سرویس وعدهها: رئیس شورای شهر شیراز گفت: نرخ بلیط مترو شیراز حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ تومان خواهد بود.
به گزارش شیراز۱۴۰۰ و به نقل از مهر، غلام مهدی حقدل در حاشیه بازدید اعضای شورای شهر شیراز از مراحل پایانی کار مترو شیراز در جمع خبرنگاران تاکید کرد: در هفته دولت فاز یک خط اول مترو شیراز راه اندازی خواهد شد.
وی تصریح کرد: مردم ۱۲ سال سختیها را تحمل کردند و در شهریور ماه و با حضور معاون رئیس جمهور فاز یک از خط یک مترو افتتاح میشود.
رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه مسیر افتتاح این پروژه ۱۰.۵ کیلومتر است یادآور شد: مترو شیراز بزرگترین پروژه ملی استان است که به دست متخصصین ایران راه اندازی شده است.
حقدل ادامه داد: ضعف و مشکلاتی در این خصوص به طور حتم وجود دارد اما باید به خاطر بسپاریم که این کار بزرگ باید انجام میشد. وی افزود: تا سال ۹۵ فاز دوم خط یک نیز به اتمام خواهد رسید که البته برای این مهم حدود ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیازمند هستیم.
رئیس شورای شهر شیراز تصریح کرد: از جمله خصوصیتهایی که باید برای مترو مد نظر قرار داد رفع مشکلات زیست محیطی و آلودگی هوا است و از طرفی باید توجه کرد که مترو ارزان قیمت است و یارانه قیمت را شهرداری پرداخت میکند.
حقدل تاکید کرد: خط دو شیراز نیز که از منابع فاینانس تامین میشود تا قبل از پایان سال عملیات اجرایی خواهد شد که در این خصوص قرارگاه خاتم النبیا اعلام آمادگی کرده است.وی ادامه داد: بحث شروع مطالعات راه اندازی خط سه مترو شیراز نیز در پایان سال انجام میشود.
رئیس شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه راه اندازی قطار شهری باعث کاهش ترافیک در شیراز خواهد شد، گفت: قطار شهری در هر روز ۴۵ هزار نفر را جابه جا میکند و هر خط قطار شهری ۱۰ درصد بار ترافیکی را کم خواهد کرد بنابراین راه اندازی فاز یک خط یک مترو شیراز باعث کاهش پنج درصدی ترافیک میشود.
«نظرات، فقط به صورت نوشتار پارسی و مرتبط با موضوع منتشر میشوند»
«با ورود به این لینک، وارد قسمت بحث آزاد شوید»
به نظر من این مبلغ برای متروی شیراز زیاده، جهت رقابت با دیگر وسایل حمل و نقل عمومی می بایست کمتر از این مبلغ باشه
متروی تهرون به اون بزرگی و با اون همه خط که همه تهرون رو به هم وصل کرده حدود ۴۵۰ تا ۵۰۰ تومنه اون وقت این دو سه تا ایستگاهی که بعد بیش از یک دهه برامون افتتاح کردن ۶۰۰ ،۷۰۰ تومن؟؟؟!!!
بله خیلی هم زیاده. این رقم تقریبا معادل بلیط های تک سفره یکبار مصرف مترو تهران هست که هم طول مسیر بیشتری باهاشون میشه رفت
هم اینکه با تهیه کارت بلیط الکترونیکی بصورت هوشمند بر اساس ایستگاههایی که مسافران کارت میزنند قیمت مترو تا ۱ چهارم هم کم میشه ولی اینجا ظاهرا بالاترین نرخ رو گرفتند تا کمک بشه به هزینه های ساخت ادامه مترو در حالی که مهمترین مولفه مترو، سرعت و قیمت هست و این قیمت برای مترو غیر منطقی است. اون هم برای ۷،۸ ایستگاه
چه کمکی؟
با این هزینه کی وای میسه نیم ساعتی یک بار یا ربع ساعتی یک بار سوار مترو بشه ؟
۲۰۰-۳۰۰ میذاره روش با تاکسی میره..مسیر هم از چمران هست..زودتر میرسه
خدا بخیر بگذرونه بازهم قرارگاه خاتم اعلام امادگی کرده
با سلام واقعا دست شهردار و تمام کسانى که در امر راه اندازی مترو کوشا بودند درد نکنه.
