فرمانده سپاه فجر فارس برنامههای انجام شده در گذر هنر شیراز را مورد انتقاد شدید قرار داد. به گزارش شیراز۱۴۰۰، غیبپرور با بیان اینکه از مسئولان و متولیان فرهنگی توقع نیست که به انحراف بروند بیان کرد: من از مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در مورد وقایع اخیری که در این استان و شیراز اتفاق افتاد بهشدت گلهمندم. فرمانده سپاه فجر فارس در ادامه گفت: این اتفاقات خلاف اخلاق و مورد اعتراض شدید نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز نیز قرار گرفت.
غیبپرور تصریح کرد: نامگذاری سومین حرم اهلبیت (ع) توسط مقام عظمای ولایت یک تعارف نبود بلکه واقعیتی است که بار خود را دارد که امیدوارم که مسئولان فرهنگی این استان توجه کنند و به ارزشها احترام بگذارند. وی همچنین خاطرنشان کرد: توقع نداشتیم در مجموعه حافظیه رفتارهایی شود که متدینان، خانواده شهدا و نماینده ولی فقیه در فارس موضعگیری کنند.
فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه به دوستانمان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تذکر میدهیم که بار پرعظمت سومین حرم اهلبیت (ع) را در نظر بگیرند و کاری نکنند که رفتارهای ضد فرهنگی و اسلامی به بهانههایی مانند یادروز حافظ صورت گیرد.
و اما در پاسخ به سردار سپاه، لازم است که نکات زیر یادآور شود:
– سردار بزرگوار سپاه فجر فارس، در گذر هنر شیراز هیچ اتفاق خلاف اخلاق رخ نداد و هر چه بود حضور هنرمندان و نمایش دستاوردهای آنان بود و نه چیز دیگری!
– آنچه در این گذر مشاهده شد حضور تمام اقشار جامعه در این گذر بود که علاوه بر این، نکته قابل توجه تعداد زیاد و چشمگیر شهروندان حاضر در این گذر بود که نشانشگر نیاز شیراز و شهروندان آن به چنین برنامههایی است.
– سردار گرامی و ارجمند، عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) افتخاری برای شیراز و فارس محسوب شده و توجه شهروندان به حرم مطهر علی بن موسی (ع) بخصوص در مناسبتهای مذهبی خود بیانگر دقت و ظرافت رهبر انقلاب در این نامگذاری است.
اما در این بین نباید فراموش کرد شیراز علاوه بر بعد مذهبی دارای زمینههای فرهنگی، هنری و تاریخی است که مانند مذهب در خون و وجود شهروندان این شهر جاری و ساری است. بنابراین برپایی چنین برنامههایی نه تنها تعارضی با عنوان سومین حرم ندارد بلکه مکمل آن بوده و زمینه ساز تکامل و پویایی شهر و شهروندان آن در تمامی زمینهها در چارچوب مقررات و خطوط قرمز نظام میشود.
– سردار بزرگوار، اطلاق عنوان غیراخلاقی و رفتارهای ضد اسلامی و ضدایرانی به برنامههای ترتیب داده شده در گذر هنر آیا به این معناست که حاضران در این برنامه از تدارک دیدگان گرفته تا هنرمندان و بازدیدکنندگان غیر مستقیم تمامی این افراد به انجام رفتارهای غیر اخلاقی مبادرت کردهاند؟
– چنین بیاناتی و صحبتهای مشابه ما را به این فکر فرو میبرد که برخی از مسوولان محترم به نوعی قصد مشابهت دادن این برنامه با جشن هنر شیراز را دارند تا از این راه مانع اجرا و ادامه برنامههای اینچنینی شوند. چنین مقایسهای به هیچ وجه صحیح نیست، چرا که نه نوع حکومت و دولت به مانند حکومت طاغوتی سابق است و نه خود شهروندان و هنرمندان اجازه تکرار چنین برنامههایی را میدهند.
