معضل ترافیک در شیراز، منجر به اقداماتی برای مقابله با این مشکل شده که ساخت زیرگذرو روگذر از این گونه اقدامات است و عضو شورای شهر شیراز این اقدام را تسکین دهنده (مُسَکن) میداند.
به گزارش شیراز۱۴۰۰، سید کمال پاک فطرت در گفتوگو با ایرنا به افزایش جمعیت اشاره کرده و معتقد است: آینده غیرقابل پیش بینی است و نمیتوان آن را دید اما آنچه روشن است گسترش جمعیت است که باید بین این رویه و سطح ترافیک و استفاده شهروندان از خودرو، تطابق و سازگاری بوجود آورد.
ساختار گذشته شهرسازی در شیراز از دیدگاه ایشان تا حدودی غلط ارزیابی شد زیرا به توصیف او آن گونه که باید و شاید شالودهها و استواری بنیانهای شهرسازی متناسب با استانداردهای شهری به انجام نرسیده است.
پاک فطرت این پیشنهاد را مطرح کرد: میتوان با اجرای طرح ترافیک به شکل اصول و منطقی رعایت فرهنگ شهروندی را گسترش داد تا دست کم از حجم ترافیک در مرکز شهر و محل تجمع مراکز اداری و تجاری وابسته به نیازهای روز همشهریان کم یا کاسته شود.
از دیدگاه وی آغاز چنین طرحی مستلزم ساخت پارکینگهای عمومی و دارای ظرفیت بالا در ورودی این مراکز پرتردد است.
«نظرات، فقط به صورت نوشتار پارسی و مرتبط با موضوع منتشر میشوند»
«با ورود به این لینک، وارد قسمت بحث آزاد شوید»
به نظرم باید فکر تعریض باشن فکر عریض کردن خیابونها . مثلا بزرگراه هاشمی رو ساختن خوب یکی نیست بگه این ۲ سال دیگه معضل میشه همین الان ۲ که دستت تو کاره و داری هزینه میکنی پیش بینی ۱۰ سال دیگه رو بکن و ۲ لاین اضافه بگیر یا مثلا شما داری پل میسازی ۴ تا تعریضم انجام بده . یه موقع که قیمتهای زمین و مسکن و مغازه شتاب نگرفته بودن فکر اینجا رو نکردن که ۲ روز دیگه باید میلیارد بدن برا ۱ مغازه . هر چی دیرتر به فکر بیوفتن بدتره . مثلا طرح ترافیک مسکن نیست ؟ طرح ترافیک درمانه ؟ کجای دنیا طرح ترافیک میزارن به صورتی که ما داریم میگیم . اینم مسکنه منتها اسمش عوض شده به جا استامینوفن شده پروفن وگرنه اینم مسکنه از طرفی هم نمیشه به مردم گفت ماشین نیارید خوب خریده که بیاره به جای گیر دادن به مردم برید به خودرو ساز بگید تویی که سالی فلان قدر خودرو میدی بیرون ایا چیزی از رده هم خارج میکنی ؟ یا فقط فکر جیبتی و تند و تند تولید داری . شتر سواری که دولا دولا نمیشه تو همه چیز فکر مسکنیم در مورد الودگی هوا به جای اینکه گیر بدن به خودرو ساز که یورو رو ارتقا بده میگن ماشین نیارید میگن مصرف بنزین بالاست ماشین نیارید خوب الان فقط ماشین بیرون نیاوردن حل شد مساله ؟ وقتی خودرو خارجی داره ۶ لیتر میسوزونه ولی تولید کارخونه ما به اسم ۱۰ لیتر و در عمل ۱۲-۱۳ لیتر میسوزونه مردم باید ماشین بیرون نیارن ؟ یا باید واردات ازاد بشه که تولید داخل هم بتونه خودشو رشد بده .خلاصه کلام همه کارهایی که داره واسه ترافیک و الودگی هوا و … میشه همش مسکنه که فقطم داره تو ایران انجام میشه
مشکل اینه که بزرگ راه میسازن بعد مجوز تجاری و بیمارستان میدن
یا کنارش مصالح فروشی به وجود میاد
الان ابتدای ورودی شهر صدرا تا چندسال دیگه با زور میتونن این مصالح فروش ها رو بلند کنن
وضعیت زشت دست فروش ها درخیابان به زودی به یک بلای شهری برای شیراز تبدیل میشه در هیچ شهری اینطوری نیست من دانشجوی کرمان هستم حتی اونجا هم این وضع رو نداره
دقیقا درسته مجوز دادنهای بی حساب کتاب متاسفانه معضل شده به نظر من باید طرح جامعی بدن برای شهر شیراز دلیل نداره تو همه خیابونها مرکز تجاری باشه یا دلیل نداره تو همه خیابونها بیمارستان باشه . دست فروشها که شدیدا موافقم با نظرتون شما از ساعت -۱۰ به بعد تو عفیف اباد و سینما سعدی صحنه هایی رو میبینید که مختص شیراز هست تو کلانشهر های ایران
دوستانی که به مسولین دسترسی دارن و توان راه انداختن کمپین را دارن همت کنند و برای گرفتن مجوز استفاده از ماشینهای خارجی با پلاک منطقه آزا د شیراز درخواست بدن مثل ماشینهای پلاک اروند در خوزستان که با نصف قیمت داخل میشه از خودرو به روز خارجی استفاده کرد در حال حاضر در تمام استان خوزستان امکان تردد و نگهداری وجود داره.
عبور پلاک اروند در خوزستان از امروز سه شنبه منتفی شد و خودرو ها متوقف میشن
آرزوی ما هم همینه ولی فکرشم نکن ، شیراز و منطقه آزاد؟عمممممرا!