این قیمت ثابته ؟ یعنی کسی ایستگاه احسان سوار بشه معالی اباد پیاده بشه بر فرض ۸۰۰ باید پول بده کسی که نمازی هم پیاده میشه ۸۰۰ میده ؟ خیلی وقته تاکسی سوار نشدم و از نرخ کورسی خبر ندارم ولی به نظرم قیمت باید تعدیل بشه چون طول مسیر کم هست و زیاد فرقی واسه مسافر نمیکنه که با تاکسی بره یا مترو مگر فقط ترافیک رو در نظر بگیریم که اون موقع هم شاید بشه روش فکر کرد .
سروش جان این هزینه ورود به ایستگاه هست!!! یعنی بر فرض مثال شما احسان که وارد مترو شی و بری گل سرخ و بدون خروج از ایستگاه برگردی احسان همون ۶۰۰ تا ۷۰۰ رو میدی!!!! الان فرض کن خط ۲ و ۳ هم افتتاح بشن!!!بعد شما از صدرا میای تا پل معالی آباد و از اونجا بدون خروج از ایستگاه وارد خط یک میشی و میای ستاد و بعد از طریق خط ۲ میری فلکه گاز!!! همه اینها با همون یک کرایه ۶۰۰ تا ۷۰۰ اتفاق میافته!!!! یعنی هرچی شبکه مترو بزرگتر بشه صرقه اقتصادی استفاده ازش بیشتر میشه!!!
البته فراموش نکنیم که مترو مجهز به تهویه مطبوع و سیستم های سرمایش و گرمایش هست و پدیده ترافیک هم تاثیری روش نداره پس حتی در صورت قیمت برابر با تاکسی و اتوبوس خیلی ها مترو رو انتخاب میکنن!!!
دوست عزیر ممنون از توضیحاتتون ولی این فرمایش شما با توجه به عملکرد شهرداری فکر کنم ۳ تا ۴ قرن دیگه امکان پذیر میشه خیلی خنده دار هست که فاصله بین ۲ یا ۳ ایستگاه که چند کلیومتر هست دارای چنین نرخی باشه در ضمن از ایستگاه نمازی تا احسان به خصوص چمران دارای ترافیک خیلی کم نسبت به سایر نقاط شهر هست
بعد از ۱۲ سال مردم رو معطل کردن این قیمت بیسیار زیاد هست خیلی بهتر بود قیمت رو بر اساس واقعیت تعریف میکردند نه توهمات
حرفتون کاملا درست به نکته های خوبی اشاره کردید ولی یه نکته هست این وضعیت وقتی خوبه که فاز ۲ و ۳ وجود داشته باشه همین فاز ۱ فکر کنم بالای ۱۰-۱۲ سال شد و حداقل همین قدر زمان لازمه تا فار ۲و ۳ هم شروع به کار کنن و این قیمتی که گفتن واسه الان هست که فقط بخشی از فاز ۱ افتتاح شده پس این هزینه خیلی هم به صرفه نیست مگر اون چیزی که شما گفتید اجرایی بشه و اتفاق بیوفته . به هر حال فکر میکنم قیمت کنونی واسه امکانات و خدمات کنونی یکم بالا باشه . ممنونم از جوابتون رضا خان
آقا رضا پارسی برادر عزیز احتمالا شما مترو بهشت رو توصیف کردی که همه ی مسیر رو با یه بلیط رفتی! واسه هر خط عوض کردن شما باید هزینه رو پرداخت کنی مگر اینکه در یک مسیر بخواه حرکت کنی در غیر اینصورت باید کارت ۲ مسیره بخری!!