امیدواریم مسوولان محترم با سعه صدر کامل با چنین رویدادهایی که مورد توجه شهروندان قرار میگیرد برخورد کرده و به دور از افراط و تفریط این موضوع را مد نظر قرار دهند که مردم خود بهترین و قدرتمندترین حافظان دین و مذهب هستند و هرگاه احساس کنند دینشان در معرض کوچکترین خدشهای قرار گرفته بیدرنگ وارد شده و مانع تعرض به دین خواهند شد.
«نظرات، فقط به صورت نوشتار پارسی و مرتبط با موضوع منتشر میشوند»
«با ورود به این لینک، وارد قسمت بحث آزاد شوید»
احسنت بر شما، ایشالا بزرگواران خودشان به این مراسم بیایند و ببینند و اسیر حاشیه سازی های افراد فرصت طلب نشوند.
این مسیولین که در گذشته ودولت قبل جلوی برگزاری مراسم نوروز رادر تخت جمشید به بهانه جشن ۲۵۰۰ساله گرفتند حالاهم میخاهند به بهانه جشن هنر جلوی گذر هنر رابگیرند. انگار بخا طر چنین جشن هایی در زمان طاغوت برای همیشه هنر وفرهنگ دراین شهر ممنوع است.
واقعا هم هیچ چیز غیر شرعی نبود. اتفاقا باعث میشه خیلی از جوونا با هنرهای مختلف آشنا بشن و استعداد خودشون رو در یکی از این زمینه ها بسنجند
چه خوب بود خود سردار عزیز در این برنامه با توجه به اینکه سپاه در بعد فرهنگی نیز عمل میکند حضور داشتند و از نزدیک مراسم رو میدیند
حرف بود زدی نکه تا حالا نکردن
ای کاش همه چیز در جای خود قرار داشت…
ای کاش در این مملکت، هر کس در حوزه تخصص و جایگاه خود اظهار نظر می نمود…
آیندگان و تاریخ در این خصوص بین ما و شما قضاوت خواهد نمود…
این سردار پرامی سال هاست نظر شخصیش رو بر مردم شیراز تحمیل می کنه! امیدورام با همفکری رسانه ها و حمایتشون جلوی اینجور تفرکات گرفته بشه.
ایشالاه این گذر پایدار بمونه و سال آینده نشه گذر بصیرت یا ولایت یا رشادت یا …
ای کاش ایشان بعنوان یک فرد نظامی به خود اجازه دخالت در امورات غیر از امورات دفاعی نمی دادند امام خمینی (ره) بارها در مورد دخالت نظامیان هشدار داده بودند و آنها را از دخالت در امور دیگر برحذر داشته بودند دخالت نظامیان نقص قانون اساسی است
با درود.
متاسفانه برخی از مسئولین کشوری و لشگری, میخواهند فقط ما شاهد برگزاری مراسم عزاداری و سینه زنی و زنجیر زنی باشیم. فقط میخواهند نطر خودشان را بر مردم تحمیل کنند.
سردار غیب پرور عزیز، من فکر نمیکنم در صدر اسلام، و در دین حضرت محمد، به برخی از لوازم موسیقی- نقاشی-مجسمه سازی و آلات هنری که مردم با آنها آشنایی دارند؛ لوازم کفر آمیز گفته شود. البته امروزه وضعیت دین فرق کرده و ما شاهد بدعت های زیادی در اسلام هستیم.
شما در نظریه پردازی و اسلام گرایی تبحر دارید. اسلام را به زعم خودتان خوب میشناسید و در این زمینه تلاش های زیادی کرده اید.
براستی، آیا در قرآن آمده و یا پیامبرمان فرموده که در اسلام این نوع کارها حرام است؟ انسان را دوزخی میکند؟
مگر خود حضرت محمد نفرمود؟؛( بازی و شادی کنید، من دوست ندارم دین شما سخت و آزار دهنده باشد)؟.
