حافظیه رو حفظ کنه میخواد اونکارو بکنه؟!
مقرر شده که فاز یک تله کابین شیراز که از بابا کوهی تا پارک کوهپایه هست توسط شهرداری شیراز انجام شود و فازهای بعد توسط سرمایه گذار انجام شود .
شهرداری باید با قدرت پروژه تله کابین رو پیش ببره همانگونه که در تقاطعات غیرهمسطح داره عمل میکنه .
جناب حقدل در صحبتهایشان گفته اند که هزینه هر خط تله کابین ۳۰ میلیارد تومان هست . اگر در طول یک سال ۲۰۰۰۰۰ توریست از تله کابین بازدید کنند و از هر توریست ۲۰ دلار گرفته شود و ۱۰۰۰۰۰۰بازدید کننده داخلی با قیمت بلیط ۲۰۰۰۰ تومان داشته باشیم . درامد حاصل از بلیط تله کابین برابر با هزینه ساخت ان خواهد شد یعنی به عبارتی پول ساخت تله کابین یکساله بازگشت خواهد شد . و علاوه بر درامد زایی پایدار برای شهرداری – سرمایه گذاران هم برای اجرای طرح عتیق وارد عمل خواهند شد .
دروازه قرآن نماد شیراز هست. هر کاری براش بکنن کمه. ضمن اینکه باید اندیشه ای برای ترافیک دروازه قرآن هم بشه! یا مسیر خوروها باید عوض بشه یا یک زیرگذر درست و حسابی در اون بخش ایجاد بشه. ترافیک هر ساله ی نوروز در این بخش رو همه دیدیم. باید فکری به حال این بخش بشه.
من نظرم اینه که برای رقابت با اصفهان باید همه ی بخش هایی مانند خیابان حافظ + خیابان روبروی حافظیه + دروازه قرآن و… سنگ فرش بشه و مانند اصفهان صنایع دستی شیراز به گردشگران فروخته بشه تا صنعت این شهر هم شکوفا بشه و هم زمان شغل در زمینه ی گردشگری و .. به وجود بیاد