آقای عضو شورای شهر فرموده بودند طرح ترافیک با حرکت مترو دیگه لازم الاجرا نیست حالا میبینید که نتیجش چی در میاد! خط مترو صدرا تا معالی آباد به راحتی قابل اجراست ولی متاسفانه مدیر های جهان سومی ما نمیتونن بفهمند که اول این قسمت رو اجرا کنند که راحت تره به بهره برداری برسه از ترافیک محور های شمالغرب کاسته بشه بد برن سراغ نواحی سخت تر مرکز شهر تو این مدت مردم از این قسمت استفاده کنند! متاسفانه این مسئله در سطح ملی هم نمود داره آزدراه شمال جنوب به جای اینکه از قسمت آسونش در جنوب به دلیل شرایط جغرافییایی اجرا بشه یعنی از شیراز تا تهران بدون عوارض مشکل زمینی راحت قابل ساخته ولی رفتن از سمت شمال شروع کردند از رشته کوه البرز به اون بلندی و کوهستانی اونوقت علاوه بر اینکه پیشرفت نداره از جنوب هم ساخت و سازی صورت نگرفته اگر مدیر بودند از جنوب شروع میکردند که حد اثپقل تو این مدت قابل استفاده باشه متاسفنه در انتخاب مدیران ضابطه شرطه نه توانایی در شیراز هم که دیگه اوج این معضل در همه موارد به چشم میخوره!
سلام آقا سینا متاسفانه این شما هستید کا دارید اشتباه می کنید و توضیحات آقای پارسی کاملا صحیح و درست بود در نقاط طلاقی خط ها شما می توانید بدون پرداخت هزینه خط رو عوض کنید .
چیزی به اسم کارت دو مسیره وجود نداره ، اسم بلیت(بلیط) دو طرفه یا رفت و برگشت هست که شما باید هزینه جداگانه پرداخت کنی
بنده متروی تهران رو سوار شدم و این امکان مختص تمام مترو های جهان است
لطفا بدون داشتن اطلاعات از گذاشتن کامنت خود داری کنید.
سلام عزیزان..جوری بحث میکنید که انگار تا الان مترو توی ایران نبوده و کسی سوار نشده.حق با دوست عزیزمون هست.شما وقتب بلیط میگیری و وارد میشی ،اگه صذ تا خط هم باشه میتونی بدون پرداخت هزینه ی اضافی در تمامش تردد کرد.عین تهران.
آفرین به همتون که سوار مترو شدین اصلا آفرین به همتون که تهرون رفتین :دی میخواستم ببینم بلدین یا نه
دوستون دارم
البته دوستان دقت کنید که مترو تهران واسه تعویض خط نیازی به بلیط جدید نداره ولی مثلا مشهد این طور نیست!! پس اولا همه دنیا این شکل نیستند! دوما باید دید در شیراز به چه صورت این کار انجام شده شبیه تهران یا مشهد ! که البته من نمیدونم به چه صورت هست اگر کسی اطلاعی داره به اشتراک بذاره
به نظر بیشتر دلسوزان دولت فعلی باید هرچه سریعتر باید نرخ بنزین رو واقعی کند وبا استفاده از درامد حاصل شده مترو کلانشهرها رو نه با سرعت قبلی بلکه با سرعت نور توسعه بده..
واقعا این همه ناآگاهی ا رئیس شورای شهر جای نگرانی داره!!!! بنده به عنوان یه خواننده و با چند جست و جوی ساده در اینترنت اطلاعاتم از ایشون بیشتر هست!!!
۱- اول در مورد افتتاح ادامه خط یک که فرمودن تا سال ۹۵!!!! در مصاحبه هایی که در این ماه توسط ایشون و شهردار و رئیس سازمان قطار شهری و رئیس شرکت مادر تخصصی حمل و نقل و فرماندار شیراز و… انجام شده هر کدوم تاریخ هایی از ۲ سال تا ۴ سال ارائه کردن و اون هم در صورت تامین اعتبار هست!!!! و اگه وضع اقتصادی همینجوری بخواد پیش بره همون ۴ سال بسیار واقع گرایانه تره تا ۲ سال ایشون!!!!
۲- منظور ایشون از مترو ارزان قیمت هست یعنی مترو ضررده هست و اینکه فرمودن یارانه مترو رو شهرداری میده غلط هست و یارانه مترو رو به صورت ۵۰-۵۰ شهرداری هر شهر و دولت پرداخت میکنه!!!!!
۳- خط ۲ شیراز توسط فاینانس ساخته نمیشه بلکه داره به روش تهاتری ساخته میشه یعنی به این صورت که قرارگاه خاتم بدون دریافت پول خط ۲ رو میسازه و در ازاش زمین و یا مجوز ساخت و پایان کار از شهرداری و دولت میگیره!!!