برخی از افراد به اصطلاح روشنفکر، با استفاده از همین لقب سومین حرم، توی سر شیراز میزنند و میخواهند شیراز را نتبدیل به شهرهای خشک مذهبی و بی روح کنند. اما انگار هویت اصلی و اصالت جامع این شهر را ز یاد برده اند.
تاریخ شیراز را فقط از صدر و طلوع اسلام میپندارند.و برخی از آثار تاریخی و گرانبهای این شهر را کفر آمیز و طاغوتی میخوانند.
من در اینجا قصد بازکردن بحث های عقیدتی و تاریخی ندارم. اما دلم میسوزد که همین افراد، سخنان رهبر معظم انقلابمان را در این زمینه تحریف میکنند و میگویند که شیراز نباید این برنامه ها داشته باشد.
مطمئنا در شیراز نمیتوان این نوع برنامه ها را قطع کرد. چون مردم ما هنر را خوب میشناسند.و میخواهند هم دین داشته باشند و هم هنر و شادی را.
حال اینکه نواختن برخی از لوازم موسیقی، طراحی و مجسمه های بزرگان ادبیات، نقاشی های هنری و … چطور یک شبه ضد اخلاقی و کفر آمیز شده، الله اعلم.!
امیدوارم شاهد افزایش این گونه برنامه ها در شهرمان و کشورمان باشیم.
یادمان نرود که متاسفانه کشور ما ایران، جزو غمگین ترین کشورهای جهان است.
پس مطلوب است که خنده و شادی دوباره به این جامعه ۸۰ میلیونی، سرازیر شود و ما از حالت یکنواختی و افسردگی اجتماعی، بیرون بیاییم.
سردار:
اظهار نظر شما از چند بعد قابل تامل است و جایی بسی پرسش است.
سردارمحترم: آیا تا به حال مسولین میراث فرهنگی با ارشاد در مورد برنامه های شما و کارهای فرهنگی شما اظهار نظرکرده اند؟ آیا مسواین فرهنگی شهر زمانی که شما کاروان راهیان نور به راه میندازید و بر اثر تصادف و انفجار و …قرزندان مردم کشته میشوند و این امر هم هر ساله تکرار میشود به شما تذکر میدهند؟
سردار:
شان سپاه اظهار نظر در مورد تاتر خیابانی است؟ در این ده شب مراسم تعزیه در حال برگزاری بود آیا راجع به برگزاری اینجور مراسمات نیز تذکر داده اید؟
سردار گرامی:
آیا زمانی که خانواده ها – و باز هم تاکید میکنم خانواده ها- در اینجور مراسم ها دور هم جمع میشوند تا لحضات کوتاهی شاد باشند ، این امر مشکل ساز است؟ خانواده ها قدرت تشخیص و انتخاب ندارند؟؟؟ آیا دست اندر کاران این مراسم از فضا آمده اند و ایده های فضایی – تخیلی دارن؟
سردار:
آیا شما با اصل شاد بوند مردم به کل مشکل دارید؟؟؟؟ آیا شما و خانواد ه شما به تفریح و سرگرمی و گردشی جز گردش مذهبی نیاز ندارند؟ آیا شما و خانواده تان اگر سفری به مشهد داشته باشید فقط و فقط به زیارت حرم مطهر میروید؟؟؟
سردارآیا وقتی جرم و جنایت رو به افزایش است به مسولین تذکر میدهید؟ آیا وقوع جرم و جنایت برای سومین حرم اهلبیت زشت نیست و فقط تاتر خیابانی حرمت این شهر رامیشکند؟
سردار آیا بیکاری که هر روز در این شهر هست برای این شهر و سومین حرم زشت نیست؟؟؟ آیا زمانی که یک سرمایه گذار از این شهر فرار میکند این امر برای سومین حرم زشت نیست؟؟؟آیا این اتفاقات می افتد در شان این شهر است؟؟ اگر نه که چرا تذکری از شما در این موارد ندیده ایم؟؟؟ آیا از این نامگذاری برداشت سلیقه ای نکرد ه اید؟
آیا امام خامنه ای فرمودند که در این شهر برگزاری مراسم جشن مغایر آرمانهای انقلاب است یا آیا این برداشت شخصی شما یا مشاوران نظامی – فرهنگی شماست؟؟؟
سردار:
آیا سپاه شما فکری به حال این جوانان بیکار کرد؟ آیا جز نصب بیلبورد و مراسم مذهبی ، برنامه های خلاقانه برای تمام مخاطبین طراحی کرده اید؟
آیا زمانی که جنگل های فارس درآتش سوخت به مسولین مربوطه هم تذکر دادید؟ آیا زمانی که جوانان مردم که در تصادفات در جاده های نا امن و به خاطر ماشین های نا امن میمیرند به مسولین گوشزد میکنید؟
امید است که از ظرفیت های سپاه در همه موارد استفاده شود تا روز به روز شکوفایی در تمام زمینه ها حاصل شود.
همین نمایشگاه دفاع مقدسشون بدترین نقطه شهر برگزار شد ترافیک و تصادف همه کاری هم کردن اتیش زدن اب رو کثیف کردن همه کار
ولی این کار ها عیب نداره چون اینا میکنن
دوستان یکی از بدبختی مملکت ما این است که افراد نظامی در امور فرهنگی که هیچ ربطی بهشون نداره دخالت و اظهار نظر میکنند گویا این نظام هیچ مسئولی در این مورد نداره.
دوستان یک خبر بسیار خوشحال کننده برای دیار فارس و شیراز در پیش است که بدلیل بعضی مسائل که خودتان نیز اطلاع دارید از گفتن آن معذورم. به موقعش اعلام میکنیم.
دقیقا نمیدونم اصلا طبق کدوم از ارمان های انقلاب نطامی ها حق دارن در تمام امور از فرهنگ تا زندگی شخصی افراد دخالت کنن
اگه مراسم تو سر زنون برگزار کرده بودن الان سردار ببه و چه چه میکرد
شرم آوره! واقعا احساس افسردگی بهم دست داد. حرفی واسه گفتن ندارم. این ادما دارن به هدفشون میرسن و اونم خونه نشینی و افسردگی مردم هست.
قشنگ معلومه سایت مغرضانه نظرات رو گزینشی قرار میده
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ
وَضَرَبَ اللَّهُ مَثَلاً قَرْیَهً کَانَتْ آمِنَهً مُّطْمَئِنَّهً یَأْتِیهَا رِزْقُهَا رَغَداً مِن کُلِّ مَکَانٍ فَکَفَرَتْ بِأَنْعُمِ اللَّهِ فَأَذَاقَهَا اللَّهُ لِبَاسَ الْجُوعِ وَالْخَوْفِ بِمَا کَانُوا یَصْنَعُونَ
و خدا شهرى را مثل زده است که امن و امان بود [و] روزیش از هر سو فراوان میرسید پس [ساکنانش] نعمتهاى خدا را ناسپاسى کردند و خدا هم به سزاى آنچه انجام میدادند طعم گرسنگى و هراس را به [مردم] آن چشانید.
«سوره مبارکه: نحل – آیه شریفه: ۱۱۲»
شیراز رو به نام شادی و ملی گرایی، هنر، فرهنگ، تاریخ و … به چیز نکشونید. لطفاً
جناب حافظ، حافظ قرآن بوده ولی در حافظیه تنها چیزی که در ذهن متصور نمیشه قرآن و حفظ قرآن و شعائر و ارزش های دیگه هست.
چرا بعضیا فک می کنن معنای شادی، عیاشی و اربده کشی و مسخره بازیه ؟ تازه قیافه آدمای چیز فهم هم به خودشون میگیرن! حالا چارتا نوجون رو هم با حرفاتون خام کردین و براتون هورا کشیدن. ولی دل خوشی و شادی واقعی با پاسخ گویی به نیاز ها و مشکلات اساسی و با یاد خدا و آخرت (اگه بعضیا فقط نوک دماغشون رو نبینن) ایجاد میشه.