۴- صحبت ایشون در مورد شروع عملیات خط ۲ تا پایان سال غلطه برای اینکه عملیات خط ۲ هم اکنون شروع شده و محل ورودی دستگاه حفار ساخته شده و این دستگاه داره اونجا منتاژ میشه و حفاری تونل ها قراره تا قبل از پایان سال شروع شه!!!
۵- حرف آخرشون هم که فاز یک ۵ درصد ترافیک رو کم میکنه رو هم معلوم نیست از کجاشون در آوردن!!!! اگه فرض هم کنیم که خط یک ۱۰ درصد ترافیک رو کم میکنه نمیشه گفت که فاز یک نصف این میزان رو کم میکنه به خطر اینکه طبق نظرات کارشناسی و حتی یه ذره شناخت شیراز به چند نکته میشه پی برد…..یکی اینکه تراکم جمعیت در فاز ۲ خط یک بسیار بیشتر از فاز یکش هست که افتتاح میشه!!! دوم اینکه تمایل مردم و قدرت مالی بیشتر در حوزه نفوذ فاز یک نشون میده که افراد در این منطقه تمایل بیشتری به استفاده از خودرو شخصی دارن تا وسایل نقلیه عمومی!!! و سومی اینکه محدوده ای که فاز یک درش قرار داره توسط بلوار چمران و در آینده کوهسار مهدی تخلیه ترافیکی روانی دارن که خودش باعث میشه مردم کمتر از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنن!!! و چهارم با یه نگاه ساده به خط ۱۳۸ که در فاز یک حرکت میکنه و خطوط ۷۰ و ۱۰ و ۱۱۰ که در فاز ۲ حرکت میکنن میشه متوجه شده که میزان استفاده در فاز یک تقریبا یک سوم فاز ۲ هست!!!!
پس خط یک واقعا بدون افتتاح فاز ۲ نمیشه گفت که تاثیر چندانی در ترافیک شیراز داشته باشه!
چقدر گرون!!!!
۲ برابر تهرون!!!
مترو تهران ۵۰۰ هست!!!! چطور ۶۰۰ یا ۷۰۰ دو بر ابر ۵۰۰ هست؟؟؟
۳۵۰
۲ حالت داره
یا که سوار نشدی
یا اینکه سرتو کلاه گذاشتن
😉
آره من اشتباه میکنم…..حتما سایت مترو تهران هم قیمت بلیط رو اشتباه زده!!!
حداقل اول یه سرچ توی نت انجام بده بعد بیا حرف بقیه رو زیر سوال ببر!!!!
http://metro.tehran.ir/Default.aspx?tabid=71
رضا جان
برادر من
گفتم که شما درست میگی
مهندس پاک فطرت بهترین شهردار کل کهکشان راه شیریه
اصلا خوشتیپ هم هست
الان کافیه یا بازم بگم؟
چقدر گرون!!!!
۲ برابر تهرون!!!
اون مسیر با تاکسی ۱۰۰۰ تومن
با اتوبوس ۳۰۰ تومن
تازه مسیر از چمران هست ..بدون ترافیک..معطلی و ازدحام مترو رو هم نداری
تو این مسیر باید زیر ۲۰۰ تومن باشه وگرنه مردم ترجیهشون اتوبوس یا تاکسی خواهد بود
این دیگه چه مدلیش هست ؟!
نمیشه مثه سایر نقاط دنیا با توجه به مسیری که طی میشه قیمت گذاری کنند ؟!
یعنی کسی که یک ایستگاه سوار میشه با کسی که یه خط رو طی میکنه باید یک اندازه باشه ؟؟؟
به نظر من نباید بیشتر از ۵۰۰ تومن باشه. برای اینکه مردم ترغیب به استفاده از مترو بشن. ۷۰۰ تومن از نمازی تا احسان خوبه ولی حتی اگه یه ایستگاه هم جابجا بشین یعنی از احسان بیان شریعتی باز باید ۷۰۰ تومن پرداخت کنیم که گرونه.