اگه راست میگن بجای این مراسمات مسخره بافت قدیم شیراز، حاشیه نشینان بیچاره شهر و کارتن خواب ها و معتادین و ارازل و اوباش و … سروسامون بدید.
یه مشت پولدار خوش گذران عیاش، مث بختک افتادن روی این شهر خوش آب و هوا، شیرازیای اصیل که قالباً معتقد، باصفا، مهمون نواز، عالم پرور، شهید پرور، اهل عرفان، شعر، هنرهای تجسمی، مسجد سازی و … رو باید تو خرابه های بافت قدریم یا تو حاشیه شهر پیدا کنیم.
ارشاد مثلاً اسلامی اگه راست میگه، میراث مثلاً فرهنگی اگه راس میگه، ملی گراهای دروغ گو که ملیت واقعیشون آمریکا و اروپاست اگه واقعاً ملی گرا هستند بگن شیرازیای اصیل دروازه قرآن و حافظیه و سعدی و مسجد مشیر و … می ساختند یا رقاص خونه و عشرتکده؟
متأسفانه شیراز دیگه شیراز واقعی نیست. یه جورایی یکی از ایالت های کانادا یا یه شهر اروپاییه. برای فارس و ایرانی این همه بی هویتی و غرب زدگی مایه شرمه. (البته کارای واقعاً خوب مسئولین دلسوز و انقلابی هم کم نیست )
اما اجازه نمیدیم اینجا رو شهر شنگول و منگول کنند (اعتیاد به مواد مخد و مشروبات و بقیه کثافتکاریها). شهر بهائیت و منافقین ضد انقلاب. شهر خوشگذرانی و اربا رعیتی، شهر بی نظمی و آب و هوای آلوده تنبلی و تن پروری.
البته مهم نیست. مهم نیست اگر تلاشمان نیجه ندهد. آیه بالا تمام حرف ماست.
ببخشید ولی شیراز شهر و دیار من هم هست. دوستش دارم و سینه چاکشم. یا علی
شما که خیلی ادعای دینداری داری، یکی از مهمترین مسائلی که در دین اسلام بهش خیلی تاکید شده نزدن تهمت ناروا به اشخاص مختلف است و ادعای واهی نکردن بدون دلیل مدرک.
اول اینکه سایت کلیه نظرات مخالف و موافق رو درصورتی که بددهنی و توهین داخلش نباشه منتشر می کنه چون به گردش آزاد اطلاعات اعتقاد داره و صد البته شما نمی تونی و این حق رو نداری درباره افرادی که در گذرهنر حضور داشتن چه به عنوان هنرمند و چه به عنوان بیننده حکم صادر کنی و نظر بدی.
دوم اینکه شما با این نوع دفاع کردن در واقع داری خودزنی می کنی.
سوم اینکه، دقیقا مصداق آیه ای که شما قرار دادی داره توسط مسوولان محترم شهرمون با افراطیگری به وجود میاد، به طوریکه کلیه پتاسنیل های تاریخی ، فرهنگی شیراز رو نادیده گرفتن و تنها به سومین حرم اهل بیت می پردازند. در حالیکه رهبر معظم انقلاب در سفرشون به شیراز علاوه بر دادن این لقب به شیراز، این شهر رو از لحاظ اندیشمندان و تاریخ و فرهنگش مورد ستایش قرار دادند.
بنام خدا
( از مدیریت محترم سایت تقاضا دارم نظر بنده را تایید کند تا پاسخی باشد به یاوه گویی.)
خطاب به دوستمان؛ محمد علی شیرازی…
دوست عزیز، بنده با اجازه مدیریت زحمتکش، و فهمیده این سایت، بدون هیچ گونه توهین و افتراء و تهمت میخواهم پاسخ شما را بدهم.