البته این رو در نظر بگیرید که بلیط مترو دو بار قابل استفاده هست. من تهران بودم یه بلیط خریدم ۴۰۰ تومن یه بار از جنوب تهران رفتم شمال. دوباره با همون بلیط از قیطریه اومدم تا جنوب یعنی هر دفعه ۲۰۰ تومن. در شیراز هم اگر قیمت رو ۶۰۰ تومن تصویب بشه یعنی شما می تونید رفت و برگشت رو با ۶۰۰ برید.
شیراز زیبا اون بلیطی که شما خریدی دو سفره بوده که شما دو بار ازش استفاده کردی.تهران هم قیمت بلیط دو سفره ۷۰۰تومنه و تک سفره ۴۵۰ تومن
تهرانم بلیط تک سفره و دو سفره داره، معمولا دو سفرش یک ونیم برابر تک سفرش قیمت داره. اونی که شما استفاده کردی دو سفره بوده.
البته کارت اعتباری هم داره که موقع ورود و خروج کارت میزنی و بسته به مسافتی که رفتی مبلغ کم میکنه.
آخرین باری هم که مشهد سوار مترو شدم بلیطش ۴۰۰ تومن بود (شهریور ۹۲)…
منظور از بلیط ۶۰۰ ۷۰۰ تومنی یه سره هست یا دو سره؟ اگه یه سرست که واقعا گرونه نسبت به تهران
این مبلغ عالی هست چون با ۶۰۰ یا ۷۰۰ میتونید از مترو استفاده کنی و دیگه لازم نیست تو سرما و گرماو تفرایک سوار تاکسی یا اتوبوس شیم چون مترو سیستم سرمایشی گرمایشی دارد
حدود ۱۰۰ تومان از تهران گرانتر هست ولی بازم بهتره اتوبوس و تاکسی هست
فکر کنم قیمت بلیط۲ سر باشه.این طوری ارزش داره و راحت مردم استقبال می کنند.ولی اگر یک سر ۷۰۰ باشه قیمت نسبتا بالایی برای وسیله نقلیه عمومی هست.امیدوارم هر چه سریعتر رام ۴ هم بیاد.
عموم مردم شیراز تا به حال تجربه استفاده از مترو رو نداشتند حالا که قراره تو همین روزها مترو افتتاح بشه بهتره از طریق رسانه عمومی اگاه سازی در مورد نحوه استفاده از مترو، محل ادقیق ایستگاهها، زمانهای حرکت و … به مردم صورت بگیره
اگه دوسفره باشه می صرفه وگرنه برای تک سفره گرونه
نباید بزارن دست فروش ها بیان تو ایستگاه ها
لطفا هر چه زودتر دیگر افتتاح شود چرا معاون اول رییس جمهور اول رفته شاصفهان نمیداند که شهروندن شیرازی بی صبرنه منتظر اففتتاح مترو هستندو تا اینکه از مشکلات ترافیکی هر چه رودتر حل شود خصوصا مشکلات الودگی هوا
خواهشا مسئولین محترم هر چه سریعتر در اففتاح این پروژه بزرگ که واقعا تسهیل کننده در امرار و معاش شهروندان انشاءالله خواهد وبد را ه اندازی شود.
مستدعی است در افتتاح پروژه به نحو احسنت تسریع شود.
حالا ببینیم کی قابل استفاده میشه بعدا سر کرایه اش چونه بزنیم
جرا شیراز رو با تهران مقایسه می کنید
در کدوم زمینه ی درآمد و هزینه یک شیرازی با تهرانی برابر هستش
یکم واقع بین باشین دوستان
ابعاد مترو تهران با شیراز قابل قیاس نیست
هزینه مترو دولت داده اون وقت شهرداری ۴۵۰۰۰*۷۰۰*۳۶۵=۱۱.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان لازم داره که بهره برداری و نگه داری انجام بده
اگه قراره بازهم هزینه سوء مدیریت مدیران رو مردم بدن بدونن که مردم شیراز نهایتا بیش از یک بار اونهم شاید با این هزینه ها سوار مترو نخواهند شد
مسخرس تا جایی که من یادمه یکی از برتریای مترو به بقیه وسایل نقلیه ارزون بودنش بوده نه گرونیش