شما در ابتدای نگارش نظرتان، به آیه ای از قرآن استناد کردید که موضوع آن، رزق و روزی دادن خدا به بندگان یک شهر و ناسپاسی مردم یک شهر بود که در آخر خداوند قصد هلاکت آنها را کرد.
شاید بتوان موضوع و لحن این آیه مبارکه را به خیلی از مسائل هرچند بی ربط، ربط داد.
در وهله اول، فکر میکنم شما هنوز معنی واقعی تمدن، فرهنگ و شادی و ملی گرایی را نمیدانید که خودتان انتظار دارید ما با استفاده از این عنوان و القاب ها، نام و شهره شیراز را به قول خودتان به چیز بکشانیم.
سوالی از شما میپرسم، آقای شیرازی، شما آخرین باری که به حافظیه تشریف بردید چه زمانی بوده است؟ در سنین کودکی؟
۱۰ سال پیش؟ یا بیشتر؟
تا جایی که بنده به خاطر دارم، در محوطه و محیط حافظیه، چنان جو عرفانی و ملکوتی حاکم است که بی شک هرکسی پا به جوارش بگذارد، تحت تاثیر عظمت وی قرار خواهد گرفت.در اکثر مواقع هم در حافظیه و در کنار مقبره حافظ، جلسه قرآن خوانی و تلاوت قرآن برپا میشود که شما با گفته خود، کاملا معلوم کردید که یکبار هم پا به این جلسات نگذاشته اید و حتی ندیده اید. و چیز دیگری که در اینجا معلوم شد؛ این است که شما فقط حافظیه را وقتی میبینید که کنسرت موسیقی اصیل ایرانی با آوازخوانان بزرگ میهنمان برگزار میشود که در آن موقع، حس حسادت و سورزش شما گل خواهد کرد.
۲_ معنی شادی در نظر ما، اربده کشی و عیاشی و به اصطلاح شما رقص و جفتک اندازی نیست.البته شاید شادی در فکر و نظر شما اینگونه معنی بدهد که دلیل بر غالب کردن بر ۲ میلیون انسان ساکن در این شهر نیست.
کاملا معلوم است که در نظر شما، فقط با برگزاری مراسم عزاداری آنچنانی و دعوت مداحان میلیونی، زمینه سعادت آخرت فراهم میشود.
خیر. اینگونه که میفرمائید نیست.
شما که ادعای دیانت میکنید، و میگویید شیراز شهری مثلا طاغوتی ( ! ) شده است، اگر سند و مدرکی دال بر اجرای مراسم هایی مبنی بر طاغوتی بودن دارید رو کنید. از کی تا بحال نواختن سازهای ایرانی توسط کودکان هنرمند، و یا اجرای نمایش هایی که ریشه در فرهنگ و تمدن دیرینه ایران دارد، طاغوتی خطاب میشود؟
شما که در ابتدای سخنتان، استناد به آیه قرآن میکنید، در قرآن آیه ای به ما نشان دهید که بگوید این کارها باعث غذاب الیم مردم میشود و باعث سلب رزق.
به شما پیشنهاد میکنم حداقل ذره ای از سخنان پیامبرمان را در مورد شادی مردم بخوانید. شاید آگاه شوید.
پیامبر اسلام(ص) میفرمایند؛ ((اُلهوُ وَالعبوا فّاِنیٌّ اّکره اّن یُری فیِ دینِکُم غِلظهُ.))
{تفریح کنید و بازی و شادی کنید، من دوست ندارم دین شما، سخت و خشن باشد}. کتاب نهج الفصاحه حرف ب. صفحه ۷۸.
اما شما به گفته خودتان، فقط اسلام را در آیه و فتوا میبنید، در صورتی که اسلام این گونه نیست. و خود خداوند هم میفرماید که اینطور بندگان، اسلام را نمیشناسند. پس نظر و فکر به اصطلاح خیر آخرت خواه شما، مردود و مطرود است.
۳_ اگر شما راست میگویید، همان گونه که مخالف سرمایه گذاری و توسعه این شهر هستید، و برای دو ساختمان معمولی ۲۵ طبقه، آنگونه آشوب و بلوا بپا کردید، حداقل در تخریب هویت و اصالت شهر شیراز و بافت تاریخی شهر، از خودتان تحرکی نشان میدادید. اما سکوت شما نشان داد که همیشه بر منافع شخصی و گروهی خودتان فکر میکنید و میگویید توسعه شیراز و برج سازی در تضاد با ظهور امام زمان است.حرفی که ریشه در بیسوادی و اُمی بودن دارد و کاملا معلوم است که حداقل اطلاعی در مورد چگونگی ظهور امام ندارید.
تا آنجا که میدانیم، یک مشت پول دار به قول شما عیاش( که توهین محسوب میشود) همیشه از این شهر رانده شده اند. بخاطر تفکر عده ای خشک مغز.
ارشاد و فرهنگ ملیتشان اروپا و آمریکاست؟؟!!
باز هم این حرف شما نشان از بی اطلاع بودن شما و شستشوی مغزی شماست. حرف زدن و حرافی خیلی آسان است.
ما، اروپا و آمریکا را بلاد کفر مینامیم. چرا؟ چون همیشه {اگر بی دین هم باشند، آزاده اند ( طبق گفته امام حسین)}و همیشه سعی میکنند همدیگر را یاری کنندو به توسعه کشور و وطنشان کمک میکنند وزمینه شادی و نشاط را فراهم میکنند. چیزی که عکس آن در ایران انجام میشود.
شما که مکان هایی مانند حافظیه و سعدیه و سرای مشیر را به قول خودتان رقاص خانه و عشرتکده (!) مینامید، کاش یکبار هم که شده قدم به این مکانها گذاشته و با حس و حال ملکوتی و خدایی آنجا آشنا شوید. این درحالیست که خودتان به قرآن استناد میکنید، در مکانی مانند حافظیه قرائت قرآن انجام میشود که در کمال تعجب شما باز آنجا را رقاص خانه میدانید.!
از شما ممنونیم که اجازه نمیدهید آلات فحشا گسترش یابد. اما هرکه نداند، خیال میکند فقط شیراز مرکز مشروبات الکلی و مثلا بقیه کثافتکاریها است و فقط شیراز است که مرکز بهائیت است. به شما پیشنهاد میکنم کمی به شهرهای همسایه استان فارس بروید و در مجالسشان شرکت کنید تا به عینه ببینید. شهر بینطمی و آب وهوای آلوده تنبلی؟؟!! اول اینکه این جمله شما، فعل و فاعل درستی ندارد.
ثانیا، اگر میتوانید آب و هوای شیراز را تغییر دهید.( هم خدا را میخواهید و هم خرما را).
جناب محمد علی شیرازی، از خواندن پاسخ بنده به شما، سپاسگزارم،
اما بعید میدانم عاشق و مثلا سینه چاک شیراز باشید. شما بیشتر در کلامتان توی سر شیراز زدید تا نوازش.این ها هم در تظاهر ریشه دارد که تظاهر در اعمال ما جایی نداشته و صداقت و راستی و عمل در ما نمود پیدا کرده است.
البته در زمان حضرت علی هم بودند افرادی که مانند شما، دم از اسلام و قرآن میزدند، اما به پیشوایشان کمترین اعتنایی نکردند و رویش شمشیر کشیدند و فرقش را شکافتند.
عیب ما این است که از اسلام فقط ۲تا احکام بلد شده ایم.
ما نمیگذاریم شیراز شهری خشک و بی روح باشد. ما هم بیش از شما عاشق و سینه چاک این شهر که پایتخت فرهنگ و تمدن است هستیم.
یا حق.